بازدید 4527
فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی:

تخریب ۸۰ مورد ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در منطقه دماوند

کد خبر: ۹۱۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶ 20 July 2019
فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی گفت: بیش از ۸۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه دماوند اتفاق افتاده بود که برخی از خوش‌نشینان بیش از ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان در این مناطق ویلاسازی کرده بودند که ما در صیانت از حقوق بیت‌المال نسبت به قلع و قمع این ساخت و ساز‌های غیرمجاز اقدام کردیم.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، جواد خردمند در سفر به اردبیل و در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اظهار کرد: ما در منطقه دماوند با توجه به جذابیتی که وجود دارد شاهد ساخت و ساز‌های غیرمجاز با استفاده از روش سودجویانه بودیم که به محض اطلاع در منطقه حاضر شده و قلع و قمع واقعی را انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: درر این قلع و قمع ۸۰ مجموعه ساخته شده تخریب شد و میلیارد‌ها تومان حیف و میل بیت‌المال به خزانه بازگشت.

فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه به هیچ وجه در مقابل زمین‌خواران و افراد سودجو کوتاه نیامده و مسامحه‌ای نخواهیم کرد، گفت: ما از مردم انتظار داریم تا در هنگام خرید زمین از مدیریت املاک و یگان حفاظت استعلام کرده و اقدام به خرید زمین در اراضی ملی نکنند.

وی افزود: اخیرا نیز عده‌ای با نفوذ و به روش غیرقانونی نسبت به ساخت مستحدثات در منطقه سولقان کرده بودند که به زودی با صدور حکم قضائی قلع و قمع در این منطقه انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی با قدردانی از تلاش یگان حفاظت استان اردبیل در اجرای احکام و بازگرداندن اراضی ملی به بیت‌المال تصریح کرد: هم در شهرستان پارس‌آباد و هم پروژه راه آهن رفع تصرف و معارض انجام شده و در حقیقت شاهد حفظ حقوق بیت‌المال هستیم.

خردمند تعامل سازنده دستگاه‌های مختلف اجرایی را در استان قابل تقدیر خواند و افزود: با محوریت سازمان ملی زمین و مسکن از مهرماه سال ۹۴ فعالیت این یگان آغاز شد و ما در همه استان‌ها این یگان را فعال کردیم به طوری که بیش از ۹۹ درصد پرونده‌های مربوط به تصرف و تعرض به اراضی ملی تعیین تکلیف شده که در این زمینه استان اردبیل یکی از استان‌های فعال کشور است.

وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا یک شماره تلفن چهاررقمی را برای اطلاع‌رسانی مردم اعلام کنیم تا با برقراری ارتباط مردمی در جریان برخی تصرفات و تعرض به اراضی ملی قرار گیریم.

در این جلسه فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل نیز گفت: ما از ابتدای سال ۹۶ فعالیت‌مان را در قالب یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل آغاز کردیم به طوری که در ابتدای کار همکاران ما دوره‌های ضابطین خاص را گذراندند و در ادامه آموزش مبانی انتظامی و همچنین تجهیز مراکز یگان را در شهرستان‌ها به نیروی انسانی، امکانات خودرویی و تجهیزات مورد نیاز شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در این دو سال بیش از ۴۵ درصد نیرو‌ها و تجهیزات خودرویی ما در بیش از ۱۰ شهرستان افزایش یافته و شاهد معارفه مسئولن یگان حفاظت در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان انتظامی و قضائی بودیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی