بازدید 5417

تأکید آمادگی انصارالله یمن برای برقراری صلح

کد خبر: ۹۱۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۴ 17 July 2019
"عبدالملک الحوثی" رهبر جنبش انصارالله یمن روز سه شنبه بار دیگر بر آمادگی این جنبش برای برقراری صلح عادلانه در این کشور تأکید کرد.

به گزارش تابناک به نقل از "المیادین"، الحوثی در دیدار با "مارتین گریفیث" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن گفت که توقف تجاوزات به یمن، پایان یافتن محاصره این کشور و بازگشایی فرودگاه صنعا ضروری است.

به گزارش ایرنا، رهبر انصارالله شانه خالی کردن طرف دیگر (دولت مستعفی) از اجرای توافق صلح الحدید و بد عهدی آن‌ها در نقض توافق را محکوم کرد.
در این دیدار اقدامات ظالمانه و ضد حقوق بشری ائتلاف سعودی نیز ورد بررسی قرار گرفت.
رهبر جنش انصارالله کشور‌های متجاوز و مزدوران آن‌ها را مسئول ادامه خشونت‌ها در یمن دانست و گفت: بسته بودن فرودگاه بین المللی صنعا وضعیت اقتصادی و انسانی شهروندان را سخت کرده است.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن نیز در این دیدار در جریان اقدامات هیات صنعا و تلاش‌های این گروه برای بازگشایی فرودگاه به منظور ارائه خدمات به بیماران، معلولان، دانشجویان و دیگر اقشار یمنی قرار گرفت.
دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۱۳ دسامبر سال گذشته (۲۲ آذر ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد به توافق‌هایی دست یافتند.
از مهم‌ترین بند‌های این توافق می‌توان به تعهد دو طرف به عدم انتقال هرگونه تجهیزات نظامی به استان و بنادر سه گانه الحدیده، الصلیف و رأس عیسی در غرب این کشور اشاره کرد.

این توافق‌ها با توجه به اختلاف‌های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.
جنبش انصارالله که سازمان ملل متحد بار‌ها پایبندی اش به توافق استکهلم را تأیید کرده، عامل اصلی انجام نشدن این توافق را کارشکنی طرف مقابل و ائتلاف متجاوز سعودی و امارات می‌داند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی