بازدید 8798

سئو چیست؟

کد خبر: ۹۱۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ 14 July 2019

سئو مخفف عبارت search engine optimization و به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و هدف از به کارگیری آن بهبود عملکرد سایت بر اساس الگوریتم های موتور جستجو و جذب کاربران بیشترمی باشد.

به گزارش «تابناک»، عوامل زیادی در سئو تأثیر گذارند، این عوامل شامل محتوای سایت شما و طراحی سایت و گاهی شامل لینک های داخلی و ساختار مناسب آن می شود. به عبارتی دیگر سئو سایت شامل تمام فعالیت هایی است که در زمینه تولید محتوا انجام می شود تا رتبه بهتری در نتایج موتورهای جستجو به دست آوریم و بتوانیم بازدیدکننده بیشتری به سایت جذب کنیم.

امروزه مفهوم سئو به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو search experience optimization)) تغییر یافته است و این به معنای اهمیت موتورهای جستجو به رضایت کاربران می باشد و هم جهت با رضایت کاربران پیش می رود.

آیا رفتار کاربران بر سئو تأثیر دارد؟

گوگل از الگوریتم rankbrain را برای بررسی رفتار کاربران در زمان جستجو استفاده می کند و با توجه به آن نتایج را رتبه دهی می کند. زمانی که کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می کند یک یا چند صفحه از طرف گوگل پیشنهاد داده می شود. تجربه نشان می دهد گوگل توجه زیادی به انتخاب کاربران دارد به گونه ای که مشاهده شده است که سایتی که رتبه ی بالایی ندارد ولی چون کاربران زیادی از آن بازدید کرده اند موجب شده است در رتبه بالایی از نتایج موتورهای جستجو قرار گیرند.

زمان حضور کاربران در سایت نیز یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم از نظر گوگل است. Dwell time به زمانی گفته می شود که کاربر وارد سایت شما می شود تا زمانی که مجدد همان عبارات یا مانند آن ها را در گوگل جستجو کنند.

آیا سئو اهمیت دارد؟

بیشتر کاربران صفحات موردنظر خود را از طریق موتورهای جستجو گوگل، بینگ و... پیدا می کنند؛ بنابراین نیاز است به سئو سایت خود توجه داشته باشید تا بتوانید در رتبه های بالایی از موتورهای جستجو قرار بگیرید.

در واقع موتورهای جستجو همان مطالبی که کاربران به دنبال آن هستند را نمایش خواهند داد و این می تواند دلیلی برای اعتماد بیشتر کاربران به سایت شما باشد در صورتی که ممکن است شما این اتفاق را در سایر روش های تبلیغاتی اینترنتی مشاهده نکنید.

شناخت نوع کلماتی که از طرف کاربران در گوگل جستجو می شود اهمیت زیادی دارد و آمارها نشان می دهند شرکتی بتواند از طریق گوگل بازدیدکننده زیادی را جذب نماید موفقیتش تضمین شده است. استفاده از سئو به منظور تبلیغات از نظر هزینه و زمان بسیار با صرفه می باشد.

آیا موتورهای جستجو نیز به سئو نیاز دارند؟

درست است موتور جستجوی گوگل بسیار هوشمند است اما هنوز هم به کمک کاربران نیاز دارد، آن ها سعی دارند تا بهترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهند با وجود این شرایط در مسیر فعالیت آن ها محدودیت های وجود دارد که نیاز به سئو و بهینه سازی را دو برابر می کند.

استفاده از روش های اشتباه سئو ممکن است موجب گردد تا سایت شما در دسترس خزنده های موتورهای جستجو قرار نگیرد و تمام تلاش های شما به هدر برود در نتیجه سایت های دیگر و رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بتوانند در جایگاه بالاتری قرار گیرند.

خزنده های گوگل عوامل مشخصی را برای درک محتوای صفحه دارند که شما می توانید با رعایت این عوامل و فاکتورها در جایگاه بالاتری قرار گیرید که این عوامل با نام onpage seo شناخته می شوند پس نیاز است با این فاکتورها آشنا شوید و از آن ها استفاده کنید.

منظور از سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید عبارت است از تمام تکنیک هایی که در جهت کسب رضایت مشتری ، توجه کامل به اصول و قوانین موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد. در مقابل سئو کلاه سفید سئو کلاه سیاه قرار دارد و به معنای به کارگیری تکنیک های فریب دهنده و استفاده از ضعف موتورهای جستجو است. گوگل کاملاً با این اصول مخالفت می کند و در به‌روزرسانی های خود همواره الگوریتم هایی در جهت سرکوبی استفاده از این تکنیک ها معرفی می کند.

چگونه می توانیم سئو را یاد بگیریم؟

یادگیری سئو فرآیندی زمان بر و پیچیده ای است. ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که یک مقاله در زمینه سئو را مطالعه کرده اید ولی اطلاعات کاملی را در اختیار شما نگذاشته است. برای یادگیری سئو پیشنهاد می گردد ابتدا به مطالعه یک کتاب پایه در زمینه سئو بپردازید سپس به دنبال مقالات و ویدئوهای تخصصی در این زمینه  باشید و در پایان می توانید با شرکت در دوره های آموزشی به مطالب و تجربه کاملی دست یابید.

شرکت دیجی ویت سعی کرده است در تمام مراحل طراحی سایت از تکنیک ها و اصول سئو استفاده نماید تا بتواند خدماتی در شان مشتریان گرامی عرضه نماید. تجربه نشان می دهد تعداد کثیری از مشتریان رضایت کاملی از خدمات سئو تیم داشته اند و همواره با بیان نظرات خود ما را در انجام وظیفه یاری نموده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار