بازدید 36161
آخرین تحولات خاورمیانه؛

چهار خواسته و شرط امارات برای مصالحه و توافق با ایران/آغاز عملیات «پنجه-۲» ارتش ترکیه در شمال عراق/شرط وزیر خارجه انگلیس برای آزادی نفت کش ایرانی/ درخواست‌ها در آمریکا برای تحریم ترکیه

آغاز عملیات «پنجه-۲» ارتش ترکیه در شمال عراق، شرط وزیر خارجه انگلیس برای آزادی نفت کش ایرانی، درخواست‌ها در آمریکا برای تحریم ترکیه و سفر موگرینی به عراق و درخواست میانجگری بین ایران و آمریکا، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به چهار خواسته و شرط امارات برای مصالحه و توافق با ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 14 July 2019

آغاز عملیات «پنجه-۲» ارتش ترکیه در شمال عراق، شرط وزیر خارجه انگلیس برای آزادی نفت کش ایرانی، درخواست‌ها در آمریکا برای تحریم ترکیه و سفر موگرینی به عراق و درخواست میانجگری بین ایران و آمریکا، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به چهار خواسته و شرط امارات برای مصالحه و توافق با ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه اماراتی «الخلیج» (منتشره در امارت شارجه) در سرمقاله روز شنبه، بار دیگر خواسته‌های ابوظبی برای حضور در هر توافق احتمالی با ایران را مطرح کرد اما با لحنی به ظاهر غیرخصمانه و آرام که در برهه کنونی در رسانه‌های محور سعودی اماراتی کم‌سابقه است.

این روزنامه اماراتی در این مطلب با تیتر «ارکان حل‌وفصل [سازش] با ایران»، کشورهای عربی خلیج فارس را «دوستدار صلح»، «خواستار ثبات، امنیت و شکوفایی» که «دشمن کسی (از جمله ایران) نیستند» و ایران را «مداخله‌کننده در امور دیگر کشورها»، کشور غیرعادی و نقض‌کننده قوانین بین‌الملل و اصول هم‌جواری معرفی کرد و نوشت: «امارات مثل دیگر کشورهای عربی خلیج [فارس] هیچ دشمنی با ایران ندارد و خواستار آزار آن هم نیست».

به ادعای الخلیج این چهار مورد به این قرار است؛ «اول؛ برنامه هسته‌ای ایران باید مطلقاً صلح‌آمیز و در چارچوب توافقی روشن و شفاف بدون هرگونه بند مشکوکی باشد. این برنامه باید تحت بازرسی سازمان بین‌المللی انرژی اتمی باشد. دوم؛ برنامه موشک بالستیک ایران، برنامه دیگری است که باید بخشی از مذاکرات باشد، چون این موشک‌ها تهدیدی برای امنیت منطقه است. سوم؛ سلامت تردد و سیاست منطقه‌ای ایران باید بخشی از توافق باشد. چهارم؛ کشورهای خلیج [فارس] باید در هر توافق جدیدی شریک باشند، چرا که اساساً ذی‌ربط هستند و نباید کشور دیگری نماینده آنان باشد یا نقش آنان را بگیرد».

آغاز عملیات «پنجه-۲» ارتش ترکیه در شمال عراق

وزارت دفاع ترکیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ساعت ۲۲ شب گذشته عملیات جدیدی با عنوان «پنجه -۲» برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در شمال عراق آغاز شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: عملیات «پنجه -۲» ارتش ترکیه با پشتیبانی نیروی هوایی، بالگردها و پهپادهای کشورمان طبق برنامه در شمال عراق ادامه دارد. نیروهای ترکیه در چهارچوب این عملیات مقابله با عناصر گروه تروریستی پ.ک. ک و انهدام مخفیگاه و پناهگاه‌های آنها در منطقه خاکورک را ادامه خواهند داد.

چهار خواسته و شرط امارات برای مصالحه و توافق با ایران/آغاز عملیات «پنجه-۲» ارتش ترکیه در شمال عراق/شرط وزیر خارجه انگلیس برای آزادی نفت کش ایرانی/ درخواست ها در آمریکا برای تحریم ترکیه

گفتنی است، ترکیه عملیات «پنجه- ۱» را در ۲۷ ماه می سال ۲۰۱۹ با ادعای نابودی مواضع تروریست‌ها در منطقه خاکورک واقع در شمال عراق آغاز کرد.

انجام عملیات‌ ترکیه در عراق به بهانه مبارزه با پ‌ک‌ک در حالی به انجام می‌شود که وزارت خارجه عراق، چندی پیش از احضار «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در بغداد در اعتراض به نقض مکرر حریم هوایی عراق از سوی آنکارا خبر داد.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، سفیر ترکیه در بغداد را فرا خوانده و مراتب اعتراض خود نسبت به نقض مکرر حریم هوایی عراق توسط ترکیه را تسلیم وی نموده است.

شرط وزیر خارجه انگلیس برای آزادی نفت کش ایرانی

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس روز شنبه در پیامی در توئیتر نوشت که اگر اطمینان یابیم نفتکش ایرانی به سوریه نمی‌رود آزادی آن را تسهیل می‌کنیم.

وی در این پیام نوشت: «تلفنی با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کردم. تماس سازنده‌ای بود. به وی اطمینان دادم که نگرانی ما مقصد کشتی و نه منشأ نفت (نفتکش) گریس ۱ بوده و انگلیس در صورتی که ضمانت‌هایی در این باره بدست بیاورد که نفتکش به سوریه نرود آزادی آن را تسهیل می‌کند و این کار پس از روند دادگاه‌های جبل‌الطارق صورت می‌گیرد.»

هانت در پیام دیگری نوشت: «ظریف نیز گفت که ایران خواستار حل موضوع بوده و به دنبال تشدید نیست. با "فابیان پیکاردو" رئیس دولت محلی جبل الطارق نیز صحبت کردیم و وی در حال انجام کار فوق‌العاده‌ای در هماهنگی موضوع و به اشتراک گذاشتن چشم انداز انگلیس در مسیر پیش رو است.»

دولت محلی جبل‌الطارق پنجشنبه هفته گذشته (۱۳ تیرماه) اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-۱» را که حامل نفت خام ایران بوده توقیف کرده است. ادعا شد که مقصد این نفتکش پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده و به همین دلیل ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است. این منطقه تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش حامل نفت ایران مشارکت داشته است.

از سوی دیگر پلیس جبل الطارق روز گذشته خبر داد که تمامی ۴ پرسنل بازداشت شده نفتکش ایرانی را بدون اتهام و به قید وثیقه آزاد کرده است.

این در حالی است که عصر روز جمعه دو افسر دیگر تانکر نفتکش حامل نفت ایران از سوی مقامات جبل الطارق بازداشت شده بودند. روز پنجشنبه نیز پلیس جبل‌الطارق ناخدای نفتکش و یک افسر دیگر این نفتکش را بازداشت کرده بود.

درخواست ها در آمریکا برای تحریم ترکیه

برخی سناتورهای آمریکایی در واکنش به تحویل گرفتن موشک‌های روسی اس ۴۰۰ توسط ترکیه، خواستار تحریم این کشور شده‌اند.

«جیمز اینهوفه» و «جک رید» به عنوان رئیس و عضو کمیته سرویس‌های مسلح سنا و «جیم ریش» و «باب منندز» رئیس و عضو کمیته روابط خارجی سنا با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد از «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به دلیل آنچه آن‌ها شراکت خطرناک با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه خواندند، مدعی شدند، آنکارا به جای آزادی، امنیت، شکوفایی اقتصادی و همبستگی با ائتلاف ناتو، شراکت با روسیه را برگزیده است.

این سناتورها همچنین از ترامپ خواستند تا به دلیل نادیده گرفته شدن قانون کاتسا، ترکیه را مشمول تحریم‌های گسترده قرار دهد.

درخواست سناتورهای آمریکایی برای تحریم ترکیه پس از آن اعلام شد که آنکارا ورود موشک‌های اس ۴۰۰ به ترکیه را در اواخر هفته گذشته تأیید کرد.

با این حال قرارداد فروش سیستم سامانه موشکی اس ۴۰۰ روسیه به ترکیه در سال ۲۰۱۷ امضا و از آن زمان تا کنون باعث ایجاد تنش دیپلماتیک میان استانبول و واشنگتن شده است. آمریکا از ترکیه خواسته است تا از خرید سامانه های روسی صرف نظر و از سیستم دفاع هوایی پاتریوت امریکایی استفاده کند، اما ترکیه با این پیشنهادهای آمریکا مخالفت کرد.

واشنگتن با ادعای اینکه خرید سامانه اس -۴۰۰ از روسیه توسط ترکیه به عنوان یک کشور عضو ناتو، می‌تواند به تضعیف شبکه پدافندی این پیمان و همچنین لو رفتن توانمندی‌های رادارگریزی جنگنده‎های اف -۳۵ منجر شود، تحویل این جنگنده‌ها به آنکارا را به حالت تعلیق درآورد و ترکیه را برای لغو قرارداد اس -۴۰۰ تحت فشار قرار داد، اگرچه در نهایت ترکیه این فشارها را رد و سرانجام با نهایی کردن قرارداد خرید اس ۴۰۰ از روسیه، این موشک‌ها را به خاک خود وارد کرد.

مجموعه‌های پدافند موشکی اس _ ۴۰۰ یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس. ای -۲۱) پیشرفته‌ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که هواپیماها را تا برد ۴۰۰ کیلومتری هدف قرار می‌دهد و موشک‌های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری دارد.

سفر موگرینی به عراق و درخواست میانجگری میان ایران و آمریکا

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در حال حاضر در بغداد به سر می‌برد، در جریان نشست خبری با «محمد علی حکیم» وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که اتحادیه اروپا از سیاست عراق در پیشگیری روابط خوب با تمامی همسایگان قدردانی و حمایت می‌کند.

چهار خواسته و شرط امارات برای مصالحه و توافق با ایران/آغاز عملیات «پنجه-۲» ارتش ترکیه در شمال عراق/شرط وزیر خارجه انگلیس برای آزادی نفت کش ایرانی/ درخواست ها در آمریکا برای تحریم ترکیه

موگرینی همچنین افزود: وزیر و من به طور مفصل درباره افزایش تنش‌ها در اطراف عراق صحبت کردیم و درباره ضرورت جلوگیری از تنش‌ها و هرگونه محاسبات اشتباه که می‌تواند به پیامدهای بسیار خطرناک برای عراق و فراتر از آن منجر شود بحث شد.

به گفته موگرینی، اتحادیه اروپا از پیشنهاد عراق برای برگزاری کنفرانس منطقه‌ای میان ایران و کشورهای عربی نظیر عربستان سعودی و امارات حمایت می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین بر این نکته تأکید کرد که این اتحادیه از تلاش‌های عراق برای کاهش تنش‌های فزاینده میان آمریکا و ایران حمایت می‌کند، چون درگیری، پیامدهای وخیمی برای تمامی طرف‌ها به دنبال خواهد داشت.

در این نشست همچنین «محمدعلی حکیم»، وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که مقامات کشور به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرده‌اند که عراق نباید به عرصه‌ای برای درگیری تبدیل شود و به جای آن باید برای حل این بحران در کنار دیگر کشورهای عربی نظیر کویت و عمان ایفای نقش کند.

وزیر امور خارجه عراق همچنین با انتقاد از لغو یکجانبه توافق هسته‌ای از سوی آمریکا، اعلام کرد که این موضوع به بحرانی منجر شده که می‌توان از طریق مذاکرات مانع از آن شد.

فدریکا موگرینی که روز شنبه در رأس هیأتی دیپلماتیک وارد شهر بغداد، پایتخت عراق شد، قرار است پس از عراق به کویت سفر کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۲
امارات شرط گذاشته //؟؟ طرف رو تو ده راه نمیدادن سراغ خونه کدخدا رو میگرفت
پاسخ ها
شیرخدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
همه اینا نوچه های دولت استکباری امریکا هستند، اون همه پول نه براشون عزت و آبرو شد نه قدرت فقط رفاه براشون شد اون رفاه برای بعضی ها.
بهداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
از متحدان درجه یک ابرقدرت امریکا هستند.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
قدیما و حتی الان وقتی خری که خودش را به موش مردگی می زد بهش سیخ می زدند تا راه بره الان هم اروپا احتیاج به سیخ زدن داره
خان محمدعلی آقا
| Iraq |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
وای بر جبل الطارق و تمامی مستعمره های قرن بیست و یکم
جبار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
جای تاسف است که امارات و عربستان سعودی به برادرکشی رو آورده اند در تاریخ عرب سابقه ندارد عربی برادر عرب خودش را بکشد.
ناشناس
| Japan |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
به نظرم نظام ایران باید به ملت ایران وجوانان مومن ومتدین خودش اعتماد کند بجای انکه به حشدالشعبی ویا حوثی ها ویا به حزب اله لبنان ویا لشکر فاطمیون وزینبیون اعتماد کند هرچه باشند این گروه ها بیگانگان هستندنظام باید توسط جوانان مومن ایران ابرقدرت منطقه شود نه اینکه ثروت ملی ایرانیان رابه حزب اله لبنان وحوثی ها و... دادبخدا همان کاری راکه حشدالشعبی ویا حوثی ها میکند اگر به جوانان متدین ومومن ایران مسئولان اعتماد کند همان کار را جوانان مومن ایران انجام میدهند همچنانکه جنگ هشت ساله را همین جوانان مومن ومتدین اداره کردند چرا مسئولان به جوانان ایران اعتماد ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
این عربا از سنتی به صنعتی رو آوردن فکر کنم طرف صنعتی زده اونم از نوع خفنش طوری رفته توی توهم که یادش رفته زیر بار یمن که انگشت کوچیکه ایران هم نمیشه واداده حالا اومده برای ایران شرط گذاشته
امارات وً چه غلطا بزرگتر از كوپنت صحبت مي كني
بعد از پهباد ارتش امریکا نوبت انگلیس شد یکی یکی می آیند گاهی با هم،
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
روباه پیر آمده دست کم نگیرش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
وقتی ظریف به جای طلب کار بودن از موضع ضعف میگوید که دنبال تشدید تنش نیست، نباید بیش از این انتظار داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
انگلیس عددی نیست کشورهای عرب هم زورشون به یمن دستخالی نمیرسه حالا برای حفظ آبرو هم که شده مجبورن یه چیزی بگن زیاد جدیشون نگیرید
هشدار: احتمالا قصد بریتانیا از توقیف نفتکش، نصب فرستنده ردیاب ماهواره ای بوده است. بنظرم باید از کارشناسان ضداطلاعات روسی کمک گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
فکر میکتی اگه روسا پیدا کنن ، به کی میگن
قطعا با انگلیس معامله میکنن
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
ما خودمون کارشناس داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
نیازی به هیچ کشوری نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
این کار را بدون توقیف هم بی سر و صدا میتونستن بکنن.

دوم که من ازش اطلاع ندارم اینه که مگر در زمان توقیف کشتی خالی هست و نفرات اونا مستقرند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
خدائیش توحیفی برووزارت اطلاعات اعلام موجودیت کن.
عراق رقیب ماست در زمینه فروش نفت و بعدا هم پتروشیمی
نمی تواند میانجیگری کند
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
اون خانم بازیگر خیلی بهتر بلد است بین ملت ایران و عراق اختلاف بی اندازه، این چیه یک چیز بهتر بگو برای تفرقه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
کاملا" درسته ؛ مسئولین کشور عراق به فکر منافع مردم و کشورشان هستند ؛
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
جناب ناشناس اینقدر از منافع ملی حرف می زنید منظورتان افتادن توی بغل دولت امریکاست دیگه، حالا چرا پیچیده حرف می زنید؟.
وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که اتحادیه اروپا از سیاست عراق در پیشگیری روابط خوب با تمامی همسایگان قدردانی و حمایت می‌کند.
(این که نوشتید یعنی چه)( پیشگیری روابط خوب یعنی چه)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
راست گفتی ایهام داره.

یعنی: از سر گیری سریع، پیش دستانه و همچین چیزایی...
کاش آمریکا قبل از همه اروپا را تحریم میکرد

اروپایی ها منشاء جنگ و فساد و استعمارند
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
مگن ترامپ امریگا را هم می خواد تحریم کنه.
اروپایی ها در کنار روس و آمریکا و چین کم بودند اماراتی ها و اعراب هم اضافه شدند؟
انقدر مذاکره مذاکره کردید که الان حتی امارات هم واسمون شاخ شده! ، اخه کوچلو تو چه به شرط گذاشتن ، همین کم بود امارات نگران صنعت دفاعی ما بشه
به امارات بگین: پس فعلاً باش تا صبح دولتت بدمد
شرایط امارات برای مصالحه وگفتگو با ایران خیلی
جالب است همانند این است که این شروط از سوی ابرقدرتی که دست بالایی در مذاکره دارد بیان شده است!!!؟؟؟
امارات هم بايد تمام هواپيماهاى جنگيه خودش رو پس بده
طرح اتميه خودشو تعطيل كنه
تمام موشكها رو مهندم كنه
پايگاه هاى نظاميه خارجى دريايى و هوايى رو تعطيل كنه
تمام روسپى خانه هاى خودشو تعطيل كنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
سلام ترامپ عزیز
همینمون مونده بود که اماران برامون شرط بذاره
حرف زیادی زده این شیخ نشین متوهم
در مورد امارات باید گفت یکی رو تو ده راه نمیدادن سراغ خونه کدخدارو میگرفت .
اماراتی ها خودشونو هم وزن آمریکا می بینند و توجه ندارند که باید در حد و اندازه خودشان خواسته داشته باشند
همین که اماراتی ها به خلیج فارس میگن خلیج خودش دشمنی با ایران و ایرانی هاست
اماراتی که حاضر نیست نام صحیح و تاریخی خلیج فارس را جاری کند چطور میتواند قابل احترام باشد...
آخه عمارات را چه به موشک بالستیک.
اون جا رو که ما کفشمون رو هم پرت کنیم می خوره بهش.

بهش بکید لطفا ادای کشورهای اروپایی را در نیاره.
اگر ما بتوانیم پوز ترامپ و انگلیس رو مقتدارنه به خاک بمالیم خودتان به التماس خواهید افتاد.
یادمان هست چگونه ملک عبد الله کل طواف خانه خدا، دست رییس جمهور ما رو در دست داشت و همراهیش می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
وای مردم از خنده ( اون جا رو که ما کفشمون رو هم پرت کنیم میخوره بهش !!!!!!!! ) . راست میگی به خدا از خارجی ها یک موشک بالستیک شنیده رپیت می کنه ! بخدا چقدر برخی از این سران کشورهای عربی ساده اندیش هستند !
خدمت اونایی که چشم بسته و طوطی وار میگن بریم مذاکره کنیم تا تحریم برداشته بشه چشمهاتون را باز کنید ترکیه نه مرگ بر امریکا گفت نه خواستار نابودی اسراییل شده نه غنی سازی داره و نه شهر موشکی و موشکهای بالستیک ساخت خودش و نه نفوذ منطقه ای فقط یکبار به امریکا نه گفت و اس ۴۰۰ روسی خرید در ضمن ترکیه کلا نوچه امریکاست نه حجاب اجباری داره و کلا عین اروپاست بخاطر یه نه امریکا تحریمش کرد.اون مذاکره ای که امریکا میخواهد یعنی تسلیم یعنی من هر چی دارم به تو مربوط نیست بیا سر داشته های تو مذاکره کنیم هر کشوری که بخواد رو پای خودش وایسه و نوکری نکنه به حساب اونا یاغی میشه و تحریم میشه
اردوغان باعث وبانی داعش بود .سازماندهی را ترکیه انجام میداد وقطر حمایت مالی .حالا به کوردها که خواستار حقوق اولیه خود هستن نماد تروریست می زند .کشوری که درآمدش از فاحشه گری است .نباید دم از دمکراسی بزند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
تروریستی که شما منکرش هستید، همه جوره میبینیم، از تروریستهای حمله کننده به مجلس بگیر تا تروریستهای رنگارنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
هر دو تروریست هستن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
یکم مطالعه هم بد نیست . آمریکا توی ترکیه پایگاه داره . نمیخواد اطلاعات اف 35 به روسیه بره . فقط فروش اف 35 را ممنوع کرده . اردوغان توی جی 20 دوان دوان رفت پیش ترامپ . وریز دفاع و خارجه هم هر روز تماس دارن با امریکا . همه اینها برای ترکیه و مردمش هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
از محتوای پیامت معلومه که از طرفداران پ‌ک‌ک هستید. حداقل شما از تروریسم حرف نزنید. شما که سالهاست سربازان مظلوم ایران را در مناطق مرزی شمالغرب به شهادت رسانده‌اید. همین هفته قبل، در ورودی پیرانشهر ۳ نفر از پاسداران . مظلوم ایرانی را به رگبار بسته و شهید کردید. بنابراین شماها هرگز حق ندارید درباره کشورهای مسلمان منطقه حرف بیجا بزنید. ترکیه و ایران هرگز اجازه نخواهند داد تا شماها منطقه را به آشوب بکشانید. شماها از همکاری ایران و ترکیه میسوزید. د.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
عقده گشایی از پیامت داره میباره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
کشوری که شما میگین حدو 900 میلیارد دلار در آمد داره و فقط 35 تاش از تورییسته. آب بریز .....
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
همین پژاک و پ ک ک هر ماهه تعدادی از جوانان این سرزمین رو شهید میکنن. انتظار داری بهت تروریست نگن؟ شما دنبال حقوق اولیت هستی؟ اوکی. چرا سرباز مرزبانی یا سپاه رو میزنی؟ ان حقوق اولیت رو نقض کرده؟ اصلا حقوق اولیه تو توی مرز چیکار میکنه؟ حقوق اولیه رو تو مجلس دنبالش میرن. تو ترکیه حزب ه د پ دارین. اونا دنبال حقوق شما هستن. اگهع از حقوق اولیه برخوردار نیستین چطور 50 60 کرسی از مجلس ترکیه رو گرفتین؟ چرا مقرتون تو عراقه و چرا تو ایران عملیات انجام میدین. شما مشخصا دنبال غرب ایران جنوب ترکیه شمال عراق و شرق سوریه هستین تا کشور منحوس خیالیتون رو تشکیل بدین. کشوری کمونیستی که تو قلب کشورهای اسلامی.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
همین تروریست های پ ک ک و پژاک و کومله چند روز پیش هموطنای ما رو شهید کردن.تروریست تروریسته چه داعش و چه پ ک ک و غیره.پ ک ک خواستار چه حقوق اولیه کرد هاست؟بجز ترور و قتا و نا امنی چیکار کرده.اتفاقا دشمن شماره یک کرد ها همین گرو های تروریستین.برادر من زمان کلاشینکوف و تو کوه پنهان شدن و بقول معروف بزن در رویی تموم شده.این مدلی نمیشه از حقوق کسی دفاع کرد!
فابیان پیکاردو" رئیس دولت محلی جبل الطارق نیز صحبت کردیم و وی در حال انجام کار فوق‌العاده‌ای در هماهنگی موضوع و به اشتراک گذاشتن چشم انداز انگلیس در مسیر پیش رو است.»
امارات غلط کرده که پیش شرط گذاشته
در حد و اندازه این موارد نیست
امارات اول باید تقاس اعمالی که علیه ایران انجام داده رو پس بده بعد دنبال صلح با ایران باشه
یکی به حاکمان اماراتی یادآوری کنه که آمریکا 12 پیش شرط داشت ولی حالا هر روز 10 بار خواهش می کنه که بیایید بدون هیچ پیش شرطی مذاکره کنیم.
شروط چهارگانه ی امارات؟!!
1-برنامه ی هسته ای ایران صلح آمیز است اگر هم نباشد به شما ارتباطی ندارد.
2-.اصولا موشک های بالستیک برای ایجاد ترس و هراس در کشورهای دیگر در راستای بازدارندگی نظامیست و اگر قرار باشد کسی از آن نترسد چرا باید برروی ان سرمایه گذاری کنیم پس اینهم به شما ربطی ندارد.
3-ایران کشور قدرتمندیست و نفوذ منطقه ای ایران ناشی از قدرت و استقلال این کشور است و تقاضای کانالیزه شدن نفوذ ایران توسط عربستان بیخود و بی اساس است پس اینهم به شما ربطی ندارد.
4-اگر قرا بود کشورهای منطقه بخشی از توافق باشد و باید هم اینطور باشد پس چرا پای کشورهای فرامنطقه از جمله آمریکا را به این مسائل باز میکنید؟ پس خودتان با این اعمال میگویید این هم به شما ربطی ندارد.
امارات افتضاحی که در یمن ببار آورده را بتواند جمع کند هنر کرده. لذا در باب ایران بهتر است علط زیادی نکند.
امارات در اون حد نیست که برای ایران شرط و شروط بذاره باید یکی از استانهای ما بشه به نام استان خلیج فارس
شهر که شلوغ بشه قورباغه (امارات) برای ایران شرط تعیین میکنه. ای خدا تا کی این جوجه شیوخ رو تحمل کنیم ؟
امارت در موقعیتی نیست که برای ایران شرط بزاره
فعلا با خواری از یمن فرار کنه تا بعد
امارت در موقعیتی نیست که برای ایران شرط بزاره
فعلا با خواری از یمن فرار کنه تا بعد
امارات بزرگترازدهنش حرف ميزنه/اروپاچقدربي ارزش وناتوان شده كه روبه عراق كرده است/انگليس شروع كننده بي ثباتي است بايدتاوانش راهم بدهد
جمهوری اسلامی برای مردم ایران شفاف سازی کند.
چقدر نفت در کشتی بوده است و با چه قیمتی و بکجا فرستاده شده است؟
حاکم دبی اول زن و دخترانش رو جمع کنه و بعد شرط بذاره
پاسخ ها
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
عجب جوابی، حال کردم.
ایران هم شرط بذاره کشورهای عربی تاسیسات هسته ای نداشته باشند خرید تسلیحاتی زیر یک میلیون دلار داشته باشند و جنکندهها و بمب ها و موشکهای امریکایی شون رو تخریب کنند.
آقا جون از ترسشان این شرطهارا گذاشتن ایرادی نداره خوبه،الان وقتش کمال استفاده را بکنیم و برویم برای مذاکرات پی در پی و امتیاز گرفتن،اگر قبول کنیم ضرر نمی کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
در ضمن برادران ساندیسی تند و تند منفی ندهند برای قلبشان ضرر داره.
امارات زر زر زیادی کرده چرت و پرت میگه
یکی نیست بگه تا دیروز یه استان ایران هم نمیشدی حالا آمریکا و پول نفت یه چیزی شدی واسه ما شرط میگذاری، آمریکا با اون همه قرط و زرتش شرط میگذاره آدم حسابش نمیکنیم توی امارات چی میگی....
امارات هم برای ما شرط تععین می کند ؟
این خواسته های عمارت ، نقطه نظرات انگلیسه که از حلقوم شیخک هاش در میاد
اعزام ناو انگلیس به خاطر حفاظت از منافع خودش در اماراته
انگلیسی ها احتمالا از جایی احتمال حمله آمریکا به منافع ایران را فهمیده اند و نگران حمله ایران به پایگاه آمریکایی ها در امارات هستند و دارند آماده میشوند
امارات شکر خورده
امارات بداند که کسی که در خانه شیشه ای زندگی می کند نباید سنگ پرانی کند. باد کاشتید و حالا از درو کردن طوفان می ترسید؟. فکر نکنید با این شیرین زبانی ها و خودکنار کشیدن های دروغین اگر در منطقه جنگی در بگیرد به شما آسیبی نخواهد رسید. تر و خشک با هم خواهند سوخت ، سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد مگر انکه زیان ایران جبران شود و دشمنی با ایران برای همیشه متوقف شود. نگاه کنید که در ابن چهل سال چه دشمنی ها که با نطام جمهوری اسلامی نکرده اید

۱. حمایت مالی از صدام حسین در کشتار مردم ایران و عراق
۲. حمایت و مشارکت در تشکیل طالبان و به رسمیت شناختن به منطور ناامن کردن شرق ایران و زیر فشار قرار دادن مردم مظلوم و جنگ زده افغانستان
۳. حمایت از تشکیل داعش و نابودی اقتصاد سوریه
۴. حمایت از نفوذ داعش و بعثی ها به عراق و کشتار مردم مظلوم عراق
۵. روانه کردن پول های کلان به اندیشکده های ضد ایرانی امریکا برای تئوریزه کردن خشونت و جنگ علیه ایران
۶. مشارکت در حمله ناجوانمردانه به یمن و کشتار کودکان و مردم بیگناه ان کشور
۷. تبانی با تروریست های اقتصادی جهان برای قطع فروش نفت ایران
۸. کمک و تجهیز تروریست های شرق ایران
۹. هتک حرمت و گزافه گویی در مورد تمامیت ارضی ایران توسط انورقرقاش مشاور حاکم امارات
۱۰ . ادعای بی پایه و اساس علیه تمامیت ارضی و جزایر ایرانی خلیج فارس
۱۱. استفاده نکردن از نام قانونی و رسمی خلیج فارس
۱۲. مشارکت در توطئه مالی و پولی علیه نظام جمهوری اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
شاید مقصر حاکمان ما باشند که هر بار از روی ترحم و با استناد به برادری اسلامی جنایت های این کشود علیه ما را بخشیده و به امید فصلی نو در روابط ، تلافی نکرده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
خدا رو گواه میگیرم کاری که داخلی ها با کشور کردن خیلی خیلی از این چیزایی که شما نوشتی بدتره
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
گیریم تمام این نکات دقیق و بدون عیب صحیح باشد.
اکنون این همسایه قصد دارد اختلافات را با ما کم کند.
پس راه عاقلانه را باید رفت و نه در آتش دمید.
برای امارات موشک لازم نیست با نفنگ بادی هم میشه زدش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
برادر دیگه اینقدر خالی نبند.....یا اگر میخواهی ببندی گنده ببند مثلاً با فوت تو لوله خودکار و یک عدد ارزن هم میشود امارات را زد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
عراق 2 ساعته کویت را گرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
شاید بدون هزینه بودن دشمنی علیه ایران باعث شده تا این چنین گستاخ شوند. برای یک بار هم که شده باید بفهمند دشمنی و توطئه علیه ایران چقدر هزینه دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
علی آقا از تهران تا ساوه تو اتوبان بدون هیچ مشکلی حدوداً ۲ ساعت طول میکشد برسی شوماهم کمتر ببند،منظور خالی است.
ناشناس
| Thailand |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
چهل سال با جنگ و تحریم و فلاکت زندگی می کنیم برای کسانی کری می خوانید که در کویر بهشت درست کرده است.
برای امارات موشک لازم نیست با نفنگ بادی هم میشه زدش امارات بیخود کرده شرط بگذارد
چند روز پیش شنیدم یک یک کشتی نفت کش انگلیسی در عراق به صورت کامل بارگیری نکرده گفته بوده اگه کامل بارگیری کنم نمی تونم از تنگه هرمز بدون عبور از ابهای ایران رد بشم ! می بینید انگلیس اگه می تونست بار اون کشتی را بالا می کشید دیده اگه اینکار را بکنه هر بار باید تنش بلرزه و کشتی را کمتر بار بزنه تا از ابهای بین المللی رد بشه و از ابهای ایران رد نشه دیده نمی صرفه به این حالت داره موضوع را ماست مالی می کنه. اگه من مطمئن بشم که به سوریه نمی ره ! نه می خوام عینا ببریم به همون سوریه تحویل بدیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
تو با این مخت باید نماینده کشور در سازمان ملل بشی ،حقت را خورده اند!!!!
امارات وای بحالت اگر به ایران حمله بشه اولین جایی که باید بزنیم و با خاک یکسان کنیم شما هستید
اول اینکه منم مث شما به کامنت هایی که از شبه انسان های امارات نشین بد گفته بود مثبت دادم. دوم اینکه خودتون رو جای یه خارجی بزارید مثلا ژاپنی و وضعیت ایران رو با امارات مقایسه کنید اون موقع درک درستی از شرط های امارات برای ایران پیدا می کنید. ایران کشوری ورشکسته با رشد منفی و امارات هاب تجاری است. درسته امارات دشمن ماست ولی دشمنان اصلی مل را در، داخل جستجو کنید.سوم اینکه هیچ وقت دشمن رو دست کم نگیرید. همین شبه انسان نماها با همدستی صدام هشت سال جنگ رو بر ایران تحمیل کردن و ما یک میلیون کشته و مجروح دادیم و زیرساخت هامون به کل ویران شد.
سلام
متاسفانه هر چهار شرط کشور امارات در واقع دخالت در امور داخلی و همچنین نقض حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران است و اصولا در برایر این رویکرد امارات ( و یا رویکردهای مشابه هر کشور دیگر ) باید پاسخی حکیمانه و مدبرانه ولی در عین حال قاطع و پایان دهنده ارائه شود
مذاکرات خوب است. در مورد کشورهای همسایه بدون اروپا و آمریکا. اینها نمیتوانند برای ما پیش شزط بگذارند
جالبه. خود ایران مقر پ ک ک رو بمباران میکنه. دستش هم درد نکنه. ولی وقتی نوبت ترکیه میشه این میشه دخالت و نقض. یا عملیات به اصلاح. داداش شما رفتی باهاشون چلسه گذاشتی وزیر کشورت رفت قندیل باهاشون حرف بزنه. نه اونا. چرا باید بجای نابود کردن یه گروهک چند صد نفری، بهشون باج بدیم و باهاشون جلسه بذاریم؟
100% امارات پایگاه نظامی آمریکای دشمن اسلام وایران اسلامی است. انتحاب نام جعلی الخلیج برای روزنامه مورد نظر هم ،نشانه دیگری از دشمنی حکومتشان با ملت ایران است آنوقت ایران را تهدید کننده معرفی میکند؟.عجب صبری خدای متعال دارد عجب تحملی به ملت ایران اعطا فرمود.
این چرندیات امارات حتی ارزش خواندن هم ندارد. امارات نیاز به یک تنبیه جدی از طرف مسئولین و مردم دارد که باید با برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت اجرایی شود
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی