بازدید 10127

وزیر روس: ایران عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه نیست

کد خبر: ۹۰۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵ 02 July 2019
وزیر انرژی روسیه روز سه‌شنبه ادعا‌های کشور‌های غربی درباره اینکه ایران عامل بی‌ثباتی در غرب آسیا است را رد کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «آلکساندر نواک»، وزیر انرژی روسیه روز سه‌شنبه ادعا‌های آمریکا و کشور‌های غربی درباره اینکه ایران عامل بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا است را رد کرده و گفته که تحریم‌ها علیه تهران «غیرقانونی» هستند.

وزیر روس در مصاحبه با «دن مورفی»، مجری شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفت: «در خصوص محدودیت‌ها علیه صادرات نفت ایران از این کشور حمایت می‌کنیم و معتقدیم که این تحریم‌ها غیرقانونی هستند؛ آن‌ها به تأیید سازمان ملل متحد نرسیده‌اند.»

وی اضافه کرد: «این اقدامات هستند که اوضاع را بی‌ثبات می‌کنند، نه فقط در ایران که علیه آن تحریم‌هایی اعمال شده بلکه در کل منطقه اطراف خلیج فارس.»

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از خروج از «برجام» در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری علیه ایران» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی»، اعزام یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی-۵۲ و چند جنگنده اف‌-۲۲ به منطقه رو آورده است.

در تازه‌ترین اقدام تحریک‌آمیز، بامداد ۳۰ خردادماه یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا وارد حریم سرزمینی جمهوری اسلامی شد. این هواپیما در منطقه روبروی کوه مبارک هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

مقام‌های دولت آمریکا علی‌رغم این اقدامات ایران را «نخستین عامل بی‌ثباتی» در منطقه توصیف می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران اتهامات آمریکا را رد کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر