بازدید 2952

پایان بارش و افزایش ۱۰ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور

کد خبر: ۹۰۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ 02 July 2019

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور به پایان می‌رسد، از افزایش ۱۰ درجه‌ای دما در این مناطق خبر داد و افزود: از امروز تا آخر هفته در برخی استان‌ها شاهد خیزش گرد و خاک خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور تا اواسط وقت امروز (سه‌شنبه ۱۱ تیر) ادامه خواهد داشت، گفت: در استان‌های مازندران، برخی مناطق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارندگی و طوفان‌های تندری ادامه خواهد داشت، همچنین بارش صبح امروز در استان مازندران شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی، همچنین امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمالی فارس و جنوب غرب اصفهان رشد ابر، بارش پراکنده، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با عبور سامانه بارشی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ تیر) در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد که در نوار شمالی افزایش شش تا ۱۰ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تاکید کرد: بعدازظهر امروز در استان‌های سمنان، قم، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، یزد، شمال مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور سرعت وزش باد تشدید می‌شود که در برخی نقاط موجب خیزش گرد و خاک موقت خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین افزود: از امروز تا پنجشنبه (۱۱ تا ۱۳ تیر) در نوار شرقی کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه دریای خزر صبح امروز مواج و طوفانی است و غرب و مرکز خلیج فارس نیز امروز مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت آب و هوای تهران تصریح کرد: امشب، فردا و پس فردا هوای تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که دمای تهران فردا در بالاترین نقطه به ۳۶ درجه سانتیگراد و در پایین‌ترین نقطه به ۲۲ درجه سانتیگراد برسد. همچنین دمای تهران پس‌فردا (پنجشنبه ۱۳ تیر) در گرم‌ترین حالت ۳۸ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین حالت ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار