بازدید 20773

روز شلوغ کلانتری ۱۴۸ تهران در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدا!

در روزی که جمع بزرگی از مردم از دورترین نقاط تهران خود را به مراسم تشییع پیکر شماری از شهدای دفاع مقدس رسانده بودند، پرسنل کلانتری ۱۴۸ تهران مجالی برای سر خاراندن نیافتند؛ رویدادی که برای برخی مأموران پلیس مسبوق به سابقه است و ظاهرا هنوز ضرورت در پیش گرفتن تدابیری ویژه برای مقابله با آن احساس نشده...!
کد خبر: ۹۰۸۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 28 June 2019
تابناک اجتماعی -
در روزی که جمع بزرگی از مردم از دورترین نقاط تهران خود را به مراسم تشییع پیکر شماری از شهدای دفاع مقدس رسانده بودند، پرسنل کلانتری ۱۴۸ تهران مجالی برای سر خاراندن نیافتند!

به گزارش «تابناک»؛ پیش از ظهر دیروز، بار دیگر دیگر تهران صحنه شکوه حضور جمعیتی بود که برای بدرقه جمعی از شهدای دفاع مقدس گرد هم آمده بودند؛ شهدایی که پیکر مطهرشان در تفحص‌های صورت گرفته در محل عملیات‌های کربلای ۵ در شلمچه، رمضان در شرق بصره، تک دشمن در زبیدات، مسلم ابن عقیل در سومار، والفجر یک در فکه، والفجر ۸ در بوارین، محرم در شرهانی، والفجر ۴ در پنجوین و بیت‌المقدس در شلمچه پیدا شده است.

تشییع پیکر ۱۵۰ شهیدی که هویت بسیاری شان شناسایی نشده و قرار است بعد از تشییع پرشکوه امروز در تهران، در شهر‌های دیگر تشییع شده و پس از وداع مردم با ایشان، به خاک سپرده شوند. قهرمانانی که سال‌ها پس از عروج آسمانی شان، جمع کثیری از مردم با اشک و گل به استقبالشان شتافته بودند و به رغم گرمای شدید تابستان امسال، در وداع با ایشان سنگ تمام گذاشتند.

 
روز شلوغ کلانتری ۱۴۸ تهران در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدا!

فضایی آمیخته با دود اسپند و نوحه و ندبه که ظاهرا به رغم تمهیدات اندیشیده شده برای مدیریت حاشیه‌های آن، بی گزند از آسیب نماند؛ این را گزارش‌هایی نشان می‌دهد که از کلانتری ۱۴۸ تهران رسیده و حکایت از حضور جمع بزرگی از مال باختگان در حاشیه این مراسم باشکوه دارد. افرادی که طعمه جیب‌بر‌ها و سارق‌هایی شده بودند که ازدحام جمعیت را مجال خوبی برای فعالیت خود یافته و سرقت‌هایی پرشمار را رقم زدند.

سرقت‌هایی که یکی از مأموران کلانتری شمار موارد ثبت شده شان را تا ظهر دیروز، بالغ بر ۲۲۰ مورد ذکر کرده و تأکید دارد که مال باختگان، عموما زنانی هستند که در مراسم تشییع شهدا حضور یافته بوند و طعمه سارقان شدند. سرقت‌هایی که اغلب شامل گوشی تلفن همراه این زنان بوده و موجب شده موج بزرگی از مال باختگان روانه این کلانتری شوند.

سرقت‌هایی سریالی و پرشمار که احتمالا شمارشان از عدد یاد شده بیشتر بوده و بهتر است اظهار نظر دقیق در این خصوص به روز‌های آتی و اطلاع رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ موکول شود که آمار تجمیعی این رویداد‌ها در دیگر کلانتری‌های حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده را در اختیار دارد؛ گزارشی که احتمال دارد با توجه به وقوع سرقت‌های پرشمار، به انتشار جزئیاتی از دستگیری شماری از این سارقان نیز منجر شود.

اتفاقی مسبوق به سابقه که پیشتر نیز تکرار شده و در گزارش‌های پلیس بازتاب یافته است؛ گزارش‌هایی که در پی وقوع سرقت‌های پر شمار در حاشیه برخی مراسم‌ تشییع و واکنش سریع ناجا به ماجرا، تهیه و منتشر شده و حکایت از شناسایی برخی مجرمان و دستگیری شان داشته؛ واکنشی که ظاهرا هنوز قرار نیست به در پیش گرفتن تدابیری پیشگیرانه منجر شده و مراسم‌هایی از این دست را از آسیب‌هایی که سارقان وارد می‌آورند، تهی کند، مگر اینکه شمار سرقت‌های پرشمار امروز، تغییری در رویکرد مسئولان انتظامی به وجود آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۲۳
مشکلاتت فرهنگی رو نمیشه با کلانتری حل کرد.
کم کاری صدا و سیما و ارشاد و البته اموزش و پرورش مشهود هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
فقر
روح تک تکشون شاد
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
روح اونهایی که شهید شدن با دعای من
و تو تغییری نمیکنه
شما زنده ها رو دریاب که روحت شاد باشه
علت اين تجمع موبايل قاپها به علت درماندگی... در پیگیری گوشی های دزدیده شده است. حدود يک ماه پیش گوشی بنده را هم يک تک سوار موتوسیکلت هوندا در تقاطع سلطان محمدی-بلوار اکبری قاپید و بعد از حضور یک پلیس موتور سوار و زدن بی سیم به کلانتری، خدوم به کلانتری ..... رفتم و افسر مربوط حتی حاضر به ثبت آن در فهرست خود ..... آنوقت شما انتظار دارید دزدها بترسند!! البته گوشی خود را برای ردیابی سپردم که تا کنون آن هم نتيجه ای نداشته است.
جای تاسف و صدالبته تامل فراوان دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
دیگه از تاسف و تامل گذشته، بیخیالی طی کن
مردم گرسنه هستند درک کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
هركي گرسنه بود بايد دزدي كنه؟ يعني كاري حتي براي سيركردن شكم نيست؟ يا علت آن عدم برخورد با دزدان در موارد مشابه قبليه؟
ناشناس
| Russian Federation |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
درک نکنند میخوتی چیکار کنی؟
درکشون نمیاد اصلأ
همینطور که میبینید بسیار استقبال هم میشه فقط جای ما نسل جوان نیست.
اشکال نداره اون بیچاره ها هم باید نون بخورن دیگه
جریمه باید انقدر شدید باشد که اثر باز دارنده ذاشته باشدهرتعداد سارق دستگیر شد باید تمام موارد سرقت را جبران کنندوکل هزینه نیروهای انتظامی ان روز را باید پرداخت کنندچون این افراد باعث نا امنی این گونه مراسم میشوندو بدبینی مردم به شرکت میشوند
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
اگه دزده پول داشت که جبران کنه نمیرفت گوشی موبایل یایک کیسه برنج بدزده
الان صاحب خانه من میگه بایدپنج میلیون به پول پیش خانه اضافه کنی ،من کارگرچاره ایی به جزدزدی برام نمیمونه
شکمت سیره ازگرسنه خبرنداری
بااین گرانیهاودستمزدکم اکثرمردم دزدمیشن
يک عده جونشو دادن به اینجا رسیدیم. شما یه گوشی دادی. اینقدر جوش نزن.
پاسخ ها
منوچهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
دوست عزیز جه ارتباطی داره . چرا عادت کردیم تا یک نفر میاد مشکلش رو بگه از شهدا مایه میزاریم .
بنظر شما اگر دزد بدونه كه درصورت دستگيري حداقل يك انگشتش قطع ميشه، بنظرتون ديگه كسي جرات دزدي ميكنه؟ اينموضع شامل اختلاس هم ميشه و درصورت برخورد شديد و سريع كسي جرات تكرار جرم نداره. ولي افسوس!
وقتي ميان با دزدها برخورد كنن يك عده ميگن بخاطر فقر و بيكاريه و اين حرفها خودش ميشه توجيهي براي انجام جرائم. در صورتيكه دزدها راحت ترين كاررا انتخاب ميكنن و دزدي ميكنن وگرنه حداقل براي سير كردن شكم،كارپيدا ميشه!
تاوقتيكه دركشور به بهانه فقر و بيكاري وغيره با دزدان باسرعت و جديت و اشد مجازات برخورد نشه متاسفانه شاهد افزايش دزدي و جرائم ديگه در كشور هستيم
اكثر اين دزدان سابقه دارهستند يعني در مجازاتهاي قبلي متنبه نشدند آيا در اينموارد دستگاه ها بدليل عدم برخورد قاطع نبايد پاسخگو باشه؟ چرا فقط پليسو مقصر ميدونين؟ پليسم وقتي ميبينه با اونها برخورد جدي نميشه انگيزشو در مواردي از دست ميده.
به اسم رهگیری سرقت موبایل اومدید ثبت سریال تلفن همراه و حذف قاچاق رو کلید زدید "جدای افزایش قیمت گوشی" میشه یکی بیاد و توضیح بده اجرای این طرح چه منفعتی برای مردم داشته؟
باید طبق دستور قرآن دزد را خلع ید کنن
از دانه درشتها تا دله دزدها
اونهایی که میگن از نداریه من خودم با کلی مدرک تحصیلی بدلایلی چندمدته بیکار شدم. تو همین مدت هم یک ماه قبل گوشیمو زدن. خب منم ندارم الان باید برم دزدی کنم؟ من الان وضع مالیم از دزده بدتره. اینها بهانست دست دزد باید قطع بشه هر کس یکبار تجربه کنه گوشی دزدی شده ازش رو حال بقیه رو درک میکنه. چه دله دزد چه دزد گنده. قطع دست هم نمی کنید برای کسی که بار اولشه و طبق شرایطی بخشیده بشه و کار هر روزش نیست و مثلا یکی دوتا دزدیده. طرفو میگیرن 30 تا گوشی دزدیده بعد 4 ماه ازادش میکنن مسخره نیست؟ زندانها جا نداره؟ باشه ازش بیگاری بکشید خدمات عمومی مفت ازش بگیرید چه مسخره بازیه گوشی گرون شده هر احمقی راه میفته با موتور دنبال قاپیدن گوشی. چند روز قبل هم گوشی دوستمو زدن. چند ماه قبل تر گوشی همسایمونو. یکی دوتا نیست. طرف صبح پا میشه تو خیابونا گشت میزنه دنبال قاپیدن گوشی مردم روزی 5 تا رو میزنه حداقل. بیش از 5 گوشی سرقتی قطع دست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی