بازدید 24930
آخرین تحولات خاورمیانه؛

بیانیه ضد ایرانی کمیته چهارجانبه آمریکا، انگلیس، امارات و عربستان/ادعای حمله به رایانه‌های نظامی ایران/ تحقیر دوباره عربستان از سوی ترامپ/ مخالفت ترامپ با بولتون برای اقدام نظامی علیه ایران

ادعای حمله به رایانه‌های نظامی ایران، تحقیر دوباره عربستان از سوی ترامپ، مخالفت ترامپ با بولتون برای اقدام نظامی علیه ایران و سفر بولتون به اسرائیل، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به بیانیه ضد ایرانی کمیته چهارجانبه آمریکا، انگلیس، امارات و عربستان نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 24 June 2019

ادعای حمله به رایانه‌های نظامی ایران، تحقیر دوباره عربستان از سوی ترامپ، مخالفت ترامپ با بولتون برای اقدام نظامی علیه ایران و سفر بولتون به اسرائیل، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به بیانیه ضد ایرانی کمیته چهارجانبه آمریکا، انگلیس، امارات و عربستان نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ کشورهای عربستان سعودی، امارات، آمریکا و انگلیس در بیانیه پایانی نشست خود در لندن از رفتارهای ایران که به ادعای آنها باعث بی ثباتی در منطقه شده، ابراز نگرانی کردند.

کمیته چهارجانبه در این بیانیه از ایران خواسته است تا هرگونه اقدامی که ثبات در منطقه را تهدید می‌کند، متوقف کرده و خواستار ایجاد راه حل‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها در منطقه شده است.

در این بیانیه آمده است: «حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس، مسیرهای دریایی بین‌المللی را تهدید می‌کند.» در بیانیه کمیته چهارجانبه حملات یمنی‌ها به عربستان نیز محکوم و ادعا شده که ایران سلاح در اختیار یمنی‌ها قرار می‌دهد.

صبح پنجشنبه (۲۳ خرداد) دو انفجار مهیب در دریای عمان رخ داد و منابع خبری دقایقی بعد اعلام کردند، دو نفتکش بزرگ هدف انفجار قرار گرفته‌اند.
با آنکه ایران این حادثه را مشکوک خواند، دولت آمریکا ساعاتی بعد از وقوع انفجار در دو نفتکش مورد نظر انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه گرفت؛ وزارت دفاع آمریکا همچنین فیلمی منتشر کرد و مدعی شد که یک قایق ایرانی در حال تلاش برای زدون مین از بدنه یکی از نفتکش‌های سانحه‌دیده است.

دلایل دولت آمریکا در دنیا با تردیدهای جدی مواجه شد و غیر از انگلیس از سوی سایر کشورها حمایت نشد. از جمله طرف‌هایی که روایت آمریکا را زیر سؤال برده است، مالک ژاپنی یکی از کشتی‌های سانحه دیده است که این روایت را غیرمعتبر توصیف کرده است.

ادعای حمله به رایانه های نظامی ایران

رسانه‎های غربی مدعی هستند که آمریکا به تلافی سقوط پهپاد، علیه رایانه‎های کنترل پرتاب‌گرهای موشکی ایران، عملیات سایبری انجام داده است.

رسانه‏‌هایی چون آسوشیتدپرس، واشنگتن پست و نیویورک‎تایمز مدعی شده‌‏اند که آمریکا در واکنش به سرنگونی پهپاد جاسوسی خود، سیستم‌های کامپیوتری ایران را که مسئول کنترل پرتاب‌گرهای موشکی هستند؛ هدف تهاجم سایبری قرار داده است.

ادعا می‎شود، این حمله روز پنجشنبه و بعد از انصراف دونالد ترامپ، رئیس‎جمهوری آمریکا از واکنش نظامی به سرنگونی پهپاد اتخاذ شده است.

دو منبع آگاه به آسوشیتدپرس گفته‎اند تهاجم سایبری تحت موافقت ترامپ صورت گرفته است.

حتی ادعا می‌‎شود، اقدام سایبری که سیستم‎های کامپیوتری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار داد، از جمله گزینه‎های مطرح در واکنش به حوادث هفته گذشته دریای عمان بوده است.
گفتنی است، ایران هنوز به ادعاهای مطرح از سوی رسانه‏‌های غربی واکنش نشان نداده است

تحقیر دوباره عربستان از سوی ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی اعلام کرد که آمریکا باید از عربستان پول بگیرد، چرا که کشور ثروتمندی است.

ترامپ گفت: محافظت از عربستان سعودی در ازای دریافت پول، یکی از دلایل حضور آمریکا در غرب آسیاست و بر خلاف گذشته که واشنگتن در قبال این حفاظت چیزی دریافت نمی‌کرد، اما اکنون از این محافظت نفع مالی می‌برد و عربستان سعودی ۴۰۰ میلیارد دلار از ما خرید می‌کند.

وی در ادامه به محتوای گفت‌وگوی تلفنی خود با بن سلمان ولیعهد سعودی اشاره کرد و گفت: من با ولیعهد سعودی صحبت کردم. گفت‌وگوی فوق‌العاده‌ای داشتیم. من گفتم این عملیات بسیار گرانی است. شما و دیگر کشورهایی که از آن‌ها محافظت می‌کنیم، باید پول بدهید و او قبول کرد.

ترامپ سپس از پاسخ به پرسش مجری درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی و همچنین آثار حملات عربستان به یمن امتناع کرد و مسأله یمن را به گردن ایران انداخت.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد، مقصر اوضاع فعلی در یمن ایران است، ترامپ گفت: اگر دقت کنید، ایران است که به یمن می‌رود. آن‌ها شروع می‌کنند به عربستان سعودی موشک شلیک می‌کنند. عربستان سعودی باید از خودش محافظت کند. بحث یک میلیون شغل یا بیشتر است. آن‌ها خریدهای کلانی می‌کنند، ۱۵۰ میلیارد دلار تجهیزات، که ما آن‌ها را استفاده می‌کنیم. بر خلاف بقیه کشورها که پول ندارند و ما باید برای همه‌چیز به آن‌ها کمک هزینه بدهیم، عربستان سعودی خریدار کلان محصولات آمریکایی است.

وی در ادامه مدعی شد که ایران روزانه افراد زیادی را می‌کشد و اگر آمریکا به عربستان سعودی سلاح نفروشد، آنها از روسیه و چین سلاح تهیه می کنند.

مخالفت ترامپ با بولتون درباره اقدام نظامی علیه ایران

ترامپ رئیس جمهور آمریکا با بولتون مشاور امنیت ملی خود و بیشتر مشاوران امنیتی ارشدش در مورد حمله به ایران مخالفت کرده است.

ترامپ به یکی از مشاوران امین امنیتی گفت: اینها می‌خواهند ما را به سمت جنگ سوق دهند و این تنفرآور است. ما به یک جنگ دیگر نیازی نداریم.

بیانیه ضد ایرانی کمیته چهارجانبه آمریکا، انگلیس، امارات و عربستان/ادعای حمله به رایانه های نظامی ایران/ تحقیر دوباره عربستان از سوی ترامپ/ مخالفت ترامپ با بولتون برای اقدام نظامی علیه ایران

در این گفت‌وگو ترامپ از اینکه یک فروند پهپاد بدون سرنشین آمریکا به قیمت ۱۳۰ میلیون دلار را از دست داده است، اظهار تأسف کرد، ولی اظهار داشت تعداد کسانی که تحت تأثیر تلفات مالی قرار می‌گیرند، از تعداد رأی دهندگانی که به علت تلفات جانی متأثر می‌شوند کمتر خواهد بود.

هرچند بسیاری از مشاوران ارشد وی از یکسری اقدامات نظامی علیه ایران حمایت می‌کردند، ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک آمریکا موضع محتاطانه تری در پیش گرفت که بسیار ترامپ را تحت تأثیر قرار داد.

او ضمن اینکه از ژنرال دانفورد تقدیر کرد، بولتون، مشاور امنیتی خود را که در پشت صحنه اقدامات نظامی علیه ایران است، سرزنش نمود و اظهار داشت: بولتون وظیفه خود را خوب انجام می‌دهد ولی معمولاً مواضع سخت و پر دردسری را اتخاذ می‌کند و اذعان داشت: شخصی که مهم است، من هستم.

وی افزود: همه می‌گفتند من اشتباه می‌کنم. آنها می‌گویند من منفعلانه عمل می‌کنم ولی هیچ یک از این اظهارات درست نیست و من فردی با عقل سلیم هستم.

پیشتر نیز ترامپ مدعی شده بود پس از آنکه بررسی‌ها احتمال کشته شدن ۱۵۰ نفر در نتیجه اقدام نظامی آمریکا علیه ایران را نشان داد از این اقدام صرفه نظر کرده است.

سفر بولتون به اسرائیل

در میانه تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه برای دیدار و گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، واشنگتن روز سه‌شنبه در بحرین کارگاهی برگزار خواهد کرد که گفته می‌شود، مقدمه‌ای بر طرح "معامله قرن" دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای حل درگیری و نزاع میان فلسطین و اسرائیل است.

بیانیه ضد ایرانی کمیته چهارجانبه آمریکا، انگلیس، امارات و عربستان/ادعای حمله به رایانه های نظامی ایران/ تحقیر دوباره عربستان از سوی ترامپ/ مخالفت ترامپ با بولتون برای اقدام نظامی علیه ایران

واشنگتن در این نشست کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس را به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی فلسطین تشویق خواهد کرد.

رهبران فلسطینی ضمن انتقاد از این نشست ابراز نگرانی کرده‌اند که چنین اقدامی می‌تواند راهکار دو کشوری را تضعیف کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳۹
دست شماست به ایران حمله کنید یا نه، ولی این که نتیجه جنگ چه باشد دست ماست، هیچ وقت جنگ 33 روزه ارتش اسرائیل با گروه حزب الله لبنان را از یاد نبرید،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
جنگ که بشه کشور ما میشه محل مبارزه ابرقدرت ها با همدیگر.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
بیچاره ترامپ هرچی زمان می گذرد، دولت امریکا ضعیف و ضعیف تر می شود. چه زمانی بود که سفیر امریکا اگر از نخست وزیر یا رییس جمهوری کشوری خوشش نمی آمد عوضش می کرد..
ارشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چرا در دنیا زورگو داشته باشیم؟
سردار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
هیچ کشوری بخاطر ما با دولت امریکا نمی جنگد، اگه ملتی یا گروهی از ما حمایت می کنند بخاطر جهان بینی ماست ..
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
در جنگ ۳۳ روزه آنطوری که ادعا میشود بردی در کار نبود
راه نجات ملت های عرب فقط راهایی از وهابیت تندرو آل سعود است و آشنایی و شناخت اسلام واقعی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چمعیت سنی های وهابی ها ملیاردی است انها شیعه نمی شوند
مسلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
این همه کشور عربی سنی در جهان وجود دارد بجز عربستان سعودی و امارات که سران شان از وهابی های تندرو هستند هیچ کشور مسلمانی به جنگ کشور مسلمان دیگر نمی رود..
حکیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
جناب ناشناس 14:10 تخم نفاق و تفرقه می کارند بین شیعه و سنی
دولت امریکا موفق شد به رایانه های نظامی ایران حمله کند. البته با کمک دولت های اروپایی و ستون پنجم حمله کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اینترنت ساخت ارتش آمریکاست و مسلما حق نفوذ اینترنتی برای آمریکا در نظر گرفته شده است
ترامپ و بولتون نقشی در حمله به ایران ندارند
حمله به ایران طرحی جهانی است که از دو دهه قبل با حمله به افغانستان و عراق شروع شده و ترامپ و بولتون ادامه دهنده همان راه و ماموری بیش نیستند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
آخه هرچی بیشتر این حمله را به تاخیر بی اندازند ایران به موشک های نقطه زن بیشتری دست می یابد حالا ملت های منطقه که بیشتر از کارهای بن سلمان ناراضی می شوند و پشت سر ایران می ایستند چی؟.
کشورهای عربی، دارن با زیرکی، دشمنی با جمهوری اسلامی را به دشمنی با ایران تبدیل میکنند.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
منظورت از کشورهای عربی همین بن سلمان و ال نهیان است دیگه.
مازیار
| Germany |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
متاسفم با این نظرت هموطن. این خواست ترامپ و گروه ب است.
اگر جنگی شود آقازاده ها باید بروند ما مردم هیج تمایلی برای نبرد ندارند
پاسخ ها
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
از زمان مادها تا امروز یه عده از ترس از جنگ پشت جبهه بوده اند یه عده در صف اول. در همه کشورهای جهان مرسوم بوده و هست برای تخریب حرف های بهتری بزن..
افشین
| Germany |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
اونها خوب می دانند آزموده را آزمودن خطاست.
"ادعای حمله به رایانه های نظامی ایران" اصلا بیشتر سیستم های صنایع دفا و سپاه به اینترنت وصل نیستن اصلا! با چی هک کردن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
از آسمان با رادار هک کردند
چون سالها است که تمامی بخش های نظامی و هسته ای به اینترنت وصل نیستند.
استعماری ترین و استکباری ترین کمیته تاریخ!!! با حضور روباه پیر استعمار و شیطان بزرگ و مزدورترین شیوخ عرب که جز هلاکت ننگین سرنوشتی ندارند.
تحقیر عربستان به ما چه ربطی داره؟!!!
حالا صدا و سیمای میلی یه فیلم میسازه از مظلومیت عربستان و تحقیر امریکا.
این امریکا شده ورد زبان مسولان
چرا؟!!!!!
پاسخ ها
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
راستی طرح اعلام حقوق مدیران طرح حمایت از مبارزان مفاسد اقتصادی و... در مجلس به کجا رسید؟
افشین
| Germany |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
چون آمریکاست که پهباد جاسوسی می فرستد. ن آمریکاست که نفت کش های فجیره و دریای عمران را آتش می کشد و هزاران جنایت بزرگ و کوچک که هر شبتمهه می گیرد. روز انجام می شود به طور مستقیم و غیر مستقیم از آمریکا
«حمله به رایانه های نظامی ایران»
از اون عکس العمل های تهدیدی است که بچه کلاس اولی ها بر علیه کلاس ششمی ها از زور لا علاجی بدان دست میزنند.
خانم ها و آقایان آمریکایی که خود را در مقابل موشک های ایرانی آنهم متعلق به ۹ سال پیش خود را حقیر کوچک و کودن یافته اید (۵ سال پیش رونمایی شد) و پوشکهایتان پر؛ به همان حملات سایبری خود برگردید.
به همان بازی های رایانه ای پس از شکست مفتضحانه خود در«جنگ ویتنام»*) برگردید و خود را مشغول دارید، که بهترین داروی مسکن برای مسایل لاینحل اقتصادی و غدد سرطانی عطش شما برای بازار فروش آنهم پاتریوت هایی که حتی کودکان سنگ انداز فلسطینی که اکنون جوانان برومندی گردیده اند به آسانی گنبد آهنین جهود(Jiwish) های صیهونیست شده را شکستند.
این آشغال های شما مانند پهباد ۱۲۵ میلیون دلاری تان را کسی دیگر نمیخرد. زیرا همه میدانند که با ۱۲۰۰ دلار در قعر خلیج پارس مدفون میگردند(نقل از روزنامه الاهرام مصر)! این مرض سرطانی برای فروش سلاح هایی که ارزش اضافه یک به هزار در مقابل تولید نان و کالاهای مصرفی انسانهای معمولی برایش تعیین و با کشتی هواپیما بر «آبراهام لینکلن» آنرا اجرا میکرده اید، دیگر علاجی ندارد*)- ام.آمریکا با همکاری حساب شده پشت میزی که روسیه خروشچفی ویتنامی ها را(پای میز مذاکره رفتن و فرصت تجدید قوا برای آمریکا خریدن) بدان اجبار میکرد، تازمانیکه هوشی مین سیلی محکمی بگوش خروشچف زده و جایزه صلحش را پس فرستاد و گفت «آقای خروشچف ما درحال جنگیم» و مدال صلح وی را با لاشه ای از اف ۱۵ آمریکایی را با همان هواپیمای قاصد پس فرستاد، چنان شکست مفتضحانه ای از ویت کنگ خورد که هنوز که هنوز است کمر راست نکرده است.
اما اما:
پس از چندی «جان وین» هنرپیشه معروف کابوی آمریکایی (مورد لطف شاه پسندان) که بعنوان دست راستی «فاشیست» معروف بود فیلمی در ایران بنام «کلاه سبزها» در هالیوود درست کرد تا آبروی ریخته را حد اقل روی پرده سینِما جبران کند.
این عمل را انواع بازی‌های جنگی رایانه ای بنام «جنگ ویتنام» بر ای کودکان و نوجوانان دنبال میکرد و که در ایران بنام «شوارتس اگر اتریشی فرماندار کالیفرنیا» معروف همگان است، تا مردم آمریکا را برای جنگ‌های بعدی در آفریقا و منطقه آماده سازند.
ننگ و نفرت که با شعار «مرگ بر آمریکای ایرانیان» و در میان مردم عادی جهان بیان می‌شود دارای این تاریخچه میباشد که نباید فراموش گردد.
این ترامپ مثل معاویه می مونه که همه را با پول می خرید و استدلالش این بود که هزینه های جنگ با دشمنان به مراتب بالاتر از پولها ی است که من به عنوان رشوه پرداخت می کنم.
با این حساب باید گفت که شیطان و ماکیاولی شاگرد معاویه بوده اند و این ترامپ هم با چهره احمق نمای خود به همه خود زرنگ پنداران ذرس سیاست خواهد داد. البته پس از زمانی که در شطرنج سیاست از ترامپ کیش و مات شدند.
ایران باید مواظب باشد
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
انگار مدام تاریخ داره تکرار می شود.
بولتون واسه حل درگیری میان فلسطین و اسراییل به اسرائیل سفر کرده
خخخخ
برام اصلا مهم نیست که اسراییل چه بلایی سر فلسطینیها میاره و اینکه تو معامله قرن حقوق فلسطینیها پایمال بشه ولی اینکه بولتون میره واسه ریش سفیدی این خنده داره آخه یاد زمانی افتادم که بعد از یکی دو سال مذاکره فشره ایران و امریکا به یه جمع بندی در مورد رابطه با هم رسیدند که همین آقای بولتون بعد از اون اومد و همه چیز رو خراب کرد اصولا حضور یه سری افراد یعنی خراب و خرابی حالا چطوری این آقا مسئول آشتی کنون شده اینها از دیوونه بازیهای ترامپه و منظورم از دیوونه بازی ترامپ اصلا جاهل و نادان بودن نیست بلکه معتقدم با ایشون خیلی راحتتر از اوباما و دیگران میشه هم مذاکره کرد هم منافع ملی رو تامین کرد ولی عده ای منافع رو در مذاکره نکردن میبینند
اگه قرار باشه حمله کنن، دیگه نیازی به این همه اما و اگر نیست. چند روزه تصمیم گرفته و اقدام میکنن.
اين پهپادهاى انتحارى خيلى هزينه بردارند.، كه تقريبا هزينه اش براى ايران يك مليون دلار ميشه.
ترامپ برای یک ریال می میره و زنده میشه

وهمه چیز را به دید پول منگره

باید با او دوست شویم و با پول خرش کنیم
ترامپ . بولتن سگ زرد برادر شغال
تا قبل از انتخابات آمریکا حمله و ماجراجویی منتفی و بعد از انتخاب مجدد این محتمل خواهد بود
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی