بازدید 37381
آخرین تحولات خاورمیانه؛

قدردانی ترامپ از ایران به خاطر سرنگون نکردن هواپیمای آمریکایی/تماس تلفنی عربستان با دفتر مریم رجوی درباره حمله به نفتکش ها/واکنش آمریکا به خبر ارسال پیام به ایران از طریق عمان/شروط شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا برای مذاکره با سوریه

تماس تلفنی عربستان با دفتر مریم رجوی درباره حمله به نفتکش ها، اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، واکنش آمریکا به خبر ارسال پیام به ایران از طریق عمان و شرچط شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا برای مذاکره با سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به قدردانی ترامپ از ایران به خاطر سرنگون نکردن هواپیمای آمریکایی نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 23 June 2019

تماس تلفنی عربستان با دفتر مریم رجوی درباره حمله به نفتکش ها، اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، واکنش آمریکا به خبر ارسال پیام به ایران از طریق عمان و شرچط شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا برای مذاکره با سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به قدردانی ترامپ از ایران به خاطر سرنگون نکردن هواپیمای آمریکایی نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت، واشنگتن در مسیر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران برای جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای است.

وی افزود: امیدوارم نظام ایران از هوشمندی کافی برای رعایت منافع ملتش بهره‌مند باشد.

ترامپ با اشاره به اینکه در حال رفتن به کمپ‌دیوید برای انجام رایزنی‌های بیشتر درباره ایران است، گفت: اقدام نظامی علیه ایران همچنان گزینه‌ای است که وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت که بیایید دوباره به ایران عظمت ببخشیم.

شعار تبلیغاتی ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی وی در سال ۲۰۱۶ نیز این بوده است: بیاید دوباره به آمریکا عظمت ببخشیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنان خود گفت: آنها به سلاح هسته‌ای دست نخواهند یافت و زمانی که آنها این موضوع را قبول کنند، به کشور ثروتمندی تبدیل خواهند شد و بسیار خوشحال می‌شود و من بهترین دوست آنها خواهم بود. امیدوارم این موضوع اتفاق بیفتد.

ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت: ایران زمانی که پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد با ساقط نکردن هواپیمایی که سرنشین داشت «بسیار هوشمندانه» عمل کرد و ما از این اقدام آنها قدردانی می‌کنیم.

بامداد امروز نیز یک مقام ارشد نظامی آمریکایی تأیید کرد که یک هواپیمای جاسوسی P-۸ با چندین نظامی آمریکایی در شبی که پهپاد (گلوبال هاوک) نیروی دریایی توسط ایران سرنگون شد بر فراز تنگه هرمز در حال پرواز بود.

روز جمعه سردار حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه در جمع خبرنگاران گفت: همان لحظه‌ای که پهپاد جاسوسی رهگیری شد، هواپیمای جاسوسی دیگری با نام P-۸ نیز در نزدیکی آن در حال پرواز بود که حدود ٣٥ سرنشین داشت و می‌توانستیم آن را سرنگون کنیم، اما این کار را نکردیم.

روز پنجشنبه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه (۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.»

مقامات آمریکایی مدعی بودند که این پهپاد بر فراز آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده است؛ اما ایران روز جمعه تکه‌های هواپیمای سرنگون شده را به نمایش گذاشت.

تماس تلفنی عربستان با دفتر مریم رجوی درباره حمله به نفتکش ها

مکالمه‌ تلفنی بین اعضای گروهک تروریستی منافقین که فایل صوتی آن توسط ایران فرانت پیج (IFP News) منتشر شده است، نشان می‌دهد که این گروهک و عربستان سعودی در زمینه موضوع انفجار نفتکش‌ها در فجیره همکاری می‌‌کند.

در این مکالمه تلفنی شهرام فاخته، عضو رسمی و مسئول یگان سایبری گروهک تروریستی با حسین داعی الاسلام، عضو دیگر این گروهک که ساکن آمریکاست گفت‌وگو می‌کند.

در این مکالمه فاخته در پرسشی که می‌پرسد به تماس عربستان سعودی با دفتر مریم رجوی، سرکرده این گروهک اشاره می‌کند و در خصوص نحوه هماهنگی بین منافقین و عربستان در فضاسازی علیه ایران در پی حمله به نفتکش‌ها در منطقه نظر داعی الاسلام را جویا می‌شود. فاخته سؤال خود را این گونه می‌پرسد: تمام تلاش‌ هفته گذشته ما، انتصاب انفجارها به رژیم (ایران) بوده، سعودی‌ها در تماس با دفتر خواهر مریم پیگیر نتایج هستند و در جمع‌بندی اقدامات و عواقب احتمالی به چه محورهایی اشاره کنیم؟

داعی الاسلام در پاسخ به سؤال می‌گوید: فکر می‌کنم عواقب مختلفی می‌تواند داشته باشد. رفتن این پرونده به شورای امنیت تا دخالت نظامی و هر عاقبتی می‌تواند داشته باشد.

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از اعمال تحریم های جدید علیه ایران در روز دوشنبه خبر داد.

ترامپ نوشت: ایران نمی تواند سلاح های هسته ای داشته باشد. تحت برنامه وحشتناک اوباما، آنها در چندین سال در مسیر انرژی هسته ای قرار می گرفتند و تأییدات موجود نیز قابل قبول نیست. ما روز دوشنبه تحریم های بیشتری علیه ایران اعمال می کنیم.

وی افزود: من امیدوارم روزی که تحریم ها از ایران برداشته شود، فرا رسد و آنها دوباره به یک ملت سازنده و خوشبخت تبدیل شوند؛ هر چه زودتر بهتر!

واکنش آمریکا به خبر ارسال پیام به ایران از طریق عمان

«برایان هوک» نماینده آمریکا در امور ایران اخبار منتشر شده در مورد ارسال پیام آمریکا از طریق عمان به ایران را تکذیب کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز با تکرار ادعاهای پیشین مقامات آمریکا علیه ایران، این کشور را به داشتن سیاست مخرب در منطقه و تلاش برای صدور انقلاب متهم کرد.

هوک همچنین ادعای مطرح از سوی خبرگزاری رویترز مبنی بر فرستاده شدن پیام آمریکا از طریق عمان به ایران را رد کرد و گفت، واشنگتن چنین پیامی ارسال نکرده است.

این مقام آمریکایی از ادامه فشارهای کشورش به ایران تا زمان تغییر رفتار منطقه ای این کشور و پذیرش مذاکره با واشنگتن خبر داد.

نماینده آمریکا با بیان اینکه ایران تمامی میانجی گری ها را رد کرده، یادآور شد: تا کنون بین ایران و آمریکا گفت‌وگویی رخ نداده است.

شروط شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا برای مذاکره با سوریه

شبه نظامیان کرد سوریه به نام «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) از آمادگی مشروط خود برای گفت‌وگو با دولت این کشور خبر دادند.

به گزارش وب‌گاه خبری «بلدی»، «مظلوم عبدی»، سخنگوی این شبه نظامیان که مورد حمایت ائتلاف آمریکا است، شنبه (یک تیر) گفت که دولت سوریه بودن مناطق تحت کنترل آن‌ها (منطقه شمال و شمال شرقی سوریه) «دولت شکست خورده» است.

او با بیان اینکه قسد بعد از شکست داعش «قوی‌تر» شده است، از پیش‌شرط کردها برای مذاکره با دولت سوریه خبر داد.

عبدی گفت که دمشق برای مذاکره با شبه نظامیان کرد باید «تشکیلات خود مختار» محلی موجود از جمله «اداره کل شمال و شرق سوریه» و همچنین وجود نیروهای قسد و مسئولیت کامل این نیروها در پرونده امنیتی و نظامی مناطق خودمختار را به رسمیت بشناسد.

پیش‌شرط‌های شبه نظامیان کرد برای گفت‌وگو با دمشق در حالی مطرح می‌شود که این روزها مناطق تحت سیطره آن‌ها شاهد حضور شخصیت‌ها و مقامات آمریکایی و سعودی است. به تازگی «ثامر السبهان»، وزیر مشاور دولت سعودی در امور کشورهای خلیج فارس به این مناطق سفر کرده و قول حمایت مالی و سیاسی به آن‌ها داده است.

شبه نظامیان کرد پیش از این نیز برای مذاکره با دمشق پیش‌شرط های اعلام کرده بودند که با مخالف دولت سوریه مواجه شد.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که حضور نیروهای خارجی بدون اجازه دمشق غیر قانونی است و دولت تلاش دارد حاکمیت و سلطه خود را بر همه مناطق سوریه گسترش دهد؛ چه این کار با مذاکره صورت بگیرد چه با عملیات نظامی.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱۴
منطق این همه نفرت کشورهای عربی از ایران رو نمی فهمم.
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
یعنی بن سلمان و آل نهیان و چند شاهزاده عربی می شوند کشورهای عربی.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
من هم نمیفهمم. بخصوص اینکه گاو شیر ده هم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
منم منطق امریکا رو نمی فهمم!! توییتهای ترامپ چی رو نشون میده؟
یه بار فازش مثبه یه بار منفی!
دمدمی مزاجه!
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
بعید نیست آمریکا یی ها خسارت پهباد را جایی از حسابهای ایران برداشت کنند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
کشورهای عربی گرفتار وهابیت تندرو هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ما که گاوه شیر ده نبودیم چی داشتیم قبل از تحریم با برجام بی برجام مگه زندگی مردم فرقی کرده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
37 نفر در عربستان سعودی اعدام شدند چون گفتن وضع اقتصادی مان بد است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
در پاسخ به علی

مستند صحبت کن عزیزم ، وضع اقتصادی کسی در عربستان بد نیست .

اما مشکل عربستان با ما ؛ تبلیغات ایدئولوژیکی ما در حوزه های اهل سنت کشورهای عربی ، اونا رو دشمن کرده . ما باید یاد بگیریم به همه اعتقادات احترام بگذاریم .
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
سری به یمن و سوریه بزن که در اونها ضربه کاری از ما خوردند و کشته ها دادند . اونوقت متوجه می شین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ازفردا تحریمهلی جدیدامریکا اعمال میشه وازهفته دیگر مرحله دوم خروج ازبرجام باافزایش درصدغنی سازی شروع میشه باتوجه به این اخبار منفی اقتصادی پیش بینی میشودطبق روال عادی بورس که کاملابرخلاف قانون ومنطق دیگرکشورهاست همچنان شاهدجهش شاخص کل باشیم !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اونهائیکه بسیار مشعوف بودند از قدردانی ترامپ از ایران بخاطرسرنگون نکردن هواپیمای مسافری امریکایی و به حساب ضعف آمریکا گذاشتند ، امروز آمریکا ویروس گسترده ای را به جان تمام نیروگاهها و تاسیسات اتمی ایران انداخت حالا نظرتون چیه؟ :
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
ای عزیز.

جوابت را من میدونم... منطق جهالت

همونایی که در مقابل حق ایستادند، میاستند و خواهند ایستاد.
ای دولتهای امریکا و اروپا به دوشیدن همین گاوهای شیرده عربستان سعودی و امارات و بحرین راضی باشید و آتش به پا نکنید.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
جناب رستم به همین خیال باش.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
بدون آتش دوشیدن امکان پذیر نیست.
ما نباید در این مسئله خود یک طرف قضیه باشیم،به همسایه ها احترام بگذاریم واز درگیری ها در منطقه خود داری.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
سرعت پیشرفت غربی ها به جیب و منابع کشورهای ضعیف تر هم نفوذ می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
دوست علاقمند به موضوعات گاوه شیر ده الان ما که گاوه شیر ده نیستیم چی داریم یه زره مغزتو به کا بنداز
الان روحانی میگه من دستور شلیک موشک رو دادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
به نظرت کی باید میداده؟ حداقل توی این موارد ملی و حساس و این موضوع غرور آفرین عقده های سیاسی مون رو دخالت ندیم . همه ی ایران سپاس گزار این اقدام حال به دستور هر کسی هستند .اونوقت یک عده معلوم الحال دنیال تفرقه اند همچنان . دم خروستان داره بدجور بیرون میزنه جماعت
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
فعلا یک عده اسیر احساسات خودشان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
حالا باید بخندیم؟
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اول یه خاطره میگه از سالهای دفاع مقدس و مسئولیتش اون موقع و بعدش هم اضافه میکنه من دستور شلیک دادم
m
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
!!ساعت 3 صبح خواب بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
مشکل اینجا است که اگر این حرکت در آینده باعث تنش و گرانی شود ریس جمهور باید جواب دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
من با اتحاد موافق 100درصدی هستم. اما واقعا یک دفعه چه طوری یه عده دیگه که دم از ... میزنند یک دفعه دم از اتحاد و ... میزنند!!!!
ترامپ کابوس اصلاح طلباست

دکان جنگ هراسی رو تخته کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ترامپ رضا خان است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
فکر می کنید اگر برجام و ظریف نبودند و با موضع عقلانی و نطقی چهره قانونمند، متعهدانه و غیرافراطی و غیرجنگ طلب از ایران به نمایش نمی ذاشتن و اجماع جهانی در برابر ایران به عنوان کشوری جنگ طلب و خشن رو نمی شکوندند الان چه اتفاقی افتاده بود؟ به لطف رفتار اصلاح طلبانه ،هوشمندانه و دیپلماتیک ظریف کشورهای جهان علی رغم تمایلات منفعت طلبانه شون قادر نیستند براحتی ایران رو محکوم کنند و هر روز یک پرونده جدید توی شورای امنیت باز کنند. و به درستی ترامپ و امریکا دچار انزوا شدند ولی خب به دلیل قدرت و تسلط نظامی و اقتصادی، کشورهای اروپایی در عمل توان انجام کاری علیه ترامپ و خواسته های یکجانبه گرایانه اش رو ندارند.
شما اگر تعمدا دوست دارید فراموش کنید ما خوب می دونیم و هرگز غافل نیستیم که اقتدار امروز مرهون رفتار دیپلماتیک دیروز هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اگرناوهواپیمابرشان راهم بفرستیم قعردریا این ترسو میگه گمان نمیکنم عمدی بوده باشه شایدنظافتچی زیردریایی داشته دگمه اژدرراتمیزمیکرده ناخواسته دستش خورده به دگمه پرتاپ !!!!!!
حسین
| Germany |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
در جواب ناشناس 14:38 دوست عزیز قصه نباف لطفا این همه نوشتی که برجام و آقای ظریف و تطهیر کنی، قبلش که احمدی نژاد بود هیچکدوم از این داستانا هم نبود و همه جور قطعنامه هم بود پس برا چی اون موقع جرات نکردن حمله کنن؟ اقتدار امروز مرهون قدرت نظامی که هست جناب آیت الله شما میخواست جمع کنه و میگفت دنیای گفتمان هست و نه موشک، خدای نکرده از رو نرینا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
ناشناس 1438، غربیها اینطوری با تایید دروغین حرکتی سرت گول میمالند. اگرچه نظام هم حتما دوست داشت و همینطور هر انسان عاقلی که با مذاکره کار را حل کنه.
حالا چی هست تحریم های جدید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
احتمالا تحریم تک تک ایرانی ها.
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
تحریم ساخت و استفاده از تفنگ های اسباب بازی و تیروکمان رو شامل می شود.
کدام مریم رجوی ؟

منافق کم نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
این مکالمه تلفنی بین سعودی و مریم رجوی را علنی کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
حالا شما از کجا فهمیدین؟ آمریکا براتون نوارش رو فرستاده؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ناشناس۱۵:۰۴ از همونجایی فهمیدن که ثانیه بلند شدن پهپاد گلوبال هاوک رو از الظفره امارات اعلام کردن،از همونجایی که تو اسمونی که کل هواپیمای پی هشت امریکا امدازه کبوتر دیده میشه،تعداد خدمه پروازی داخلش رو گفتن،ایران اگر اقتدار نظامی داره به سبب اشراف بسیار عمیق اطلاعاتیه که داره،اشرافی که نه بلوفه و نه همیشه قابل علنی کردن،اما گاهی تک و توکی از پرده بیرون میفته به دلایلی،وقتی سردار سلیمانی میگه ما در همه جا نزدیک شما هستیم ،قطعا هستند و این کدها رو افسران ارشدشون خوب می فهمن،اطلاعات مهمترین رکن نظامیگری و امنیت هست،رکنی که ایران به واقع،استاد تمام اون هستش،که اگر نبود،الان غرب و عبری و عربی،اینقدر شکست پشت شکست متحمل نمی شدن،ایران چنان نفوذ اطلاعاتی کسب کرده که اغراق نیست اگر در وصفش بگیم: گر بر سر خاشاک،یکی پشه بجنبد--- جنبیدن آن پشه،عیان در نظر ماست.دست مریزاد بچه های بی ادعای ناشناس کاربلد فداکار
دارو دسته رجوی نفوذ دارند ؟
یک پهپاد رفت تحریم آسمان ایران و یک درآمدارزی دیگر رفت. شما جشن بگیرید درحالیکه معامله بدی برای آمریکا نبوده
پاسخ ها
مازیار
| Germany |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
خواستید اجازه بدیم هر جای کشور با هر وسیله ای که خواستند بیایید و هر کاری که خواستند بکنند تا ما را تحریم نکنند. این را بدانید برای تحریم کردن دلایلی نمی خواهند. صنایع فلزلات اساسی و پترو شیمی را برای چه تحریم کردند؟ آنها نوکرانی از جنس عربستان و امارات می خواهند که پول بدهند و هم خفت بکشند. درست است ما ضرر هم می کنیم ولی از جیبمان به این زورگویان پول نمی دهیم و پیش وجدانهای بیدار دنیا عزیزیم.
موفق باشید هموطن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
اشتباهی مثبت دادم. اما ما باید اجازه میدادیم اونا هر کاری بکنند تا با جمع آوری اطلاعات و ... یک شبه کار مملکت را تمام کنند!
جالبه بشار اسد فكر ميكنه هنوز رئيس كشور مخروبه سوريه است دلم خوش است كه نامم كبوتر حرم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
مثل مرد ایستاد و نذاشت کشورش تجزیه بشه.
هر کسی جای اسد بود فرار کرده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
بنظر میرسه که سوریه تجزیه شده.یه بخش حکومت مرکزی اسد،یه بخش نیروهای تحت حمایت آمریکا،یه بخش تحت حمایت ترکیه.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
تجزیه مگر شاخ ودم دارد.
کشور سوریه به سه بخش در عمل تقسیم شده است.
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
بله مثل مرد ایستاد و نیم میلیون انسان رو بخاطر قدرت به کشتن داد و ریس مخروبه‌ها شد
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
تا کور بشه چشم هرچی نامحرمه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
داعش کشتن داد نه اسد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اگه رفته بود سوریه الان به تعداد شهر ها و روستا ها و قبیل هاش. تیکه تیکه بود
افشین
| Germany |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
خیلی از چیزها دست آدم نیست. بشار اسد در منطقه ای حکومت می کند که همسایگی اسرائیل است. کشورهای بزدلی مثل اردن و عربستان هستند. ترکیه دم دمی مزاج است که یک روز کشتی برای شکستن تحریم غزه می فرستد یک روز هم نفت عراق و سوریه را که داعش دزدی می کند حراج می کند. اینها مسائل بیرونی این کشور است. در این شرایط نسبتا خیلی خوب عمل کرد. اگر نمی ایستاد، ده پانزده کشور تقسیم می کردند که همگی تحت حمایت اسرائیل باشند.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اقا یکی سیم انتن دیش ماهواره این پرفسور سیاست و امنیت رو قطع کنه،تا باد خود استاد پنداری متوهمانه شفاهی رسانه زده شون،بخابه بلکم،اینقد رسانه جریان اصلی نگا نکن پروفسور ،بعضی وقتام تلویزیون رو خاموش کن،سی ثانیه خودت فکر کن،اونوقت میفهمی که اسد بین اسایش و ارامش شخصیش و سوریه ،سختتره رو انتخاب کرد و در حد توانش تلاش کرد و با توجه به امکانات و شرایطش،موفق هم بوده،اگر سوریه رو می داد دست داعش و نوچه های اسراییل،،هر سال این تعداد ادم کشته میشدن تا قیام قیامت،سیاست عرصه واقع بینی عملگراست و انتخابهای سخت بین بد و بدتر و فاجعه،
باور نمیکنید برید از روح قذافی بپرسید چطور امریکا خوشبختش کرد
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
حال کردم از این جمله ات احسنت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
شرمنده که از حامیان پروپاقرص قذافی ایران بود
گفته کار عاقلانه ای کرده....نه قدردانی
پاسخ ها
علي
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
دقيقا لفظ appreciate=قدردانيو بكار برد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
دقیقا گفت که تشکر میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
جالبه یه عده فورا بدون اطلاع شما رو تایید کردن
بالاخره ترامپ به راه راست هدایت شد، قول داده پسر خوبی باشه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
همین روزها مسلمان میشود!
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ههههه
مبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
فقط مثل بن سلمان وهابی نشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
از خواب خرگوشی بیدارشین.امریکارا دست کم نگیرید.
آمریکاییها شما دوست هیچ کشوری نبوده اید و حقوق بشرتان دروغی بیش نیست
برای منافع خودتان چه انسانهای بیگناهی را در عراق و سوریه و ویتنام و ... به خاک وخون کشدید
چطوراز حقوق بشر وکمک به انسانها حرف میزنید
به امید خدا نابودتان خواهیم کرد و ترامپ توهم دوست دادن با مارا به گور خواهی برد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
حقوق بشر متعلق به بشریت است و نه آمریکا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اگه واقع بین باشی،خیلی از قدرتهای جهان در مقاطعی در جنگها دست به کشتن انسانهای بیگناه زده اند،آمریکا،شوروی،روسیه،چین،ژاپن،انگلیس،پرتقال،اسپانیا،بلژیک،فرانسه،المان،خلاصهکم نیستند.در مورد آمریکا در داخل خیلی اغراق میکنند.البته موارد عمده کشتار آمریکا،بمبارانهای هیروشیما و نازکازاکی بوده که در مقابل امپراطوری فاشیستی ژاپن در جنگ جهانی دوم بوده،مورد دیگر ویتنام بوده که در چهار چوب جنگ برای جلوگیری از گسترش کمونیسم بوده.در مورد عراق جنگ با دیکتاتوری صدام بوده،در مورد سوریه هم که نمیتوان آنرا گردن آمریکا انداخت.البته بهتر بود که هیچ جنگ و کشتاری نمیشد، ولی از ماهیت بشر بعیده به این زودی کلا بتونه مسایل رو از طریق غیر جنگی حل کنه .الان ویتنام،ژاپن،عراق،روابط دوستانه یا خوبی با آمریکا دارن.در مورد دیگر کشورهایی هم که کشتار کردن همینطوره.بهتره که ایران و آمریکا،مشکلاتشون را با راهی غیر از جنگ با هم حل کنن.فکر نکننین که اگه جنگی بین ایران و آمریکا بشه..بیشترین آسیب به ایران میرسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
حاج نصرت بجای کامنت گذاشتن برو یه فکری برا کشتن ویروسهائیکه امروزامریکا به جان سیستمهای نظامی کشورانداخته بردار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
عزیزم چه نطقی کرذی مو به تنم سیخ شد
کرد ها تحت حمایت آمریکا و اسرائیل و غرب با حمایت اعراب خلیج فارس زمینه را برای تجزیه سوریه فراهم می کنند مثل کشور عراق که منطقه خودمختار تشکیل دادند و بعدها با اتحاد مناطق کردنشین سوریه و عراق و سپس ترکیه و ... زمینه را برای تشکیل کشور کردی فراهم کنند باید هوشیار باشند و با اتحاد این توطئه را خاموش کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
امکان نداره ایران و ترکیه اجازه ی چنین کاری رو به کردهای سوریه بدن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
دیکتاتوری کشور ها را تجزیه می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
این مطالبی که میگی ممکنه درست باشه ولی علت اصلی آن عقب ماندگی و عدم توسعه کشورهای خاور میانه است که اجاز ه میدهند دیکتاتورها در کشورهای عربی حکومت کنند،که این خود پروسه عقب ماندگی را تشدید میکند.در این فرقه گرایی گسترش میابد و کشورهای قدرتمند،از آن استفاده میکنند.فعلا هم میبینیم که تضاد در خاور میانه بالاست و اتحاد بسیار ضعیف.
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اشکالی داره کشور تشکیل دهند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ناصر،بله.
بابک
| Germany |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
متاسفانه تا حالا که همیشه اسباب دست اجانب بودند. چرا این گونه مسائل در کشورهای غربی اتفاق نمی افتد، خدا می داند. همین الان کردهای هریک از این کشور ها با گرایشات سیاسی مختلف و مذاهب متفاوت باهم مشکل دارند. چه برسد به روزی که یکجا بشند. یک منطقه دائما درگیر، وابسته به نیروهای بیگانه و بدتر از همه کشورهای گرفتار منطقه. بر افراشته شدن پرچم اسرائیل در اربیل در سال گذشته برذای صاحبان خرد، خیلی از مسائل شت پرده را برملا می سازد. به امید پیروز، سرافزای و بهروزی همه برادران کرد در همه نقاط جهان
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
دوست عزیز به شما چه ربطی داره اونا کشور تشکیل بدن. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
وقتی عده ای انواع تبعیض ها و بدبختی ها مال اونا باشه ، چاره ای جز تشکیل یک کشور ندارند .

انسانها آزادند و حق دارند برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند .
سورنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
بله مسلما که اشکال داره کشور تشکیل بدن،برای اینکه کردهای سوریه در عمل نشان دادن که متحد که چه عرض کنم عامل و آلت دست آمریکا هستن در هر جایی،ایران سیاست کلانش قطع ید آمریکا از منطقه ست،ترکیه هم گاهی نمایشکی از این خواست رو میخاد به اجرا بگذاره اما هنوز دلش کامل یکدله نیست و ترس و نگرانی زیادی داره که بخشیش هم بجاست،،تجزیه یعنی تضعیف،و اگر تضعیف بشن اسراییل میبلعه،مشکل ایران با اسراییل که بخاطر یهودیت و این حرفا نیست،ذات اسراییل بر سلطه و توسعه خاک و قلمروشه،اونم در جایی که ریشه ها اساسا متفاوته،بله ایران هم بدش نمیاد از اقتدار و نفوذ،اما ایران ام القرای شیعه ست،به اضافه که سابقه گستره قلمرو و فرمانروایی داشته به مدتی طولانی،،اسراییل در بهترین حالت میتونه کشوری بسیار محدود با شهروندانی غیرسیاسی و ساکت باشه،اگر که میخاد اصل موجودیتش با خطر مواجه نشه،نهایت گستاخی ست که میهمانانی هفتاد ساله،مدعی ریاست بر مردمی ناهمگون داشته باشن،امریکا که قطع ید بشه از منطقه،خودکار ایران ابرقدرت میشه و مدتهاست که این سازوکار آغاز شده و هیچکس با هیچ نوع جیغ بنفش و تهدید و بلوفی،نمیتونه متوقف کنه ایران رو،البته ایران هیچوقت تجربه امپراطوریهای فاسد و ظالمی چون امریکا رو تکرار نخواهد کرد،چرا که از جنس منطقه ست و سرنوشت منطقه به سرنوشت خودش گره خورده،نه چون امریکا که هزاران مایل انسوتره و جان و مال و عزت انسانهای این حوالی براش هیچ ارزشی نداره
خداوکیلی میشه با آمریکا به یه توافق عالی دست پیدا کرد و وقتی اونها مسائل حزبی براشون اینقدر مهمه که دموکرات و جمهوریخواه اینقدر متفاوت هستند چرا ما به این خواستشون احترام نگذاریم در کل میدونم میشه با منطق به قدرتی دست پیدا کرد که اگه بخوام براتون مثال بزنم میگم چین همون چینی که دشمنیش با امریکا تاریخی تر و پایه ای تر از جمهوری اسلامی هست ولی الان به جایی میرسه که میتونه هنگ کنگ و ماکائو رو پس از قرنها از استعمارگران پس بگیره و تایوان رو هم در آینده نه چندان دوری بازپس خواهد گرفت بجاش ما نه تنها بحرین رو پس نگرفتیم بلکه شاهد تقابل آزار دهنده حکومت اون با کشورمون هستیم و میدونیم که اون داره فرمان کس دیگری رو اجرا میکنه یادمون نره این سرزمینهای پایین خلیج فارس که این همه دارند با ما دشمنی میکنند در گذشته نزدیک جزئی از خاکمون بودند و میشه با قدرت واقعی و نه با شعار به این جایگاه رسید همین جایگاهی که چین رو تو این سطح قدرت جهانی بالا کشید از یه دیپلماسی پینگ پنگ شروع شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اول اینکه شما هنوز نمیدونی مشکل ایران با امریکا سر چی هست که بخوان بابتش بشینن سر یه میز . چین هم یه کشور کمونیستیه حکومت دینی نیست ! دوم اینکه متاسفانه امثال شما به راحتی هزاران بار فریب میخورید ! هنوز اثرات مذاکرات قبلی رو دارید میچشید باز صحبت از مذاکره میکنید ؟! زبان مذاکره با دولت فعلی آمریکا همینه یعنی زدن پهپاد که اومد تشکر کرد اون یکی که سرنشین داشتو نزدین اما همین آمریکا برای کدوم کار اعتماد ساز ایران تو برجام تشکر کرد ؟ آخرشم زد پارش کرد
هرمز
| Germany |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
هموطن عزیز، مطالب نشان می دهد که هم ایرانی غیرتمند هستید و هم درد مسائل کشور دارید. ولی باید بدانیم چین بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون جمعیت دارد. با مردمی یک پارچه دارد. ... اینها باعث عظمت سیاسی و اقتصادی آن کشور شده است. اما در کشور ما متاسفاته بعضی از عناصر خودفروخته دایم در فکر خالی کردن دل مردم هستند، دشمن به آن طمع می کند و دست از سرما بر نمی دارد. یک مثال ساده بزنم. در همین یکی دو هفته اخیر به دلیل جنگ تجاری چین و آمریکا در افزایش تعرفه، 600 شرکت آمریکایی از ترامپ خواستند که این کار به زیان ما تمام می شود. اما برای ما چنین نکردند. چرا؟ چون چین بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون جمعیت دارد و ما هشتاد میلیون. .
یکی به این بگوید که سرزمین ایران جائی نیست که شما بتونید در داخل آن جولان و عربده کشی کنید؟؟؟!! اینکه ایران را وسیله ای برای دوشیدن (نه گاوان) حاشیه خلیج فارس قرارداده اید خوب اکی!!!! ولی نباید توهم کنید که میتوانید غلط اضافه کنید چون در آن صورت نه خری باقی می ماند و نه شیر خر خور؟؟؟!!!
پاسخ ها
مسلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
با توهین کردن چیزی درست نمیشه
خشایار
| Germany |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
احسنت، حرف درستی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
فقط بلدید توهین بکنید ،

این بلاد درست شدنی نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
چقدر این متعصبین بد دهن و بی تربیت هستند و چاله میدونی حرف میزنند.حال آدم بهم میخوره.
با اس 300 زدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
جنسی که زدی حتما مرغوب بوده ، از کجا خریدی؟
حقیقت این است که ایران میتوانند طوری تصمیم بگیرند که برنده باشند و در عین حال با آمریکا ارتباط داشته باشند .

کشور پاکستان بمب اتم دارد و هندوستان هم دارد .........در واقع یک نوع بازدارندگی در منطقه ی آسیا بین دو کشور

است که آنهم توسط دولت آمریکا و با اجازه انگلستان بوده است ......


چرا ایران نباید بمب اتم داشته باشد ؟

چون دنیای غرب ترس و وحشت دارد که ایدئولوژی بر مبانی نابودی تمام کشور های غیر مسلمان باشد ........

بسیار بسیار موضوع پیچیده است
حق با کیست ؟ حق و حقیقت از روی اصول انسانیت

مسلما" امثال اینجانب تحت سلطه ی مخصوصا" اقتصادی که ما در حال مرگ تدریجی هستیم قرار داریم ........

ما فقط زنده هستیم .........زندگی بر روی اصول انسانیت نداریم منظورم شخص اینجانب هستم .........

درآمد ما کافی نیست ...........وضعیت مسکن وحشتناک است ..........ازدواج بسیار سخت شده .......

تشکیل خانواده تقریبا" غیر ممکن .............هزینه ها بسیار بالا .......مقدار مصرف گوشت کم شده است و

به ماهی 2 یا 3 بار رسیده است .............گرانی بیداد میکند آیا آمریکا مقصر است ؟

یا همین عوامل داخل کشور ...........و ضعف در سیستم مدیریتی کشور ............مدیران نالایق ........خود محور ......
به فکر ملت و مردم بیچاره باشید .........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
جناب رودپیمای دشت آبادی. بنده متولد 1349 هستم ودر بدترین دوران کشور به لحاظ اقتصادی در تمام مراحل حساس زیسته ام.. کودکی در جنگ. نوجوانی در جنگ و دانشجویی در بازسازی بعد از جنگ! و کار در زمان تحریم و زندگی خانوادگی در جنگ اقتصادی و فرامرزی! اما با وجود این که پدر و مادر کارمند داشته ام و ثروتی هم به من به ارث نرسیده هم شغل دارم هم تحصیلات و هم درآمد و خانه و خانواده. همیشه از غر زدن کاسته و به تلاش و تفکر برای رشد اقتصادی افزوده ام. فقط اضافه وزن دارم که باید کم شود!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ناشناس 15:01
چرا فکرمیکنی همه مشابه شرایط تورا دارند؟ ایا همه شانس داشتن تحصیلات عالیه و استخدام در یک سازمان و نهاد دولتی با حقوق و مزایای مناسب را دارند؟خیلیها هستند که والدین بیکاردارند که باید خرج اونهارا هم بدهند تازه بیکار هم هستند ،افرادکوتاه فکری مثل تو سکوت کنند خیلی بهتره؟
m
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
دوست عزیز که متولد 1349 هستید و صاحب شغل شده اید هم اکنون در حال حاضر عموم مردم با سطح سواد دکتری و فوق لیسانس فاقد شغل هستند !! به نظر شما علت چیست؟؟ از نظر من شما خوش شانس بوده اید که متولد 1349 بوده اید و صاحب شغل مناسب شده اید !! اکنون جوانان علاوه بر شانس نیازمند بند پ هستند و ملاک ارزش ها و لیاقت آن ها نیست ....
تحریم هم باعث مرگ مردم میشود.
ترامپ، مردن را فقط در برخورد نظامی میبیند!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
عقب ،جلو کردن ترامپ دلایل مختلفی دارد
مسئله انتخابات داخلی
روشدن سلاح جدید ایران با زدن پهپاد
در نتیجه آرایش نیروهایش را دارد تغییر می دهد ولی این به معنی ضعف و ناتوانائی آمریکا نیست .
همه چیز مشکوک به نظر میاد. از حرفهای ترامپ و همه چیز . مثل دیالوگ فیلمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
اصلا بگو تمام دنیا از اول فیلم بوده
حالا ترامپ تو یک بانکی در یک گوشه دنیا حساب ایران را مبنده پول پهبادش را برمیداره
مشکل ما با امریکا اینکه اگر توافق و سازش کنیم از فردا صبح نمییدونیم بایدکیو مقصر بدونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ای نااگاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
ای نااگاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
تو که آگاهی بگو از فرداش کیو مقصربدونیم.
نکاتی که از رفتار ترامپ میشه فهمید اینه که به هیچ وجه مایل به جنگ با ایران نیست و هر طور شده حداقل تا انتخابات سال دیگه آمریکا زیر بار آن نمیرود.دوم آنکه روش جنگ اقتصادی و مالی را بعنوان بهترین راه انتخاب کرده و منتظر نتیجه دادن آن هست. بواسطه شخصیت پوپولیستی که داره با نظرهای عجیب و غریب(مثل تشکر بخاطر نزدن هواپیمای سرنشین دار) یه جوری سر وته قضیه ها رو بهم میاره.بنظر میرسه دست بالا رو داره.
به آمريكا بگوييد ما هم اكنون هم كشور ثروتمندي هستيم موضوعي كه باعث مشكلات ما شده است تحريم هاي آمريكا نيست كه آمريكا بخواهد آنرا حل كند مشكلات ما به دو دليل است 1- عدم شايستگي در انتخاب مسئولين كه باعث بي انگيزگي و فاصله طبقاتي و بي عدالتي شده است 2- فرهنگ نا مناسب ما كه باعث شده است كه منفعت فردي را بر اجتماعي ترجيح دهيم و اگر اين دو مشكل حل شود ثروت هاي ايران از زير زمين و روي زمين خارج و در مسير رفاه مردم قرار خواهد گرفت
یک قمارباز هیچ وقت نمیتونه بجنگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
به قماربازا برخورده یا کامنت اشتباهه؟
"ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت: ایران زمانی که پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد با ساقط نکردن هواپیمایی که سرنشین داشت «بسیار هوشمندانه» عمل کرد و ما از این اقدام آنها قدردانی می‌کنیم."

به این فرض هم عنایت کنید:
گروهی نظامی و سیاستمدار در آمریکا نقشه ریخنه بودند تا نیروی دفاعی ایران را در آن شب به طرزی فریب دهند تا آن هواپیمای حامل سرنشین مورد هدف قرار گیرد. اتفاقی که اسراپیلی ها برای نیروی دفاعی سوریه پدید آوردند تا هواپیمای سرنشین دار روسی را اشتباها هدف قرار دهند!
در آنصورت جقدر دنباله داستان قابل کنترل باقی می ماند؟!
ممکن است تجهیزات دفاعی ما دقیقا "نقطه" زن باشند. اما باید هشیار بود حریف دفعتا چه هدفی را در آن "نقطه" قرار میدهد.
خوب است این فرض در رسانه ها جهت توجه شهر وندان آمریکایی و نیز مردم دنیا مطرح شود.
حتی اگر به اشتباه( انسانی یا تکنولوژیک)٬ هواپیمای دیگر هدف قرار گرفته بود چی؟
طرح موضوع در رسانه ها شاید بتواندعواقب اتفاق اینچنینی را قابل مهار سازد.
در مقابل آمریکا نباید کوتاه آمد البته اگر قدرت بازدارندگی داشته باشیم
به هر حال ایستاده بمیریم بهتر از اینست که تسلیم بشیم
ایران و جهان برجام را پذیرفتند
اما ترامپ و چندتا شیخ نشین و نتانیاهو دبه در آوردن ، چرا ؟
تقاضای مذاکره بهانه ای بیش نیست
شرط مذاکره باید پذیرفتن برگشت به برجام باشد.
مردم خودشان به یکدیگر رحم نمی کنند همه نان به نرخ روز خور شده اند هر کس دستش می رسد به خاطر حفظ ارزش پول خود دلار و طلا و خودرو مسکن برای روز مبادا می خرد .ترامپ فقط باید بشیند فیلم سینمایی نابودی ملت ایران را ببیند و ببیند چطور به واسطه گرانی شکم یکدیگر را می درند
یه عکس با ترامپ بگیرید خودش بر میگرده برجام
خیلی خوب است.اگر بتوانیم مسیری پیدا کنیم که این قدردانیها بیشتر شود عالیست.ولی این شاید
با مذاکرات غیر رسمی و سعی در احترام به طرفین و خواست دو طرف ممکن شود.مسیله این است که اگر به جای برجام توافق رسمی دیگری در نظر بگیریم متاسفانه این محقق نخواهد شد.این گره کور را چگونه می توان باز کرد؟
شاید بهترین راه این باشد که امریکاییها قبول کنند وضعیت خاورمیانه کاملا استثنایی است.
و برخی تصمیمها که در نقاط دیگر جهان غیر قابل بازگشت است در اینجا اینگونه نیست.مثلا برجام و تحریمها.
اصلى ترين مشكل اقاى ترامب بولتون وحاميانش است اينكه جلو بولتون ايستاده واوراتحقيركرده ترامب است وكسانيكه كه ميخواهند ترامپراسرنگون كنند بولتون وحاميانش مى باشند پس تشكرترامپ ازجمهورى موجه است زيرا مجبور به جنك با ايران وسبب سرنگونى خود نشده است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی