بازدید 10096

مبدا پهپاد آمریکایی شکار شده کجا بود؟

کد خبر: ۹۰۶۸۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳ 21 June 2019

کمتر از ۲۴ ساعت پس از اعلام خبر سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سامانه پدافندی جمهوری اسلامی ایران، حال اعلام شده این پهپاد نظامی از یک پایگاه در خاک امارات بلند شده بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، در حالی که بامداد پنجشنبه سپاه پاسداران از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی درحریم هوایی ایران خبر داد، حال منابع منطقه‌ای اعلام کرده‌اند که این پهپاد از پایگاه هوایی الظفره در امارات برخاسته بود.

گفته شده این پایگاه همانی است که اخیراً وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که یک اسکادران از جنگنده‌های «اف .۱۵. ئی - استرایک ایگل» از پایگاه سایمور در ایالت کارولینای شمالی به آن اعزام خواهد کرد.

در واقع پایگاه هوایی الظفره، یک فرودگاه نظامی در منطقه «مصفح» در حومه «ابوظبی» پایتخت امارات عربی متحده است که در فاصله ۳۲ کیلومتری ابوظبی واقع شده است.

در نخستین ساعات بامداد پنج شنبه یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با آتش پدافند نیروهای مسلح ایران سرنگون شد.

سرنگونی این پهپاد آمریکایی در ابتدا از سوی مقامات آمریکایی تکذیب شد، اما در نهایت فرماندهی مرکزی آمریکا سقوط یک فروند پهپاد این کشور را تائید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست