بازدید 6651

آلودگی هوای اهواز هفت برابر حد مجاز است

کد خبر: ۹۰۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰ 19 June 2019
مسئول آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان گرد و غبار امروز در اهواز به بیش از هفت برابر حد مجاز رسید.
 
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، علیرضا آذریان اظهار داشت: میزان گرد و غبار در ساعت ۱۴ امروز در اهواز به یک هزار و ۱۴۳ میکروگرم بر مترمکعب رسید، اما به تدریج کاهش یافت به طوری که در ساعت ۱۵ به ۶۸۶ میکروگرم بر مترمکعب رسید.

وی افزود: منشاء گرد و غبار امروز مرز ایران و عراق در شمال غرب بستان است، اما منابع داخلی نیز در نتیجه وزش باد شدید فعال شده اند.

آذریان همچنین گفت: غلظت گرد و غبار در شهر‌های ماهشهر ۹۲۶ میکروگرم بر مترمکعب، حمیدیه ۵۵۷ میکروگرم بر مترمکعب، هندیجان ۳۴۴ میکروگرم بر مترمکعب، بندرامام ۲۹۵ میکروگرم بر مترمکعب، آبادان ۲۱۷ و رامشیر ۱۸۵ میکرو گرم بر متر مکعب است.

وی اضافه کرد: این گرد و غبار در حال حاضر کاهش یافته و در ساعت ۱۸ امروز نیز میزان گرد و غبار در شهر‌های آبادان ۲۱۹ میکروگرم بر مترمکعب و حمیدیه به ۱۴۷ میکروگرم بر مترمکعب کاهش یافت.

حد مجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

هواشناسی خوزستان دیروز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد قابل ملاحظه در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه و برخاستن گرد و خاک و کاهش دید افقی در مناطق غربی، مرکزی و جنوبی استان و در روز پنجشنبه هفته جاری برای مناطق جنوب غربی و غرب هشدار داده بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر