بازدید 17390

بازی جناحی جهت ریاست بر کمیسیونی که برای امنیت ملی است!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: رقیب ما محاسبه کردند و تخمین زدند که اگر فلاحت پیشه برای ریاست کاندیدا شود، رأی نمی‌آورد لذا جلسه را ترک کردند تا این هفته رایزنی کنند. این در حالی است که فراکسیون مقابل ادعا دارد، امیدی‌ها جلسه را ترک کرده اند، به طوری که یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ـ که نامش منتشر نشده ـ درباره پشت پرده عدم برگزاری انتخابات هیأت رئیس کمیسیون امنیت ملی مطالب دیگری گفته است.
کد خبر: ۹۰۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱ 18 June 2019

فراکسیون اصولگرایی، موافق اداره عقلانی در کمیسیون امنیت نیستانتخابات هیأت رئیسه همه کمیسیون‌های مجلس تقریبا تمام شده است؛ اما تنها کمیسیونی که هنوز انتخابات آن برگزار نشده، کمیسیون امنیت ملی است. قرار بود انتخابات این کمیسیون نیز مانند دیگر کمیسیون‌ها، یکشنبه گذشته برگزار شود، ولی به دلایلی این انتخابات به تعویق افتاد.

به گزارش «تابناک»؛ ریاست کمیسیون ۲۳ نفره امنیت ملی در سال چهارم به لحاظ ساختاری و همچنین شرایطی که کشور در آن قرار دادر، از اهمیت ویژه‌ای در بین فراکسیون‌های مجلس برخوردار است و رقابت بین فلاحت پیشه، ذوالنوری، کواکبیان و بروجردی، به نوعی وزن کشی فراکسیونی به شمار می‌اید.

البته در روز‌های گذشته، تغییراتی در لیست کاندیدا‌ها رخ داد و کواکبیان به جای فلاحت پیشه و بروجردی نیز به نفع ذالنوری کنار کشیدند تا رقابت بین دو گفتمان کاملا متناقض در مجلس همچنان در جریان باشد.

علاءالدین بروجردی بیش از چهارده سال بود که ریاست این کمیسیون را بر عهده داشت، ولی این کرسی سال قبل به فلاحت پیشه رسید؛ رویکرد اعتدالی همراه با تصمیم گیری‌های قاطعانه و اعلام موضع‌های مناسب و سریع باعث ارتقای جایگاه این کمیسیون در یک سال گذشته شده است.

فلاحت پیشه در یک سال گذشته، توانست جایگاه این کمیسیون را ارتقا دهد و رضایت‌مندی نسبتا بالایی را در میان سیاسیون ایجاد کند، به گونه ای که تسلط به مناسبات سیاسی و دیپلماتیک در شرایط حساس کنونی و ارتباطات مناسب و مستمر با نهادهای امنیتی، سیاسی و بین المللی از نقاط قوت این کمیسیون در یک سال گذشته بود.

اما اکنون که این کمیسیون توانسته جایگاه مناسب خود را در مناسبت‌های سیاسی به دست آورد، انتخابات هیأت رئیسه آن دچار برخی حاشیه‌ها شده است؛ ذوالنوری از طیف مقابل فلاحت پیشه که گفتمانی کاملا متضاد با وی دارد، اکنون سودای ریاست آن را در سر دارد.

فراکسیون ولایی که تمام قد از رئیس شدن وی در این کمیسیون حمایت‌ می کند، چند وقتی است مانع از به نتیجه رسیدن انتخابات در این فراکسیون شده است. قرار بود روز یکشنبه انتخابات فراکسیون برگزار شود، ولی با آبستراکسیون برخی نمایندگان، جلسه از رسمیت افتاد.

علیرضا رحیمی از اعضای کمیسیون امنیت در توییتی راجع به این موضوع نوشت: امروز طیف مقابل فلاحت پیشه در کمیسیون امنیت ملی، مدلی جدید از آبستراکسیون را به نمایش گذاشت، بی آنکه به آبستراکسیون متهم شود. برای برگزاری انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون، دیرکرد ۲۵ دقیقه‌ای در ورود به جلسه، به رغم حضور دیگر اعضا، منجر به نرسیدن حدنصاب جلسه شد.

این در حالی است که فراکسیون مقابل ادعا دارد، امیدی‌ها جلسه را ترک کرده اند، به طوری که بنا بر ادعای خبرگزاری فارس، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ـ که نامش منتشر نشده ـ درباره پشت پرده عدم برگزاری انتخابات هیأت رئیس کمیسیون امنیت ملی مطالب دیگری گفته است.

این خبرگزاری نوشته است: حشمت‌الله فلاحت پیشه به همراه مصطفی کواکبیان ساعت ۱۴ در محل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور یافتند و وقتی متوجه شدند، ۱۲ نفر در این طرف توافق می‌کنند و وضعیت مناسب نیست، با خود گفتند اگر این تعداد در جلسه حضور یابند، قطعا همه جایگاه‌های هیأت رئیسه را می‌گیرند، بنابراین، جلسه را ترک کرده و آن را به هم زدند.

وی بیان کرد: قبل از اینکه گروه علاءالدین بروجردی و مجتبی ذوالنوری در جلسه حاضر شوند، گروه حشمت‌الله فلاحت پیشه جلسه را ترک کردند تا جلسه به حد نصاب نرسد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: تاکنون ۱۲ عضو کمیسیون بر سر ریاست مجتبی ذوالنوری یا بروجردی توافق کرده‌اند، ولی طرف مقابل حداکثر ۱۱ نفر هستند؛ البته گفته می‌شود رأی تعدادی از همین ۱۱ نفر نیز با ذوالنور است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: بنابراین آن‌ها محاسبه کردند و تخمین زدند که اگر فلاحت پیشه برای ریاست کاندیدا شود، رأی نمی‌آورد لذا جلسه را ترک کردند تا این هفته رایزنی کنند.

گفتنی است، صحت این ادعا و گوینده این خبر از سوی این خبرگزاری اعلام نشده، ولی آنچه مشخص است اینکه طیف مقابل به هیچ عنوان دوست ندارد تا فضای عقلانیت در اداره این کمیسیون حاکم باشد. به همین دلیل، تمام تلاش خود را می کند تا از رسیدن این کمیسیون به یک گزینه مناسب جلوگیری کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۵
اینهمه هزینه کردیم برا امنیت که داعشی پای دختر ایرانی رو نگیره وسط خیابون بکشه؟
پاسخ ها
ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
تندروها در انتخابا ت و انتصابات حرف اول را میزنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
آفرین
مملکتو دزدی و اختلاس و تورم و گرونی گرفته هیچکس چیزی نمیگه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
مسولین فقط امنیت کلاسیک و متعارف رو می بینن ولی امنیت روانی بخاطر مشکلات مسکن - طلاق-فضای نامتعادل رسانه ای بیشتر به امنیت یک کشور ضربه میزند اکثر مباحثی که من از کمیسیون امنیت دیدم فقط مباحث متعارف بوده
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
تابناک حداقل سایت شما مباحث اصلی رو پردازش کنه این مفیده بولله
مجلسی که مشکلات مردم برایش هیچ اهمیتی ندارد و سرگرم جنگ جناحی برای تامین منافع خودش است. این مجلس یک مجلس ضد ملی است اجاره خانه ها پدر مردم را درآورده است اما نماینده مجلس و دولت بی خاصیت ککشان هم نمی گزد بازاری و معلم و کارمند و مهندس و ... از حقوق و درآمدشان مالیات می دهند اما مالک یک خانه می خواهد همه مشکلات زندگی اش را از جیب اجاره نشین حل کند و یک ریال از درآمد اجاراه اش را مالیات نمی دهد.
آیا وقت آن نرسیده است که به سرعت مالیات بر درآمد از اجاره خانه ها تصویب و اجرا شود تا کمی گلوی مردم راه نفس کشیدن پیدا کند؟ چرا مالکی که ۵ میلیون یا بیشتر درآمد از یک خانه کسب می کند هیچ مالیاتی نمی دهد اما یک معلم یا یک پرستار سر ماه جیرینگی مالیات از حقوقش کم می کنند؟چرا نباید مالیات بر درآمد از اجاره خانه ها بصورت تصاعدی محاسبه شود تا هم مشکل مردم در مسکن حل شود و هم درآمدی برای دولت و مجلس بیکار درست شود؟
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
مگر طلا فروش و تولید کننده و بنگاه و غیره 8 درصد مالیات خودشونو از جیب خریدار نمیکیرند؟ هر چقدر مالیات بکیرند صاحب ملک همونو میکشه رو احاره چون همه همینکار را میکنند وضعیت بدتر میشه ضمنا مالیات برای خانه های کمتر از 100 متر اخذ نمیشه که قیمت اجاره بالا نره ولی مالیات از خانه بیشتر از 100 متر اخذ میشه
فلاحت پیشه کجا قاطعیت و توانایی داشت؟؟؟!!! واقعا چه تحلیل جانبدارانه ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
قاطعیت آبکی
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
اقای فلاحت شما کوتاه بیا
بورس بای بای
عجب تحلیلی داری آقای تابناک!!

واقعا برداشت شما از مواضع ضعیف فلاحت پیشه در یکسال اخیر خصوصا در رابطه با محور مقاوت ارتقاء جایگاه کمیسیون امنیت ملی است!!
مجلس باید بجای این سیاست بازی یک قانون مهم تصویب کند: هیچ رئیس جمهوری حق انحلال سازمان مدیریت را ندارد. سازمان مدیریت باید سازمان آمار را هم تحت مسئولیت خودش بگیرد و هر ۳ ماه امارهای دقیقی داشته باشد و بر اساس انها برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت دقیقی بریزد ، و اصول این برنامه ها قابل تغییر با تغییر رییس جمهوری نباشند.
تابناک... تو همین یکسال این همه ارتقاء سطح در کمیسیون امنیت ملی ایجاد شده؟؟؟؟؟
بابا...سایت های اصلاح طلب اینجوری مطلب نزده اند!!!!

سوپر اصلاح طلب!!!!
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
یک سوال چطور میشه دو نقر متفاوت مثل ذوالنور و بروجردی هر کدوم که باشن 12 تا رای میارن؟ پس معلوم میشه روی شایستگی نیست وگرنه نمیشه هر کدوم باشن فرقی نکنه و همون 12 تا رای باشه پس نگو اصلاح طلب اون طرفی ها وقتی انحصار طلبی دارن مشکلی نیست فقط وقتی اصلاح طلبها باند بشن مشکله؟ تازه چه فرقی میکنند ضمنا اون کسی که به این دقت از ماجرا خبر داره ولی نمیخواد نامش فاش بشه اون از همه امنیتی تره!! !!! دیدی حالا
ناشناس
| Australia |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
منفی هاتو بشمار
واقعا متاسفم فلاحت پیشه را تا کسی توی نطقی دیده .. مردم را چی فکر کردی کدوم طرفی هستی شفاف حرف بزن
معنی امنیت را هم فهمیدیم.

شکم گرسنه ،
سفره خالی،
جیب خالی،
بیکاری،
تورم
گرانی ،
اعتیاد،
فساد،
رانت،
.....
..
.


ولی در عوض امنیت داریم
کاملا تحلیل مغرضانه ای بود!!!
فلاکت بار ترین و بی عمل ترین دوره کمیسون در طی یک سال اخیر بوده که فلاحت پیشه ریاست را عهده دار بوده است ،
سایت تابناک از کدام اقتدار و موضع گیری شفاف حرف می زند.
رحیمی و سایرین لبست امید نا امید جلسه را ترک ،کرده اند ولی طبق معمول دارند جیغ بنفش می کشند.
ارتقاء سطح کمیسیون امنیت ملی با ریاست فلاحت پیشه...تحلیلی مغرضانه
...
اخوی حالا ذوالنور هم بشه ، اصلن مجلس چکاره هست؟
چه عجب بعد از مدتها یک مقاله بدور از جانبداری از تابناک دیدیم
این بازی های جناحی و نبرد برای قدرت که نشان از جاه طلبی و حب نفس دارد بیشتر از دشمن به مملکت ضربه زده است
حرف تابناک در مورد دفاع از اقای فلاحت پیشه منطقیه.چون چهارده سال ریاست بروجردی بر این کمیسیون هیچ فایده ای برای کشور ومحجلس نداشت.اما مواضع شفاف آقای فلاحت پیشه جایگاه این کمیسیون رو ارتقاء داده بود.مضافاً اینکه ذوالنوری به هیچ وجه برای ریاست این کمیسیون مناسب نیس چون در حد ان نیست.
مسئولين محترم تابناك ! مانتوهاي جلو باز، مناسب جامعه ما نيست . خواهشمندم از تبليغ آن كه در اين صفحه مشاهده مي شود خودداري فرمائيد. با تشكر
متاسفانه اصلاح طلب ها حتی آب خوردن را سیاسی کرده اند
تابناک روی هرچه سوپر اصلاح طلب هست رو سفید کرده.
به نظر برخی از اصلاح طلب های داخل کمیسیون، عملکرد فلاحت پیشه در سال گذشته ضعیف و عملکرد کواکبیان همیشه ضعیف بوده، لذا نظرشون با ذوالنوری یا بروجردی است؛ حالا مقاله نویس تابناک از اونا بیشتر سنگ ضعفا رو به سینه می زنه.
ذوالنور صلاحیت حتی نمایندگی را هم ندارد، چه رسد به ریاست کمیسیون امنیت ملی.
الان یعنی اگه ذالنوری بیایید عقلانیت می آد!!!
باپایان یافتن اخرین مهلت تصویب FATF فردا ( پنجشنبه ۳۰ خرداد) درنشست بین المللی FATF درموردوضعیت ایران تصمیم گیری خواهدشدکه به احتمال قریب به یقیین ایران ازلیست خاکستری به لیست سیاه منتقل خواهد شد و این یعنی روندصعودی برای دلار و سقوط برای بورس
حنای اصلاح طلب و اصولگرا دیگر رنگی ندارد. هر دو جناح چه گلی به سر مردم زده اند؟!
سلام اولا فلاحت پيشه از طيف محافظه كاران معتدل و معقول است و عملكرد مناسبي هم داشته است. اين گروه ذلنوري از تندورهاي هستند كه ما را به پرتگاه جنگ با ديوانه اي مثل ترامپ خواهند كشيد. بهتر است حداقل محافظه كارهاي معتدل مسئول كميسيون به اين مهمي باشند.
مجلسی ها را هم می خواهند بین گزینه بد و بدتر مخیر کنند. همه جا اینقدر فضا به نفع اصول گرا هاست که عملا تنها راهکار برای بدتر نشدن اوضاع توسط تندروها، پناه بردن به معتدلها است‌. این در حالی است که میانه روها هیچگاه مواضع‌شان با متن جامعه و اصلاح طلب ها یکی نیست. همین ماجرا در انتخابات ریاست جمهوری قبلی رخ داد و در انتخابات آتی هم محتمل است. روحانی رای آورد نه به خاطر اینکه اصلاح طلب بود بلکه به خاطر اینکه از جلیلی و رییسی و قالیباف بهتر بود.
میشه بگی فضای عقلانیت طیف شما چیه . خیلی باحالیت هرکی باشما باشه عاقله والا غیر عاقل میشه .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر