بازدید 19582
قالیباف می‌خواهد لیدر انتخابات مجلس باشد؛

«بسم‌الله» قالیباف برای شروع یک حرکت انتخاباتی با محوریت جوانان!

«گام اصلی فراخوان آقای قالیباف در واقع عمومی کردن دعوت از جوانان با تجربه است که معمولا پشت درهای بسته مدیریتی و سیاسی می‌مانند. آقای قالیباف قرار است پس از فراخوان و ثبت نام افراد در سامانه، با استفاده از ظرفیت جمعیت پیشرفت و عدالت، جوانان انقلابی و متخصصی که ظرفیت نمایندگی مجلس دارند را در تهران و شهرستان‌ها حمایت کند.»
کد خبر: ۹۰۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 16 June 2019

محمد باقر قالیباف در انتخابات سال 1384 برای اولین بار وارد کارزار انتخاباتی شد و توانست به پشتوانه عملکرد مناسب در نیروی انتظامی و سایر بخش هایی که در آن فعالیت داشته است، رأی مناسبی هم از مردم بگیرد. اگر نبود چند اشتباه استراتژیک او و اطرافیانش در نحوه معرفی، تبلیغات انتخاباتی و تعاملش با برخی جریانات و گروه های سیاسی، شاید او می توانست پیروز آن انتخابات هم لقب بگیرد. به هر حال او نتوانست برنده جدال انتخاباتی سال 84 باشد، اما همچنان یک گزینه بالقوه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بود.

به گزارش «تابناک»، قالیباف پس از آنکه توفیقی در انتخابات ریاست جمهوری نیافت، توانست با رأی اعضای شورای شهر تهران بر کرسی ساختمان بهشت تکیه بزند و عنوان شهردار تهران را از آن خود کند. او تا پایان دولت شهردار قبل از خود یعنی «محمود احمدی نژاد» حاضر به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نشد؛ هرچند احمدی نژاد و اطرافیانش همیشه او را یکی از رقبای جدی خود می دیدند و تلاش می کردند برای خوب پیش نرفتن کار او در شهرداری بودجه هایی مثل بودجه حمل و نقل عمومی، نوسازی و توسعه ناوگان عمومی، مترو و ... را در اختیارش نگذارند؛ موضوعی که بارها صدای اعتراض قالیباف را در شهرداری بلند کرد.

به هر شکل کار تا انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 پیش رفت و قالیباف به پشتوانه عملکرد جهادی در شهرداری تهران و اقدامات عمرانی ویژه نظیر توسعه مطلوب مترو، ساخت اتوبان و بزرگراه های حیاتی، توسعه پارک ها و فضای سبز و تلاش برای کاهش فاصله جنوب و شمال تصمیم گرفت بار دیگر خود را در معرض رأی مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم قرار دهد.

همه چیز برای او در انتخابات 92 خوب پیش می رفت و شاید تا یک ماه مانده به برگزاری انتخابات خیلی از تحلیل ها و نظرسنجی ها حاکی از احتمال بالای پیروزی او در انتخابات بود، اما حضور یکباره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در صحنه انتخابات، رد صلاحیت او و اجماع اصلاح طلبان، اعتدالیون و بخشی از اصولگرایان روی حجت الاسلام «حسن روحانی» که هیچکس یک ماه قبل از برگزاری انتخابات فکر پیروز شدن او را نمی کرد، ورق را برگرداند و مانع از پیروزی شهردار وقت تهران شد.

او بعد از انتخابات به شهرداری پایتخت برگشت و چهار سال دیگر هم تحت عنوان شهردار کار خود را ادامه داد. هرچند در یک رقابت تنگاتنگ با «محسن هاشمی رفسنجانی» فرزند کسی که برنامه ریزی های او برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را برهم زده بود، توانست کرسی که هشت سال در اختیارش بوده را بار دیگر از آن خود کند و تا سال 96 و دوازده سال بر آن تکیه بزند.

قالیباف با پایان زمامداری دوازده ساله اش در شهرداری با حکم رهبر انقلاب به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول به کار شد، هرچند گمانه زنی های زیادی در خصوص احتمال بهره گیری از توان اجرایی بالای او در بخش های مختلف حاکمیتی نظیر بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام و ... طی دو سال اخیر بارها به گوش رسیده است، اما این اخبار هیچگاه تاکنون جنبه عملی پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید

از چندی پیش با نزدیک شدن به انتخابات مجلس یازدهم باز هم بحث احتمال حضور قالیباف در این انتخابات به همراه جریانی از جوانان نزدیک به او بارها مطرح شد تا اینکه با صدور یک فراخوان انتخاباتی از سوی این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، این خبرها رنگ واقعیت به خود گرفت. او در یک ویدئوی 4.5 دقیقه ای که کنار آن لوگویی سبزرنگی با نام «مجلس نو» درج شده، به انتقاد از برخی ناکارآمدی ها پرداخت و از جوانان برای حضور در این عرصه دعوت کرد.

تعداد بازدید : 1818

این ویدئو یادآور فراخوان انتخاباتی «سید محمد خاتمی» برای مجلس دهم است که در آن با به کارگیری لفظ «تکرار می کنم» خواهان اختصاص آرای مردم به لیست امید می شود، به دعوت جوانان کارآمد برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم، پایان دادن به ناکارآمدی های موجود با روحیه انقلابی، جهادی و تزریق شور و نشاط جوانی به جامعه و مدیریت ها می پردازد و حتی یک سایت هم برای ثبت‌نام آنها معرفی می کند.

«محمدباقر قالیباف» در این پیام ویدئویی با تأکید بر اهمیت جوانگرایی در تغییر شرایط سیاسی و مناسبات قدرت در کشور از جوانان انقلابی خواست تا در انتخابات پیش روی مجلس به میدان بیایند و خود را در معرض رقابت قرار دهند.

قالیباف در این پیام ویدئویی تنها راه اصلاح کشور را حضور خودجوش جوانان مومن و خبره دانسته و از همه کسانی که خودشان یا در میان آشنایان و دوستان کسی را دارای صلاحیت و آمادگی برای انتخابات می‌دانند، دعوت کرده است تا در یک سامانه اینترنتی ثبت نام کنند.

وی در پیام ویدئویی خود ضمن تأکید بر گام دوم انقلاب، انتخابات پیش روی مجلس را فرصتی برای اصلاح رویه‌های غلط سیاسی و ساخت مجلس نو برای ریل گذاری در ارتقای کارآمدی در مدیریت و تصمیم گیری در کشور دانسته است.

محمدباقر قالیباف دو سال پیش با پیامی ضمن انتقاد از سازوکارهای انتخاباتی جریان‌های سیاسی، با اشاره به جوان گرایی و پوست اندازی از شکل گیری جریان نواصولگرایی در عرصه سیاسی کشور خبر داده بود.

این ویدئوی انتخاباتی قالیباف را می توان اولین حرکت رسمی انتخاباتی از سوی یک چهره سیاسی شاخص برای انتخابات مجلس پیش روی دانست. این موضوع نشان می دهد که احتمالا قالیباف عطای ریاست جمهوری را فعلا به لقای آن بخشیده است و قصد دارد در حرکتی تازه، کار سیاسی خود را این بار در قالب مجلس شورای اسلامی پیش ببرد و در این حوزه به عنوان یک لیدر ایفای نقش کند؛ موضوعی که «محسن پیرهادی»، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت حزب نزدیک به قالیباف آن را محتمل دانسته است.

پیرهادی با بیان اینکه درخواست‌هایی از قالیباف برای کاندیداتوری مجلس شده است، گفته که «گام اصلی فراخوان آقای قالیباف در واقع عمومی کردن دعوت از جوانان با تجربه است که معمولا پشت درهای بسته مدیریتی و سیاسی می‌مانند. آقای قالیباف قرار است پس از فراخوان و ثبت نام افراد در سامانه، با استفاده از ظرفیت جمعیت پیشرفت و عدالت، جوانان انقلابی و متخصصی که ظرفیت نمایندگی مجلس دارند را در تهران و شهرستان‌ها حمایت کند.»

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت عنوان کرده که «گام اصلی فراخوان آقای قالیباف در واقع عمومی کردن دعوت از جوانان با تجربه است که معمولا پشت درهای بسته مدیریتی و سیاسی می‌مانند. آقای قالیباف قرار است پس از فراخوان و ثبت نام افراد در سامانه، با استفاده از ظرفیت جمعیت پیشرفت و عدالت، جوانان انقلابی و متخصصی که ظرفیت نمایندگی مجلس دارند را، در تهران و شهرستان‌ها مورد حمایت قرار دهد.

او در عین حال تأکید کرده است: «درخواست هایی از ایشان برای ورود به انتخابات مجلس شده، ولی بعید است ایشان شخصا قصد کاندیداتوری برای انتخابات مجلس را داشته باشد.» موضوعی که باید منتظر ماند و دید محقق می شود یا خیر؛ اینکه قالیباف قصد دارد صرفا یک جریان برای انتخابات مجلس را راهبری کند یا تصمیم به حضور در انتخابات مجلس خواهد گرفت و این بار برنامه اش تصدی کرسی عالی قوه مقننه خواهد بود؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹۶
انتشار یافته: ۳۳
یعنی واقعا کسی هست دیگه این
چیزا براش مهم باشه
اینکه مردم فریب بخورند عجیب هستش...
ملت دارن کلا از همه چی میزنن برای اینکه زنده بمونن این دوباره این خاله زنک بازی ها رو شزوع کردن اگه دقت کردین یه عده محدود تو این کشور همه پست ها رو در اخیار داشتن فقط از یه پست به پست دیگه عوض شدن بعد منت میذارن سر مردم که شما انتخاب نکردید درست
دوران این سیاستمدار ها بپایان رسیده. است ونه مجلس و نه ریاست جمهوری و خلاصه مسئولیت مهمی را نمیتوانند با رای و پشتبانی آزاد مردم بدست بیاورند.
با هیچ ژست جدیدی با پای صندوق رای نخواهم آمد . زیرا ما فقط برای پای صندوق رای خوبیم
ما هم احمق دوباره شرکت می کنیم !
برای این دوره انتخابات اگه وعده پرواز کردن لاکپشتها هم بدن تعجب نمیکنم
کار ازاین حرفا گذشته مجلس آینده با چه ابزاری می خواهد به اوضاع سامان ببخشد اندک امیدی بود تا تنشهای منطقه کاهش پیدا کند که به سنگ خورد
عجب ! شوخي مي كنيد . كدوم انتخابات ؟ با سيب زميني كيلويي ١٠ هزار تومن و پرايد ٥٠ ميليون و گذرنامه بي اعتبار ؟ اشتباه بزرگي مرتكب شديد . نه به اين راي ميديم نه به اون يكي از ترس اين يكي . همه چي تموم شد .
قالیباف 20 سال تهران رو جلو انداخت 20 سال نیرو انتظامی رو جلو انداخت و اگر رئیس جمهور میشد ایران رو 20 سال جلو مینداخت
سلام.دورد بر دکتر قالیباف مرد جهادگر ،امید است با حمایت ایشان جوانان انقلابی و جهادی وارد مجلس بشوند و کشور را از این وضعیت نجات دهند.ان شاء الله
قیاس مع الفارق فرموده اید!
محمد خاتمی محبوب قلوب است
بنده اگر رئیس مجلس شوم که هرگز امیدی نیست اول قانون از کجا آورده ای را تصویب وتمام اموال حرام را از حلقوم بی دینان کافر و وطن فروش بیرون میکشم وبرای اداره کشور از ایرانیان بهره میگیرم
برای کسی که در دو مبارزه انتخاباتی به راحتی با چند جمله آچمز شد ، نشان دهنده این است که در جنگ های سیاست مدارانه زیاد قدرتمند نیست.
لامثثثثب سیاست اینقدر شیرین است که نگو!!!!!!!
دبگه ملت برای شما میز و صندلی نمی سازند نه اصلاح طلب نه اصولگرا
حتما" منظور قالیباف از حضور جوانان ، همان جوانان دانشجوی از دیوار سفارت بالارونده است عناصر خودجوش معروف ، نباشند بهتر است ضررشان برای کشور کمتر می شود .
قالیباف نشون داده زود شروع میکنه ولی نمیتونه تموم کنه ایشون شاید ادم قوی اجرایی باشه ولی اصلا با سازو کاز انتهابات اشنا نیست و همین زود شروع کردن باعث میشه رای نیاره
باعرض سلام ، آخه مگه به ما جوانها ميدان داده ميشود ؟!!!!؟مگر اينكه دست قوي و ژن خوب باشيم .كه..............
اجازه دارند فعالیتهای زودتر از موعد انتخاباتی انجام دهند؟؟؟
سال ۸۸ اتهام اصلاح طلبها اغاز فعالیتهای انتخاباتی زودتر از موعد نبود؟
من به فرماندهی که دفه ی قبلی وسط جنگ عقب نشینی کرده رای نمیدیم!
حتما و صد در صد رای می آره.از این نماینده ها و ریس فعلی که خیلی خیلی بهتره
نویسنده ظاهرا با آقای قالیباف مشکل دارد بهتره مشکل را بیان کنه نه تخریب که بسیار خلاف جوانمردی است
دعوت از جوان با تجربه !!!!
جوان یا پارتی داره که الان در بهترین سمت مشغول به کاره و نیازی به قالیباف نداره‌.اگه بی پارتی باشه هم کار بهش ندادن که تجربه داشته باشه.احتمالا نظر ایشون این بوده که دلشون جوان باشه.از همون جوان‌های اول انقلاب
حنای شما دیگه هیچ رنگی نداره
ای کاش قالیباف ریس جمهور میشد. اگر قالیباف و امثال او بیایند به آنها رای خواهیم داد .در غیر اینصورت هرگز
سید اصلاحات و مهندس اصولگراها تفاوتهای بسیار هم با هم دارند
سلام
چی شد که زود عنوان خبرتون را تغییر دادین . تکرارر...
چون هیچکس بفکر معیشت بازنشستگان ( قبل از سل 86 ) نیست من که از شرکت کردن معذورم
آیا کسی هست که هنوزم دلش بخواد رای بده ؟
عجب؟؟ چه تبلیغی میکنه تابناک برای قالیباف و چه تخریبی برای احمدی نژاد...
اقامون جنتلمنه...
اقا جان ول کن با اون شعار توخالی ۹۶ درصدی .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی