بازدید 18539
آخرین تحولات خاورمیانه؛

واکنش کاخ سفید به آزادی «نزار زکا»/ تحریم شانزده فرد و نهاد به بهانه ارتباط با دولت سوریه از سوی آمریکا/حمله مقام آلمانی به ولیعهد ابوظبی/ طرح خطرناک عربستان و امارات در قاره آفریقا و خاورمیانه

واکنش کاخ سفید به آزادی «نزار زکا»، حمله مقام آلمانی به ولیعهد ابوظبی، طرح خطرناک عربستان و امارات در قاره آفریقا و خاورمیانه و کشته شدن ده عضو ‌ی پ. گ. در درگیری با ارتش ترکیه از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تحریم شانزده فرد و نهاد به بهانه ارتباط با دولت سوریه از سوی آمریکا نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 12 June 2019

واکنش کاخ سفید به آزادی «نزار زکا»، حمله مقام آلمانی به ولیعهد ابوظبی، طرح خطرناک عربستان و امارات در قاره آفریقا و خاورمیانه و کشته شدن ده عضو ‌ی پ. گ. در درگیری با ارتش ترکیه از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تحریم شانزده فرد و نهاد به بهانه ارتباط با دولت سوریه از سوی آمریکا نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (اوفک) از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه، نام سیزده شخص حقوقی و سه شخص حقیقی را به دلیل ارتباط با دولت سوریه به فهرست تحریم‌های خود افزود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود مدعی شده است، این افراد و شرکت‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز با دولت سوریه همکاری داشته‌اند و هدف تحریم آنها قطع کردن منابع مالی دولت سوریه برای سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز است.

واکنش کاخ سفید به آزادی «نزار زکا»

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در واکنش به آزادی «نزار زکا» شهروند لبنانی که به جرم جاسوسی برای آمریکا در ایران زندانی بود، از اقدام ایران در آزاد کردن نزار زکا تشکر کرد.

با این حال،سخنگوی کاخ سفید مدعی شد، چندین شهروند آمریکایی دیگر نیز در ایران زندانی هستند و آمریکا از ایران می‌خواهد آنها را نیز آزاد کند. وی به این پرسش یکی از خبرنگاران که آیا آمریکا در آزاد شدن نزار زکا نقشی داشته است یا خیر، پاسخی نداد.

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت، امیدوار است که آزادی نزار زکا «نشانه مثبتی» برای سایر زندانیان آمریکایی در ایران باشد.

ایران تأکید کرده که آزادی نزار زکا، صرفاً حسب درخواست «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان و با وساطت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان انجام شده است.

واکنش کاخ سفید به آزادی «نزار زکا»/ تحریم ۱۶ فرد و نهاد به بهانه ارتباط با دولت سوریه از سوی آمریکا/حمله مقام آلمانی به ولیعهد ابوظبی/ طرح خطرناک عربستان و امارات در قاره آفریقا و خاورمیانه

کیوان خسروی، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران در گفت‌وگو با پایگاه العهد لبنان اعلام کرد، جمهوری اسلامی ایران «نزار زکا» شهروند لبنانی تحت بازداشت در ایران را در چارچوب همکاری دوجانبه با لبنان، اظهار حسن نیت و تقویت پیوندها میان دو ملت آزاد کرد.

بنا بر مستندات دستگاه امنیتی ایران، نزار زکا با دستگاه اطلاعات آمریکا علیه جمهوری اسلامی همکاری داشته و پس از گذشت چهار سال از مدت محکومیت ده ساله با ارائه وثیقه از امتیاز آزادی مشروط استفاده کرد.

این جاسوس آمریکایی ـ لبنانی که دبیرکلی سازمان عربی اطلاعات و ارتباطات بوده، در زمینه فضای سایبری نیز فعالیت‌های مختلفی انجام داده و در اسنادی که از ویکی لیکس منتشر شده، آمده است: او پیش از این حامی جریان آزاد ملی لبنان بوده، ولی بعدها و در سال 2009 مسئولیت ستاد انتخاباتی جریان 14 مارس در منطقه زحله را به عهده گرفت.

وی از افراد مورد اعتماد آمریکا محسوب می‌شده و سفارت آمریکا با وی در بیروت ارتباط نزدیکی داشته است.

حمله مقام آلمانی به ولیعهد ابوظبی

معاون رئیس پارلمان آلمان شدیداً به اقدامات و سیاست‌های امارات متحده عربی و «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی حمله کرد.

به گزارش شبکه الجزیره، «کلاودیا روس»، در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان گفت، محمد بن زاید به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح امارات می‌تواند به امکانات مالی و نظامی دست یابد که از آن‌ها بدون هیچ و قید و بندی در راستای حمایت از حاکمان مستبد و ضد حقوق بشری در کشورهای مصر، لیبی یا سودان استفاده کند.

او از «فرانک والتر اشتاین مایر»، رئیس جمهوری آلمان خواست که عبارات واضحی پیدا کرده و بدون هیچ ابهامی به ولی‌عهد ابوظبی توضیح دهد که آلمان و اروپا منتظرند که تغییرات سیاسی ریشه‌ای در امارات ایجاد شده و جنگ یمن نیز فوراً پایان یابد.

معاون رئیس پارلمان آلمان گفت، امارات قدرتی محرک در جنگ یمن است و ولی‌عهد ابوظبی به همین دلیل در بزرگترین تراژدی انسانی روی کره زمین دست دارد و مسئول آن است.

واکنش کاخ سفید به آزادی «نزار زکا»/ تحریم ۱۶ فرد و نهاد به بهانه ارتباط با دولت سوریه از سوی آمریکا/حمله مقام آلمانی به ولیعهد ابوظبی/ طرح خطرناک عربستان و امارات در قاره آفریقا و خاورمیانه

این اظهارات خانم روس در حالی است که آلمان از جمله کشورهای فروشنده سلاح به ائتلاف سعودی و اماراتی است و محمد بن زاید روز سه‌شنبه سفر دو روزه‌ای به آلمان شروع کرده است. بن زاید در این سفر، علاوه بر رئیس جمهور با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

طرح خطرناک عربستان و امارات در قاره آفریقا و خاورمیانه

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر گفت: بحران خلیج فارس (بحران میان دوحه و چهار کشور عربی مصر، امارات، عربستان، بحرین) به درگیری‌های دیگر در منطقه دامن زده است.

وی افزود: این وضع سبب شده است که حل این بحران‌ها سخت‌تر شود.

وزیر خارجه قطر بیان کرد: عربستان در راستای تثبیت رژیم‌های سرسپرده به ریاض در لیبی و سومالی گام برمی‌دارد. قطر در معرض تلاش‌های خدشه دارکننده و زیان آور از سوی عربستان و امارات قرار گرفته است.

محمد بن عبدالرحمن تأکید کرد: از برخی کشورها به ویژه کشورهایی که به حمایت عربستان و امارات نیاز دارند، باج گیری شده است تا به سیاست خصمانه علیه قطر روی آورند. باج گیری سبب بی‌ثباتی در منطقه شاخ آفریقا می‌شود.

وی گفت: تمرکز اصلی عربستان و امارات بر آفریقاست، زیرا بسیاری از کشورهای آفریقایی به کمک و حمایت نیاز دارند؛ اما در مناطق دیگر نیز تلاش‌هایی رخ داده است. آنها در برخی مناطق تلاش می‌کنند تا سطح معینی موفق شوند که در برخی موارد تا ۱۰۰ درصد موفق می‌شوند و در برخی دیگر شکست می‌خورند.

وزیر خارجه قطر افزود: عربستان و امارات هر کشوری که در آن مستبدان حکومت نمی‌کنند، تروریست می نامد.

محمد بن عبدالرحمن تأکید کرد: عربستان در راستای دامن زدن به بحران‌ها در خاورمیانه حرکت می‌کند و از باج گیری و فشار اقتصادی برای تحمیل حکومت استبدادی مورد نظر خود، استفاده می‌کند.

کشته شدن ۱۰ عضو ی پ گ در درگیری با ارتش ترکیه

ترکیه اعلام کرد که ۱۰ تن از اعضای ی‌پ‌گ را در منطقه تل‌رفعت سوریه کشته است.

وزارت دفاع ترکیه بدون اشاره به حضور بدون مجوز ارتش این کشور در سوریه بر خلاف موازین بین المللی در این خصوص اعلام کرد، این اقدام در پاسخ به حمله‌ای صورت گرفته است که در نتیجه آن یک سرباز ارتش ترکیه کشته شد.

ترکیه بر این باور است که نظامیان کُرد یگان‌های مدافع خلق در سوریه بخشی از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) هستند. ترکیه حزب کارگران کردستان را یک گروه تروریستی می داند.

واکنش کاخ سفید به آزادی «نزار زکا»/ تحریم ۱۶ فرد و نهاد به بهانه ارتباط با دولت سوریه از سوی آمریکا/حمله مقام آلمانی به ولیعهد ابوظبی/ طرح خطرناک عربستان و امارات در قاره آفریقا و خاورمیانه

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ما باید برای تامین امنیت ابدی و پایدار ایران بمب هسته ای بسازیم.
با هسته ای شدن به راحتی مسیر پیشرفت باز میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
بهتره پشتیبان ولایت فقیه باشی تا به مملکت آسیبی نرسد.
علی
| United States of America |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
دستور صادر شد که سریعا از فردا کار ساخت بمب هسته ای آغاز گردد. علی برکت الله
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
به مردم کره شمالی هم خیلی امنیت دادن گیاه خوار هم هستن سلامتیشونم تامینه
مجوز نمی‌دن
اتفاقا بساط هسته ای باعث فلاکت اقتصادی کشور شده است. پس از پنجاه سالومیلیاردها دلار هزینه کردن در این موضوع فقط کمتر از دو درصد برق کشور. توسط نیروگاه بوشهر که هنوز روسها تولیت آن را به عهده دارند تامین می شود.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
گل گفتی
انرژی اتمی گران و جنبه های منفی دارد.
کشور ما سرچشمه انواع انرژی خدا داده است بخند انرژی خورشیدی وباد
قطعا در زمینه هسته ای و موشکی و لیزری باید بیشتر فعالیت کرد و قوی شد . اگر همسایگان ما بکمک اروپا و امریکا به انها دست پیدا کنند ما در موضع ضعف قرار می گیریم .
با دولت فعلی فقط امتیاز دادیم و هیچی دستاورد نداشتیم
؟؟؟؟؟
انرژی هسته فقط بمب اتم نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان