بازدید 8107

چرا صدور مجوز برای رسانه‌های بین المللی ضد ترامپ در ایران ضروری است؟

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، تنش میان او و رسانه‌های این کشور بی سابقه‌ گسترش یافته است، به گونه ای که بسیاری از ناظران بر این باورند، هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا به اندازه ترامپ با رسانه‌های این کشور تصور تهدید و دشمنی نداشته است؛ ترامپ بار‌ها با انتشار توییت‌هایی به رسانه‌های این کشور تاخته و از آن‌ها با نام «فیک نیوز» یاد کرده است.
کد خبر: ۹۰۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 11 June 2019

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، تنش میان او و رسانه‌های این کشور بی سابقه‌ گسترش یافته است، به گونه ای که بسیاری از ناظران بر این باورند، هیچ یک از رؤسای جمهور آمریکا به اندازه ترامپ با رسانه‌های این کشور تصور تهدید و دشمنی نداشته است.

به گزارش «تابناک»؛ به طوری که ترامپ بار‌ها با انتشار توییت‌هایی به رسانه‌های این کشور تاخته و از آن‌ها با نام «فیک نیوز» یاد کرده است.

توییت‌های ترامپ با هدف جنگ علیه رسانه ها، نه تنها در میان دموکرات‌ها و مخالفان او موجی از انتقاد و خشم به راه انداخته، بلکه برخی از اعضای حزب جمهوری خواه نیز به این اقدام ترامپ انتقاد کرده اند.

از آنجایی که ترامپ به دنبال تضعیف اعتماد عمومی نسبت به ارائه گزارش های خبرنگاران درباره عملکرد دولت خود است، دموکرات ها و جمهوری خواهان به وی هشدار داده اند، رفتارهای وی می تواند گزارشگران را در معرض خطر قرار دهد.

«نانسی پلوسی»، رهبر حزب اقلیت دموکرات ها در کنگره آمریکا نیز به دنبال نظریات بیشماری از دیگر مقامات منتخب در یک پست توئیتری نوشت: «باید استفاده از خشونت و تصاویر خشونت آمیز برای تهدید کردن مطبوعات، ممنوع اعلام شود.»

کارشناسان کاخ سفید به این نتیجه رسیده اند، حملات ترامپ علیه رسانه های اجتماعی، از اعتبار وی به عنوان رئیس جمهوری آمریکا کاسته است.

«اچ دبلیو برندز» از مورخین دانشگاه تگزاس در این باره گفته است: ما در گذشته چنین عملکردی را مشابه با رفتارهای ترامپ، از رؤسای جمهور پیشین آمریکا ندیده ایم. «ریچارد نیکسون» رئیس جمهوری جمهوری خواه پیشین امریکا، با برملا شدن «رسوایی واترگیت» احساس شرمندگی می کرد، ولی هیچ گاه مانند ترامپ اعتراض خود را عمومی نشان نداد.

چرا صدور مجوز برای رسانه های بین المللی ضد ترامپ در ایران ضروری است؟

«تیموتی نفتالی»، مورخ کاخ سفید در دانشگاه نیویورک گفت: هیچ رئیس جمهوری در آمریکا به اندازه ترامپ دشمنی خود را با رسانه ها علنی نکرده است. این مسائل ترس واهی نیست، بلکه بیان موضوعاتی است که مردم با شنیدن آن شورش می کنند. این در حالی است که ترامپ، ضمن دفاع از پیام های توئیتری خود، استفاده از شبکه های اجتماعی را به عنوان ابزار کاری برای «رئیس جمهوری مدرن» توصیف می کند.

واکنش های اخیر ترامپ با مطرح شدن پرسشی درباره شرایط سیاسی خبرنگاران و ایمنی آنها در جریان حوادثی که به موجب آن سیاستمداران به خبرنگاران حمله یا آنها را دستگیر کرده اند، صورت گرفت.

در آخرین حمله ترامپ به رسانه ها، او روز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: چه وقت نیویورک تایمزِ مغلوب می‌پذیرد که خبر صفحه نخستش درباره توافق جدید مرزی با مکزیک، فریب است و چیزی بیش از ارائه گزارشی غلط با هدف وارد آوردن ضربه سیاسی به من نیست؟

رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص نوشت: چیزی که از همان روز نخست ریاست جمهوری ام رواج داشته است! روزنامه نگاری بیمارگونه.

در این ابطه، چندی پیش، حدود ۳۵۰ رسانه آمریکایی به دعوت روزنامه بوستون گلاب جواب مثبت دادند و به دونالد ترامپ تاختند.

بعد از آنکه روزنامه بوستون گلاب از رسانه‌های آمریکایی دعوت کرد به مقابله با حملات دونالد ترامپ بپردازند، حدود ۳۵۰ رسانه در سرمقاله‌های خود ترامپ را به جنگ کثیف علیه مطبوعات متهم کردند.

نیویورک تایمز یکی از رسانه‌های بزرگی بود که به این فراخوان پیوست و در سرمقاله خود نوشت: «این که حقایقی که مورد علاقه شما نیست، «اخبار جعلی» می‌نامید و بر این اشتباه خود اصرار هم می‌ورزید، دموکراسی را با خطر مواجه می‌کند و دشمن مردم نامیدن خبرنگاران نیز بی‌شک امری خطرناک است.»

در همین رابطه، باید گفت دشمنی بیشتر ترامپ با رسانه های آمریکایی همچون «نیویوریک تایمز»، «واشنگتن پست»، شبکه «ای بی سی نیوز» (ABC News) و شبکه خبری سی ان ان (CNN) بوده است.

در همین راستا، بسیاری از ناظران داخلی و بین المللی بر این باورند که ایران می تواند با استفاده از این ظرفیت رسانه های آمریکایی که رویکرد ضد ترامپ دارند، فشار رسانه ای و روانی علیه ترامپ را گسترش دهد. در واقع، ایران می تواند با ارتباط نزدیک با رسانه هایی همچون، واشنگتن پست، نیویورک تایمز، سی.ان.ان و سایر رسانه های آمریکایی ـ که در تنش با ترامپ به سر می برند ـ صدای خود را به جهانیان و از جمله جامعه آمریکا برساند.

به نظر می رسد، یکی از اقداماتی که ایران می تواند انجام دهد این است که مجوز فعالیت به این رسانه ها را صادر کند و به آن ها اجازه دهد با حضور در ایران، اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا علیه ایران را انعکاس دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
به این میگن یک تحلیل کاملاً آبدوخیاری یعنی فکر می کنید رسانه های مخالف ترامپ میان طرف ایران رو میگیرن که حالا باید بهشون مجوز فعالیت بدیم؟! اصلاً اونها مگه خودشون درخواستی برای این کار داشتند؟! آمریکایی ها اگه گوشت هم رو بخورن استخونش رو دور نمیندازن. پس خیال نکنید که هر کسی که با ترامپ مخالف بود یعنی با ایرانه!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
آزادی مطبوعات یعنی این
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
برعکس تحلیل بسیار بجایی بود.قرار نیست رسانه های امریکایی دوست ما باشند،همینکه دشمن مشترک داریم کافیست.
این یکی از ایده های بسیار عالی و مفید است که می خواند نه تنها به امریکایی ها بلکه اروپایی ها داده شود تا صدای مردم ترورشده اقتصادی ما از طریق ترامپ به گوش جهانیان برسانند انشاالله.
اگر اقتصاد خوبی داشتیم اینطوری مجبور به التماس دیگران نبودیم
اقتصادمان از فاسدترین هاست
پیشنهاد خوبی است.
هزار تا دوست کم است و یک دشمن هم زیاد!
خب مثلا CNN بیاد توی تهران ، اینطوری نیست که فقط از راهپیمایی باشکوه روز قدس گزارش تهیه کنه و علیه ترامپ بنویسه،
احتمالا از صفهای دلار و گوشت و قند و شکر هم خبر به دنیا مخابره میکنه. همینطور از تجمع مالباختگان و فرهنگیان و کارگران، از چهارشنبه های سفید، از دخترهای انقلاب...

کسانی که این تحلیلها رو مینویسند واقعا تو مغزشون چی میگذره ؟ آیا واشنگتن پست روزنامه جام جمه که هر چیزی شما گفتید بنویسه و هر چیزی که نگفتید ننویسه ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
میشود تا گزارشها و مقالاتی برای انها تهیه کرد و فرستاد
میتوانید اول مجوز بهشون بدید و وقتی آمدند و مشغول بکار شدند به جرم جاسوسی دستگیر و در ازاء دریافت دلار آنها را آزاد کنید.اینجوری با یه تیر دو نشان میزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
خیلی وقته که از این تکنیک داریم استفاده میکنیم
یعنی واقعا دلتون خوشه که این رسانه ها به نفع ایران کار کنن؟!
واقعا سوراخ دعا رو گم کردین!
چه تحلیل مسخره ای
فکر کردین اونجا ایرانه، نخ خبر، اولویت اونها اول کشورشون بعد رییس جمهور
ما که خونه ی همسایه هامون ماهواره میبینیم
مخالفم.اونا ت. هرچی با هم اختلاف داشته باشن در مورد ایران مشکلی ندارن.ثانیا همه میدونن که این رساناها در خارج از آمریکا بعنوان بازوی اطلاعاتی سیا کار میکنن.وردشون بصورت قانونی اشتباه محضه
فکر میکنی دیپلماسی رسانه و دیپلماسی عمومی را درک میکنند؟؟
سالهاست میگم ما در تبلیغات صفریم موافقم باید با تیلیغات و هیاهو عین خودشون عمل کنیم
اینا روزنامه های داخلی رو از صد تا فیلتر و ممیزی رد میکنند و دائم در حال توبیخ و احضار روزنامه نگارهای داخلی هستند.

تحمل عادل فردوسی پور و حتا آیت الله مکارم شیرازی رو هم ندارند . حالا بیان به روزنامه های آمریکایی مجوز بدن ؟ طنز بود.
بد بد است و اجازه دادن فرقی ندارد بهتر است اختلاف افکنی و بزرگ کردن شکاف در زمین رقیب باشد نه در زمین این سیستم .و از طرفی انها فقط مجری شما نیستند بلکه اهداف خود را دنبال خواهند کرد
چرا این را نمی گویید که همین کشور آمریکا از آنچنان دموکراسی و آزادی پیشرفته ای برخوردار است
خداییش نویسنده این مقاله خوانندگان رو چی فرض کرده؟ فکر کرده شرایط آزادی رسانه ها و روزنامه ها در آمریکا مثل ایرانه؟؟؟ عموجان در آمریکا رسانه ها آزادی نزدیک به مطلق دارند هیچ قدرتی در آمریکا نمی تونه رسانه ها رو محدود کنه یا خبرنگاران را به جرم روزنامه نگاری و افشای فساد مسئولان!!!!
نیویورک تایمز یکی از صاحبان بلاک رک میباشد! بلاک رک هم کلیه مراوده های وال استریت را هدایت میکند.
کاملا موافقم. همچنین فرصتی برای ایران خیلی کم پیش خواهد امد.
یعنی الان که خبرگزاری جمهوری اسلامی از آمریکا و انگلیس و آلمان و ... گزارش میده و مشخصا مخالف اونها هم هست و مشخصا فقط مشکلات اونجا رو گزارش میکنه باید بهش مجوز داده نمی شد؟
در دو چیز بهتر است سرمایه گذاری بخودی نکنیم چون نیاز نیست، بعلت اینکه مخاطبان ممکن است کم باشند و در نهایت اینکه ایران دست برتر را در این ضمیه ندارد. "یکی" در ضمینه های حقوقی، مثلا ترامپ اصلاً نمیداند قانون چیست و حرفهای بی دلیل و منطق خودش را دنبال میکند، این درست مثل سلاطین مالی در ایران هستند، موفق و قانون شکن هستن، چون پول دارند. "دوم" اینکه با توجه به حمایت رسانه ای صهیونست از ترامپ (امپراتوری رسانه ای روپرت مرداک)، تبلیغات علیه کسی که همه میدانند بی قانون و نژاد پرست است پول را دور ریختن است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار