بازدید 16487

وزیر نیرو در امتحان الگوی مصرف «همه» را غلط نوشت تا ۱۹ بگیرد!

اگر از جمله علاقمندان شبکه‌های اجتماعی و پیگیری کننده اخبار ریز و درشتی باشید که در کانال‌های تلگرامی یا توییتر یا حتی اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، بعید است توصیه وزیر نیرو به تاسی به چینی‌ها در کم خوری به چشمتان نخورده باشد! تاکید بر این نکته که زیاد می‌خوریم و زیاد می‌پوشیم و دشمن این عادت مان را نشانه رفته است. اما واقعیت چیست؟
کد خبر: ۹۰۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶ 09 June 2019
تابناک اجتماعی -
وزیر نیرو که بعد از فروکش کردن سطح آب جمع شده پشت سد‌های چند استان، کمتر در بطن اخبار حضور داشت، طی ساعات اخیر با اظهارنظری به صدر اخبار رفت؛ اظهارنظری که احتمالا حاشیه‌های ناشی از آن به زودی گریبان وزیر را رها نخواهد کرد.

به گزارش «تابناک»، اگر از جمله علاقمندان شبکه‌های اجتماعی و پیگیری کننده اخبار ریز و درشتی باشید که در کانال‌های تلگرامی یا توییتر یا حتی اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، بعید است توصیه وزیر نیرو به تاسی به چینی‌ها در کم خوری به چشمتان نخورده باشد!

مطالبی که در آن به نقل از رضا اردکانیان، ایرانیان بد عادت شده اند و روزی چند وعده غذا می‌خورند و آمریکایی‌ها و دیگر دشمنان با اطلاع از این عادت بد است که تحریم‌ها را تشدید کرده و به دنبال نتیجه گرفتن از این دست اقداماتشان هستند! عادتی که باید تغییر کند و به مانند عادت غذاخوردن چینی‌ها شود که روزی یک وعده غذا می‌خورند؟!

این جملات به قدری عجیب و غریب هستند که احتمالا هر مخاطبی در مواجهه اول باور نمی‌کند از زبان وزیر جاری شده باشند، اما ظاهرا قواعد دنیای مجازی چیز دیگری‌ست؛ قواعدی نانوشته که بر اساس آن، وزیر حرفی را زده که بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته و نکوهش‌ها و سرزنش‌ها و حتی واکنش‌های تندی را به دنبال داشته است.

اگر در خصوص این قواعد تردید دارید، بهتر است ابتدا اصل سخنان وزیر را که در گفتگو با خبرگزاری ایلنا بوده، مرور کنید؛ مرور قسمت‌های شائبه برانگیز این گفتگو که تعبیر برخی کاربران فضای مجازی از آن، بالاتر آمد:

«اردکانیان با اشاره به افزایش تعرفه آب و برق از ابتدای اردیبهشت سال جاری گفت: تعرفه‌ها ۷ درصد افزایش یافته که کمتر از نرخ تورم است. به این ترتیب که به افرادی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند افزایش ۷ درصدی، به کسانی که زیر الگو مصرف می‌کنند یک پاداش (اشانتیون) داده می‌شود... این افزایش نرخ آب بها و قبض برق برای پرمصرف‌ها به این خاطر است که اگر به آن‌ها فشار وارد شد، مصرف را کم کنند. البته تعداد این مشترکین کم است... .

ما می‌خواهیم در استان‌های گرمسیر هم شرایطی مثل اسکاندیناوی یا قطب شمال داشته باشیم یعنی چند تا کولر گازی روشن باشد، در حالی که دمای آسایش ۲۴ درجه است بعضا داخل ساختمان‌ها درجه حرارت روی ۱۶ یا ۱۷ است. این الگو یعنی وضع مصرف در کشور خراب است... علت اینکه تحریم شدیم همین بد عادتی در مصرف است، تحریم کنندگان فهمیده‌اند نقطه ضعف ما «مصرف» است. ما جامعه‌ای مصرفی هستیم؛ چرا چین اینگونه تحریم نمی‌شود؟ چون با یک وعده غذا هم رفع گرسنگی می‌کنند.

۴۰ سال فرصت داشته‌ایم خودمان را از شیر نفت جدا کنیم و نکردیم، آن‌ها نقطه ضعف ما را فهمیده‌اند و دائم از همان ناحیه فشار وارد می‌کنند. چون بیشتر از متوسط کشور‌های صنعتی و توسعه یافته غذا می‌خوریم، بیشتر می‌پوشیم و سرانه مسکونی بالاتری داریم، در مقابل احساس رضایتمندی و خوشبختی‌مان هم یک صدم است، باید چارچوب‌های ذهنی را اصلاح کنیم.»

ناگفته پیداست که تکیه وزیر در گفت و گویش با این خبرگزاری، بر الگوی نامناسب مصرف در کشورمان و ضرورت اصلاح آن است. تکیه بر این گزاره که جامعه مان مصرف گرا شده و این مصرف گرایی عاملی است که در مواقع سختی و دشواری مانند تحریم ها، مشکلات در ابعاد بزرگتر خودنمایی می‌کنند و نارضایتی افزایش چشمگیری نشان می‌دهد. نکات مهمی که البته اردکانیان نخستین گوینده و یادآوری کننده شان نیست و به کرات بازگو شده‌اند.

اشکالی بزرگ که البته بسیاری مان -با شدت و ضعف- به آن واقف و حتی معترفیم و می‌دانیم که در صورت رفع آن، هم زندگی راحت تری خواهیم داشت و هم رضایتمندی بیشتری نصیب مان خواهد شد. امری که در آموزه‌های دینی و فرهنگی مان نیز مورد تاکید قرار گرفته و پرهیز از اسراف و تبذیر یا اندازه نگه داشتن یا مردم دار بودن و قناعت پیشه کردن و امثال اینها، همه توصیه‌هایی در راستای پایبندی به آن و منتفع شدن از منافع آن هستند.

نگاهی که در سال‌های اخیر، از منظر محیط زیستی نیز مورد تاکید قرار گرفته و بار‌ها شنیده ایم که دور شدن از مصرف گرایی در مصرف آب نیز تاثیرگذار خواهد بود و در نتیجه، ضرورتی غیرقابل انکار برای عبور از شرایط خشکسالی شدید حاکم بر کشورمان است. رویکردی که برخی در بسط آن به ضرورت حذف سبزه از هفت سین نوروزی و بازگشت به آیین‌های باستانی در امثال چهارشنبه سوری و پرهیز از خرید ترقه‌ها و فشفشه‌های وارداتی هم رسیده اند.

پس با این حساب، چرا سخنان وزیر نیرو اینقدر عجیب جلوه کرده است؟ مگر نه آنکه وی مصرف گرایی را نکوهش کرده و تاکید کرده که نیازمند اصلاح الگوی مصرف هستیم؟ گزاره‌هایی که مورد وثوق بسیاری مان هست و از آن فراتر، می‌دانیم که راه برون رفتمان از مشکلات اقتصادی، پرهیز از مصرف گرایی و روی آوردن به صرفه جویی است؛ الگویی که اگر به آن عمل هم نکنیم، مفید بودنش را زیر سوال نمی‌بریم.

اینجاست که دیگر گزاره‌های مطرح شده در سخنان وزیر خودنمایی می‌کند. تاکید وی بر این نکته که عامل تحریم کشورمان، اطلاع دشمن از مصرف گرایی مان است یا آنچه چین را از تحریم مصون داشته، الگوی صحیح مصرف آنهاست و تاب آوری شان با خوردن یک وعده غذا در روز و اظهارات دیگر وی در این خصوص که موجب شده تاکید وی بر آفت آفرینی مصرف گرایی و ضرورت رفع این اشکال مهم، به حاشیه برود.

ایرادی که به سخنان وزیر وارد است و دلیل حاشیه‌های شکل گرفته پیرامون گفت و گوی وی با یک خبرگزاری. حاشیه‌هایی که بعید است به این زودی‌ها گریبان وی را رها کند و احتمالا وی را مجبور به توضیحات تکمیلی متعدد و حتی عذرخواهی خواهد کرد؛ عذرخواهی بابت اشتباهاتی که در مثال زدن داشته، نه مذمت مصرف گرایی و تاکید بر رفع این اشکال بزرگ و فراگیر. عذرخواهی بابت دیکته‌ای که «همه» در آن غلط نوشته شده، اما نمره ۱۹ را برای وی به ارمغان آورده است.*
 
*اشاره به چیستانی معروف که می‌پرسد چگونه حسنی در املا همه را غلط نوشت، اما ۱۹ شد؟؛ چیستانی که تاکید دارد حسنی تنها لغت «همه» را اشتباه نوشته بود!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۱۳۴
در غرب و یا جنوب شرق آسیا یک مسئول به خاطر یک حرف اشتباه دادگاهی میشه مثل همین بوریس جانسون نخست وزیر سابق انگلیس.

اونوقت در ایران این جلتلمن! (تلفظ صحیحش رو میدونم اما برای اینا نمیخوام بکار ببرم) با حرفش به ملیون ها نفر در ایران توهین کرده و با عملکردش عده زیادی رو بیخانمان کرده اما چقدر راحت و با لخند و آرامش صحبت میکنه انگار که هیچ اتفاقی نیافتاده

اینها همشون فسی القلب شدن
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
بنده 80سال در چین زندگی کردم. بله همینتور است چینیها ا یک وعده غذا و حتی نیم وعده هم سیر میشوند
ناشناس
| France |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
ما حاضریم مثل چینی ها یک وعده غذا بخوریم،مسئولین حاضرن مثل مسئولین چین فرتی حبس ابد بشن؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مالع کشی تابناک هم دیدنی است. کجای دنیا مردم یه وعده میخورن اصلا. بعدشم کی گفته مناطق گرمسیریمون قطب درست می کنن. من خودم ساکن شهر گرمسیر با دمای 50 درجه هستم. هیچ وقت قطب درست نکردیم. اقا زاده ها قطب میسازن. کولر گازی هم اتفاقا نداریم. بچه همین وزیر نیرو داره! مردم توو یه وعدشون موندن بعد اقا حرف از تجملات میزنه!!!! انصاف داری خودت اول روزی یه وعده غذا بخور. بعد اینطوری تازه میشی عین ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
لطفا" دارایی های برخی آقایانرا بررسی کنید و لطفا"
مالیات بر عایدی را نیز دریافت کنید
صد در صد خیلی مسائل روشن خواهد شد
قابل ذکر است در چین کوچکترین سو استفاده مسئول حکمش اعدام می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مردم چه طور مصرف را کم کنند ایا زیرساخت بهینه برای مردم فراهم هست،
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
هرکی بمن بگه تو ایران مسیولین چرا حقوق میگیرن زندگیمو میدم بهش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
فرض کنیم درچین بعضی مردم یک وعده غذا میخورند اینجا هم همینه تازه بعضیها که شاید با نان خالی زنده مانده اند ولی در چین اینهمه پول از بودجه عمومی کشور اختلاس شده و برنگشته؟چین ذخایر زیرزمینی مارا ندارد و لی روز به روز توسعه و پیشرفت داره .پس اساسا" قیاس ایران با کشورهای دیگه غلط است.
مهدی
| United States of America |
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
من الان 3 ساله ساکن چین هستم. چینی ها از همه دنیا پرخوراکتر و اصرافکارتر هستن. جدای ازین حرفا، آقای وزیر آیا مثل وزرای چینی کار میکنن؟ چین کشوری با یک میلیارد و چهارصد میلیون جمعیت،تا سال 2030 اقتصاد اول دنیا میشه، چرا؟ چون برنامه ریزیشون رو گذاشتن روی طرحهایی مثل جاده ابریشم که ایران هم بخشی ازون هست و درحال حاضر دارن ریل آهن و جاده سازی میکنند که چین رو به غرب و اروپا متصل کنند و اجناس چینی رو صادر کنند. محض اطلاع خطوط راه آهن پرسرعتی که آقایان مسوول در ایران مدعی ساختش هستن با فاینانس چین داره انجام میشه، وگرنه مملکت ما که هیچوقت پول نداشته و نداره که ازینکارا برای خودمون بکنن. فعلا چهار کشور مهمتر شده دغدغه نظام عزیز. سوال اینست که آیا مسوولین ماهم اینجور برنامه هایی برای ده سال بعد دارن یا فقط به مردم میگن مقاومت کنین و نخورینو و نپوشین تا شاید یکسال بعد ترامپ بره و با نفر بعد از ترامپ کنار بیان. مملکتو در عرض چهل سال با سیاستهای غلط به اینجا رسوندن و هنوزم شعار میدن. واقعا ماله کاری .تابناک هم جالب هست.
ناشناس
| Australia |
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
عزیز اینا مسلمونن، مومن و نماز خون!
ناشناس
| Canada |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
تو چبن اختلاسگر و مفسد اقتصادی رو هم اعدام میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
من یک شهروند چینی هستم بله ما یک وعده تپل غذا میخوریم ولا غیر وزیر نیرو هم ماست میگه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
وزیران محترم ی و نمایندگان محترم باید یک ماهی بروند چین تا از انها یاد بگیرند که چگونه یک میلیارد و 200میلیونی را مدیریت میکنن. که چطور بیکار - بی مسکن - معتاد و فساد و اختلاس گر و گرسنه وفقیر ندارند. ولی اینها 70 میلیون را نمیتوانند اب و برق تهیه کنند
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
همون 80 سال قبل بوده که خبر نداری
فریبرز
| Canada |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
باید یه کمپین راه بندازیم که مدیران سطح بالا امامان جماعت وزرا و بقیه دست اندرکاران به مدت سه ماه یک وعده غذا بخورند تاملت یاد بگیرند
الان سه وعده میخورن بله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مالع کشی تابناک هم دیدنی است. کجای دنیا مردم یه وعده میخورن اصلا. بعدشم کی گفته مناطق گرمسیریمون قطب درست می کنن. من خودم ساکن شهر گرمسیر با دمای 50 درجه هستم. هیچ وقت قطب درست نکردیم. اقا زاده ها قطب میسازن. کولر گازی هم اتفاقا نداریم. بچه همین وزیر نیرو داره! مردم توو یه وعدشون موندن بعد اقا حرف از تجملات میزنه!!!! انصاف داری خودت اول روزی یه وعده غذا بخور. بعد اینطوری تازه میشی عین ما
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
واقعا جای تاسفه.
مشکل اینجاست که آیا خود وزیر به توصیه خودش عمل کرده ؟
ایشان چطور زندگی می کنه؟ کم مصرفه؟ خانوادش هم رعایت میکنن یا این توصیه ها فقط برای مردم بدبخته؟
به عمل کار براید به سخندانی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مالع کشی تابناک هم دیدنی است. کجای دنیا مردم یه وعده میخورن اصلا. بعدشم کی گفته مناطق گرمسیریمون قطب درست می کنن. من خودم ساکن شهر گرمسیر با دمای 50 درجه هستم. هیچ وقت قطب درست نکردیم. اقا زاده ها قطب میسازن. کولر گازی هم اتفاقا نداریم. بچه همین وزیر نیرو داره! مردم توو یه وعدشون موندن بعد اقا حرف از تجملات میزنه!!!! انصاف داری خودت اول روزی یه وعده غذا بخور. بعد اینطوری تازه میشی عین ما
ناشناس
| France |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
خلایق هر چه لایق،لیاقت ما مردم ایران هیمین مسئولین دلسوز و کار آمد هستند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
خانوادش المان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
عملکرده دیگه
شاید اقای وزیر و بقیه مدیران و وزیران به حرفهای خودعمل کنند .نه ما درشعب ابی طالب زندگی کنیم و خود وخانواده شان در لواسان و خارج از کشور. کاش اقای وزیر وقتی برایریک افتتاح پروزه میرفت این همه ریخت وپاش ان هم از جیب این مردم خسته وفقیر نمیکرد.کاش خودش کمتر کت وشلوار میخرید تا دشمن از این نقطه ضعف استفاده نمیکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
مالع کشی تابناک هم دیدنی است. کجای دنیا مردم یه وعده میخورن اصلا. بعدشم کی گفته مناطق گرمسیریمون قطب درست می کنن. من خودم ساکن شهر گرمسیر با دمای 50 درجه هستم. هیچ وقت قطب درست نکردیم. اقا زاده ها قطب میسازن. کولر گازی هم اتفاقا نداریم. بچه همین وزیر نیرو داره! مردم توو یه وعدشون موندن بعد اقا حرف از تجملات میزنه!!!! انصاف داری خودت اول روزی یه وعده غذا بخور. بعد اینطوری تازه میشی عین ما
دخالت در امور خورد و خوراک مردم و خوصیه به چقدر خوردن یا نخوردن مردم اثلا کار درستی نیست. اگر توانایی کنترل قبمت ها را ندارند بهتر است با توصیه های بی مورد نمک به زخم مردم نپاشند
البته این حرف های خود آقای روحانی است که از اینها می خواهد به مردم بزنند این هم جواب مردمی هست که از ناتوانی و بی کفایتی این فرد به ستوه آمده اند
آقای وزیر هیچکس مدافع تبذیر واسراف نیست طبعا با تبعات آنرا اسراف کننده تحمل کند.ولی جای تاسف دارد که وزیر مملکت که باید به فکر فراهم کردن امکانات رفاهی وبالا بردن سطح رفاه اجتماع ملت خواباند صادقانه از مردم بعلت قصرهای ریز درشت درسالهای گذشته عذرخواهی کند.هرروز دامنه الگوی مصرف راتنگ ترکرده مردم را براساس قضاوت خود جریمه می کند.محکمه ای علاوه دادستان قاضی یک وکیل مدافع میخواهد تا انصاف رعایت شود آیا درتعیین الگوی مصرف استاندارد جهانی به عنوان میثاق پذیرفته شده مورد توجه قرارگرفته است .وزیر محترم یکطرفه به قاضی میروند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
وکیل مردم، نمایندۀ مجلسه که همین لوایح و افزایش قیمت ها رو مهر تائید می زنه بدون اینکه از حق مردم دفاع کنه!
من به دلیل شغلم، ده ها بار به چین سفر داشته ام و کارخانه جات و کارگران بیشماری در چین دیده ام و دوستان بسیاری دارم که با سبک زندگی آنها بسیار آشنا هستم.خوشحال میشم آقای وزیر منبع گفته های خود درباره خورد و خوراک چینی ها رو معرفی کنن، چرا که از نظر کمی و حجمی، چینی ها بسیار پرخور هستند و دست کم از ما بسیار بیشتر غذا میخورند
ایشان یکی از بارزترین نفاط شخصیتی اشان تفرعن و نگاه از بالا به جامعه است.
این دولت سلطان تحقیر مردم است نه خدمت
واقعا این مسئولان مملکتی از پر رویی در جهان بی نظیر هستند واقعععععععععععععععععا پپپپپپپپپپپرو تشریف دارید
آقای وزیر. صرفه جویی خوب است. ولی شما. در کشور ثروتمندی زندگی می کنید که فقط ده درصد. مردم در رفاه هستند. آقای وزیر خود جنابعالی وهمقطاران. بطور انفرادی ماهیانه دویست میلیون تومان هزینه روی دست ملت می گذارید لطفا سر انگشتی حساب کتاب کنید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
اخوی کی شما را دچار این توهم کرده که مملکت ما ثروتمند است؟بلی اگر ۱۰ میلیون نفر جمعیت داشتیم شاید
دندانهایم را از شرایط موجود دارم روی هم فشار میدهم و .....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
عجب جالبه انگار مردم رو انداختید گوشه رینگ هی از چپ و راست می زنیدشون که صبرشان تموم بشه؟! به چی می خواهید برسید؟!
شما وزرا و مديران وآقازاده ها روزى دو وعده بخوريد چشم انوقت ما يك وعده مى خوريم
فضاى بسته سياسى، نبود شادى، مردمى كه زير فشار تورم كمرشان خم شده وشرمنده زن وبچه هستند وشركتهايى كه يكى يكى بعلت تحريم وفشارهاى مالياتى ورشكسته مى شوند....
بله الگوى مصرف بايد اصلاح بشه منتهى درشرايطى نرمال وآرام واول هم خود وميل و وزير ومدير پيش قدم بشن وبعوض اين همه بودجه سازمانهاى بى خاصيت وگشت وگير مختلف اين بودجه رو بديد به مردم تا تجهيزات صرفه جويى در انرژى، پنل هاى خورشيدى، عايقهاى حرارتى و...باقيمت ارزان بخرند، خودرو هيبريدى ارزان بديد بامعافيتهاى مالياتى وترافيكى....
خفمون كرديد بس شعار داديد
بسه ديگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
آفرين
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
بسیار عالی و درست
من مدتي تو چين زندگي كردم اتفاقا ميزان إصراف مواد غذائي در چين بالاست اوني كه اقاي وزير تصور مي كنن
خاطره اشون از سربال اوشين است ،
شايدم دوربرياشون زياد مي خورن مي پوشن فكر كردن باقي مردم هم مثل خودشون مي خورن و مي گردن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
باور کنید من بعنوان نون آور خانواده که حدود ۵ میلیون درآمد دارم با وجود اقساط مختلف بانکی وقتی برای خودم سالی یکبار می خواهم خرید کنم دست و دلم می لرزه و نگران می شم که وای پول کم نیارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
اوشین ژاپنی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
همینو بگو...مدیری می تونه درست مدیریت کنه که مشکل رو درست ببینه و بشناسه. ایشون فقط دور و بر خودشو دیده و از مشکل مردم بدبخت بی اطلاعه.
باعرض معذرت ایشان درمصاحبه های از قبل هم طوری جواب می داده است که انگارازجیبش وازارث پدرمحترمشان راداردبه ملت ایران هدیه می دهدوازمغلطه وسفسطه استفاده می کندتا کسی نتاندفوررا جاب بدهد
چرا مسولین از بطن جامعه بیخبرند ؟ وقتیکه بیش از ۷۵ میلیون از جمعیت ۸۰ میلیونی محتاج دریافت یارانهٔ ۴۵/۵ هزار تومانی هستند ،و آن بخشی که به ناحق یارانهٔ آنها قطع شده ، فریاد میزنند ؟ چگونه جناب وزیر از کم مصرفی صحبت میکنند ؟ در کشور چین اکثریت هر روز دوش میگیرند ؟‌ تنها فرق آنها با ایران این است که آب شرب ، با آب سایر مصارف تفکیک میباشد ؟ از آب مصرفی حداکثر ۵٪ بی بازگشت نباشد ؟ ۹۵٪ آب مصرفی خانگی بازگشت میگردد ،و سازمان آب ،و فاضلاب با اینکخ هزینه های گزافی بابت دفع فاضلاب دریافت میکنند که. یالی بابت ایجاد شبکهٔ‌جمع آوری فاضلاب هزینه نکرده است ،، و دیگر اینکه همین فاضلاب را با هزینه ای ناچیز به آب مصرفی کشاورزی تبدیل میکند ،و به کشاورزان با قیمتی بسیار بالا می فروشد ؟ بیانات جناب وزیر ، بر گرفته از ذات درونی سیری ناپذیر خود میباشد ؟ در سالهای اول انقلاب آب شرب تهران که بهترین آب جهان بود به بهای متر مکعبی دو ریال به مردم می فروختند ؟ چه شده که اکنون برای هر متر مکعب حدود ، ده هزار ریال دریافت میکنند ،و باز هم ناله سر میدهند ؟ آیا مسولین از اینهمه زباله گردها بیخبرند ؟،، آیا از متراژ سکونتگاه مردم که به زیر سی متر رسیده بیخبرند ؟ اینهمه ریا و تظاهر ،و دروغ ،و دزدی ،، رانتخواری ،و اختلاسگری ،و رشوهخواری ،، گران فروشی ،و کم فروشی را مسولین ، نمیبینند ؟، چقدر خوب میشد که وضعیت زندگی جناب وزیر را در سال ۵۶ با وضعیت کنونی ایشان در سال ۹۸ بررسی میکردند ؟ و چقدر خوبتر میشد که وضعیت همهٔ مردم ایران را از سال ۵۶ تا کنون که سال ۹۸ است بررسی میکردند،، و چقدر خوب میشد که عملکرد متولیان اقتصاد کشور ایران ،و کشور چین را از نظر فساد بررسی میکردند ؟،،،
شاید هم علت اینکه چین را تحریم نمی کنند این است که آنان مدیرانی لایق دارند و ما مدیرانی همچون ایشان!!
بنابراین خیلی راحت می توان ایراد گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
دقیقا همینه ومتاسفانه سالهاست که یک مدیر لایق نداریم
وزیر جان ها از وزیران چینی یاد بگیریدبا مدیریتشان در هر کشوری بروی محصولات چینی می بینی و تن پرور نیستند که فقط نفت خام بفروشند
وزیر شاید قیاس دیگران با خود می کنند! برق و اب چندین بار گران می کنید فکر می کنید ملت خبر نداره؟ وقتی وزیر به اندازه ی حقوق دو کارگر حقوق بگیره می فهمه برق اب تازه چقدر گران هم هست .ملتی بیچاره دست شما گرفتار ه
حرف آقای وزیر بسیار درست است . واقعا مردم پرمصرفی هستیم.
اگه یادتان باشه بنی صدر هم گفته بود هر کس یک دگمه یقه پیراهنش که زیر گلویش استفاده نکنه 20 ملیون دگمه صرفه جوی میشه .
پس این نظریه بعید نیست سوادشان در همبن سطح است .
اون شیر نفت که بناس بسته بشه، درسته بسته شده روی ملت اما توی جیب بعضی ها شیر نفت بجاش باز شده
وقتی وزیر مملکتی اینقدر بیسواد باشد نمی داند چه بگوید فاتحه مملکت خوانده است
ای مرفه بی درد من روزی یک وعده می خورم ولی وقتی بچه ۱۰ ساله و ۶ ساله من می گویند گرسنه هستند آیا با موعظه و به رخ کشیدن شیوه چینی ها که آنهم فقط ادعاست تا واقعیت می توانم کودکانم را قانع کنم؟؟
خاک بر سر خودم کنم که اینا مسئول مملکت من هستند چون من مقصرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Australia |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
حالا فکر کن ببین از اینجا به بعد چه کاری می تونی بکنی؟!
اگر ایرانیان زیاد مصرف می کردند که قد انها کوتاه تر نمی شد،وقتی بیش از ۵۰ درصد زیرخط فقر هستند چگونه زیاد مصرف می کنند؟؟؟ چین مقاماتی مثل شما ندارند برای همین پیشرفت کرده اندـدرچین امثال شما هرگز وزیر نمی شوند،حرف نزدن برای شما مفیدتر است، امریکا مارا تحریم کرد چون امثال شما وزیرند
مالع کشی تابناک هم دیدنی است. کجای دنیا مردم یه وعده میخورن اصلا. بعدشم کی گفته مناطق گرمسیریمون قطب درست می کنن. من خودم ساکن شهر گرمسیر با دمای 50 درجه هستم. هیچ وقت قطب درست نکردیم. اقا زاده ها قطب میسازن. کولر گازی هم اتفاقا نداریم. بچه همین وزیر نیرو داره! مردم توو یه وعدشون موندن بعد اقا حرف از تجملات میزنه!!!! انصاف داری خودت اول روزی یه وعده غذا بخور. بعد اینطوری تازه میشی عین ما
از این مدیران بیش از این توقعی نیست
موضوع فرهنگ سازی و سیاست گذاری تغدیه اهاد جامعه قطعا در حوزه فعالیت و وظایف وزارت نیرو نیست. جناب وزیر محترم هم بهتر است با توجه به گستردگی وظایف وزارتخانه مطبوع تمرکز و انرژی(البته اگر با یک وعده غذا انرژیی برای رسیدگی به امور میماند!) خود را صرف وظایف محوله کنند
بر خلاف گفته او عامل اصلی مشکلات ترجیح دیگران بر مردم ایران توسط مسئولان است
جناب اردکانی عزیز اینکه ، انواع دستگاه های تولید داخل اعم از برقی و گازی و گل سر سبد آن خودرو های سواری ( که دیگه نگو ) پر مصرف است مشکل مردم است ؟ اینکه الگوی مصرف اصلاح نشده مشکل مردم است ؟ واقعا" شما فکر میکنی دور ریز انواع خوراکی ها ناشی از بی توجهی مردم یا عدم توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی است ؟ و آیا شما باورداریسبد غذایی ایرانی ها خیلی رنگیتر و پر تر از مردم چین است ؟ برادر شما از کدام مردم چین صحبت میکنید ؟ مردم شهر های شانگهای و پکن و گوانگجو یا مردم ساکن مناطق محروم ؟ آخر چرا مسئولین این کشور به هر ترتیبی به خود اجازه میدهند با مردم با گستاخی تمام صحبت کنند . واقعا" اگر بزرگی در کشور وجود دارد باید از ایشان بخواهد ضمن عذر خواهی استعفا دهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
مردم روستای مادربزرگ اوشین
جناب وزير ! يك بار با دقت به تصاويري از مردم و سپس تصاويرى از مسئولان نگاه كنيد تا ببينيد كدام يك بيش از يك وعده غذا ميل مي كنند .
"در مقابل احساس رضایتمندی و خوشبختی‌مان هم یک صدم است"
مچون در کشوری زندگی میکنیم که شادی رو از مردم گرفتید! مردم بعد از ظهرها یک محل برای گذراندن اوقات فراغت خودشون ندارن!

"تعرفه‌ها ۷ درصد افزایش یافته که کمتر از نرخ تورم است. به این ترتیب که به افرادی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند افزایش ۷ درصدی، به کسانی که زیر الگو مصرف می‌کنند یک پاداش (اشانتیون) داده می‌شود... این افزایش نرخ آب بها و قبض برق برای پرمصرف‌ها به این خاطر است که اگر به آن‌ها فشار وارد شد، مصرف را کم کنند. البته تعداد این مشترکین کم است"
عجب! افزایش 7 درصدی شد اشانتیون؟! میزان الگوی مصرفی که شاماه دارید مشخص میکنید مربوط به یک مرتاض هندی هم نمیشه! خیلی دوست دارم بدونم منزل جناب وزیر چه کولری نصب شده و اصلا ایشون تا حالا قبض برق منزل خودش رو پرداخت کرده؟!
حضرت وزیر! برای 25 روز 10 هزار تومان پول زور از مردم میگیرید بعد دم از اشانتیون هم میزنید؟! خجالت نمیکشید؟!
آقاي وزير زماني به خودتون اجازه بديد مردم ايران رو با چين مقايسه كنيد كه اقتصادمون مثل اون ها باشه! مسئولينمون مثل اون ها باشن! رابطه و دوستيمون با كشورهاي دنيا مثل اون ها باشه و ... در غير اين صورت به حرف هايي كه ميزنيد قبلش فكر كنيد لطفا. هرچه قدر مردم صبورتر و نجيب تر انگار مسئولين پر رو تر ميشن!
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
با سلام کاملا این جملات که شما گفتید درسته. نمیشه فقط یک مورد را مقایسه کرد بلکه همه ی موارد را با یکدیگر باید مقایسه کرد البته اگه قراره مقایسه بکنیم.
شما چرا از ژاپن مثال نمی زنید؟ الان آنجا تورم منفی است و مقامات چین می خواهند تورم یک یا دو درصد بشود. از مردم می خواهند بیشتر مصرف کنند تا صنایع ژاپنی فعال بشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
آخه عزیز من شما از یک اصل اقتصادی داری صحبت می کنی که این ویر نمی دونه. ایجاد تقاضا موجب تولید می شه
نه. اشکال حرفش اینه که اینها اصلاح الگوی مصرف رو فقط برای مردم میخان. مردم بیچاره روزی یه وعده غذا بخورن .

خودشون و آقازداه ها که در راس امور قرار دارند و حقوقهای نجومی میگیرن و به برکت انقلاب ، سفره رنگینشون از کانادا تا استرالیا پهنه . زیر دستاشون حداقل سفرشون از تهران تا لواسان پهنه.
مردم کمتر مصرف کنند ؟ ولله خیلی از این مردم همون یک وعده غذا هم گیرشون نمیاد. نفستون از جای گرم درمیاد ! مردم پول دارن که بیشتر از نیازشون لباس بخرن ؟ اصلا کسی میتونه خونه بخره که شما نگران متراژ بالای خونه ها هستین ؟ یک کارمند یا کارگر اگه 50 سال حقوقش رو خرج نکنه هم نمیتونه صاحب خونه بشه.

بله . اطرافیان وزیر محترم اشرافی و پر زرق و برق زندگی میکنن. اما اگه زحمت بدن به خودشون و زندگی مردم رو از نزدیک ببینن میفهمن که 80% مردم از عهده نیازهای اولیه زندگی برنمیان .
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
اگه مسئولین ما خودشون رعایت این الگو را بکنندهمانطور که بیشتر ثروت کشور در اختیار اونهاست یعنی تعداد ی محدود بنابراین سهم بیشتری را به سیستم برخواهند گردوند.مثل سفرهاشون
مردم شرق آسیا کم مصرف نمی کنند اما تغذیه خاص خودشان را دارند مثلا سگ می خورند سگ برایشان غذای لذیذی ست یا حشرات هم می خورند
دارین چپ و راست مملکت رو میخورین اونوقت به مردم میگید یک وعده غذا بخوردید؟؟؟؟!!!!!! خدایش خیلی پر رو شدید دیگه!!!!!!!!!
خجالت کلمه ای که تمام تاکیید میکنم تمام مسولین این مملکت با اون نااشنا هستند و وبسیار بسیار وقیه هستند.وقاحت مودبانه ترین کلمه ای هست که میتونم تایپ کنم برای مسولین این مملکت.وقاحت رو از حد گذروندن این اقایان.
از این به بعد بشو وزیر نیمرو البته بعد ملت نیمرو هم نمی توانند بخورند
فقط مگر امریکا نذاره فرهنگمون اصلاح بشه بریم آخرت را بسازیم با کمک امید وعده و کار زیاد .
این حضرات قبلا هم اعلام کردند مانند یمنی ها باید لنگ بپوشیم .ما مردم چقدر بدبخت شده ایم که این ها ما را بسمت گرسنه زندگی کردن سوق می دهند .
مسئله فقط کمیت نیست کیفیت از آن مهمتر است شما همان یک وعده غذای با کیفیت را هم نمی توانید به مردم بدهید
از چنین وزیری، انتظار درد مردم را دانستن خطاست
خطاست سیر را غم گرسنه دانستن
خطاست دیدن پیرزن لهیده با چادر مندرس در حال جستجو در سطل زباله برای ته مونده غذا ولی افسوس که هنوز به این باور نرسیده سفره های مردم پنهان در خانه هم مثل معده اش خالیست، توسط وزیر.
بله از وزیری که پایین ترین نقطه تهران را میدان انقلاب می داند نمی توان انتظار داشت که باور کند سه وعده نون و پیاز یا نون با آب طعم مرغی غذا نیست
آقای وزیر غذای ما پابرهنگان خلاف غذای شما عیون ها خاویار،ششلیک و... نیست غذای عیانی ما نون پنیر با گوجه اه، اخ حیف نون سنگگ گرونه.
ببفرمائید شما این غذا را یک وعده میل کنید
لطفا چاپ کنید این رو نه تند نوشتم نه به کسی توهین کردم
اخه اقای وزیر دنبال دلیل تحریم باش نه روش ان...
والا کیه که ندونه اگه بخای ژاپن روتحریم کنی ماهی رو تحریم میکنن. برفرض ما ملت پرخور وپرمصرفی باشیم شما بجای ارایه راهکار چرت وپرت تحویل میدی؟؟!
سلام.
این همون وزیریه که پس از سیل ویرانگر عید که بیشتر کشور را فلج کرده بود و خسارات بسیار سنگینی گذاشته بود، از این خوشحال بود که ذخایر آب سد ها پر شده است. ایشان درست می گن که ما پر مصرف هستیم. چون با وسایل بی کیفیت باید کار کنیم. ما پر مصرف هستیم که فقط می تونیم نون و سیب زمینی بخوریم. ما پر مصرف هستیم و جند وعده غذا می خوریم چون پول خرید عذای باکیفیت نداریم و باید شکم را پر کنیم. سرانه مصرف گوشت در ایران در حال حاضر کمتر از یک دهم خیلی از کشورها هم نیست و باز هم پر مصرفیم....
تابناک جان لطفا چاپ کن.
وزیر که عوض اینکه چندتا شغل ایجاد کرده و چه گلی به سر مردم زده
مردم باید کمتر بخورن...تا سفره حضرات پررونق تر باشه...شما بگو چرا صنایع لباس و الکترونیک رو کلا تکنولوژی سرمایه گذاری نکردی که مجبور باشی هر چیزی رو از خارج وارد کنی..لباس..گوشی..یخچال...تلویزیون و قطعاتش...اینا رو وارد میکنین پولش میره جیب آقازادها...جای این کارا سرمایه گذاری کنین داخل کشور تولید کنین مردمم مصرف گرای کالای داخلی باشن
من نمی دونم چرا وقتی می خوان محل تحصیل برای بچه هاشون انتخاب کنند میرن سراغ کانادا و آمریکا و انگلیس ولی برای ملت ایران از چین الگو می سازن واقعا از این سازهای ناکوک و این همه تناقض و بی عدالتی خسته شدم
یادم میآید چند سال قبل یک نماینده در مجلس می گفت بعضی روستاها مردم کارت یارانه یا شناسنامه را در نانوایی گرو می گذارند نان قرضی می گیرند حالا که حتما وضع بدتر شده است
خوب حقوق مردم رو به یوان و دلار بدن .ماهم یه وعده غذا می خوردیم و صدها میان وعده.
عادت کردن به کلی گویی.بنزین تو اروپا این مبلغه .چینی ها غذا کم می خورن. مصرف آب و برق اروپا اینقدره.
خوب حقوق ما رو هم به یورو بدین
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
حرف حق
کم کم دارند هلمان می دهند طرف کره شمالی
سرنوشتمان دارد میشود مثل مش حسن در فیلم گاو مش حسن گاو شیردهی داشت که روزی یک پاتیل از آن شیر می گرفت بلوری ها مسمومش کردند مرد بعد خود مش حسن گاو شد و شروع کرد به خوردن علف
اول دختر پسر گرامی مسئولان که مقیم اتریش و آلمان هستن رو ترغیب به کم خوری کنین بعد مردم بدبخت بیچاره که هر چی بلا تو دنیاست چند وقت یه بار براشون نازل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
من موندم این که میگه سرانه مسکونی ما بیشتر از چینی ها و دیگرانه را از کجا آورده فقط به ذهنم میرسه این میانگین بین خونه های نداشته ماهاست و خونه ها و ویلاهای اعیانی با متراژ های آنچنانی و حیوانات خانگی اونها
این وزیر بی اطلاع از وضع قاطبه مردم باید هرچه زودتر استیضاح شود
هردم از این باغ بری میرسد وزرا ودولتمردان یک به اشتباهات وناتوانیهای خود را به گردن مردم میاندازن یکی میگه دارو گرونه خب باشه مریضهای سرطانی
بمیرن دارو میخوان چکار وزیر نیرو هم میگه مرد م نون یه وعده بخورن؛ مریض نشن ؛سفر نرن و....چون ما لیاقت حکومت کردن ودولت تشکیل دادنمون در همین حده
جواب جناب وزیر:
جناب وزیر بهتر است قبل از اظهار نظر در مورد مردم زحمت کش چین و نوع غذا خوردن آنها بیشتر تحقیق کنید
چون در چین کارگر ها و افراد کم درآمد به بساطی های تغذیه فروش روی میآورند که به غذاهای bowlیا کاسه معروف است و با پرداخت دو یوان یعنی ۳۵۰۰تومان یک کاسه بر می‌دارند و از بین بیست مدل غذا که از گوشت ،قارچ،غذاهای دریایی،جلبک،هشت پا،و غیره را تشکیل داده به دلخواه پر میکنند و میخورند و به سر کار خود برمیگردند
حالا همچین امکاناتی در خیابان برای بساطی ها در ایران مهیا است یا آیا میتوان ایرانی ها را همه چیز خوار کرد که بتوانند سوسک دریایی بخورند؟
لطفاً بیشتر تحقیق کنید
ما یک مدیر عامل در یک پروژه جنوب داشتیم که دو روز در ماه به سایت می امد و تمام دو روز در دفترش زیر کولر گازی با پذیرایی مفصل انواع اشربه و اکلمه سرد و تگری افاضات می فرمودند که چرا شما نیروهای سایت از گرما و بدی هوا اینقدر می نالید هوا که خیلی هم خوبه شماها تیتیش مامانی هستین سعی کنین خودتونو درست کنید
چون پرده بر افتد نه تو مانی و نه من
تا حالا شده مردم فلسطین و به کم خوردن ترغیب کنید؟
آقای وزیر حرف درستی زده اند اسراف و اتلاف منابع و استفاده ی بیهوده از امکانات در کشور ما بسیار برجسته و کاملا مشهود است بهتر است شما اصحاب رسانه نیز واقعیتها را فدای محبوب شدن خودتان در فضای رسانه ای نکنید گفته های وزیر حقیقت است اما حقیقتی تلخ ما باید با تلخی‌های رفتاریمان روبرو شویم تا به چاره بیفتیم
از تابناک خواهش میکنم منتشر کنه.من آماده ام که بدون حقوق و هیچ مزایایی رییس جمهور ایران باشم و کشور را ظرف ۸ سال بسازم.اگر بعد از هشت سال کشور ساخته نشده بود و این مردم ناراضی بودند خودم رو در میدان آزادی در اختیار مردم میگذارم تا با کارد شقه شقه ام کنند.بابا ای مردم چرا اینقدر ساده اید این کشور اینقدر ثروت داره که آقایان برای خوردنش وقت ندارند و برای خریدن وقت عمدا این مشکلات رو بوجود میارن تا مردم سرگرم دخل و خرج روزانه باشند و کاری به بخور بخور اونا نداشته باشند
طوری حرف میزنن انگار مردم ببو گلابین. بابا زیرساختهای مصرف انرژی رو نگا بنداز! خطوط انتقال برق فرسوده، حمل و نقل عمومی تعطیل، اتوموبیل ها واسه عهد بوق صدی ده بلکه بدتر بطور متوسط میسوزونن، خونه ها بخاری گازی! آخه راندمان بخاری گازی چقدر؟!!آب لوله کشی شرب و کارواش و آبیاری فضای سبز همه یکی. جمع آوری اب سطحی که هییچ، زیر شاختا رو فول کنین بعد از مردم انتقاد کنین!
همشهری خاتمی هستن . هر دو پر از عجب ....
برای تابناک باید متاسف بود که علیه حرف حق وزیر نیرو فضا سازی می کند
تمامی شاخص های مصرفی ما در تمامی زمینه ها ونسبت به همه کشور های هم ردیف نشان از اسراف وتبذیر دارد
حتی در زمینه مسایل واظهارات سیاسی واجتماعی وفرهنگی مسئولان حکایت از اسراف در حرف زدن والبته اکثرا حرف مفت زدن داریم بروید ببینید ومقایسه کنید مثلا میزان حرف زدن و اظهارات سخنگویان سازمانهای چینی را با ایرانیان در طول سال
سرشان سرگرم کار با کیفیت است ووقت جواب دادن به سوالات بی سر وته خبرنگاران کم سواد ما را ندارند وقس علیهذا
این نوع اظهار نظر که نه در شان مخاطبین است و نه از جایگاهی مانند وزارت انتظار می رود تنها می تواند یک دلیل برای آن بیان کرد : سپردن اختیار و مسئولیت به نااهلانی که اهلی قلمداد می شوند .
اگه ایرانی ها زیاد میخورن چرا روز به روز کوتوله تر میشن نون خالی و ماکارونی نشاسته ای که دیگه این همه منت نداره خانواده من تو ایران یه خانواده متوسطه اما امسال هنوز یه کیلوگوشت تخریدیم
اگه یک بار دیگه رای دادم از خودشون بدتر هستم
البته حرفش در مورد مردم درسته ولی مردم هم حرفهایی در مورد اینها دارند.
ایشان حرف حق زده چرا به بعضی ها برخورده؟
اگر با ملت مصرف کرای ایران حال نمیکنه تشریف ببره دیار خارج همونجا برای مردمان کافر حکمرانی کنه
در عوض حاکمان کافر هم بیان بر سرما
تا حالا نديدم مردم يه كشوري تا اين حد نفرت و انزجار از وزيرشان داشته باشند!!!اقا استعفا بده شما اين كاره نيستيد!!!
سلام . نمیشه فقط یک مورد را مقایسه کرد بلکه همه ی موارد را با یکدیگر باید مقایسه کرد البته اگه قراره مقایسه بکنیم. بنده مثلا نمیتوانم این وزیر را با وزیر مشابه اش توی چین و امریکا و حتی کشورهای فقیر مقایسه کنم.خانواده محترم این وزیر و امثال اون را با خانواده امثال خودم مقایسه کنم.
با سلام
من مدتی در چین بودم و همه جای چین را گشتم نکته اول:
1- همه انها 3 وعده غذا میخوردند و مهمترین تفریج انها خوردن است
2- ساعت کاری از 8 صبح است تا 11.30 که وقت نهار است و یکساعت میباشد . تا 4 عصر هم کار میکند و 5یا 6 عصر هم وقت شام است.
3- بسار مردمان ارام و صلح جو هستند وبیشتر به زندگی توجه میکننند و نه ارمان پوچ و ناکجا اباد و برقراری کمویست در دنیا
4- سیستم کشوری مثلا کمونیستی است ولی داشتن سرمایه و هر چیزی ازاد است
5- تمام دارامدها توسط دولت کنترل میشود و اگر کسی میزان نامعتارفی در حسابش پول بیاید بسرعت رسیدگی و اگر از راه خلاف باشد مجازات شدید از تبعید تا اعدام دارد.
6-با امریکا و جهان صنعتی و غرب بشدت همراه هستند
و......


4-
آقای وزیر! کاش بجای پرداختن به موضوعات غیر مسئولیتتون به وضعیت آب استانهای سیستان و بلوچستان ، کرمان، و روستاهای مختلف استانها ، رسیدگی کنید که همواره باید ملت وضعیت آب این بنده های خدا رو از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بشنوند. خصوصا از روابط عمومی ضعیف شما که از واقعیت های مردم بی خبرند .
آقای وزیر! لطفا به سپردن مدیریت ها به اشخاص غیر ذی صلاح خاتمه بدین . به فراخوانها و بازی های اینچنینی خاتمه بدین. همکارانتان شما در حوزه ستادی وزارت نیرو از مدیریت شما به ستوه آمده اند اون از وضعیت پرداختی هاتون که حقوق و مزایای خودشون رو چند مرحله ای میدین از انتخاب مدیران سفارشی به اسم فراخوان که ریشه در صنعت آب و برق ندارند و .... بعدا بیائین از کم مصرفی حرف بزنین. مگه مردم بضاعتی برای خرید مایحتاج خودشون دارند که صرفه جویی هم بکنند . بس کنیند از زدن این حرفهای ناپخته .........
اقای وزیر احتمالا جایی در آفریقا را با چین اشتباه گرفتهاند. کسی که غذای کافی نخورد نمی تواند کار کند. این را حتی برده دار ها هم می دانند. اقای وزیر با صرف هزینه خیلی زیاد لوله کشی گاز را به نقاط کم جمعیت هم می رسانید. البته سعی می شود نیت کارشناسان در چنین طرحهایی خیر خواهانه تلقی شود. جاهایی که می شد با یک بیستم و کمتر هزینه لوله کشی و تاسیسات پانلهای گرمایی خورشیدی و پانلهای برقی خانگی و محلی گذاشت. جلوی اینگونه اصرافهای ملی و کلان را بگیرید میشویم چین. نه با در اوردن تنبان مردم
خداوکیلی بعضی حرفهاش درسته
جالب است! وزیر نیرو خودشون توی رژیم هستند دارند کم خوری میکنن. انتظار دارند مردم هم همین رویه رو پیش ببرن
جالبه بعد از چهل ساله جای مردم و مسئول عوض شده است! مردم باید از مسئولین بخواهند که چرا شیر نفت بسته نشده است؟ مسئولین از مردم سوال می کنند! شیر نفت دست مردم بود؟؟؟
این آقای وزیر از اون مرفهین بی درده ، اصلالحن ارباب رعیتی داره،
بعد از لنگ بستن نوبت یک وعده غذا خوردن است تا بعدا چه پیش بیاد
از فردا حق مدیریت اردکانیان را قطع کنید. بجای ماشین شیک به او پیکان بدهید...ببینید یک روز می ماند؟؟//
سلام چرا آقای وزیر آدرس غلط می دهند چرا پرت لوله های انتقال آب را که باعث هدر رفت آب از مبدا تا مصرف می شود را مثال نمی زند چرا نیروگاه های فرسوده که با راندمان پایین را مثال نمی زند یا خطوط انتقال برق با افت بسیار بالا را ذکر نمی کنند و....چرا صادرات برق با سوخت مفت را مثال نمی زنند و....
اون گروهی که مفت خورن آره پرمصرفن ولی همه رو به پای اونا گذاشتن و حکم صادر کردن مسخره ست جناب وزیر. چشمهاتونو باز کنین درد مردم معمولی رو ببینین شاید بتونین بهتر و منصفانه نطق کنین.
نمره ایشان 1 از 20 است.....
ایشان از 20 مورد در 19 عدد غلط آشکار داشتند.... همان یک نمره کسب شده (1 از 20) بسیار ارزشمند بوده زیرا با سفارش ماکیاویلی به عنوان ارفاق در نظر گرفته شده است.....
مقاله بسیار جانبدارانه، غیر حرفه ای، سطحی، نابخردانه، بود به طوری که سابقه ای بد در کار نویسنده،سایت خبری و عوامل آن خواهد بود.
اونیکی که میگفت اشکنه بخورید حالا دیدن سیب زمینی و تخم مرغ گرون شده میگن اصلا هیچی نخورید!!!!
به وزیر پیشنهاد می کنم کشورهایی نظیر سومالی و بورکینافاسو رو الگوی ما قرار بدن. اونا دریگه قحطی زده هستند و خیال همه راحت میشه!!!
و نکته دیگه اینکه مردم چین خیلی هاشون به فقر غذایی دچارند
اصولا یک کشور کمونیستی تصویری که از خودش به نمایش عموم میذاره با خود واقعیش خیلی فرق داره
خب ما چرا باید بدبخت و بیچارگان عالم رو الگو قرار بدیم؟
بعد اینکه همین الان هم ما کم فقیر و فلک زده نداریم
والله من موندم از دست مسولين يكي ميگه مردم لنگ ببندان و نون خشك بخوذن يكي ميگه مردم دلارها را اتيش بزننذ يكي ميگه مردم 1 وعده غدا بخورند پس چرا نميگن مسولين اينكار هارا بكنند
بله بنده هم اگه مثل بچه های شرکت برق حقوق میلیونی می گرفتم با یک وعده خاویار سیر سیر می شدم.
آقای وزیر شما سنگ به شکم میبندید و یک وعده غذا میخورید؟
شما برای رفتن به محل خدمتتان!؟ با اتوبوس و مترو میروید؟
شما وسیله نقلیه تان پراید هست؟
راستی حساب بانکی شما چقدر موجودی دارد با حقوق حداکثری ۶ میلیون ؟
یعنی قراره ایشون نیم وعدمونو بکنه یه یه وعده بابا بهت رای میدیم بشو رئیس جمهور. مخلصتیم
لطفا با توصیه‌های نابجا
زخم به نمک مردم نپاشید
تابناک جان بیا وزارت نیرو سفرهای آقایان راببین ماشینهای خارجی مدیرعامل هاشو ببین
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی