بازدید 25887
ادعای روزنامه «العرب»؛

توافق ایران و آمریکا بر سر برنامه نفت در برابر غذا با میانجی‌گری عراق!

این برنامه از نظر ساختار شبیه برنامه نفت در برابر غذایی است که سازمان ملل برای عراق اجرا کرد؛ با این تفاوت که به جای سازمان ملل، آمریکا و عراق در آن مشارکت دارند. به این ترتیب که یک حساب بانکی در بانک مرکزی عراق افتتاح و پول فروش نفت ایران به آن واریز می‌شود. سپس عراق از این پول به منظور خرید کالا برای ایران استفاده می‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳ 07 June 2019

روزنامه العرب به نقل از منابع عراقی ادعا کرده است که مقامات ایرانی و آمریکایی در مراحل اولیه مذاکره بر سر توافقی هستند که به تهران اجازه می دهد در برابر غذا، مقادیر محدودی نفت بفروشد.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه العرب مدعی شد، عراق نقطه ترانزینی صادرات نفت و واردات کالا در این برنامه خواهد بود، زیرا نیروهای آمریکایی در این کشور حضور دارند و می توانند بر اجرای این برنامه نظارت داشته باشند.

این برنامه از نظر ساختار شبیه برنامه نفت در برابر غذایی است که سازمان ملل برای عراق اجرا کرد، با این تفاوت که به جای سازمان ملل، آمریکا و عراق در آن مشارکت دارند. به این ترتیب که یک حساب بانکی در بانک مرکزی عراق افتتاح و پول فروش نفت ایران به آن واریز می شود. سپس عراق از این پول به منظور خرید کالا برای ایران استفاده می کند.

این در حالی است که مقامات کشورمان بارها شایعه های مربوط به اجرای برنامه نفت در برابر غذا را تکذیب کرده بودند. فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی سال گذشته به ایلنا گفته بود: «این‌که گفته می‌شود ایران نفتش را در برابر غذا به فروش می‌رساند، یک حرف بیهوده است. این یک جنگ روانی است. دیگران می‌خواهند القا کنند که ما در شرایط سخت و محاصره قرار داریم. در حالی که اصلا این‌گونه نیست.»

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، پیشتر گزارش های منتشر شده درباره در نظر گرفتن برخی معافیت ها برای صادرات نفت ایران را رد کرده بود. در این گزارش ها اشاره شده بود که عراق احتمالا خواهد توانست مقادیر مشخصی نفت از ایران وارد کند. همچنین مقامات عراقی با بالا گرفتن تنش ها بین تهران و واشنگتن بارها برای میانجی‎گری اعلام آمادگی کرده بودند.

بنا به ادعای العرب، یک مقام عالی رتبه عراقی با اشاره به در جریان بودن مذاکرات برای اجرای این برنامه در مورد ایران گفت:« واشنگتن برای نشان دادن حسن نیت خود در جهت فرو نشاندن بحران بین دو کشور این پیشنهاد را ارایه می دهد و البته هنوز در مراحل اولیه این روند هستیم.»

العرب در بخش دیگری از گزارش خود ادعا می کند، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران در سفر اعلام نشده به عراق که ماه گذشته انجام شده، در مورد قرارداد اولیه توافق کرده است. البته هنوز این توافق نهایی نشده و در مورد جزئیاتی مانند حجم نفت صادراتی ایران، خریدار اصلی و کالاهایی که به ایران وارد می شود، تصمیم گیری نشده است. یک منبع آگاه می گوید، طرف ایرانی، یکی از کشورهای اروپایی را خریدار اصلی معرفی کرده است که آمریکایی ها با آن موافقت نکرده اند.

این گزارش می افزاید، یکی از مواردی که این توافق حل می کند، واردات برق عراق از ایران است. عراق روزانه هزار و ۱۰۰ مگاوات برق و ۲۸ میلیون متر مکعب گاز از ایران وارد می کند که در تولید ۴ هزار مگاوات برق استفاده می شود. از آنجایی که عراق در تابستان گذشته نتوانست در نتیجه تحریم ها پول برق وارداتی را بپردازد، با قطعی برق مواجه شد که نارضایتی های عمومی را به دنبال داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۹۸
انتشار یافته: ۷۵
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
اقای فلاحت پبشه من بجای شما بودم بخاطراین توییت همین فردااستعفامیکردم !!!
حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صفحه توییتر خود نوشت: به مرحله بازگشت از تحریم‌ها نزدیک می‌شویم. ایران و ایالت متحده به گونه‌ای تنش را مدیریت کردند که افراطیون ثالث در حاشیه قرار گرفتند. دلیلی برای تداوم حضور ناوهای آمریکایی وجود ندارد.
آرش
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
چقدر به شعار دادن عادت کردی دلت خوشه خدایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
بله خب دیگه غلطی نزاشتن براش بمونه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
اگر در این چهل سال حداقل ده درصد بودجه کشور را صرف زیر ساختهای صنعتی مدرن و به روز و بهسازی کشاورزی مدرن و ایجاد روابط تجاری سالم و منطقی با دنیا و آموزش و سازندگی جوانان کشور کرده بودیم و صرف سالم سازی و نگه داشتن محیط زیست کرده بودیم
الان اینقدر بدبخت و محتاج نبودیم که ۸۰ درصد بودجه کشور به نفت و معادن زیر زمینی مان باشد
و ترکیه و کره جنوبی که ۴۰ سال پیش از ما بسیار عقب تر بودند ، در همین مدت بدون داشتن نفت دهها بار از ما جلوتر هستند
و کاملا توسعه یافته و پیشرفته شدند
و ما هنوز و فقط شعار میدهیم و به دنیا لعنت و مرگ
و بدبختی و فقر و فلاکت و نیاز را وارد میکنیم
چقدر ما دیگر بدبخت شدیم که عراق واسطه ما شده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
خیلی
خیلی زیاد
خیلی خیلی خیلی زیاد
بجاي پول برق عراق غذا به ايران بدهد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
البته از پول نفت خودمان !؟
عزت یعنی این !؟
به جاش از محور مقاومت با مقاومت داریم حمایت میکنیم و عزت داریم !؟
به هيچوجه دولت مردان ايران نبايدنفت دربرابرغذارامطرح وياحتي بدنبال اين برنامه باشند،كه توهيني به ملت بزرگ ايران است.آمريكاحقيرتروكوچكترازاين حرفهاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
بله مشخصه خیلی حقیره....کجایی عمو؟؟؟؟ کجا داری سیر میکنی؟؟؟؟
از این دولت هر چی بگویی بر می اید
نمونه ان اوردن کالا برگ
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
اتفاقا شجاعت لازم نیاز است تا حداقل برای زنده نگهداشتن مردم فرودست و رسیدن حداقل مواد غذایی بصورت عادلانه به انها باید سیستم کوپنی را بر قرار کنند
ما مردم ایران به پذیرش بدبختی عادت کردیم.
اگر کره شمالی بود تمام کسانی که چنین قرارداد ننگینی رو بستن وسط میدون اصلی پایتخت تیربارون میشدن.
تنها و قوی ترین اهرم فشاری که داشتیم به فنا رفت و حالا هم تحریم های بیشتری علیه ما وجود داره و هم به بدبختیه نفت در برابر غذا رسیدیم.
ذلت تا چه حد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
منظورت از اهرم فشار چیه؟ انرژی هسته ای؟! یادتون رفته زمان احمدی نژاد همین بلا سرمون اومد و چقدر زندگیمون بهم ریخت؟!
موضوع این نیست تا کی می خواد این مساله آمریکا دشمنی با این کشور و اون با ما ادامه پیدا کنه؟
مسولان ما بی کفایتی خودشون پشت تحریم های آمریکا پنهان می کنن امید وارم با آمریکا توافق دائم صورت بگیره که حساب ما مردم با مسئولین بی کفایت یکسره بشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
نگو ذلت !!! بگو عزت !!!!!!؟
باید به مسئولان محترم تبریک گفت! تابناک نمی دونم اجازه انتشار این نظر رو می دین یا نه؟ اما واقعا دردناکه این موضوع. بدون شک وضعیت صادرات نفت ما خوب تیست و همه این موضوع رو می دونن. اما اینکه مثل زمان عراق با ایران رفتار می کنند خیلی خیلی نا امید کننده هست. آخه چرا باید یه سیاستی داشته باشیم که ما رو به سمتی ببره که بتونیم نفت در برابر غذا بفروشیم؟ کشوری که روزی 6 میلیون بشکه نفت صادر می کرد الان رسیده به روزی یک یا یک و نیم میلیون بشکه در روز؟ آخه چه اتفاقی برای این مملکت افتاده که به جای اینکه بتونه تولید و صادرات نفت خود رو افزایش بده، به جایی رسیده که بایستی یه مقدار محدود اونم در برابر خرید مواد عذایی بتونه صادر کنه. واقعا باید به ا ین مسئولین محترم تبریک گفت که چنین شاهکاری رو انجام دادن.
این همان نقشه ای است که آمریکاه چهل سال قبل برای ایران کشیده بود.نفت بفروشید درقبالش غذا وارد کنیدنه تکنولوژی.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
نه اینکه قبلش خیلی تکنولوژی وارد میکردید، تکنولوژی های روز دنیا رو داریم تو صنایع مختلف مثل صنعت خودرو و کشاورزی میبینیم!
لیلا
| United States of America |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
نه که تا بحال تمام تکنولوژی های دنیا رو تو ایران جمع کردید!! بهتر، لااقل مردم از منابعشون کمی برخوردار می شن.
آرش
| Germany |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
همون بهتر
پول بدن که اقازاده ها بدزدن و اختلاس کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
فعلا که تکنولوژی ساخت پراید هم کاملا به ایران منتقل نشده ظاهرا قطعات پراید به سختی تولید می شوند قطعاتی پیچیده تر و صاحب فناوری تر از قطعات پراید در صنعت خودروسازی جهان هست آیا؟
سازمان شواری امنیت کجاست سازمان ملل کجاست؟؟؟
اگر یک قانون در شورای امنیت بر علیه ما باشد از فردا اجرا خواهد شد و کسی جرات مقابله با آنرا ندارد ولی اگر یک قانون مثل برجام که به نفع ایران و کشورهای جهان است باید اجرا شود کسانی را که آنرا اجرا نمی کنند و به آن ضربه می زنند را آزاد می گذارد!
این یعنی برده داری نوین همراه با دموکراسی !
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
آره متاسفانه درسته
بنظرم گاهی اوقات پذیرفتن بعضی مسائل و کاستی ها بهتر از شعار دادن هست. باید بپذیریم قدرت آمریکا و نفوذش در همه دنیا خیلی بیشتر از ایرانه پس ادامه این لج بازی مرگ بر آمریکا بضرر مردم ایرانه نه مسئولین که اون ها وضعشون خوبه
چند روز پیش دیدم تو بعضی کشورهای استعمارگر یه سر شهر مانتو دویست میلیونی میفروشن یسر دیگش رب رو هزارتومن هزارتومن میخرن ای مرگ بر امریکا
ایران باید دولت عراق را تشویق کند یک شهر منطقه آزاد در نزدیک مرز ایران احداث کند که کمی از آن هم در ایران باسد و فرودگاه بین المللی و هتل های بین المللی داشته باشد و جایگزین دبی بشود و ایران هم در آن سرمایه گذاری کند و عمده تجارت و مسافرینش از ایران باشد و ایران بتواند تحریمها را دور بزند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
باشه چشم ، لحاظ میشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
چشم ..چیز دیگه ه ای نمیخواین؟؟؟
علی برکت الله همه ی تحریم ها برداشته شد
چقدر این دولت ننگ برامون آورد.یه زمان به برنامه نفت در برابر غذا عراق زمان صدام تاسف میخوردیم الان با لطف دولت حجت الاسلام دکتر روحانی سر خودمون اومد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
مشکل از این دولت و اصلاح طلب و اصولگرا نیست اگه اصولگراها بودن زودتر از این ها دچار این قضیه شده بودیم
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
بله این دولت برود همچی حله ناراحت نکن خودتو
میشه بفرمایید چه فرقی هست بین عراق با اروپا که برای اون اسم میسازند میگن اینتکس که باکلاس باشد اما ایجا راحت میگن نفت در برابر غذا ؟
اگر کسی سر درآورد ما را بیخبر نذاره
خوبه، به جاهای خوبی رسیدیم. نفت در برابر غذا و نابودی صنعت و ملت ایران و سود سرشار در جیب برادران عراقی . اگه قرار بر نفت در برار غذا باشد وقت اون رسیده که مسئولان اراده خودش رو نشون بده، و ثابت کنه 40 سال فقط شعار نبودیم، باید مرادانه وارد میدان شد و کار رو یکطرفه کرد یا شکست یا پیروزی ، حالا الان نه، 5 سال دیگه با این تفاوت که دشمن هزینه کمتری میکنه و سود بیشتری برداشت میکنه، البته در سیاست ما از این ستون به آن ستون فرج هست خیلی طرفدار داره و عده ای برای پرکردن جیب مبارک از آخرین قطرات خون و جان مردم هم برنامه دارند. یا همین الان مذاکرات و تن دادن به خواسته دشمن یا مردانه وارد میدان شدن، حالت دیگه فقط باخت همراه با سرافکندگی خواهد بود.
عراق هم برای تضعیف ایران نهایت تلاش خود را می کند. نفت در برابر غذا سم است نه مذاکره با امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
شایع است جنگ روانیه
متاسفانه خبر توافق فروش نفت درمقابل غذا،جنك رواني دشمن است كه تابناك نسبت به درج آن اقدام نموده است.
درشرايطي كه آمريكاي جنايتكار با تصميمات يك طرفه خود وخارج از توافقات وتصميمات بين المللي اقدام مي نمايد،به هيج وجه نبايستي به آن تن در داد.
اين درحالي است كه بدنبال ضرب الاجل تعيين شده از سوي شورايعالي امنيت ملي ،اروپا بمنظور دستيابي ايران به بازارهاي بين المللي براي فروش نفت خود ودستيابي به درآمد آن از طريق اينستكس است.لذادرج اين خبر،ظرفيت وتوانائيهاي كشور را ضعيف نشان ميدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
فروش نفت از طریق اینتکس!!!!!!!!!!!!!!حالت خوبه؟؟؟؟
آیا این خبر یک شوخی بی معنا بود؟ یعنی کشور ایران تا این حد ذلیل می شود؟ وای بر ما اگر این خبر صحت داشته باشد. سربازان ایران زمین اجازه ذلالت ایران را نمی دهند. اطمینان داشته باشید. اگر ایران نا امن و و مردم ایران گرسنه شوند دنیا روی آرامش به خود نخواهد دید. آیا مردم ایران گرسنه می شوند و کشورهای عرب خلیج فارس در رفاه خواهند بود؟ هرگز هرگز.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
شعار نده بابا. این همه شعار دادید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
اعتراض دارید
به مسولین اعتراض کنید
این واقعا ننگ است ننگ
قابل توجه سازشکاران وذوقزدگان مذاکره باامریکا 
بعدازتحریم صنعت نفت و صنایع فلزی وفولادی اکنون تنهامنبع درامد ارزی ایران یعنی صنایع پتروشیمی هم تحریم شد !!!!
حالابازهم ازضرورت مذاکره دفاع کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
خوب دقیقا الان لازمه که مذاکره بشه مطمئن باشید مقاومت و ایستادگی سبب عوض شدن موقعیت ما و افتادن توپ تو زمین آمریکا نخواهد شد و در موضع قدرت قرار نخواهیم گرفت نمونه هاش تو دنیا خیلی زیاده مثل کره شمالی یا کوبا یا ونزولا این کشور ها چه موفقیتی داشتند؟! فقط مردمشان بدبخت و فقیر هستند
ولی کره جنوبی چطور؟ هم پیشرفته هم بالاترین دموکراسی و پاک ترین دولت هارو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
خب مذاکره نکنید...کسی دنبالتون نفرستاده
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
ما شمارو فرمانده می کنیم تا فردا به آمریکا حمله کنیم و او را از سطح گیتی محو کنیم
ای تابناک چرا این ادعا ها را که تایید نشده بی خود منتشر میکنی
به به به! نفت در مقابل غذا. دستتون درد نکنه با این مملکت داری تون.
قابل توجه آقای فلاحت پیشه و شرکا!
هیهات من الذله
این دقیقاهمون بلاییه که سرعراق دراورندواخرهم بهش حمله کردن
اگراین خبردرست باشه کسانی که چنین توافقی کردند رابایدبعنوان خیانتکار محاکمه کرد
چقدر بدبخت شدیم بخدا
به این میگن بدبختی...
اگه این خبر درست باشه پس:
عراق هم به نون و نوا رسید و پول بازسازیش مهیا
راستی شعار چی بود؟ آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند؟؟؟
این اقدام متاسفانه حلقه محاصره اقتصادی را تنگ تر خواهد کرد. و متاسفانه این بار در صورت ایجاد شرایط اضطراری در اقتصاد کشور، دولت مردم را در کنار خود نخواهد دید. در دوره های گذشته صاحبان سرمایه با گشودن حسابهای ارزی داخلی، پیش رید سکه از بانک مرکزی و سپرده گذاری در بانکها که همگی به منزله دادن اعتبار و وام (ارزی و ریالی) به دولت بود با حکومت همکاری کردند. اما متاسفانه دولت با ریالی کردن سپرده های ارزی، بستن مالیات هنگفت به پیشفروش سکه و کاهش شدید سود سپرده و رصد سپرده ها برای اخذ مالیاتهای سنگین در آینده نزدیک، نشان داد که همراهی مردم را تنها تا گذشتن خرش از پل می خواهد! این بار سرمایه ها به بازارهای زیرزمینی و خارج از دید دولت خدمتگزار هجوم خواهند برد. متاسفم که از داستان چوپان دروغگو برای حفظ اعتبار دولت درس نمی گیریم!
شدیم ونزوئلا
جالب است کشورهای درمانده ای مانند عراق باید به کمک ایران بیایند سال ۲۰۰۲اصلا عراق نام و نشانی در جهان بین المللی نداشت
چقدر عاقبت بخیر شدیم ،و خبر نداشتیم ؟ با بی ارزش شدن پول ایران ،عراقیها همهٔ مایحتاج خود را از ایران میخرند ؟ اینست کرامت انسانی که به ماها که بار انقلاب ،و جنگ ،و بمباران هر روزهٔ شهرمان را تحمل میکردیم ؟ اکنون نیز شرمندگی خانواده را تحمل میکنیم ؟ با عنوان مهندسی ،و پست کارشناسی سی سال برای عمران ،و آبادانی کشور خدمت کردم ( از پنجم فروردین ۵۷ لغایت پنجم فروردین ۸۷ ) اکنون در سرپیری حقوق یک عمله را دریافت نمیکنم ؟ حالا چه نفت در مقابل غذا و چه غذا در مقابل نفت ، چه عراق باشد،و چه روسیه ، چه فرقی بحال من میکند ؟،،،۱۱ سال است از تصویب ، ق، م ،د ، ک ، میگذرد ؟ هنوز من با شاغل همپایهٔ خود سیصد در صد اختلاف حقوق دارم ؟ سیب زمینی کیلویی ۸ هزار تومان ؟،،
وقتی نمیتونین پول صادرات برق رو از عراق بگیرید اصلا برای چی این برق بی زبونو صادر میکنین؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
تو نیکی کن و در دجله انداز
مسولین که میگن تحریم ها هیچ اثری ندازد و هیچ مذاکره ای هم با امریکا نمی کنیم پس این دیگه چیه لابد ذلت قهرمانانه ست اینکه نفت بدیم و اجازه بدند یه کم غذا بخوریم از گرسنگی تلف نشیم بتونبم اشکنه بخریم نمیریم مگراز اول انقلاب شعار انقلاب این نبود که شیر نفت را ببندیم حالا داریم این واون را واسطه می کنیم تورا خدا اجازه بدید یه کم شیر نفت باز باشه افتخار ازین بالاتر خدا نصسب هیچ کشور بد بختی مثل ایران نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
مذاکره کنیم چیزهای بیشتری رو از دست میدیم.کوته فکر نباش.
این یعنی چی ، چه برداشتی می کنید جنگ خیلی وقت پیش آغاز شده ما بیخبریم یا مذاکره کنید یا جنگ ، تا تحریم هارو برنداشتن هیج مزاکراه ای نکنید
وقتی به هر سلیبریتی کل سال رو در سفرهای خارج سیر میکنند ولایک میلیونی میگیرن وتوهم همه چیزدان میباشندوبارای دلخواه اونها دولت فشل امروزی برسر کار میاید هیچ جای انتقاد نیست
هاشمی دریکی زا سخرانی هاش برجام نبود میخواستن نفت در برابر کالا کنند
خدایا شکرت اد بارانی که فرستادی .
حالا بهتر می فهمم چقدر هواس مارا داشتی .

گور پدر ترامپ و امریکا و نفت .
ذره ای کوتاه نیایید . باور کنید بدون نفت اموراتمان بهتر می چرخد . پول نفت صرفا با تغییر شکل اسباب راحتی اقازاده هاست .
ولی اگر داسره تحریم ها فراتر از نفت رفت یعنی انها با ما سر تخاصم دارند . هرچه زودتر به تقابل نظامی برسیم بهتر . دیگر احتیاط بیفایده است .
مردک کله زرد دیگه خیلی پر رو شده .
یعنی امیدوار باشیم غذا ارزون میشه! !!!
نه با مذاکره نه تحریم نه توافق نه جنگ. دلیل بیچارگی ایران سوء مدیریت است. بعد از برجام هم که این همه امتیاز از غربی ها گرفتیم وضع اقتصاد فاجعه بود حالا هم فاجعه است. ایران مسئولان خوب ندارد.
مذاکره ای در کار نیست تحریمها مرحله به مرحله سخت تر خواهد شد
تابی 30 تا کامنت اولت رو کنترات به تندروها میدی همیشه؟
در کینه و خبث طینت روزنامه العرب که وابسته به جناح تندرو آل سعود است ، جای هیچ شکی و شبه ای نیست. این اخبار جعلی در این به اصطلاح روزنامه هم برای مصرف داخلی عربستان منتشر شده و برای فرار از پاسخگویی در مقابل شکست سیاستهای خسارت بار عربستان در مقابل ایران است. ورشکستگی و بی سروتهی سیاسی عربستان آنجا در بین مخاطبینش آشکار میشود که در عین زمان برگذاری به اصطلاح کنفرانس‌های رنگ وارنگ به پشت گرمی آمریکا بر علیه ایران، از رییس‌جمهور تا وزیر خارجه و ... اعلام میکنند که ما حاکمیت ایران را به رسمیت می‌شناسیم و حاضریم بدون قید و شرط فقط در مورد سلاح هسته ای (که وجود خارجی ندارد) مذاکره کنیم. خوب معنی این حرف اینه که آقا بیاید چندتا عکس بگیریم و روی همدیگر رو ببوسیم و تموم شده بره. اونوقت این وسط معلومه که اگر مذاکره ای باشه پیامد آن افزایش نقش منطقه ای ایران و باد هوا شدن اینهمه هزینه و تقاضای عربستان است.
تمام اون پولی که در دوره صدام در زمان نفت در برابر غذا برخی به جیب زدن رو باید پس بدیم
دشمنی الکی و بدون دلیل موجه با آمریکا نتیجه اش شد بدبختی مردم لا میلیاردها دلار ضرر مالی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار