بازدید 10168

این روستا تا ۱۴ خرداد در محاصره برف بود

کد خبر: ۹۰۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 05 June 2019

فرماندار شهرستان کوهرنگ واقع در استان چهارمحال و بختیاری گفت: پس از ۵۰ روز تلاش شبانه روزی برف روبی محور ارتباطی دهستان موگویی به مرکز شهرستان، گردنه عسل کشان بازگشایی شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مرتضی زمانپور عصر سه شنبه افزود: امسال با توجه به حجم بالای برف در ارتفاعات و گردنه های شهرستان، عملیات برف روبی و بازگشایی گردنه عسل کشان به طول انجامید.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته به سبب وقوع خشکسالی و نبود برف گردنه عسل کشان به راحتی بازگشایی می شد اما امسال بارش چمشگیر برف سبب شد تا عملیات بازگشایی تا خرداد ماه ادامه یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری نیز در همین خصوص گفت: گردنه عسل کشان هرساله با نخستین بارش برف زمستانی تا بهار سال آینده آن مسدود می شود اما امسال حجم ارتفاع برف به گونه ای بود که بازگشایی این مسیر را با سختی مواجه کرد.

احمد جمشیدی طول مسیر دهستان موگویی تا مرکز شهرستان کوهرنگ را ۴۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: با استفاده از سه دستگاه بلدوزر از سمت روستای شیخ علیخان و ۲ دستگاه بلدوزر از سمت دهستان موگویی برف روبی این مسیر کامل شد.

شهرستان کوهرنگ در زمستان ۹۷ و فروردین ۹۸ شاهد بارش های مطلوبی بود اما این بارش ها عمق خشکسالی یک دهه اخیر چهارمحال و بختیاری را جبران نکرده است.

گردنه عسل کشان در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ قرار دارد و با بازگشایی این مسیر خدمات رسانی به حدود ۵ هزار خانوار در روستاهای اطراف و جمعیت قابل توجهی از عشایر کوچرو شهرستان کوهرنگ تسهیل می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر