بازدید 23278
آخرین تحولات خاورمیانه؛

دستگیری یکی از لابی‌گران فشار آمریکا علیه ایران/تلاش گروهی از سناتورهای آمریکایی برای لغو کامل برجام/ پیام وزیر خارجه قطر خطاب به سعودی‌ها/ تسلط ارتش سوریه بر سه شهرک جدید در جنوب ادلب

تلاش گروهی از سناتور‌های آمریکایی برای لغو کامل برجام، پیام وزیر خارجه قطر خطاب به سعودی‌ها، تسلط ارتش سوریه بر سه شهرک جدید در جنوب ادلب و اعلام محل اختفای ابوبکر البغدادی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به دستگیری یکی از لابی‌گران فشار آمریکا علیه ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۰۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 05 June 2019

تلاش گروهی از سناتور‌های آمریکایی برای لغو کامل برجام، پیام وزیر خارجه قطر خطاب به سعودی‌ها، تسلط ارتش سوریه بر سه شهرک جدید در جنوب ادلب و اعلام محل اختفای ابوبکر البغدادی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به دستگیری یکی از لابی‌گران فشار آمریکا علیه ایران نیز اشاره کرد.د.

به گزارش «تابناک»؛ «جورج عارف نیدر»، تاجر لبنانی ـ آمریکایی که به نیابت از عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و پیش بردن فشار علیه ایران تلاش کرده بود، دوشنبه به اتهام هرزه‌نگاری کودکان در نیویورک‌ دستگیر شد.

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند، «جورج نیدر» از جمله شاهدان کلیدی در پرونده تحقیقات «رابرت مولر»، بازپرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا بوده است. او همچنین با همکاری فردی به نام «الیوت برویدی»، از حامیان مالی ستاد انتخاباتی ترامپ، با ترامپ ارتباط برقرار کرده و پیام‌های ضدایرانی را از طرف «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی و «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی به گوش ترامپ رسانده است.

سی‌ان‌ان نوشته نیدر دوشنبه بعد از ورود به فرودگاه بین‌المللی کندی دستگیر شد. جرم او انتقال تصاویر حاوی هرزه‌نگاری کودکان بوده است. وزارت دادگستری آمریکا گفته، نیدر سال 1991 هم به همین اتهام دستگیر و مجرم شناخته شده بود. در صورتی که او دوباره مجرم شناخته شود، دست‌کم به 15 و حداکثر به 40 سال حبس محکوم خواهد شد.

نیدر 58 ساله، متولد لبنان و شهروند آمریکاست و چندین دهه است مرد پشت‌پرده سیاست‌های خاورمیانه شناخته می‌شود. به دلیل روابط نزدیکی که با مقام‌های رژیم صهیونیستی دارد، در برخی محافل رسانه‌ای او را عامل موساد معرفی می‌کنند.

گفته می‌شود، نیدر در دهه 1980 میلادی بین رژیم صهیونیستی و لبنان میانجی‌گری کرد. در همان زمان، او با تأسیس مجله‌‌ای به نام Middle East Insight نشست‌هایی را در واشنگتن میان سران کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی برگزار می‌کرد. جولای سال 1996 (20 تیرماه 1375) مدت کوتاهی بعد از انتخاب نتانیاهو به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نیدر در نشستی در دفتر این مجله در واشنگتن میزبان نتانیاهو بود.

دستگیری یکی از لابی‌گران فشار آمریکا علیه ایران/تلاش گروهی از سناتورهای آمریکایی برای لغو کامل برجام/ پیام وزیر خارجه قطر خطاب به سعودی‌ها/ تسلط ارتش سوریه بر ۳ شهرک جدید در جنوب ادلب

دو سال بعد، روابط نیدر با نتانیاهو و لابی‌های حامی رژیم صهیونیستی در واشنگتن نزدیک‌تر می‌شود. روزنامه هاآرتص نوشته او در این زمان، دستیار «رونالد لاودر»، رئیس «کنگره یهودیان دنیا» می‌شود و با کمک او تلاش می‌کند بین نتانیاهو و رئیس‌جمهور وقت سوریه، «حافظ اسد» صلح ایجاد کند که البته ناکام می‌ماند.

روزنامه هاآرتص می‌گوید، مشاوران نتانیاهو به روابط نزدیکشان با جورج نیدر اعتراف کرده‌اند و گفته می‌شود او به طور خاص ارتباط بسیار نزدیکی با «دوری گلد»، دستیار نتانیاهو و نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد دارد.

در ماه می سال 2003، نیدر در جمهوری چک به ده فقره سوء آزار کودکان متهم و به یک سال حبس محکوم می‌شود. او بعد از گذراندن دوران حبس خود در پراگ از زندان آزاد، اما از کشور جمهوری چک اخراج می‌شود.

نیدر بعد از سقوط نظام صدام، دیکتاتور عراق در سال 2003 به این کشور می‌رود و از آن زمان به بعد بیشتر زمانش را در کشورهای عربی سپری می‌کند. در عراق، روابط گسترده‌ای با مقام‌های امنیتی و نظامی دولت وقت آمریکا و از جمله «اریک پرینس»، مؤسس شرکت امنیتی «بلک‌واتر» پی‌ریزی می‌کند و از همین زمان است که روابط پیچیده‌اش با لابی آیپک و برخی محافل سیاسی عربی در خلیج فارس آغاز می‌شود.

نیدر در تمام سال‌های بعد به عنوان چهره‌ای در پرده برای تأثیرگذاری بر مناسبات سیاسی میان اعراب و رژیم صهیونیستی در غرب آسیا تلاش می‌کند، تا اینکه در سال 2016، در بحبوحه کارزار انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا وارد واشنگتن می‌شود. او، حالا در نشست‌هایی که با چهره‌های بانفوذ برگزار می‌کند، خودش را مشاور «محمد بن زاید»، حاکم ابوظبی و دوست نزدیک «محمد بن سلمان» معرفی می‌کند. مأموریت او، آن ‌طور که روال تحقیقات در پرونده دخالت دولت‌های خارجی در انتخابات 2016 آمریکا نشان داده، کمک به پیروزی ترامپ و شکل‌ دادن به سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه در دوران پس از آن است.

تلاش گروهی از سناتورهای آمریکایی برای لغو کامل برجام

یک رسانه آمریکایی گزارش داده، گروهی از نمایندگان آمریکا در مجلس سنای این کشور به دنبال لغو کامل برجام و تشدید تحریم‌ها علیه ایران هستند.

پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن»، از رسانه‌های نزدیک به جریان نومحافظه‌کار آمریکایی گزارش داده، گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا در تلاشند توافق هسته‌ای را تخریب کنند.

طبق این گزارش، این گروه از قانونگذاران اقدام ایران در کاهش برخی تعهداتش ذیل برجام را فرصتی برای مجاب کردن دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جهت تمدید نکردن معافیت‌هایی می‌دانند که به ایران اجازه همکاری‌ با سایر کشورها جهت پیشبرد برنامه هسته‌ای این کشور را داده است.

مسأله مورد بحث به معافیت‌هایی مربوط می‌شود که دولت ترامپ بعد از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته برای مراکز هسته‌ای اراک، بوشهر و فردو صادر کرد. واشنگتن در آن زمان اعلام کرد، هدف از صدور این معافیت‌ها حفظ نظارت بر این تأسیسات است. 

دستگیری یکی از لابی‌گران فشار آمریکا علیه ایران/تلاش گروهی از سناتورهای آمریکایی برای لغو کامل برجام/ پیام وزیر خارجه قطر خطاب به سعودی‌ها/ تسلط ارتش سوریه بر ۳ شهرک جدید در جنوب ادلب

عدم تمدید این معافیت‌ها می‌توانست طرف‌های باقی ‌مانده در برجام را به سوی عمل نکردن به تعهداتشان در این توافق هسته‌ای سوق دهد. برخی کارشناسان در آمریکا هشدار داده‌اند، لغو این معافیت‌ها می‌تواند تهران را نیز به سمت خروج از برجام سوق دهد.

جدال بر سر لغو یا تمدید این معافیت‌ها در چند ماه گذشته، موجب دودستگی در دولت ترامپ شده بود. گفته می‌شود، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواستار ابطال این معافیت‌هاست، در حالی که «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا از تمدید آن حمایت می‌کند.

دولت آمریکا سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، چهاردهم اردیبهشت‌ماه سال جاری، معافیت‌های مربوط به همکاری‌ هسته‌ای اتحادیه اروپا، چین و روسیه با ایران در مراکز اراک، بوشهر و فردو را تمدید کرد؛ اما دو معافیت انتقال آب سنگین مازاد به عمان و مبادله اورانیوم غنی شده با کیک زرد را تمدید نکرد.

طبق گزارش واشنگتن فری بیکن، گروهی از قانونگذاران آمریکایی که خواستار لغو کامل برجام هستند، معتقدند دولت ترامپ با تمدید معافیت‌های یادشده، راه را بر اینکه رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به برجام بازگردد باز گذاشته است.

نگرانی این دسته از نمایندگان کنگره از وعده‌هایی است که برخی نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا درباره بازگشت به برجام در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ داده‌اند.

یک سخنگوی «تد کروز»، نماینده جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا گفته، او معتقد است برجام باید پاره شود و تلاش خواهد کرد ترامپ را به انجام این کار متقاعد کند.

پیام وزیر خارجه قطر خطاب به سعودی‌ها

در حالی ‌که برخی احتمال می‌دادند، مشارکت سطح بالای قطر در نشست‌های اخیر در مکه مکرمه، روزنه امید برای پایان قریب‌الوقوع بحران در روابط شورای همکاری خلیج‌فارس است، بیانیه‌های پایانی در این نشست‌ها، که دوحه بندهای آنها را مغایر با سیاست‌های خود دانسته، تنش میان دو کشور را تشدید کرده است.

«ابراهیم العساف» وزیر خارجه عربستان سعودی درباره مشارکت قطر در این نشست‌ها، گفته است، کشورش از گفت‌وگو با قطر استقبال می‌کند، مشروط بر این‌که طرف قطری، طبق گفته وی، به راه درست برگردد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر، روز یکشنبه طی گفت‌وگویی مفصل با شبکه تلویزیونی «الجزیره»، به این اظهارات العساف واکنش نشان داد و گفت: «با تمام احترام به عربستان سعودی یا وزیر سعودی، که چنین اظهاراتی را مطرح کرده است، نمی‌دانم چه کسی به آنها قیمومیت به کشورها را اعطا کرده که این کشورها به راه درست برگردند یا به راه درست برنگردند؟!»

آل ثانی افزود: «اگر مسأله، ارزیابی سیاست‌ها و ارزیابی درست و خطا باشد، عربستان سعودی و دیگر کشورهای محاصره کننده در بسیاری از سیاست‌هایشان دچار اشتباه شده‌اند و جهانیان آن را مشاهده می‌کنند؛ اشتباهات بزرگ فقط توسط دولت قطر سر نزده است. متأسفانه این اظهارات در خور پاسخ نیست. اگر مسأله بر اساس احترام باشد، خوش آمدید، ولی اگر مبتنی بر دیکته و اوامر باشد، دین شما برای خودتان و دین ما برای خودمان.»

وی با اشاره به این‌که روزنه امیدی برای حل بحران شورای همکاری خلیج‌فارس وجود ندارد، تأکید کرد، قطر «می‌تواند تا ابد با محاصره همزیستی کند».

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر تصریح کرد، شکاف در شورای همکاری خلیج‌فارس بر امنیت منطقه‌ای تأثیر می‌گذارد. وی به کشورهای محاصره کننده دوحه پیامی با این مضمون ارسال کرد که نمی‌توان کشوری را منزوی کرد، اینک دوران دیکتاتوری نیست.

تسلط ارتش سوریه بر سه شهرک جدید در جنوب ادلب

ارتش سوریه امروز بر سه شهرک جدید در حومه جنوبی ادلب مسلط شد. نیروهای ارتش سوریه پس از اینکه شهرک راهبردی القصابیه را در حومه جنوبی ادلب به عنوان اولین شهرک در جنوب ادلب از لوث تروریست‌ها آزاد کرده بودند، بر شهرک‌های قیراطه، الحمیرات و الحردانه واقع در غرب شهرک القصابیه و از توابع خان شیخون مسلط شدند.

دستگیری یکی از لابی‌گران فشار آمریکا علیه ایران/تلاش گروهی از سناتورهای آمریکایی برای لغو کامل برجام/ پیام وزیر خارجه قطر خطاب به سعودی‌ها/ تسلط ارتش سوریه بر ۳ شهرک جدید در جنوب ادلب

منابع سوری اعلام کردند، تسلط بر این سه شهرک پس از نبرد سنگین با تروریست‌ها و آتش توپخانه ای و هوایی شدید میسر شد، به طوری که مواضع تروریست‌ها و تحرکات آنها به شدت زیر آتش قرار گرفت.

اعلام محل اختفای ابوبکر البغدادی

سرلشکر ستاد سعد مزهر العلاق، رئیس سازمان اطلاعات نظامی گفت: ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش در مناطق مرزی بین سوریه و عراق در رفت و آمد است.

شبکه المیادین به نقل از العلاق گزارش داد، همکاری با کشورهای همسایه به ویژه با سوریه و ایران در سطح عالی و بالایی ادامه دارد.

وی افزود: البغدادی در مناطق مرزی بین سوریه و عراق تردد می‌کند. یک منبع اطلاعاتی عراقی شنبه بیست و هفتم آوریل گفته بود، البغدادی در تدمر سوریه به سر می برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۱
برجام مرد و تموم شد رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
حالا نیش تو چرا بازه؟؟؟
اگه عزیزانت به سادگی یک لحظه قلبشون گرفت ....ما همینطور بگیم ...مردند تموم شد رفت؟
یا به فکر احیا میفتی شاید بشه برگردوندشون
برای شما جنگ طلب ها و انزوا گراها البته بهترین خبر همین هاست ولی برای ما مردم عادی نه این در حد خیر مرگ عزیزانمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
برجام رو کشتن و تموم شد رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
جنگ طلب و انزوا طلب!!!!!! عجب مثل اینکه توی واقعیت زندگی نمی کنی برجامی نیست . بزرگان تمدن ما همیشه گفتن برو غنی شو گر راحت جان طلبی. که در نظام طبیعت ضعیف پایمال است .
آقا ما مردم عادی دوست نداریم نوکر کسی باشیم شما دوست داری نوکر کسی باشی می تونی بری همون جا توی کشورشون نوکری کنی.
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
از اینکه برجام تقریبا کارش تموم شده شکی نیست! متاسفانه رو دست خوردیم! البته به نظر من می شدقبل از اینکه امریکایی ها بخواهند از برجام خارج شوند، می شد یه کارایی کرد. اما در هر صورت به نظر من این سیاست امریکا همون زمان اوباما تدوین شده بود. حالا فقط ببینید من این رو کی گفتم! منظورم اینه که همون موقع که مذاکرات شروع شده بود، متاسفانه طرف های غربی به توافق رسیده بودن که همچین برجامی رو نصویب کنند و بعد دولت بعدی امریکا از اون خارج بشه. چون اون زمان ایران فقط و فقط می خواست در خصوص برنامه هسته ای مذاکره کنه و تمایلی نداشت که موضوع های دیگه رو وارد بازی کنه. به همین دلیل امریکا از یه طرف و اروپا هم از طرف دیگه ایران رو تو وضعیتی قرار دادن که عملا هم نتونه برنامه هسته ای رو ادامه بده و از طرف دیگه هم تحریم ها و فشار ها سرجاش بمونه. اعتقاد دارم اگه ما هوشمندانه اقدام می کردیم و در زمانی که ترامپ شروع به کار کرد، قراردادهای تجاری قابل ملاحظه ای رو با شرکت ها و کلا دولت امریکا منعقد می کردیم؛ عملا نقشه اونا با شکست روبرو می شد. در هر صورت متاسفانه ما بازنده ای شدیم که خودمون هم توی اون مقصر بودیم. یعنی مقامات سیاسی ما هیجوقت تصور نمی کردن که امریکا از برجام خارج بشه و گرنه باید تو همون مفاد برجام مواردی رو در نظر می گرفتن که در صورت خروج هر کدام از طرفین، توافق به صورت کامل لغو بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
اتفاقا داره حالش بهتر میشه
آسمان ایران رو به روی قطر ببندین تا ببینیم آیا میتونه تا ابد با محاصره همزیستی کنه؟!
بی شرم نمیگه به "لطف ایران" می تونیم تا ابد با محاصره همزیستی کنیم.
چرا هیچ واکنشی به سخنان ترامپ که دیروز دوباره گفته ایرانیها تروریست درجه یک هستند نمی دهید.ترامپ بایدبداند اگر ایرانیها تروریست درجه یک بودند ، تو یکنفر و خانواده ات را به جهنم می فرستادند یا یک کار می کردند ورشکست شی و اموال و ثروت خودت و خانواد ه ات در سرتاسر دنیا نابود شه ، تا دیگر مثل پیرهای خرفت اینجور درباره ایران صحبت نکنی.بعدا مگر دنیا سازمان ملل و یا دادگاه بین المالی ندارد تا دولتمردان ما از این نژادپرست شکایت کنند واعاده حیثیت برای مردم ایران کنند.دولتمردان باید ترامپ رو به دادگاه بکشانند و بگویند ندرکت را برای اثبات تروریست بودن مردم ایران رو کن و باید ثابت کنی که مردم ایران تروریست هستند وباید جوابگوی شرافت ایرانیها را که لکه دار کرده در دادگاه باشد.وقتی مردم هم واکنشی نشان نمی دهند هروز به ایرانیها انگ تروریست بودن می زند.من خودم چندین بار فایلهای ویدیویی دیده ام که هلیکوپترهای آمریکایی در عراق و سوریه داعشیها را جابجا می کنند و از مهلکه مرگ فراری دادند و انها را به افغانستان می فرسنند تا روسیه و چین و ایران را هم نا امن کنند.مگر هیلاری کلینتون نگفت ما داعش و گروههای تروریستی را در سوریه حلق کردیم.مگر شما نیودید که چشم بر انتقال اروپاییها و امریکاییها برای ملحق شدن به داعش بستید واجازه دادید داعش نفت بفروشد و نقل و انتقالات مالی داشته باشد.مگر همین الان هم در پایگاههایتان در عراق و سوریه مشغول تجهیز کردن تروریستهای ارهابی.و نقشه برای به آشوب کشیدن منطقه نیستید‌.مگر عاملان حمله یازده سپتامبر حمه سعودی نبودند و حالا دارید دانش هسته ای برای سعودی می فرستید و چشم خود را به قتل خاشقچی که دولت ترامپ از اول در جریان ان بود و خاشقچی را به مسلخ فرستاد بستید و حالا جایزه به سعودی می دهید و بعد دادگاهایتان برای کشته شدگان یازده سپتامبر از ایرانیان غرامت میگیرند واموال ایران درامریکا را تصاحب می کنند‌اگر دوستی داشتیم که اینجور چشم به همه ظلمی که به ایراتیها می کنند نمی بست و اعاده حیثیت برای ایرانیها می کرد ولی صد حیف ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
برو بابا هذیون نگو....
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
ظلم به ایرانیان !
مطالب است..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
بلانسبت مردم را ... فرض کردی؟
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
ناشناس 11:42 متاسفانه تو دنیایی هستیم که زور حرف اول و اخر رو می زنه! اگه منطقی به اتفاقات حداقل منطقه بندازیم، بدون شک همه طرفین درگیری به شکلی تو وضعیت موجود دخیل بودن و هستن. به نظر من یکی از بزرگترین اقداماتی که ایران انجام داد، همین سیاست های منطقه ای بود!! درسته که به همین دلیل هم تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی، سیاسی و نظامی هستیم اما اگه واقع بین باشیم، همین امریکا و یا دیگر قدرت های جهانی هم همچین سیاست هایی رو در پیش گرفتن و می گیرن. اما این وسط یه نکته بسیار بسیار مهم وجود داره و اون هم قدرت اقتصادی این کشورها هستش. اگه ایران ابتدا سعی می کرد به جای برنامه هسته ای قدرت اقتصادی کشور رو تقویت می کرد و همزمان هم برنامه های نظامی خود رو دنبال می کرد و سپس سیاست های منطقه ای خود رو اجرا می کرد، الان شرایط متفاوت بود.در هر صورت متاسفانه زمان نمی تونه به عقب برگرده اما ما می توانیم از گذشته درس بگیریم. همین الان که تو این شرایط بد اقتصادی قرار داریم، اگه مسئولان همت کنند و به جای مذاکرات مخفیانه و یا دنبال کردن سیاست های منطقه ای، برنامه ریزی درستی جهت اصلاح ساختار اقتصادی کشور داشته باشند و به سمت اقتصاد بدون نفت حرکت کنند، بدون شک تا ده سال اینده می توان تصور کرد که چرخ اقتصاد بدون نفت بهبود یابد.
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
در حال حاضر مشکل من بیشتر با این تفکر و نوشته های شماست تا ترامپ و اگه فکر میکنی که بر حق کافیه فقط جنس مردم بشی و بی سلاح و عربده کشی و عصبیت باهاشون حرف بزنی اونوقت میبینی کی کجاست
قطر باید از طرف ایران تحریم بشه. اونا سکوی پرواز بمب افکن‌‌های آمریکایی هستن. خطرناکه کارشون.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
فراموش نکنیم که قطر حامی نیروهای تروریستی سنی هم است.
حال چرا ما اینرا تحمل میکنیم!؟
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
فعلا تا جایی که ممکنه باید کمک کنیم شکاف بین قطر و عربستان زیاد باشه تا بعد انشاءالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
نظرات غیر منطقی ندین، نه ایران و نه کشورهای معمولی دیگه که نمیتونن کشوری رو تحریم کنن.تحریم ،فقط توسط ابر قدرتهای آمریکا و با همراهمی اروپا کارساز است.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
جالب انگیز ناک است که قطران زمانیکه کنفرانس سه جانبه درمکه بود اعتراضی نکردو اصول انرا پذیرفت اما بعدازدوروز میگویند بیانیه مکه را قبول ندارد اگر قبول نداشتی چرا ان زمانیکه کنفرانس سه جانبه درمکه بود حرف نزدی حالا که کار ازکارگذشته اعتراض میکند
زیاد حرص نخورید درست میشه انشاءالله
در کشورهایی که مطبوعات آزاد دارن ،هیچ مسئولی حاشیه امن نداره و سیستم قضایی هم ناچاره که لاپوشانی نکنه.
زنده بيوه به خانمى إطلاق ميشود كه شوهراورا بدون دادن طلاق رها كرده باشد زنده بيوه بودن بدترين حالت براى يك خانم است ما حالا دربرجام حالت زنده بيوه را داريم واين حالت بدترين وضعيت ممكن است امريكايى ها برجام.رالغو نمى كنند تا ما ازاد شويم مارا همچنان مثل زنده بيوه ها نگه ميدارند ما خودمان بايد از اين رابطه خدعه أميز خارج شويم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار