بازدید 5198
۷
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

جهش بیش از ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس با حمایت فولاد و فملی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه هفتم خردادماه ۹۸، با افزایش ۵۶۷۹ واحدی معادل ۲.۶۱ درصد به رقم ۲۲۳ هزار و ۵۷۳ واحد رسید. این در حالی است روز یکشنبه شاهد رشد ۲۳۵۹ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد نماگر بودیم.
کد خبر: ۹۰۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 28 May 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه هفتم خردادماه ۹۸، با افزایش ۵۶۷۹ واحدی معادل ۲.۶۱ درصد به رقم ۲۲۳ هزار و ۵۷۳ واحد رسید. این در حالی است روز یکشنبه شاهد رشد ۲۳۵۹ واحدی معادل ۱.۵۲ درصد نماگر بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۲۰ واحدی معادل ۲.۶۱ درصد به رقم ۶۳ هزار و ۷۱۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با ۱۱۰۲ واحدی معادل ۲.۲۲ درصد، عدد ۵۰ هزار و ۸۰۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۶۲ واحدی معادل ۲.۲۲ درصد به رقم ۳۵ هزار و ۱۰۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۲۲۰ واحد افزایش معادل ۲.۹۴ درصد را رقم زد و به سطح ۲۵۲ هزار و ۴۹۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۴۳۶۷ واحد افزایش معادل ۲.۶۹ درصد به رقم ۱۶۶ هزار و ۷۴۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۴۵۵ واحد افزایش معادل ۲.۴۷ درصد همراه بود و عدد ۴۳۳ هزار و ۷۹۵ واحد را به نمایش گذاشت.  
 
جهش بیش از ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس با حمایت فولاد و فملی
 
در معاملات امروز، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۷۱۷ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۴۰۳ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۳۷۲ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۳۴ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۲۳۲ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۶۵ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۱۶۴ واحد و نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۶۳ واحد افزایش، بیشترین نقش را در سبزپوشی امروز شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک با ۵۰ واحد، نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۳۵ واحد، نماد دارو متعلق به کارخانجات‌داروپخش با ۱۲ واحد و نماد وکار متعلق به بانک کارآفرین با ۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۴۲ هزار و ۳۶۱ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۷۶۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
آمار معاملات کد به کدی
 
در معاملات کد به کدی امروز باز هم شاهد کد به کدشدن بیش از ۱۱.۹ میلیون برگه سهم مادیرا از کد‌های حقوقی به حقیقی به ارزش بیش از ۱۶.۶ میلیارد تومان و در قیمت ۱۳۹۵۹ ریال بودیم، همچنین بیش از ۲۳ میلیون برگه سهم بانک خاورمیانه در قیمت ۳۸۲۰ ریال به ارزش بیش از ۸.۷ میلیارد تومان از کد‌های حقیقی به حقوقی‌ها منتقل شد.
 
در گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نیز بیش از ۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۴.۶ میلیارد تومان در قیمت ۵۲۱۳ ریال بین کد‌های حقوقی معامله شد و در نماد پالایش نفت بندرعباس نیز بیش از ۲ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲.۹ میلیارد تومان و در قیمت ۱۴۶۰۸ ریال بین کد‌های حقوقی معامله شد.
 
در نماد پالایش نفت اصفهان نیز بیش از ۱۹۹.۸ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲۱۱.۵ میلیارد تومان و در قیمت ۱۰۵۸۹ بین کد‌های حقوقی دست به دست شد.
 
در نماد سایپا نیز بیش از ۵۰ میلیون برگه سهم در قیمت ۱۳۳۰ ریال به ارزش بیش از ۶.۶ میلیارد تومان بین کد‌های حقوقی معامله شد.
 
نگاهی به ارزش معاملات
 
ارزش معاملات بورس تهران امروز بیش از ۱۷۶۴.۷ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم طی ۳۴۲ هزار و ۳۶۱ نوبت معاملاتی بود.
 
امروز گروه فلزات اساسی متاثر از گزارش ماهانه خیره کننده دو نماد اصلی خود یعنی فولاد و فملی، با صفوف خرید مواجه شد و ارزش معاملات این گروه به بیش از ۲۱۵.۲ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴۳۸.۸۷۸ میلیون برگه سهم بود.
 
بیشترین افزایش ارزش بازار نیز در دو نماد شاخص ساز فولاد و فملی اتفاق افتاد و بیشترین حجم معامله را نیز در نماد‌های وتجارت و وانصار ۲ شاهد بودیم.
 
گروه خودرویی‌ها با ۱۴۲ میلیارد تومان، گروه شیمیایی‌ها با ۱۲۵ میلیارد تومان، بانکی‌ها با ۱۰۹ میلیارد تومان دیگر صنایعی بودند که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.
 
عرضه و تقاضا‌های بورس تهران
 
در معاملات امروز نماد شرکت‌های سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم) ملی صنایع مس ایران (فملی) سیمان خوزستان (سخوز) صکوک اجاره مخابرات-۳ ماهه ۱۶% (صخابر ۱۰۲) سرمایه گذاری آتیه دماوند (واتی) سیمان تهران (ستران) لبنیات پاک (غپاک) با بیشترین صفوف خرید مواجه شدند و درمقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، کارگزاران بورس اوراق بهادار (کبورس)، تامین ماسه ریخته‌گری (کماسه) حق تقدم پتروشیمی جم (جمح)، معادن بافق (کبافق)، صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲) و نهاد‌های مالی بورس اوراق بهادار (نبورس) با بیشترین صفوف عرضه و فروش مواجه شدند.
 
رفت و آمد‌های بازار
 
درمعاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات نساجی بروجرد (نبروج) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده، کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی (کرازی) جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده، تامین سرمایه نوین (تنوین) جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی و عمومی فوق العاده بمنظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، مجتمع فولاد خراسان (فخاس)، تولیدی و صنعتی درخشان تهران (پدرخش)، بیمه ما (ما)، البرز دارو (دالبر)، صنایع مس شهید باهنر (فباهنر)، سبحان دارو (دسبحان)، لیزینگ ایران (ولیز) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی و آبسال (لابسا ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شدند و در مقابل نماد معاملاتی حق تقدم شرکت پتروشیمی جم (جمح)، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان (وآذر) با توجه به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی فوق العاده، بورس کالای ایران (کالا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف.، کارگزاران بورس کالای ایران (اکالا)، نهاد‌های مالی بورس کالای ایران (نکالا)، تولیدکنندگان بورس کالای ایران (تکالا) با توجه به بازگشایی نماد اصلی بدون محدودیت نوسان قیمت، سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران)، پست بانک ایران (وپست)، داروسازی فارابی (دفارا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بازگشایی شدند.
 
در معاملات امروزهمچنین نماد معاملاتی شرکت صنایع‌جوشکاب‌یزد (بکاب ۱)، سرمایه‌گذاری سایپا (وساپا ۱)، شیمی داروئی داروپخش (دشیمی ۱)، لیزینگ ایرانیان (وایران ۱)، شیشه همدان (کهمدا ۱)، لبنیات‌کالبر (غالبر ۱)، گروه صنعتی ملی (وملی)، رینگ‌سازی‌مشهد (خرینگ ۱)، موتورسازان‌تراکتورسازی‌ایران (خموتور ۱)، قند مرودشت (قمرو ۱)، پلاسکوکار (پلاسک ۱)، شیشه و گاز (کگاز ۱)، حمل و نقل پتروشیمی (حپترو ۱)، فنرسازی‌زر (خزرح ۱)، فنرسازی‌زر (خزر ۱)، لیزینگ‌صنعت‌ومعدن (ولصنم ۱)، سیمان دورود (سدور ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه همراه شدند و نماد معاملاتی شرکت توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شد. نماد معاملاتی شرکت گروه صنعتی ملی (وملی) نیز مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ضعف عمده اکثر افرادی که در بورس ضرر می کنند مربوط به نداشتن اطلاعات از تحلیل بنیادی شرکت ها است
انشار تحلیل های بنیادی منظم و بررسی صورت های مالی شرکت ها می تواند کمک بسیار زیادی به سرمایه گذارن در بازار بورس کند و نقدینگی سرگردان جامعه را جمع آوری کند و از همه مهم تر اینکه باعث تولید و جمع کردن دلالی از سطح جامعه شود.
به امید روزی که همه هموطنان بتوانند با شناخت و مطالعه در بازار سهام حضور داشته باشند و با دید بلند مدت سرمایه گذاری کنند تا به سود حاصل از تولید و اشتغال در کشورمان برسند.
کسانی که به دنبال خرید و فروش هستند در صورتیکه اگر به این بازار هدایت شوند با تغییر قیمت ها می توانند سود کسب کنند این سود با سودی که حاصل از دلالی در سطح جامعه است متفاوت است
دلالی در سطح جامعه هزینه تمام شده کالا و خدمات را چند برابر می کند و اثر منفی بر اقتصاد و ایجاد اشتغال و رفاه مردم دارد
ولی پولی که حاصل از نوسان گیری در بازار سهام است که در همه جای دنیا هم شناخته شده و معتبر است باعث سوق دادن سرمایه ها به سمت شرکت های بنیادی و مولد و خارج کردن سرمایه از شرکت های ضعیف و غیر شفاف است.
بورس + مطالعه بازار بورس + دید بلند مدت = سود + ایجاد شغل و افزایش تولیدات داخلی + از بین بردن دلالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
بورس:
ب: بازار
و: ورشکسته
ر: روبه
س: سقوط
دلم به حال اونهایی میسوزه که بایک دروغ مسلم ترامپ ذوقزده میشن وسهام بورس میخرن و دلم برای اونهایی کباب میشه که باهمین حرفها وحشتزده میشن ودلارهاشونو مفت میفروشند هردو گروه حداکثردوماه دیگه ازاین تصمیم احساسی شان بشدت پشیمان خواهندشد !!!!
تو دلت برای خودت بسوزه دلار رو به پایینه
بنظرم بورس بهترین جا سرمایه گذازیه.من که سود عالی کردم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها