بازدید 3040

اردن: مناقشه فلسطین و اسرائیل اساس درگیری‌های منطقه است

وزیر خارجه اردن اعلام کرد، درگیری فلسطینی – اسرائیلی اساس درگیری‌های موجود در منطقه بوده و راه‌حل آن پایان دادن به اشغال‌گری و پیامدهای آن است؛ درگیری‌ای که منجر به ایجاد ناامیدی و ممانعت از رشد و توسعه شده و کل منطقه را به سمت تنش و درگیری‌های بیشتر می‌کشاند.
کد خبر: ۹۰۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 27 May 2019

وزیر خارجه اردن اعلام کرد، درگیری فلسطینی – اسرائیلی اساس درگیری‌های موجود در منطقه بوده و راه‌حل آن پایان دادن به اشغال‌گری و پیامدهای آن است؛ درگیری‌ای که منجر به ایجاد ناامیدی و ممانعت از رشد و توسعه شده و کل منطقه را به سمت تنش و درگیری‌های بیشتر می‌کشاند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الحیاة، الیمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در دیدار با اندرو موریسون، وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرد، تلاش‌های بین‌المللی درباره حل این درگیری، باید روی ایجاد چشم‌انداز سیاسی واقعی برای دستیابی به راهکار تشکیل دو کشور متمرکز شوند؛ راهکاری که برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را تضمین می‌کند و تنها راه برقراری صلح جامع، حفظ امنیت و ثبات لازم برای تحقق توسعه و ساخت آینده‌ای است که ملت‌های منطقه شایستگی آن را دارند.

موریسون نیز در این دیدار بر پایبندی کشورش به راهکار تشکیل دو کشور و حمایت از تلاش‌ها برای دستیابی به آن تاکید کرد.

الصفدی نسبت به خطرناک بودن ادامه نقض‌های اسرائیل در مسجدالاقصی هشدار داد؛ مساله‌ای که انفجار موج جدیدی از خشونت را نوید می‌دهد. وی بر ضرورت احترام اسرائیل به ماهیت تاریخی و قانونی مقدسات و متوقف کردن همه اقدامات تحریک‌آمیز تاکید کرد.

همچنین الصفدی از حمایت انگلیس از آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و تعهد مجدد لندن برای حمایت از بودجه این آژانس قدردانی کرد و در ادامه به اهمیت حضور این کشور در کنفرانس حمایت از آنروا پرداخت که به درخواست اردن و سوئد اخیرا در استکهلم برگزار شد؛ کنفرانسی که بیانیه‌ای صادر و بر ضرورت ادامه کار آنروا بر اساس تکلیفی که سازمان ملل بر عهده این آژانس گذاشته، تاکید کرد. همچنین در این بیانیه آمده است، مساله آوارگان از جمله مسائل مهم بوده و در چارچوب حل کامل درگیری میان فلسطین و اسرائیل براساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی به ویژه قطعنامه شماره ۱۹۴ حل می‌شود.  

دو طرف در این دیدار آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داده و گفتند، تلاش‌های بیشتر برای پایان دادن به تنش و دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران‌های منطقه ضرورت دارد. موریسون از نقش انسانی اردن در میزبانی از آوارگان سوری و تحمل بار بحران پناهندگی سوری‌ها آن هم با وجود شرایط سخت اقتصادی قدردانی کرد.

همچنین دو وزیر بر تحکیم روابط انگلیس و اردن و استراتژیک بودن روابط و تمایل دو کشور بر گسترش آن در همه زمینه‌ها تاکید کردند. موریسون و الصفدی نتایج کنفرانس اقتصادی لندن و راهکار پیگیری این نتایج را بررسی کرده و بر ادامه رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها برای مقابله با چالش‌های منطقه و تحقق امنیت و ثبات تاکید کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر