بازدید 27993
هزار و ششصد و شصت و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

گفته‌های کنایه آمیز ضرغامی خطاب به روحانی/خاطره رهبر انقلاب از روزی که خرمشهر فتح شد/انتقاد صریح مطهری از صدا و سیما/واکنش زاکانی به گلایه‌مندی این روز‌های روحانی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند عباس عبدی: جوانگرایی مدنظر رهبری به شیوه احمدی‌نژاد انجام نشود/واعظی انتخاب سخنگوی دولت را تأیید کرد/شبی که روحانی با خیال راحت خوابید! /نعمت‌زاده شغل جدید را نپذیرفت و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹ 24 May 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

خاطره رهبر انقلاب از روزی که خرمشهر فتح شد

نشریه خط حزب‌الله در این شماره خود به مناسبت سالروز فتح خرمشهر، بخشی از سخنان رهبری که در سوم خرداد سال ۹۵ ایراد فرموده‌اند را منتشر کرده است. در این مطلب به نقل از رهبری آمده است: در مورد فتح خرمشهر، اغلب شما جوان‌ها آن روز نبودید یا اگر هم بودید کودک بودید خیلی، کوچک بودید. روز فتح خرمشهر حادثه عظیمی بود. شاید هنوز چند ساعت از خبر نگذشته بود که بنده از [ساختمان]ریاست جمهوری می‌رفتم طرف بیت امام که خدمت امام (ره) برسم. در این خیابان و سر راه، مردم غوغا کرده بودند؛ مثل یک راهپیمایی، مثل یک تظاهرات [بود]. ماشین ما را که می‌دیدند، می‌آمدند جلو تبریک می‌گفتند. در همه کشور یک جشن عمومی خودجوش به وجود آمد؛ مسئله این قدر مسئله مهمی بود. البته مردم آن روز غالبا نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده است که این فتح به وجود آمده، از آن فداکاری‌ها، از آن ریزه کاری‌ها، از آن تلاش‌های عجیب و باورنکردنی، مردم اطلاع نداشتند.

عباس عبدی: جوانگرایی مدنظر رهبری به شیوه احمدی‌نژاد انجام نشود

عباس عبدی به خبرآنلاین می‌گوید: برخی مدیران جوانی که در دولت احمدی‌نژاد روی کار آمدند، بی‌پرواتر، غیرمسئول‌تر و غیر پاسخگوتر عمل کردند؛ مشکل ما فقط این نیست که نیرو‌های ما پیر هستند و باید با جوانان عوضشان کنیم، مگر در دوره احمدی نژاد این اتفاق نیفتاد؟ برون‌داد آن چه فاجعه‌ای بود؟ مشکل اصلی این است که گردش آزاد نیرو در ایران وجود ندارد و انتصاب‌ها براساس صلاحیت نیست، در نتیجه با این وضعیت پیر و جوان بودن نیرو در برون‌داد مدیریت فاقد صلاحیت فرقی ندارد. اگر بتوان گردش نیرو را براساس صلاحیت انجام داد و ساختاری تعبیه کرد که براساس صلاحیت، مدیران را انتخاب کند، دیگر پیر یا جوان بودن مدیر مسئله نیست؛ و بطور عادی جوانان می‌آیند و جانشین می‌شوند. زمانی که فردی انقلابی و حزب‌اللهی، خودش می‌بیند که یک فرد با صلاحیت‌تری از او وجود دارد هیچ‌وقت حاضر نمی‌شود جای آن فرد را بگیرد و اگر ماند معلوم می‌شود که فرد انقلابی و حزب‌اللهی نیست؛ بنابراین هر فردی که صلاحیت دارد فارغ از تعلقات فکریش باید بتواند در جایگاه مناسب قرار بگیرد.

انتقاد صریح مطهری از صدا و سیما

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویه غلط برخی مسئولان در قبال تذکرات رهبری، گفت که پس از تذکر رهبری درباره یک موضوع مدیران به جای صدور بخشنامه، اقدامات عملی عاجل برای رفع آن کاستی انجام دهند. علی مطهری در یادداشتی با عنوان «رویه غلط برخی مسئولان نظام»، که در اختیار ایسنا قرار داد نوشت:

«مشاهده می‌کنیم که همواره پس از تذکر مقام رهبری به یک سازمان یا نهاد حکومتی، رئیس آن سازمان یا نهاد حکومتی بخشنامه غِلاظ و شِداد صادر می‌کند که از امروز باید چنین و چنان شود. گویی خود این رؤسا عقل شان به آن موضوع تذکر نمی‌رسیده و تا رهبر انقلاب بیان کرده‌اند متوجه موضوع شده‌اند. این رویه یادآور رفتار مقامات رژیم گذشته است که تا دستور از بالا می‌رسید همه جان‌نثار می‌شدند و آماده اجرای فرمان، گویی تا قبل از صدور دستور، وظیفه‌ای نداشته‌اند. تذکر اخیر رهبر انقلاب به صدا و سیما درباره پاسداری از زبان فارسی در اشعار سرود‌ها و ترانه‌ها و پرهیز از بکارگیری کلمات لاتین در برنامه‌های مختلف و توسط مجریان که تذکر بجا و لازمی بود، به همین سرنوشت دچار شد. رئیس سازمان صدا و سیما بخشنامه صادر کرد که از امروز نظارت بر این موضوع در اجرای مجریان و اشعار سرود‌ها و ترانه‌ها شدت پیدا می‌کند.

گویی جناب علی عسکری خودشان ضرورت این کار را درک نمی‌کرده‌اند، در حالی که دیدن چند برنامه تلویزیون یا شنیدن چند سرود یا ترانه رادیو، به سرعت انسان را به این موضوع منتقل می‌کند. این که در برنامه‌های ورزشی می‌شنویم که فلان تیم کامبک کرد یا فلان بازیکن هت‌تریک کرد و یا فلان دروازه‌بان کلین شیت کرد و یا در ترانه‌های رادیو فقط وصف چشم و ابرو با رویکرد غنائی و عشقی و محتوایی سخیف و کوچه بازاری می‌شنویم، به راحتی انسان را متوجه ضرورت اصلاح این وضع می‌کند و رئیس سازمان نباید منتظر تذکر مقام رهبری بماند، ضمن اینکه امثال بنده بار‌ها این تذکر را به صدا و سیما و وزارت ارشاد داده‌ایم، اما دریغ از درک اهمیت موضوع و احساس مسئولیت نسبت به آن توسط مسئولان این دو نهاد. مضمون برخی ترانه‌های قبل از انقلاب بهتر از برخی ترانه‌هایی است که امروز از صدای جمهوری اسلامی پخش می‌شود.

اما ریشه هردو پدیده یعنی استفاده از کلمات لاتین در برنامه‌ها و نیز مضامین سخیف در برخی سرود‌ها و ترانه‌ها، خودباختگی فرهنگی و احساس خود کم‌بینی نسبت به فرهنگ غربی است. برخی افراد با بکار بردن الفاظ انگلیسی در کلام خود احساس شخصیت می‌کنند همان طور که برخی صاحبان فروشگاه‌ها و مدیران شرکت‌ها از این که نام فرنگی روی فروشگاه یا شرکت خود بگذارند و حتی از کلمه OFF به جای «تخفیف» یا از کلمه SALE به جای «فروش ویژه» یا «حراج» استفاده کنند احساس شخصیت می‌کنند و حتی معتقدند که به این وسیله فروش ما بالا می‌رود، یعنی ضمنا مردم را هم به این خودباختگی متهم می‌کنند و البته خیالشان از واکنش وزارت ارشاد هم کاملاً آسوده است! به هر حال باید مدیران ما دست از این رویه بردارند که بلافاصله بعد از تذکر مقام رهبری درباره یک موضوع مربوط به آنها، بخشنامه صادر می‌کنند که باید چنین و چنان شود و در نتیجه بوی تملق و چاپلوسی به مشام‌ها می‌رسد، بلکه روش درست این است که مدیر مربوط اقدامات عملی عاجل برای رفع آن کاستی انجام دهد و پس از چند ماه اعلام کند که ما آن کاستی مورد تذکر مقام رهبری را رفع کردیم.»

واکنش زاکانی به گلایه‌مندی این روز‌های روحانی

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان با بیان اینکه هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه روحانی اختیارات ویژه نداشته است، گفت: این یک موضوع نخ نماست که وقتی شعار‌ها محقق نمی‌شود، چنین موضوعی را مطرح می‌کنند. علیرضا زاکانی عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با مهر ضمن اشاره به گلایه‌مندی اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر نداشتن اختیارات کافی، گفت: هیچ رئیس‌جمهوری به اندازه آقای روحانی اختیارات نداشته است. این یک امر نخ نماست که وقتی رؤسای جمهور توانایی لازم برای تحقق شعارهایشان را ندارند و نمی‌توانند مسیرشان را دنبال کنند در دوره دوم موضوع عدم اختیارات را مطرح می‌کنند. وی افزود: حال اگر رئیس‌جمهور اختیارات نداشته چرا در دور اول این موضوع را متوجه نشد و چرا در دور دوم باز هم وارد کارزار انتخابات شد؟ عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اختیاراتی که امروز رئیس‌جمهور دارد با توجه به همین جلسه سران سه قوا و اختیارات ویژه‌ای که در شورای عالی هماهنگی اقتصادی به وی داده شده، هیچ رئیس‌جمهوری تا به امروز نداشته است.

تحلیل الله‌کرم از تأکید رهبری بر جوان‌گرایی

حسین الله‌کرم فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که سخنان رهبری درباره حضور جوانان حزب‌اللهی در سطح مدیران ارشد کشور تنها نباید به جایگاه ریاست‌جمهوری و وزرا تفسیر شود و تاکید رهبری تمامی سطوح مدیریتی کشور را در برمی‌گیرد. عضو شورای هماهنگی حزب‌الله که با خبرآنلاین گفت‌وگو کرده، درباره تعبیر حزب‌اللهی بودن برای مدیران جوان هم می‌گوید: «منظور رهبری به نیرو‌های انقلابی سه جریان است، اما این نیرو‌ها بیشتر در نیرو‌های اصولگرا دیده می‌شود.»

واعظی انتخاب سخنگوی دولت را تأیید کرد

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور خبر انتخاب ربیعی بعنوان سخنگوی دولت را تأیید کرد. محمود واعظی در توییتر خود با تأیید خبر انتخاب سخنگوی دولت نوشت: همان گونه که چهارشنبه در جمع خبرنگاران دولت گفتم، مراحل مقدماتی تعیین سخنگوی دولت انجام شد و دیروز آقای دکتر ربیعی با رئیس جمهوری دیدار و برنامه خود را تقدیم ایشان کردند. انشالله مراحل نهایی کار و صدور حکم ایشان هم در هفته آتی انجام خواهد شد.

کتاب نویسنده ایرانی در آمریکا جنجال‌ساز شد

جامعه یهودیان آمریکا به قرار گرفتن کتاب کودک، گلبرگ باشی نویسنده و ناشر ایرانی مقیم آمریکا تحت عنوان «ف مثل فلسطین» در قفسه‌های کتابخانه محلی نیوجرسی اعتراض کردند. به گزارش ایبنا، یهودیان ایالت نیوجرسی آمریکا با اعتراضات خود، ورود کتاب کودک گلبرگ باشی، نویسنده ایرانی، تحت عنوان «ف مثل فلسطین» را به قفسه‌های کتابخانه دولتی منطقه هایلند نیوجرسی به تأخیر انداختند. موضوع کتاب دباشی که درباره فلسطین است خشم یهودیان آن منطقه را برانگیخته و در تلاشند تا آن کتاب را که به زعم آن‌ها معرف فرهنگ فلسطینی و در دشمنی با یهود است از کتابخانه‌های منطقه جمع‌آوری کنند. با این همه اداره کتابخانه محلی منطقه گفته است که حذف کتاب از قفسه‌های کتابخانه، منوط به اخذ تصمیم نهایی از سوی هیأت امناست. دباشی کتاب «ف مثل فلسطین» را با همکاری گلرخ نفیسی، تصویرگر مطرح ایرانی منتشر کرده و تصاویر کتاب همراه با توضیحاتی درباره فعالیت فلسطینی‌ها از بازی تا آشپزی و اعتراضاتشان است. در این کتاب حروف الفبای زبان انگلیسی با کلماتی، چون فلسطین، انتفاضه و بیت لحم توضیح داده شده‌اند.

استعفای زنگنه تکذیب شد

یک منبع آگاه شایعه استعفای زنگنه را رد کرد و به عصرایران گفت: آقای زنگنه استعفا نداده و با قدرت در راه حفظ اموال مردم و نسپردن نفت به دست دلالان و کاسبان تحریم به کار خود ادامه می‌دهد. قطعا تا زمانی که این دوستان در مجلس حضور دارند و آرزویشان را به جای اخبار منتشر می‌کنند وزیر نفت در این وزارتخانه باقی می‌ماند. در شرایطی که کشور درگیر جنگ اقتصادی است و وزارت نفت در پیشانی حملات امریکا و برخی همسایگان قرار دارد شکل گیری چنین خبرسازی‌هایی مشکوک و قابل تامل است. نظام جمهوری اسلامی در سطوح عالی از مجموعه اقدامات وزارت نفت برای دور زدن تحریم‌ها کاملا آگاهی دارد و اگر دوستان بی‌خبر هستند دلالت بر بی‌عملی مجموعه کارکنان و تصمیم‌سازان صنعت نفت نیست. چنین اقداماتی نتیجه‌ای جز تحمیل خستگی مضاعف بر کارگزاران نظام ندارد و امیدواریم دوستان دلواپس به عواقب این خبرسازی‌ها آگاه باشند.

شبی که روحانی با خیال راحت خوابید!

سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با برنامه دستخط شبکه ۵ سیما مصاحبه‌ای انجام داد و گفت: یک خاطره‌ای از آقای روحانی نقل کنم شاید برای بینندگان عزیز جذاب باشد. شب انتخابات در سال ۹۲ تا صبح بیدار بودیم و تا اذان صبح با استان‌ها تماس می‌گرفتم و نتایج آراء را می‌گرفتم. بعد آقای روحانی تقریباً ۱۰ - ۱۰: ۳۰ شب بود که تصمیم گرفت به منزل برود. ما تاکید کردیم که شما باید امشب بیدار باشید و نگران که شمارش آرا مشکلی ایجاد نشود. ایشان فرمودند: رهبری اجازه نمی‌دهد کسی در آراء دخالت کند؛ اجازه نخواهند داد.

نعمت‌زاده شغل جدید را نپذیرفت

با وجود این که وزیر صنعت، در حکمی، نعمت‌زاده را به عنوان نماینده تام‌الاختیار خود در فاز ۱۴ پارس جنوبی انتخاب کرده بود، ولی نعمت‌زاده این سمت را نپذیرفت. رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) با صدور حکمی محمدرضا نعمت زاده وزیر اسبق صمت را به عنوان نماینده تام الاختیار خود در کنسرسیوم فاز ۱۴ پارس جنوبی منصوب کرده بود، اما محمد رضا نعمت‌زاده با انتشار نامه‌ای ضمن تشکر از رحمانی، این سمت را نپذیرفت.

در نامه نعمت‌زاده خطاب به رضا رحمانی وزیر صنعت آمده است: احتراما، ضمن تشکر از جنابعالی، به استحضار می‌رسد که دو هفته قبل دو نفر از مدیران وزارت نفت ضمن اعلام تمایل وزیر نفت مبنی بر پذیرش مسئولیت اینجانب در هیات مدیره IPMI به منظور حمایت هرچه بیشتر آن وزارت، با توجه به تعهدات و برنامه‌های کاری خود، ضمن تشکر از حسن اعتماد وزیر محترم نفت و وزارت نفت، از پذیرش چنین پیشنهادی عذرخواهی نمودم و چند روز پیش نیز یکی از اعضای محترم هیات مدیره IPMI به همراه تعدادی از مدیران آن شرکت درخواست مشابهی را نمودند که مجددا با تشکر از پذیرش آن، عذرخواهی شد.

پامپئو: هیچ‌کس در دولت خواهان جنگ با ایران نیست

پامپئو در مصاحبه‌ای با اشاره به اینکه نگران تحرکات نیرو‌های ایرانی و نیابتی در منطقه هستیم تاکید کرد که هیچ کس در دولت خواهان جنگ با ایران نیست. «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه با «وان آمریکا» گفت: ایران باید درک کند با این‌که دولت آمریکا به‌دنبال جنگ با این کشور نیست، اما از منافع واشنگتن دفاع می‌کند. به نوشته پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، پامپئو در این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره تنش میان ایران و آمریکا گفت: «رئیس‌جمهور جنگ نمی‌خواهد. من جنگ نمی‌خواهم. هیچ‌کس را در دولت نمی‌شناسم [که خواهان جنگ باشد]. امروز صبح با وزیر شاناهان صحبت کردم. هیچ‌کدام از ما این را نمی‌خواهیم. اما فکر می‌کنم ایرانی‌ها باید درک کنند، همان‌طور که رئیس‌جمهور ترامپ در توئیت خود گفت، ما از منافع آمریکا محافظت می‌کنیم». پامپئو با ادعای این‌که ایران باعث بی‌ثباتی در منطقه شده است گفت: «به آن‌ها اجازه نمی‌دهیم سلاح هسته‌ای داشته باشند. به آن‌ها اجازه نمی‌دهیم برنامه موشکی خود را ادامه دهند».

گفته‌های پهلودار ضرغامی خطاب به روحانی

عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در توئیتی نوشت: رئیس جمهور در حالی از اختیارات ویژه سخن می‌گوید که با تحریم جلسات فرا دولتی، فرصت‌های ویژه‌ای را از دولت خود سلب کرده است. رؤسای جمهور قبل این گونه نبودند.

ترامپ اعزام ۱۵۰۰ نظامی به غرب آسیا را تأیید کرد

رئیس جمهور آمریکا از اعزام ۱۵۰۰ نظامی به خاورمیانه خبر داد. «دونالد ترامپ» گفت که واشنگتن ۱۵۰۰ نظامی به خاورمیانه اعزام می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۷
اگر سرزمین ما بمباران بشود، اگر فرزندان ما شهید بشوند ما دست از هدفمون بر نمی‌داریم

شیخ حسن
پاسخ ها
دکتر ندا سالاری
| United States of America |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
من اومدم به اون دوست ضد پزشکمون بگم که هر چی تلاش کنی نمیتونی ذهن مردم و مسئولان رو نسبت به پزشکان زحمتکش ایرانی عوض کنی. در ضمن ما پزشکها همه درآمدهای بالا داریم چون حقمونه. و عرضه داریم. تو هم اگه عرضه داری قوانینو جوری کن که بهت کارانه و دستمزدهای بالا بدن . همینم نشون دهنده یک برتری دیگه ما بر شماهاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
اگر ها را کاشتند چیزی در نیامد
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
مکانیکی و معماری وبنایی را درحد ممتاز بلدم.خیاطی و کشاورزی هم همینطور.خط خیلی خوبی دارم وشعر هم می سرایم. سال قبل به این خواهرم گفتم آین پارچه را یک شلوار کن .حیف پارچه.به همه چیز می خورد الا شلوار.کیسه دوخته بود!!.به اون یکی برادرم گفتم انژکتور ماشین ایراد داره باز ش کن وتعمیرش کن .دیگه ماشین روشن نشد و کلی خرج انداخت رو دستم.واقعا که این جوونا ی امروز بدرد لای جرز می خورند !!طوفان شد دیوار باغ ریخت.بعضی همسایه ها اومدن گفتن حاجی دیوار بکش که اینطوری باغ بی در وپیکره.با اینکه خودم خیلی عالی می تونستم دیوار رو بکشم وحتی از اولشم بهتر کنم ترجیح دادم با کارگر و مصالح فروش دهن به دهن نشم و برادر کوچیکه رو فرستادم دیوار رو کشید .کلی هم خرج برداشت .کار که تموم شد برادر اومد گفت چطوره گفتم خوبه.چند روز پیش طوفان شد و نه تنها اون قسمت خراب شده دوباره افتاد بلکه قسمت های دیگری هم از دو طرف ریخت.عه عه حیف اون هم خرج .برادرم گفت خودت گفتی خوبه.گفتم من نمی دونستم اینقدر مصالح ش بدرد نخوره وسست درست کردی.پسر عموم اومد گفت من می تونم خوب درستش کنم گفتم بفرما این گوی واین میدان!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
انشالا تمام فرزندانت زودتر به آرزویتت برسند
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
چون بمباران هم بشه مردم بیچاره میشن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
تابناک با انتشار بعضی کامنت های مسخره و تکراری، حالا هی بگو نظر شما غیرقابل انتشار است، خب به درک منتشر نکن،
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
کاملا مشخص است پیام خانم "ندا سالاری" از آمریکا نوشته ی یک پزشک متعهد ایرانی نیست .
تابناک برای چه هر پیام نادرستی را منتشر می کند ؟
از طرفی خود را متعهد می داند و از طرفی با بکار بردن کلمات سخیف در مورد کارانه و درآمد ، تفرقه ایجاد می کند .
لطفا هر پیامی را منتشر نکنید . بسیاری از پزشکان ایرانی متعهد هستند و با درآمدهای معمولی زندگی می کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
ولا من هم پزشک ساده عمومی هستم و درست که در ماه 1 ملیارد تومن درآمد دارم اما خدا شاهده نه خودرو دارم و تا همین حالا خانمم رو نتونستم یک سفر خارجی ببرم. تازه تو خونه اجاره ای نشستم

شما از بیرون به زندگی ما نگاه نکنید ما هم زندگیمون توو این شرایط سخته

قبل از تحریم من درآمدم 5 ملیارد تومن در ماه بود الان شد 1 ملیارد تومن در ماه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
خانم سالاری منهم پزشکم ولی گویا شما از خودتون خیلی متشکر هستید بنظر میآید شما قبل از آنکه پزشک باشید کاسب هستید پزشکی در ایران زمانی ارزش داشت که امثال سمیعی و خدا دوست را داشت شما اسم پزشک دارید ولی شغلتون کاسبیه. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
ظریف یا سناتور آمریکایی مذاکره کرد آنوقت میگن اختیارنداریم؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
شما دکترها به واسطه فساد سیستماتیک وزارت بهداشت و اننحصاری که براتون ایجاد کرده به این حقوق ها رسیدید وگر نه باعرضه تر و بااستعدادتر از شماها خیلی هست. از شرافت هم نگم که خیلی وضعتون خرابه.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
دکتر ندا سالاری . تو فقط یک تاجر پزشک نما بیشتر نیستی . برو بذار باد بیاد
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
بجای رقص و پایگوبی و شادی دختران هر جایی در جنگ اقتصادی شرکت کنید چون بهترین شادی حضور در جنگ هست . علم الهدی
همیشه از هر ادمی به اندازه شعورش انتظار داشته باشید

اینطوری کمتر عذاب میکشید
پاسخ ها
وفایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
مدیران فاسد و ناکارآمد ده برابر تحریم موثرتر هستند
چون هم ناامیدی عمومی ایجاد میکنند هم تحریمها را شدیدا موثرمیکنند
"خرمشهر اباد شد"
بیصبرانه منتظر شنیدنش هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
فیلمی را از خرمشهر دیدم و گریه ام گرفت خرمشهری که قبل از جنگ که من بعنوان کسی که حدود سه سال در انجا زندگی کردم و بخاطر زیبایی و واقعآ خرمی عاشقش بودم ولی حالا سی سال بعد از پایان جنگ هنوز اکثر مناطق ان همچنان ویرانه است و اثار جنگ پیداست واقعآ مایه تاسف است
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
خدا آزاد کرد داد دست مسئولین آبادش کنند
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
متاسفانه شهر من هم اینچنین هست . در ۵۰ سال پیش بسیار زیبا و فصای سبز با پارک زیبا و خیابانهای با درختکاری و گل کاری زیبا با مردمی شاد در کنار همدیگر در عکس ها ی قدیمی میبینم . اما حالا همش خانه سازی و اپارتمان سازی شده و شهر به علت ازدحام جمعیت فاصلاب شهری بسمت کوچه و خیابانهای شهرهای استان‌من بسمت رودخانه جاری شده و بسمت زمین‌های کشاورزی ...
سید هادی رضوی و برخی دیگر روش یکشبه پولدار شدن در این کشور را به همه اموزش دادند.از بانک وام بگیر -با ان ملک و طلا بخر -تا میتوانی پرداخت وام را به تعویق بنداز -زمین و طلایت را که حالا ۴ برابر شده بفروش و با یک چهارم ان وام را باز پرداخت کن.حالا فهمیدید چرا برخی با ماشینهای چند ده میلیاردی تردد میکنند و کورس میگذارند؟پولدار شدن در کشور ما هنر نمیخواهد.عرضه نمیخواهد،تلاش نمیخواهد،فقط ظاهر سازی میخواهد و روابط قوی.میدانید این افراد چگونه پولدار میشوند؟بانک مرکزی بهر دلیل پول چاپ میکند و تورم حاصل میشود و اجناس گرانتر میشود و مردم عادی فقیرتر و این اقایان از فقر بقیه مردم ثروتمندتر،اراده دارید؟یا نه اقایان راه یکشبه پولدار شدن را بشما مسئول گرامی هم اموزش داده اند؟راه حل اینست؛مردم عادی!!!وقتی میخواهند مهریه برای دخترشان تعیین کنند ریال و تومن نمیخواهند به سکه طلا تعیین میکنند که ارزش ان ثابت است.وام را به طلا یا نقره یا هرجنسی با ارزش ثابت بدهید.یک کیلو طلا وام .دو گرم طلا وام.صد کیلو طلا وام.معادل ریالی انرا حساب کنید و هنگام پس گرفتن همینطور به طلا پس بگیرید.گیرم من چند میلیارد وام بخواهم حساب میکنی میشود ۴۰ کیلو طلا.بازپرداخت ۵ ساله میشود سالانه ۸ کیلو طلا.حتی بهره بانکی هم میتواند ۴ درصد کارمزد بشود و دغدغه علما رفع بشود..کاسب جنگ و تحریم و ترس هم از بین میروند.چون نفع این عده در وام گرفتن و دمیدن در تشنج برای بی ارزش شدن پولی که وام گرفته اند هست.دلالان سکه بیکار میشوند چون هرچه برای گران کردن ان بکوشند، باید پول بیشتری به بانک بپردازند و ایضا دلالان ملک و اتومبیل.اختلاف طبقاتی از بین میرود چون بیعرضگانی که به این روش پولدار شدند هنر و تخصصی ندارند و زود پولشان بر باد میرود و همانی که باید،میشوند و عدالت اجتماعی ایجاد میشود.فقط با اصلاح نظام بانکی همه این اتفاقات ساده میفتد!!!چرا تعلل؟روسای بانک این موضوع را بهتر از همه میدانند ولی وامهای قرض الحسنه ۴ درصدی مخصوص روسا و سود حاصله چشم ان اقایان را بسته.شنونده ای هست؟دلسوزی برای کشور هست؟یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
افرین
کاملا منطقی بود پیشنهادتون
اون آخرشم جالب گفتید ، که کسانیکه از شرایط موجود بهره بردند و پولدار شدند کم کم این پولهارو به باد میدند و ضعیف میشند چون هیج هنر و تخصصی برای کسب درآمد صحیح ندارند
شیرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
جمله آخر حق ترین حرفی بود که میشد زد.
خیلی عالی گفتین. زنده باد
سلام بر مردم نجیب و دلاور خرمشهر ؛ سلام بر خلیج همیشه فارس ایران ؛ سلام بر شهدا و جانبازان و مهاجرین جنگ تحمیلی که با ایثار جان و مال خود ؛ خونین شهر را خرمشهر کردند و صدام عفلقی و لشکر تا دندان مسلح او را به زباله دان تاریخ انداختند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
اقا زادهها هم در عوض کانادا را آباد کردند
از هر چیزی و هر کسی که از شادی شما میکاهد دوری کنید

زندگی بسیار کوتاه تر از این است که با این ها سر و کله بزنید
در ایران بی لیاقت ها برکنار نمیشوند بلکه یک تعطیلات یک ماهه میروند وپس از آن به پستی بالاتر ارتقاء پیدا میکنند
پاسخ ها
مدیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
آیا در وزارت تعاون کار قحط الرجال بود که اقای شریعتمداری را پس از استیضاح از وزارت صنعت معدن به این وزارت آوردند یا فرد دیگری نبود که سخنگوی دولت شود. بزرگترین ایراد رئیس جمهور اینست که افراد آزموده شده را در پستهای شغلی جابجا میکند.وبه افراد لایق وتوانمند قدرت نمیدهد وهمین امر منجر به شکست سیاستهای وی شده است.روحانی افراط و احمدی نژاد تفریط
اعتراض به گرونی بنزین در فرانسه و اما ایران هجوم مردم به پمب بنزین ها و پمپ گازها برای گرفتن صف
درد ما مسئولین نیست، درد ما مردمان ساده لوه و جاهل هست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
ساده لوه و بیسوات و بیکار
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
املای ساده لوح صحیح است ، پسرجان
فرهنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
اول درست نوشتن را یاد بگیر بعد بیا انتقاد کن.( عزیزم ساده لوه نه ، ساده لوح
حتی مردمی که وارد تالارهای جشن وشادی میشوند اینچنین خندان وخوشحال نیستند که مسولین به بازدید محل زندگی خراب شده مردم مظلوم سیل زده و مصیبت زده در ایران وارد شده اند و با لبخند عکس سلفی میگرند
من یه پزشک عمومیم و متاسفانه در شرایط موجود با درآمد 25 میلیون ماهانه زیر فشار تورم موندم. اگه افزایش تعرفه امسال تغییر نکنه دست از کار میکشم و با سرمایه ای که این چند سال جمع کردم میرم خارج و تا آخر عمرم هم نیاز به کار ندارم. خوشبختانه تمام سرمایمو قبلا به دلار تبدیل کردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
تو همونی نیستی که هر شب در مورد درامد پزشکان و محضرداران و بقیه خودتو لوس میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
آقای پزشک بااین فرمیش شما حساب سایر مردم که حقوقی ناچیز دارند به خصوص فرهنگیان ببینید در مملکت چه فاجعهای هست وهمه این کارها گناه دولت روحانی هاشمی است درود بر دولت بهار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
برو به سلامت. ! بقول سعدی علیه رحمه تو کز محنت دیگران بی غمی . . . . 0
ناشناس
| Switzerland |
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
دروغ میگی تو یه بیکاری که توهم زده پزشک ماهی 25 میلیونی وقت نوشتن این مزخرفات رو نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
حتما این کار را بکن خوشحال میشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
پزشکا واقعا ملت را می چاپند
روزگاری در ایران نرخ ها به قدری ثبات داشت که اقلام با قیمتهایشان نامگذاری میشدند

مثلا کاغذ دهشاهی یا کلوچه پنج زاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
منکه یادم نیست . چهل سالمه و توی جنگ بزرگ شدم. اگه شما ازاین خاطرات شیرین بازم داری برامون پست کن 0.
در ایران همه در صفند:

قشر ضعیف در صف گوشت

قشر متوسط در صف پراید

قشر مرفه در صف پشت درب سفارت خانه ها
برای آزادی لازم نیست آسمان و زمین را بخرید، تنها خودتان را نفروشید
آقای روحانی ! کنترل قیمت پیاز و رب گوجه و تون ماهی و ماکارونی اختیار ویژه میخواد؟ ایول داری بابا ما سال 92 به خاطر حقوقدانی بهت رای دادیم هرچند 96 ازت راضی نبودیم اما بازهم ناچارا بهت رای دادیم ولی توی این یک سال و اندی چنان بلایی به سر مردم اوردی که هرگز در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد رفتار و گفتار ضدونقیض شما در تاریخ ایران ثبت و آیندگان درس خواهند گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
و این همون چیزیه که بوجود اورندگان این وضعیت از خداشونه که بهمون ثابت کنند که هر کسی رو که انتخاب میکنیم در برابر اراده انها کاری از دستش بعمل نمیاد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
بیشتراز همه رای خواهید داد .میگی نه .بزار نوبت انتخابات بشه .
چیستان

نام خودش روحانی

نام برادرش فریدون

نام پسرش عمرانی
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
از ساندیس و نی خسته شدی؟شیوه ات رو عوض کردی؟طفلی تو هم لابد مشکلی داری .خدا شفا بده انشالله کلیه بیماران و اون رفیق ضد پزشک بالایی رو
انتقاد مطهری از صداوسیما نبود بلکه انتقاد از روحیه چاپلوسی و بله قربان گویی مسئو لین بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
اتفاقا صداوسیما با مخاطب ملی مشکل دارترین نهاد در اینگونه چاپلوسی است یعنی مخاطب کشک
از جهنم نترسید

چرا که اگر وجود داشته باشد احتمالن خودتان را در یک جمع شایسته خواهید یافت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
موافقم
آیا میدانید که

کل امامزاده های ایران حدود سی و سه هزار تا هستند که توی این سالها بیست وپنج هزارتا افزایش داشته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
تعدادشون همیشه در حال آپدیته
نویسنده ایرانی یا بسیجی ایرانی؟؟؟؟
امریکا ، همانطوری که در افغانستان ،و عراق ،و سوریه ،و لیبی شکست خورده ،؟ در صورت جنگ با ایران شکست خواهد خورد ؟‌و تنها میتواند بوسیلهٔ‌موشک ،و بمب افکنها خسارات به زیر ساختهای ایران وارد نماید ،که ایران هم زیرساختهای کشورهای همپیمان آنرا در منطقهٔ‌خاورمیانه نابود میکند ،بگونه ای که همهٔ کشورهای جهان خسارت میبینند ؟‌ پس لازم است کشورهای حاشیهٔ خلیج فارس از شیطنت دست بردارند ،و راه صواب را انتخاب کنند ؟،،،
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
همانطوری که در افغانستان ،و عراق ،و ،و
لیبی شکست خورد ه اگر در ایران هم شکست یخورد زیاد هم بد نیست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
بعد کل زیر ساختهای ما و همسایگان که نابود شد
آمریکا و اروپا و چین خواهند آمد و با قرار داد های میلیاردی بنفع خودشان خواهند ساخت !؟
نتیجه اینکه تعداد زیادی شهید و جانباز و آواره و فقیر و گرسنه میشوند
وغربی ها هم سود کلان خواهند کرد
بعد چه کسی ضرر کرده !!؟؟
ابرها به پاینشان نگاه میکنند

وقتی ببینند کویر هست رد میشن میرن
ما در 40 سال گذشته به اندازه 400 سال ترقی نمودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
اما عقبکی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
( البته ( ما
منظور خودشان و جناح شان و خانواده شان بوده است والا مردم و کشور که چه عرض کنم !!؟؟
خود آقای مطهری در همین صحبت گفته "بخشنامه غِلاظ و شِداد"!!!
الان بزرگترین خطری که زبان فارسی رو تهدید میکنه از سوی زبان عربیه و زبان انگلیسی در رده دومه! در بین واژه های عربی هم همین واژه هایی مانند "غلاظ و شداد" که جزو ناهمگون ترین واژه ها با دستور زبان فارسی هستند!!! من نمیگم اصلا نباید واژه عربی یا انگلیسی باشه اما دیگه واژه هایی که امثال آقای مطهری بکار میبرند اوج ضربه به زبان فارسیه!!! بویژه اینکه ما برای اینها واژه معادل در فارسی داریم برعکس واژه های انگلیسی که مربوط به پدیده های نو هستند!!!
علی فروغی نمونه ی یک مدیر جوان است که تنها روزنه برای تماشای برنامه های صدا و سیمای میلی را با خاک یکسان کرد....
پ. ن: هر گردی گردو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
لطفا به ژن های خوب نزدیک نشید !!! جیزززه
چرا اصولگراها فکر میکنن فقط خودشون انقلابین و بقیه دشمنن؟
نه ضرغامي و نه ديگران حرفشان خريدارى ندارد . خسته شديم از دعوا هاي جناحي بر سر پول و قدرت .
جوانگرایی باید به شیوه هاشمی ، شیخ حسن و لاریجانی ها انجام بشه
واقعن فکر نکنم از ایرانی طماع تر و حریص تر در دنیا وجود داشته باشه که به هموطن خودش هم رحم نمیکنه. شما این همه پول رو میدزید کجا میخواید ببرید. آخرش بگیم 90 سال عمر میکنی باید بالاخره بری. آیا ارزشش رو داره
56سال پیش پدر پدربزرگم یک درخت زردآلو وسط حیاط خانه پدری کاشت.این درخت بعد از چند سال به بار نشست و زردآلوهای درشت و شیرینی می داد.خدا رحمتش کنه پدر پدربزرگم تا بود خیلی مواظب درخت بود به طوریکه هرسال درخت بزرگ و بزرگتر شد و شاخه های آن به خانه های همسایه ها هم رفت و زردآلوهای آنرا همسایه ها هم خوردند.اما با فوت اون دیگه کسی هم توجه زیادی به درخت نکرد.کم کم آفت ها و کرم ها از درون و آدم های بی ملاحظه از دور ونزدیک از بیرون به درخت آسیب زدند.چند سالی می شه که شاخه های درخت دارند یکی یکی. دارند خشک می شن.حالا هرکسی برای اولین بار وارد حیاط خانه ما می شود با یک درخت بزرگ که اکثر شاخه های اون خشک شده مواجهه می شه و تعجب می کنه !و می گوید چرا این درخت خشکیده را قطع نمی کنید ولی پدر بزرگم می گوید این یادگار پدرم است و همینطور باشه.هر چند وقت یک بار هم درخت رو سم پاشی می کنه اما خودشم می دونه که دیر یا زود درخت به طور کامل خشک می شه.حالا دیگه همسایه ها هم که زمانی به زردآلو خوردن هر ساله عادت کرده بودند ناراحت وطلبکارند و به پدر بزرگم به طعنه می گویند امسال زردآلو ها رو خودت خوردی و پدر بزرگ مهربان من چند جعبه زردآلو از بازار می خرد وبه رسم قدیم در خونه در وهمسایه می دهد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
مشکل درخت زرد آلوی شما آبیاری نامنظم و بیش از حد، ندادن کود شیمیایی نیتروژن- فسفات - پتاسیم ماهانه و حرص اشتباه در زمانی غیر از زمستان هست

شما این 3 اصل را رعایت کنید هیچ درختی و هیچ گیاهی خشک نمیشه
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
شما اول املای هرس را یاد بگیر تا بقول خودت درخت را حرص نکنی ، ببم جان
ناشناس
| Italy |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
منظورتون را کاملآ متوجه شدم خداوند انشاالله درختان را بخصوص درخت پرثمر شما را از هر افت و خطر بریده شدن حفظ فرماید
یا شاه عبدالعظیم خودت به دادمون برس
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
خدایا به داد ما ایرانی های مظلوم برس
مجلس این همه سروصدا راانداخت از بکار گیری بازنشستگان اما هیچ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بابا من دانش اموز بودم این اقایان وزیر و................بازنشست شدم اینها هنوز سر پست دعوا دارند ....خدایا خدایا تو خود دراین شبها نگهدار انقلاب باش خیلی برای این انقلاب پر پر شدن ..........................
مقاومت کردن با من
اختلاس و احتکار از تو
صف گوشت و شکر با من
دلار 4200 تومن از تو
کم خوردن و کم پوشیدن با من
عشق و حال توی ویلاهای لواسان از تو
شرمندگی در برابر اهل و عیال با من
ریخت و پاش و مسافرت اروپا از تو
پراید 50 میلیونی با من
لکسوس و بنز آخرین مدل از تو
مرگ بر آمریکا گفتن با صدای بلند با من
تحصیل و گرین کارت از تو
نون خشکه و لنگ با من
خرما و بستنی با روکش طلا از تو
پس انداز کردن ذره ذره با من
یک شبه صندوق را خالی کردن از تو
در پراید جان دادن نیمه شب با من
کورس قهرمانی با پورشه گذاشتن از تو. رمز یک بار مصرف گرفتن از من
عابر بانک سیار شدن از تو
دادگاه علنی با حضور خبرنگار با من
پیچاندن صد قاضی با صد جلد پرونده از تو
دوختن لباس زندانی با من
با کت و شلوار شیک خندیدن در دادگاه از تو
این عباس عبدی کی هست؟ کسی ایشان را می شناسد؟ برخی چرا اینقدر رو دارد ؟ می گویند منافق لااقل دو رو است . مگه نه؟ برخی چند تا رودارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
ادم رک و بی شیله پیله که گفتن حقیقت روترجیح میده.میتونست بچه هاش مشغول بار کردبردن به بلاد کفرباشن ،ولی ترجیح داد کنار گذاشته بشه ولی ازاده بمونه.امیدوارم درست توصیف کرده باشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
گردش نیرو در ایران همینه که هست میخواید بخواید نمخواید هم بخواید.
گردش آزاد نیرو سیخی چند؟
شکر خدا چند صد نفر نخبه در پستهای سیاسی داریم که تشنه خدمتند ،وقتی از پستی عزل میشن فوری از راه پنجره به پست دیگه میچسبن که رفع تشنگی خدمت کرده باشند.لزومی نداره به اسم گردش آزاد نیروها یه عده جدید دیگه وارد بشن
دارم میرم شمال
بی حجابی بد است لاکن در نزدیکی انتخابات خوب است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
موسیقی خوب نیست ولی در سریالهای ارزشی خوب هست . کنسرت خوب نیست اما برای مقاصد فرهنگی خوب هست . بی حجابی بد هست اما در خارج‌از کشور در حد مقدور مشکلی ندارد . ثروت و مقام خوب نیست اما بچه مسلمان باید اول به مقام‌بعد به ثروت برسد . رقص و اواز خوب نیست اما برای دیدن و شنیدن این دو میشود در خارج از کشور سفر کرد و دید و شنید ووو
خبر گزاری شین هوا در گزارش ویژه ای از عرش ناو ابراهم لینکن گزارش داد تعدادی از موشک های این ناو ویلاهای لواسان را هدف گرفته اند.
امیدواریم جوانگرایی به سبک احمدی نژاد اجرا نشود
بیکار بودم و عیالوار و مستأجر.به اصرار دور وبری ها یک قطعه زمین ارث پدری که داشتم فروختم و یک وانت تویوتا صفر کیلومترخریدم که با اون کار کنم.با اینکه گواهینامه نداشتم ولی شروع کردم به رانندگی .چند روز نگذشته بود که تصادف کردم و خوشبختانه فقط ماشین احتیاج به صافکاری داشت وکسی طوریش نشد.یکی دو ماهی گذشت متاسفانه دوباره تصادف کردم و این دفعه چند نفر مجروح شدن. و ماشین هم داغون شدو چون گواهینامه نداشتم مجبور شدم خرج و مخارج بیمارستان همه را تقبل کنند.بعد فکر کردم گواهینامه بگیرم  ثبت نام کردم. و امتحان دادم و بارها رد شدم ولی نا امید نشدم.سالها گذشت وباز هم تصادف و باز هم خسارت  هم جانی وهم مالی و نه تنها پیشرفتی نکردم بلکه مجبور شدم بخاطر اجاره بالای خانه های داخل شهر به روستای اطراف شهر نقل مکان کنم و در آنجا اجاره کنم.چند ماه قبل وانت ترمز برید و رفت ته دره و در باز شد وبه طور معجزه آسایی من جان سالم بدر بردم.خوشبختانه من هفته قبل گواهینامه گرفتم ولی چه فایده دیگه پیر شدم ومن ماشینی ندارم و خانواده ام هم من رو طرد کردند. دیروزرفتم قطعه زمینی که سالها قبل فروخته بودم ببینم.با گشت و گذار وپرس و جو پیداش کردم.تبدیل به یک مجتمع تجاری چند طبقه شده بود که نگهبان اون گفت اینجا اینقدر زمین قیمتش بالا رفته که الان برای این 50 قدم که وارد شده ای و پا روی این زمین گذاشتی باید 500 هزار تومان عوارض بدهی!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
نااگاهی یا خودتو به اون راه میزنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
خدا قوت پهلوان خسته نباشی دلاور
در این نظر با مطهری موافقم
تحلیل الاه کرم از جوانگرایی . نباید جوانگرایی در سطح ریاست جمهور و مجلس انجام گیرد در تمام سطوح انجام شود . پرسش اول . این‌جوانگرایی مقل شبکه سه باشد یا نه . منظور از تمام سطوح .کدام سطوح هست از بالا به سطح یا از سطح به بالا . بی زحمت کسی بیشتر روشن کند منطورش چی هست تمام‌سطوح .
در ایران دیگه هیچ کس سراغ تولید نمیره. تولیدی ها همه شدن کارگاه های کوچک زیر زمینی با 2 نفر کارگر افغانی

بعد شما شرکت های بزرگ آمریکایی و اروپایی رو ببینید که هر کدوم ده ها هزار نفر را استخدام میکنن و کاملن هم خصوصی هستند و بسیاری از آنها به خاطر معافیت های مالیتی در چند دهه گذشته خطوط تولید خود را به چین منتقل کردن

چرا ما باید در ایران از تولید کننده مالیات بگریم و هزینه ها ی آب، برق، گاز و تلفن و عوارضش رو چند برابر حساب کنیم اونوقت پزشکا که هیچ کاری نمیکنن و زیر کولرن باید ماهی 1 ملیارد تومن درآمد داشته باشن اون هم از بیت المال و به اسم کارانه و بیمه و 1 ریال هم مالیات ندن
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
شما که آلمان هستی احتمالا خبر ندارید .
بسباری از پزشکان در ایران درآمدهای معمولی دارند و شما فقط آن ۳ درصد خاص را ملاک قضاوت قرار داده ای . عده
ای از مهندسان نیز یک جاده چند کیلومتری می سازند و میلیاردها سود می برند و در آن جاده غیر استاندارد سالیانه چند ده نفر کشته می شوند ...
درست است کل مهندسان ایران را با آن چند درصد مقایسه کنیم و به همه توهین کنیم ؟ لطفا با اطلاعات غلط مطلب ننویسید . د
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
وقتی با خصوصی سازی که دستاورد علم اقتصاد هست انقلابی ها و سیاسیون مخالفت میکنند وقتی نمیگدارند با عرضه و ورادات و تولید با اقتصاد دولتی....... برای اینکه میگویند کشور با خصوصی سازی و بزرگ شدن صنایع به سمت سرمایه داری سقوط خواهیم کرد و سپس ....
زاد و ولد در ایران خیانت به اون بچه هایی هست که به دنیا میان

آیا واقعن ارزشش رو داره
از نحوه انتقاد مطهری به صدا و سیما تازه فهمیدم ایشان اصلا اصلاح طلب نیست . یعنی نمیشود فهمید که با این نگارش چگونه فرق بین دو گروه سیاسی را مشخص کرد .هر جور سخن‌ایشان را تفسیر و تحلیل دهنی میکنم‌واقعا هیچ فرقی بین دو جناح ندیدم تنها یک فرق را پیدا کردم که گروه اصلاحات میگوید اگر کسی را شلاق یا اعدام‌میکنید در میدان شهر نباشد در خفا باشد . اخه اینهم شد فرق دو حزب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
من از امثال شماها متعجبم که تازه فهمیدید اینا هیچ فرقی با هم ندارند .
آیا میدانستید بدون سیکارت نمیتوانید با گوشیتان تماسی برقرار کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
با شماره ۱۱۲ هلال احمر میشه تماس گرفت
گاو و گوسفند هر دو شیر میدهند لاکن مقدار شیردهی گاو بیشتر هست
ترازمی نخست وزیر انگلیس استعفا داد . به این‌میگویند قدرت دمکراسی و چرخش قدرت . این چرخش باعث میشود نخبگان و شایستگان بر قدرت سیاسی کشور دخالت کنند و باعث فساد و تباهی نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
بله چون نتوانست برای مردمش کار خوبی بکند ایتعفا داد ولی مسولیبن ما به صندلی ریاست چسبیدهاند وول نمی کنندهمین روحانی وگروه دوروبرش مملکت را نابود کردند درود بر دولت بهار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
روحانی هم سه بار میخواست استعفا بده ولی افسوس که اختیار همین کار رو هم نداره
سگ و گرگ هر دو از یک خانواده اند لاکن سگ اهلی و گرگ وحشی است
"محمد طاها میر محمد علی"

تولدت ملارک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
تو خیلی باحالی ناشناس
زاکانی بفرماید در زمان معجزه هزاره سوم چرا همین حرف را به سوگلیش نزد ؟ و ضرغامی چرا در زمان ریاست بر صدا و سیمای و بخش های خبری 30 20 حمله به دولت معجزه را فراموش کرده بود ؟!! شاید بعضی کم سن و سالها ان دوران را بخاطر نیارند یا بعضی سعی کنند بر روی خاطرات ان دوران خاک بپاشند اما ما فراموش نمی کنیم و نمی گذاریم بقیه فراموش کنند برای انهمه قطعنامه کاغذ پاره در حلقوم ملت ایران چقدر باید تلاش کرد خدا می داند
علم الهدی گفت رقص و شادی باعث نشاط توسط چند تا دختر هرجای بدست نیست بلکه ..... سوالم این هست که یک منکر را با سخن منکرتر جواب نمیدهند دوم اینکه ملت ایران هیچ وقت به قشر روحانی توهین نکردند . همیشه مورد احترام بودید چرا اینقدر توهین میکنید چرا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
وقتت را تلف نکن
وزیر صنعت باید واکاوی شود این فرد با همه بدبختی هایی که نعمت زاده بر سر صنعت کشور اورده با راحت ایشان را به سمت جدید معرفی می کند. ای وای خدا از این ...
من بعید میدانم در ایران حتی یک نفر از پزشکان، پرستاران یا معلمین خوشش بیاد
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
خودت فهمیدی چی گفتی ؟ از چه چیزی خوشش بیاید؟
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
اونوقت شما خودت چه کاره ای که قشر زحمتکش معلمین رو با پزشکان میلیونر و میلیاردر مالیات نده یکی میکنی ؛ تو جامعه ی ماعلی رغم تلاش خیلیا برای خراب کردن قشر زحمتکش و فرهیخته معلمین ؛ هنوز هم پراحترامترین تو جامعه هستن .
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
پزشک برای سلامت تو و پرستار برای طول درمانت و معلم برای بالابردن سطح سوادت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
واقعا انسانهای همجون تو فقط هدفشون در مقابل هم قرار دادن مردم در برابر همدیکر است ، و از اب گل آلود ماهی گرفتن است در ضمن بزدل هم تشریف داری که از ترس با پرچم بیگانه نظر میدی ؟؟!! م
ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
آب رو بریز جایی که میسوزه ؟! واقعا مایه ننگ جامعه بشریت هستی ، پزشکان هر چه بگیرن نوش جونشون ، تو هم اگه عرضه میداشتی یکی از این شغلها رو صاحب میشدی بجای ولنگاری ،!
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
شما تو آلمان زندگیتو بکن و کاری به ما نداشته باش .
خیلی ناراحتی خارج رو ول کن بیا اینجا معلم و پزشک و
پرستار بشو و درست کار کن و ذهنیت مردم رو عوض کن .
یک سوال فنی داشتم. خیلی دوسش میداشتم. کلاغه اومد و بردش. سر پا نشست و خوردش
(دیگ به دیگ میگه روت سیاه )
جالبه که صحبتهای اصولگرایان به ظریف و روحانی و توهین های امروز علم الهدی ، حقانیت روحانی رو مبنی بر نداشتن اختیار کافی ثابت کرد.
تابی جون مثل اینکه با کمبود مخاطب روبرو شدی که نظر هر بی سر و پایی رو منشر میکنی ؟؟!
كاش تا قبل لز بازنشستگي يكي دو مورد از اين پيشنهادهارو بپذيرند. منظور جناب اقاي نعمت زاده است.
داماد های مقامات این روزا خیلی خوشحالند ، جوان هستند و بقیه مسائل هم که جوره ، تلاش خواهند کرد برای موفقیت .
خرمشهر ! خرمشهر ! خرمشهر! ای شهر زیبا و مظلوم ای خاکت آغشته به خون دلیران و شجاعان .. ای زنان و مردان غیور خرمشهری یادتتان خوش و خیر . چه سرافرازنه و با غیرت مثال زدنی رفتید ... بدون کوچکترین چشمداشتی و البته با چشمان اشک آلودتان ... خرمشهر همیشه مظلوم و همیشه قهرمان می دانم !می دانم ! که خدا آزادت کرد ... خداوند بزرگ و کریم لطفا آبادش کنید ... زیرا ما بنده های حقیر ناتوانیم ناتوان ............
علی مطهری توکه بخاطر پدرت نماینده شدی مگر کار نمایده مثلا نظارت نیست ؟ پس چیست ؟ تو چکار کردی ؟
سخنگوی دولت قرار است چه اخباری جز گرانی و بدبختی و بی تدبیری به مردم ارائه دهد؟
ضرغامی ! ضرغامی !! ضرغامی!!!!
حالا مثلا ضرغامی آلبرت انیشتنه ؟ روحانی و ضرغامی و بقیه چه گلی به سر این مملکت زده اند که متلک این به اون یا اون به این اصلا ارزش خبری داشته باشه؟؟؟
جناب آقای دکتر مطهری
با سلام
از جنابعالی سوال دارم، شما که خود را دایه دار منطق، آزادی، نکته سنجی و حفظ ارزشهای انقلاب میدانید، چگونه راضی شدید در عرض کمتر از بیست دقیقه برجام از مجلس رای مثبت بگیرد!؟.
ما همیشه فدای دیگران هستیم
ارکان باید با آرا عمومی انتخاب کرد صندوق رای بدون اعمال سلیقه بهترین راه حل است
اظهار نظر برای همه آزاد است و از جهت ابراز آن به “ هیچکس “ نمیتوان ایرادی گرفت. اما این روزها اظهار نظری که بعضی از تریبون داران رانتی بیان و منتشر نیز می‌شود جای تأسف بسیار دارد و اطهار تأسف از آنها ایراد و اشکالی ندارد و حتی لازم نیز هست. از یکطرف دادستان اصفهان دوچرخه سواری خانم‌ها را خلاف قانون میداند . این حرکت در ادامه اعمال نظرات آقای علم الهدی در ممنوعیت برگزاری کنسرت در مشهد است. از آنسو حضور بانوان در مسابقات ورزشی حرام شرعی قلمداد می‌شود در حالیکه با هیچکدام از موارد فوق اتفاق نظری در میان علمای اعلام نیست. آقای علم الهدی رییس جمهوری مستقر را با بنی صدر مقایسه و طعنه میزند. آقای زاکانی رییس جمهوری را برای اظهار نظری در مورد اختیارات ریاست جمهوری مورد طعن و با زبانی نا مناسب مورد خطاب قرار می‌دهد. قصد دفاع از رییس جمهوری و دولتش را که دارای اشکالات بسیاری در اداره کشور بوده و هستند نداریم اما خطاب آنها به عنوان مقصران امضای برجام که خواست همه بوده آنهم به بهانه خلف وعده و سیاست اعمالی رییس جمهوری امریکا دور از انصاف و پشت امکانات کشور در برهه ای از زمان که بیش از هرچیزی به اتفاق و اتحاد احتیاج داریم دور از منطق و استدلال است. بسیاری موارد دیگر را نیز می‌توان برشمرد که مثنوی هفتاد من می‌شود. واعظ غیر واعظ بودن عقلایی نیست. دعوت مردم به اتحاد ولی کوبیدن بر طبل جدایی و افتراق در مسئولین به نفع کشور نیست. امروزه که جنگ اقتصادی در حداکثر خود اعمال شده و خطر جنگ نظامی نیز می‌رود ، اگر عده ای مسائل حیاطی کشور را به موضوعات پیش پا افتاده ای که آمد انرا می‌دهند چه باید گفت و چه فکری به ذهن مردم کشور خطور میکند؟ اگر موی بانوان در روسری پوشانده شد و دوچرخه سواریشان دیگر انجام نشود و رییس جمهوری ما هم لباس مبدل پوشید و مسئول سیاست خارجی رسمی کشور دیگر علاقه ای به سیاست ورزی نشان نداد و کنسرتهای دیگری در سراسر کشور برگزار نشد و چندین و چند منکر اعلامی دیگر هم نشد، آیا بقیه مسائل حیاطی کشور اعم از تحریم، خطر جنگ نظامی، ارزانی، بهبود معیشت مردم، برقراری عدالت در کشور، جلوگیری از فساد، بهبود وضع فرهنگی ، بهداشت، آموزش و پرورش، مهاجرت خیل عظیم نخبگان تز کشور، نأمین حقوق شهروندی، آزادی بر مبنای شعارهای انقلاب و هزار نکته دیگر فراهم خواهد بود؟ کار بسیار مشکلی است که از آن مقدمه های سلبی به این نتایج ایجابی و ضروری راهی نیست.
اشتباهی منفی دادم
سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با برنامه دستخط شبکه ۵ سیما مصاحبه‌ای انجام داد و گفت: یک خاطره‌ای از آقای روحانی نقل کنم شاید برای بینندگان عزیز جذاب باشد. شب انتخابات در سال ۹۲ تا صبح بیدار بودیم و تا اذان صبح با استان‌ها تماس می‌گرفتم و نتایج آراء را می‌گرفتم. بعد آقای روحانی تقریباً ۱۰ - ۱۰: ۳۰ شب بود که تصمیم گرفت به منزل برود. ما تاکید کردیم که شما باید امشب بیدار باشید و نگران که شمارش آرا مشکلی ایجاد نشود. ایشان فرمودند: رهبری اجازه نمی‌دهد کسی در آراء دخالت کند؛ اجازه نخواهند داد..................>>> ای بابا اون وقت هم مثل الان بی خیال بوده و ما نفهمیدیم
الان چندین سال هست که باقر لاریجانی یکی معاون آموزشی وزارت بهداشت در دولت های مختلف بوده و هر وزیری آمده ایشان را برکنار نکرده است این معاونت سهمیه پذیرش در رشته های پزشکی را هرسال در کنکور مشخص می کند ایشان با عملکردشان رانت عظیمی در رشته های پزشکی ایجاد کرده اند و مردم را گرفتار .....
دکتر ندا سالار ی که فکر میکنی خیلی سالاری !
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی