بازدید 12263
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس تابناک مطرح کرد؛

رشد فوق العاده صادرات پتروشیمی و فولاد در اردیبهشت ماه / دارویی ها، لوازم خانگی و نفتی‌ها لیدر‌های بعدی بازار/ سه مؤلفه مؤثر در چشم‌انداز بازار تا فصل مجامع

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با توجه به کاهش قیمت کامودیتی‌ها که بازدهی سهم‌های بزرگ را اندکی کاهش داده، تصریح کرد: این موضوع امیدواری به بازدهی صنایع کوچک را افزایش داده که افزایش نرخ این شرکت‌ها با توجه به حاشیه سود پایین آنها، سودآوری آنان را به شدت افزایش خواهد داد.
کد خبر: ۹۰۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰ 24 May 2019
تابناک اقتصادیکارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با توجه به کاهش قیمت کامودیتی‌ها که بازدهی سهم‌های بزرگ را اندکی کاهش داده، تصریح کرد: این موضوع امیدواری به بازدهی صنایع کوچک را افزایش داده که افزایش نرخ این شرکت‌ها با توجه به حاشیه سود پایین آنها، سودآوری آنان را به شدت افزایش خواهد داد.

محمدرضا قاسمی در گفت‌وگو با بورس تابناک در خصوص وضعیت بازار تصریح کرد: بازار در انتظار اصلاحی است. با سخنان و موضع گیری‌های رئیس جمهور آمریکا موجب آن شد، در شرایط فعلی و تا اواخر خرداد یا اوایل تیر ماه سه نکته مثبت و مهم اقتصادی را در وضعیت داخلی و رفتار شرکت‌ها شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: نخستین مؤلفه بحث صورت‌های سه ماهه شرکت‌هاست که تا پایان تیر ماه، به بازار ارائه می‌شود و این گزارش‌ها مطمئنا نسبت به سال گذشته خصوصا در شرکت‌های بزرگ رشد خوبی خواهد داشت.

قاسمی افزود: دومین مؤلفه مهم در رفتار داخلی شرکت‌ها به گزارش ماهانه اردیبهشت ماه مربوط است که ارائه آن آغاز شده و مبالغ فروش خوبی نسبت به ماه‌های گذشته خصوصا سال گذشته را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه آمار گمرک غیر از گروه آلومینیوم اندکی کاهش صادراتی را نشان داده، تغییرات چندانی در صادرات نداشته ایم، ولی در متانول، مس؛ پروپان و پنتان که از محصولات پتروشیمی پارس هستند، رشد فوق العاده‌ای را شاهد بودیم، در آمار صادرات در فروردین ماه کاهشی را شاهد بودیم که در اردیبهشت ماه جبران شده و شاهد افزایش صادرات متانول، محصولات پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها در این ماه، گزارش‌های خوبی را در اردیبهشت ماه شاهد خواهیم بود.

تحلیلگر ارشد کارگزاری مبین سرمایه تصریح کرد: با توجه به برگزاری فصل مجامع و تقسیم سود در شرکت ها، شاهد کاهش قیمت سهام شرکت‌ها خواهیم بود که این موضوع عاملی برای جذابیت در دور بعدی رشد بازار خواهد بود.

قاسمی در خصوص ریسک سیاسی نیز گفت: غیر از لفاظی‌های آمریکا مسأله دیگری را شاهد نیستیم که این موضوع هرازگاهی بازار را با ترس مواجه می‌کند، ولی دو مؤلفه منفی در خصوص وضعیت اقتصاد در بعد بین الملل و داخلی را شاهد هستیم، در بعد بین الملل تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین که عملا باعث کاهش ۱۰ درصدی قیمت کامودیتی‌ها به جز نفت شده است.

وی با اشاره به این نکته که قیمت آلومینیوم از ۱۷۰۰ به ۱۹۰۰ دلار؛ قیمت روی از ۲۷۵۰ به ۲۵۰۰ دلار و شدیدترین کاهش را نیز در قیمت مس شاهد بودیم که از ۶۵۰۰ به ۵۹۰۰ دلار رسیده است، تأکید کرد: این موضوع ممکن است گزارش ماهانه شرکت‌ها را خراب کند و جلوی رشد آن‌ها را بگیرد، ولی این موضوع موقتی خواهد بود چرا که افزایش افسارگسیخته قیمت ارز این کاهش را جبران خواهد کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت نفت در محدوده ۷۰ دلاری و اینکه این قیمت برای پتروشیمی‌ها و همچنین پالایشی‌ها خوب است، ادامه داد: گزینه دوم که اتفاق نیفتاده بحث تصویب نشدن اف‌ای تی اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام است که بر اساس آخرین خبر‌ها از دستور کار با توجه به تمدید مهلت خارج شده است.

کارشناس بازار سرمایه در پایان تصریح کرد: کاهش قیمت کامودیتی‌ها بازدهی سهم‌های بزرگ را اندکی کاهش داده و امیدواری به بازدهی صنایع کوچک را افزایش داده که افزایش نرخ این شرکت‌ها با توجه به حاشیه سود پایین آنها، سودآوری آنان را به شدت افزایش خواهد داد.

 
رشد فوق العاده صادرات پتروشیمی و فولاد در اردیبهشت ماه / دارویی ها، لوازم خانگی و نفتی‌ها لیدر‌های بعدی بازار/سه مولفه موثر در چشم انداز بازار تا فصل مجامع

سهامداران از بازار بدهی رویگردان شدند/ افت ۱۰ درصدی ارزش معاملات بورس

به گزارش بورس تابناک، شاخص کل در هفته‌ای که گذشت، با ۴۱۵۱ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، در ارتفاع ۲۱۵ و ۱۶۹ واحدی قرار گرفت.

شاخص بازار اول با رشد ۲۷۷۰ واحدی معادل ۱.۷۵ درصد رقم ۱۶۱۱۴۳ را به نمایش گذاشت و شاخص بازار دوم با افزایش ۹۶۰۹ واحدی معادل ۲.۳۶ درصد در ارتفاع ۴۱۶ هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش کل معاملات هفته پایانی اردیبهشت ماه با کاهش ۱۰ درصدی رقم ۵۳۰۱ میلیارد تومان را به نمایش گذاشت، حجم معاملات نیز با افت ۱۶ درصدی مواجه شد و بر این اساس بیش از ۱۷۱۹۰ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از یک میلیون و ۳۶۲ هزار نوبت معامله شد.

بازار بدهی در هفته‌ای که گذشت با کاهش ۹۴ درصدی ارزش معاملات مواجه شد و بیش از ۱۹۸۲ میلیارد تومان ارزش معاملات این بازار ناشی از داد و ستد ۴۹۱۴ میلیون برگه سهم بود که کاهش ۱۱ درصدی را نشان داد.

در بازار مشتقه نیز کاهش ۴۴ درصدی ارزش معاملات به موازات افزایش حجم معاملات را شاهد بودیم. در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله تعداد ۲۰۴ میلیون واحد به ارزش ۲۲۵۱ میلیارد تومان معامله شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
صادرات نفت که داره صفرمیشه
صنایع فلزی وفولاد هم که تحریم شده
پتروشیمی هم بزودی تحریم خواهدشد
اف ای تی اف هم که تصویب نمیشه
برجام هم که نفس های اخرشومیکشه
پس هیچ چشم انداز مثبتی برای بورس قابل تصورنیست !!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
بازار سرمایه در تمام کشورهای پیشرفته دنیا حرف اول را می زند و باید در کشور ما هم حرف اول را بزند و دولت و مجلس و مردم باید تلاششان را بکنند تا بازار سرمایه را رشد دهند و ریسک های سرمایه گذاری را را کاهش دهند
این کار با شفافیت و تجدید ارزیابی شرکت ها برای به روز کردن سرمایه شرکت ها امکان پذیر است
ناشناس
| France |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
این رشدها که در بالا توضیح داده شد به دست سهامدارن این شرکت ها قرار است برسد مگر غیر از این است!
پس این واقعیت است
از راه تولید به سود رسیدن است که کشور را به پیش می برد نه دلالی و دست به دست کردن کالاها....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
معلومه که دست نشانده دشمن هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
به همه اینها گسترده ترشدن سایه جنگ راهم اضافه کنید
چه فایده پولش مال ایرانیها نیست که
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
بیا پیش ما میبینی که هست!
منظور نویسنده از کلمه لیدر چیست؟ مگر زبان فارسی اینقدر ذلیل شده که باید از کلمه لیدر استفاده شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
اصطلاحات بازاره استاد
از سرمایه گذاری در بورس پشیمانم
بخدا این نمودارها کذب است.
پولتان را در جای دیگری خرج کنید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
برخی از شرکت های بورسی قصد ندارند زیاد شفاف شوند و سودهای دریافتی را به صورت شفاف اعلام کنند که این وظیفه مجلس و دولت و قوه قضاییه است که شرکت های که باعث جلوگیری از انتشار اخبار واقعی شرکت ها می شوند برخورد کنند و بازار سرمایه را به بازاری شفاف تبدیل کنند تا امکان ضرر و زیان افراد کمتر شود
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
شما،اگر کمی سواد بورسی داشتی
از سرمایه گذاری در بورس پشیمان نمیشدی
بورس،جای افراد عجول و بیسواد نیست،
ناشناس
| France |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
چون انتخاب درستی نداشتید
برای ورود به این بازار باید مطالعات بورس را انجام دهید و قوانین زمان خرید و فروش را بدانید
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
دوست عزیز ، کل اقشار ثروتمند فعلی فقط و فقط و فقط با املاک و مسکن به ثروت رسیدن . تا بوده این بوده تا ابد هم همین خواهد بود . حالا شما بخاطر تبلیغات تدبیر و امید برو تموم سرمایه تو بده سهام پاره
اقاي قاسمي كو رشد 250000 واحدي
شما سواد صنايع نفت را نداريد .درصورتيكه هر شركتي توليد معين وظرفيت نگهداري معين دارد . مگر مي شود يك زمان شاهد رشد چشمگير باشيد . كمي تفكرو به قول اقاي گلزار كمي مطالعه
توجه!!! توجه!!!

با توجه به پیشبینی اقتصاد دانان خبره، قیمت طلا در دو ماه آینده به 1400 دلار در ازای هر اونس خواهد رسید

بهتره مسئولین هم ارزهای کاغذی رو به طلا تبدیل کنند چون با توجهبه جنگ تجاری چین و امریکا، ارزش پولهای کاغذی در سال میلادی آینده، 20 درصد افت خواهد داشت
برخی از دلالان از این وضعیت کشور که پول در طلا و دلار باشند بدشان نمی آید ولی این به ضرر کل اقتصاد ایران و بی کاری جوانان و کسب سود از طریق دلالی است...
سرمایه گذاری درشرایط حاضربورس یعنی دود شدن سرمایه
چرا تعدادنطرات موافق ومخالف رانمایش نمیدهید تاهمگان پی به نظریت اکثرمردم درموردبورس ببرند؟!
تکیه کلام اقایان (صرف افعال مستقبل):
می ماند
میشود
اتفاق می افتد
خواهدشد
خواهیم کرد
دریغ از افعال ماضی :
شد
صورت پذیرفت
انجام دادیم
تحقق یافت
شنبه ۴ خرداد
تنها درمدت یکساعت شاخص کل ۱۵۰۰ واحدسقوط کرد
چشم انداز چقدر زیباست !!!
رشد شدید به خاطر فرار از تحریمهای در راه برای پتروشیمی ها هست .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل