بازدید 7876

واکنش تخت روانچی به سخنان سخیف ترامپ

کد خبر: ۹۰۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 24 May 2019

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل گفت: اصرار ترامپ به استفاده از ادبیات توهین آمیز علیه ملت ایران عزم مردم ما را در مقاومت علیه سیاست فشار و ارعاب دوچندان می کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به سخنان سخیف ترامپ در تروریست خواندن ملت ایران تصریح کرد: حرف های متناقض رئیس جمهور آمریکا درباره ایران، نشانه روشنی از خصومت بی حد و حصر وی نسبت به ایران و ملت بزرگ ایران است.

وی با بیان اینکه این مواضع برای ما ناآشنا نیست، افزود: زیرا آن را در ادامه تحریم های ظالمانه آمریکا قابل تفسیر می دانیم که آن هم نمونه بارز دیگری از خصومت با ملت ایران است.

تخت روانچی خاطرنشان کرد: این سخنان سخیف بیش از هر چیز نمایانگر بی اطلاعی از تاریخ چند هزار ساله ایران و عدم شناخت نسبت به مردم ایران است. ایران بزرگترین قربانی و در عین حال قدرتمندترین دشمن تروریسم در منطقه بوده و هست و نابودی داعش و دیگر گروههای تروریستی مشابه در سال های اخیر جزو آخرین اقدامات ایران در این زمینه بوده است که آقای ترامپ در جریان فعالیت های انتخاباتی خود به مبارزه ایران با داعش اذعان کرده بود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: اصرار آقای ترامپ به استفاده از ادبیات توهین آمیز علیه ملت ایران عزم مردم ما را در مقاومت علیه سیاست فشار و ارعاب دو چندان می کند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) در یک سخنرانی در کاخ سفید گفت فکر می‌کند نیازی به اعزام نیرو به خاورمیانه (غرب آسیا) برای مقابله با ایران نیست.

ترامپ در پاسخ به سوالی در خصوص این گزارش‌ها گفت: «فکر نمی‌کنم نیازی به آنها (این نیروها) داشته باشیم، واقعا فکر نمی‌کنم، ولی قرار است ظرف یک ساعت آینده جلسه‌ای در همین خصوص داشته باشم. اگر نیاز به اعزام نیرو باشد حتما می‌فرستم.»

وی در ادامه به تکرار ادعاهایی پرداخت که در این مدت بارها تکرار کرده است: «ایران بازیگر بسیار خطرناک و بسیار بدی بوده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر از لفظ توهین‌آمیز «ملت تروریست» برای ایران استفاده کرد و گفت: «آنها ملت تروریست هستند و ما با این کنار نمی‌آییم. »

ترامپ در ادامه از توافق هسته‌ای برجام به عنوان «نمایش وحشت» یاد کرد و مدعی شد که خروج او از برجام ایران را در وضعیت بغرنجی از لحاظ اقتصادی قرار داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان