بازدید 6488
۴

تحریم‌های زنجیره‌ای هواوی در آمریکا آغاز شد

کد خبر: ۹۰۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 21 May 2019
یک شرکت همکار اپل نیز به تحریم‌های فناورانه آمریکا بر علیه هواوی پیوست. در عین حال اینتل، کوالکوم، برودکام و ... محدودیت‌هایی را بر علیه این شرکت چینی اعمال کرده اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس شرکت Lumentum که در زمینه تامین تجهیزات فناوری فیس آی دی در گوشی‌های آیفون با اپل همکاری می‌کند، با تبعیت از تصمیم گوگل در روز دوشنبه اعلام کرده که هرگونه ارتباط تجاری با هواوی را به علت نگرانی‌های امنیتی ادعا شده دولت ترامپ به حالت تعلیق در می‌آورد.

گوگل روز گذشته اعلام کرد هواوی از این پس تنها می‌تواند نسخه عمومی اندروید را بر روی گوشی‌های تولیدی خود نصب کند و اجازه استفاده از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های اندرویدی گوگل را نخواهد داشت.

این اقدام گوگل که به نظر می‌رسد دارای انگیزه‌های تجاری و مالی با هدف کاهش اعتبار هواوی در دنیای تلفن همراه است، با استقبال شرکت‌های دیگری مانند ایتل، کوالکوم، Xilinx و برودکام هم مواجه شده که همگی از کارکنانشان خواسته اند تا از همکاری و خریدارای تجهیزات تولیدی هواوی خودداری کنند تا دستورات تکمیلی در این زمینه صادر شود.

هواوی یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده تجهیزات مخابراتی در جهان است که از سال گذشته درگیری نبردی تجاری با امریکاست. دولت ترامپ مدعی جاسوسی سایبری هواوی به نفع دولت چین است و البته این اتهام بار‌ها از سوی هواوی رد شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
تحمل ندارند یک غیر آمریکایی با آنها رقابت کند. دلیلش فقط همین است.
همانطور که تحریم ایران هم برای گرفتن مشتریان ایران و فروش نفت آمریکا به آنهاست.
این ها نتابج سوزش پیشی گرفتن از فروش آیفون هست.
اگر چینیها عاقل باشند این می‌تونه انقلابی جهت قطع وابستگی به شرکتهای آمریکایی و همچنین با تولیدات مشابه و بهتر و ارزانتر برای همیشه کمپانی‌های آمریکایی را پشت سر خواهند گذاشت همانطور که اپل را پشت سر گذاشتند.
ماها نمیخوایم قبول کنیم .. آمریکا ابرقدرت هست.. هرکی باهاش بود مثل کره جنوبی و ژاپن راه پیشرفت را داره هرکی هم باهاش نبود مثل کره شمالی باید علف بخوره.. ما مردم ایران هم دعا کنیم به سرانجام کره شمالی نیفتیم خوبه...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل