بازدید 3306
اقتصاد در گذر زمان

از تاسیس ۱۰۰ کارخانه جدید در انگلیس تا بدهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی بابک زنجانی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سی و یکمین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۰۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 21 May 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سی و یکمین روز اردیبهشت ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

31 اردیبهشت 1311، از انگلیس خبر رسید که مطابق اظهارات روسای اتاق تجارت لندن نزدیک به 100 کارخانه صنعتی جدید ظرف چند ماه گذشته در حال تاسیس هستند که در آتیه نزدیک قرار است کار خود را آغاز کنند.

31 اردیبهشت 1312، علی‌اکبر داور وزیر عدلیه لایحه سلب مصونیت آقای امین‌ التجار را به اتهام پرداخت رشوه به تیمورتاش به مجلس برده و به تصویب رسانید. امین ‌التجار همان روز بازداشت و محاکمه مجددی از تیمورتاش و امین ‌التجار در دیوان جزا شروع شد.

31 اردیبهشت 1331، دكتر محمد مصدق، نخست وزير، گزارشي از عدم فروش نفت به انگليس‌، بازگرداندن كارشناسان انگليسي به كشورشان‌، تعطيل كردن كنسولگري‌هاي انگليس در شهرهاي ايران و همچنين مشتريان جديد نفت ايران به نمايندگان مجلس شوراي ملي ارايه داد.

31 اردیبهشت 1347، لايحه تشكيل سازمان بازرسي شاهنشاهي به تصويب مجلس شوراي ملي رسيد.

31 اردیبهشت 1348، نیروگاه منطقه ‌ای فارس آغاز به کار کرد.

31 اردیبهشت 1351، ارسطو اوناسیس میلیاردر یونانی وارد تهران شد.

31 اردیبهشت 1391،  رهبران هشت کشور صنعتی جهان اعلام کردند که خواهان باقی ماندن یونان در منطقه یورو هستند. همچنین در این روز، مجلس به دولت اجازه داد سرمایه جمهوری اسلامی ایران در صندوق اوپک را به میزان ۱۵۲ میلیون و ۹۰۰هزار دلار آمریکا افزایش دهد.

31 اردیبهشت 1393، داده ‌های گمرکی چین نشان داد که واردات نفت این کشور از ایران طی ماه گذشته به بیش از ۱۱۵ درصد (بیش از ۲ برابر) افزایش یافته است. بدین ترتیب رکورد جدیدی در واردات نفت چین از ایران ثبت شد.

31 اردیبهشت 1394، حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری از ورود شورای ‌عالی امنیت ملی برای مقابله با موسسات مالی غیر‌مجاز خبر داد.

31 اردیبهشت 1396، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگسترى اعلام کرد: بدهى بابک زنجانى با در نظر گرفتن حداقل سود ١٢ هزار میلیارد تومان تخمین زده مى‌شود.

 

منابع: آرشیو روزنامه دنیای اقتصاد و ویکی پدیا

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار