بازدید 12987

حبیب‌الله‌ عسگراولادی به روایت اسناد ساواک

شصت و دومین کتاب از مجموعه یاران امام به روایت اسناد ساواک منتشر شد این کتاب به بررسی اسناد مبارازتی مرحوم حاج حبیب‌الله عسکراولادی یار صادق و دیرین حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) پرداخته است.
کد خبر: ۹۰۰۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۸ 19 May 2019

حبیب‌الله‌ عسگراولادی به روایت اسناد ساواکشصت و دومین کتاب از مجموعه یاران امام به روایت اسناد ساواک، به اسناد مبارازتی مرحوم حاج حبیب‌الله عسکراولادی یار صادق و دیرین حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی )آراسته گردیده است.

مرحوم عسکراولادی از افراد نادری بود که از ابتدای نهضت امام با تمام توان و وجود خویش و با اخلاص و تلاشی مجدانه در خدمت نهضت قرار گرفت و با مجاهدت او و همرزمانش هیئت مؤتلفه اسلامی از ادغام هیئت های پراکنده شکل گرفت و تا پیروزی انقلاب اسلامی به فراخور اوضاع و امکانات در پیشبرد قیام رهبر کبیر انقلاب اسلامی فعالیت می‌نمود.

در سخن آغازین کتاب در مورد این مجموعه آمده است:
«کتاب حاضر هر چند حاوی اسناد قابل توجهی از دوران مبارزه آن مرحوم است ولی حقیقتاً باید اذعان داشت که این حجم از اسناد تنها گوشهای کوتاه از زندگی سراسر مجاهدت اوست که از دید ساواک یا منابع آن پنهان نمانده و از طریق گزارش‌ها یا متون بازجویی‌های طاقت‌فرسای ساواک از وی به دست ما رسیده است. لذا امیدواریم با تدوین همین مقدار از اسناد موجود، دین کوچکی از آن شخصیت والا مقام را ادا کرده باشیم و این کار مقدمه ای برای تحقیق پژوهشگران پیرامون زندگی پر بار آن مرحوم باشد.»

کتاب یاد شده به مانند کتاب‌های دیگر این مرکز از سخن ناشر و مقدمه و اسناد تشکیل یافته است و در پایان کتاب اسناد ضمیمه، فهرست اعلام، عکس ها و فهرست منابع و مآخذ جای گرفته است. مقدمه کتاب شرحی از زندگی و اتفاقات پیش آمده برای مرحوم عسکراولادی و چگونگی پیوستگی وی به رهبری انقلاب، تشکیل هیئت مؤتلفه اسلامی، اعدام انقلابی حسنعلی منصور، نخست وزیر وقت، دستگیری و زندان های سه گانه ایشان و ماجراهای رخ داده در این دوران، چگونگی آزادی وی در سال 1355، برخی از فعالیتهای وی تا پیروزی انقلاب اسلامی و مسئولیت‌ها تا زمان رخت بر بستن از دنیای فانی، است. در اسناد کتاب و در صفحات متعدد، ضمن شرح متن سند و تبیین نقاط مبهم در پاورقی‌ها، می‌توان سیری از نهضت تا پیروزی را به دست آورد و تضاد و تناقضات برخی از گروههای ملحد و معاند را با مبارزان مسلمان و تفاوت روش‌های آنها کشف نمود.در فهرست اعلام نیز سعی شده تا حد امکان اسامی مهم و کلیدی اعم از افراد، اماکن و... درج گردد تا در دسترسی محققین و پژوهشگران تسهیل شود. اسناد ضمایم و تعدادی تصویر بخش های پایانی کتاب هستند.

 

مشخصات کتاب:

  • نام کتاب: حبیب الله عسگراولادی
  • ناشر: مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات
  • تعداد صفحات: 720
  • نوبت و سال انتشار: چاپ اول 1397
  • قيمت: 550000
  • شابك: 978-600-149-116-0

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل