بازدید 3228

عسکر اولادی؛ سیاستمداری مزین به تدین، تخلق و تفکر

منصور قمشه
کد خبر: ۵۴۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 07 November 2015
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) به مناسبت دومین سالگرد فقدان یار دیرین امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، مجاهد صادق مرحوم حاج حبیب الله عسکر اولادی پیامی را صادر کرد.

منصور قمشه به مناسبت دومین سالگرد فقدان یار دیرین امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، مجاهد صادق مرحوم حاج حبیب الله عسکر اولادی پیامی را صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

چهاردهم آبان‌ماه مصادف با دومین سالروز فقدان بزرگ مردی است که زندگی پرخاطره و مخاطره او با اتفاقات تاریخ معاصر ایران گره خورده و عجین شده است.

حاج حبیب الله عسکراولادی را می‌توان به جد یکی از تاثیرگذارترین افرادی دانست که از ابتدای تکوین نهضت اسلامی به رهبری و زعامت حضرت امام خمینی (ره) در بطن رویدادهای انقلاب اسلامی حضور داشت و به عنوان یک چهره پرتلاش در عرصه‌های مختلف قبل و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب به ایفای وظیفه پرداخت.

مرور تاریخ انقلاب اسلامی حکایت از همراهی و نقش پذیری‌های مومنانه و اثرگذار آن فقید سعید است که در این میان ارادت به مرجعیت و روحانیت اصیل و تبعیت وی از ولایت فقیه از درخشندترین زوایای شخصیت این اسوه تقوا و مبارزه است.

مرحوم حاج حبیب‌الله عسکر اولادی که در خانواده‌ای متدین و مذهبی رشد یافته بود در محضر عارف وارسته مرحوم حاج محمد حسین زاهد درس تقوا و پرهیزگاری حوزوی و مشق ارادت به خاندان رسول الله (ص) را فرا گرفت و توشه‌ای گرانبها برای سال‌های سخت مبارزه و خدمت فراهم نمود. مرور تاریخ انقلاب اسلامی حکایت از همراهی و نقش‌پذیری‌های مومنانه و تاثیرگذار آن فقید سعید است که در این میان ارادت به مرجعیت و روحانیت اصیل و تبعیت وی از ولایت فقیه از درخشندگی خاصی برخوردار است. تدبر و تعهد ایشان در امور سیاسی از او چهره‌ای ساخته بود که تمامی دوستداران انقلاب اسلامی با هر گرایش سیاسی از او به نیکی یاد می‌کنند و این امر میسر نمی‌شود مگر با تقوا و پرهیزگاری که فرمود (والذین آمنو و عملوالصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا)

این یار دیرین حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اگرچه 15 سال از عمر خود را در زندان‌های تاریک نظام ستم شاهی سپری نمود، ولی هیچگاه خللی در اهداف بلندش ایجاد نشد و پس از آن سال‌های سخت و دشوار، بار دیگر در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضوری وظیفه مدار داشت.

ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تعبیر زیبایی در خصوص شخصیت مجاهد صادق مرحوم عسکر اولادی دارند، ایشان در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت وی فرمودند: «به نظر من مرحوم عسکر اولادی در سه بخش آدم برجسته‌ای بود:

یک بخش، بخش دینی بود؛ تدین. ایشان انصافا متدین به معنای واقعی، متعبد، پایبند به مسائل شرعی و دینی به معنای واقعی کلمه بود.

جنبه دومی که در آقای عسکراولادی بود جنبه اخلاقی بود؛ ایشان انسانی بود دارای اخلاق حسن شرعی؛ بسیار متین، پر حوصله، صبور، با انصاف؛ خب روح تدین اینها است دیگر، والا کسی نماز هم بخواند، نوافل هم بخواند، نماز شب هم بخواند، اما در برخوردش با مردم آدم بی‌انصافی باشد، این نیست دیگر. مرحوم عسکر اولادی از لحاظ خلقیاتی، انسان اخلاقی دینی بود، یعنی آدم صبوری بود، آدم بسیار متینی بود، آدم بسیار با انصافی بود، که این را ما در رفتارهای ایشان می‌دیدیدیم. آدم مراقبی بود؛ مراقب خودش بود.

جنبه سوم آقای عسکر اولادی جنبه فکری بود، ایشان یک آدم فکری بود؛ آدم بسیار خوش فکر در مسائل سیاسی و در مسائل اجتماعی بود و به هیچ وجه ایشان یک آدم عامی نبود؛ در همه مسائلی که وارد می شد اهل فکر بود، هم در مسائل اقتصادی. در مسائل سیاسی هم همین جور؛ آدمی بود اهل فکر، اهل فهم، میفهمید، تشخیص می داد.

یکی از بخش‌های مهم زندگی و خدمات عبد صالح خدا مرحوم حبیب الله عسکر اولادی نقش بی‌بدیل وی در راه‌اندازی و گسترش کمیته امداد امام خمینی (ره) بود. آن فقید سعید از نخستین روزهای صدور فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در اسفندماه سال 1357 مبنی بر تاسیس این نهاد در کنار سایر یاران امام توانست یکی از موفق‌ترین نهادهای انقلابی را در نظام اسلامی شکل دهد و در خدمت بهترین بندگان خدا باشد و علی‌رغم مسئولیت‌های خطیری که برعهده داشت تا پایان عمر هرگز این سنگر را رها ننمود.

مسیری را که معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برای تمامی دلسوزان و دست اندرکاران نظام اسلامی ترسیم فرمود خدمت بی‌منت به مردم است، رهنمودی که مرحوم عسکر اولادی در تمامی عرصه‌های خدمت نصب العین قرار داده بود و خود را خادم محرومان و نیازمندان می‌دانست و در جهت رفع مشکل این عزیزان از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار