بازدید 12484
آخرین تحولات خاورمیانه؛

موافقت دولت‌های عربی با استقرار نیرو‌های آمریکایی در این کشورها/تشدید اختلاف بولتون با پامپئو درباره ایران/هشدار درمورد آمادگی جبهه النصره برای حمله شیمیایی به ادلب/نگرانی سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال تحریف اطلاعات درباره ایران

هشدار در مورد آمادگی جبهه النصره برای حمله شیمیایی به ادلب، تشدید اختلاف بولتون با پامپئو درباره ایران، نگرانی سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال تحریف اطلاعات درباره ایران و واکنش سازمان ملل به افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به موافقت دولت‌های عربی با استقرار نیرو‌های آمریکایی در این کشور‌ها نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 18 May 2019

هشدار در مورد آمادگی جبهه النصره برای حمله شیمیایی به ادلب، تشدید اختلاف بولتون با پامپئو درباره ایران، نگرانی سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال تحریف اطلاعات درباره ایران و واکنش سازمان ملل به افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به موافقت دولت‌های عربی با استقرار نیرو‌های آمریکایی در این کشور‌ها نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه الشرق الاوسط بامداد شنبه در گزارشی مدعی شد که عربستان و اعراب حاشیه خلیج فارس با استقرار نیروهای آمریکایی در این کشورها موافق کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، منابع آگاه به نشریه الشرق الاوسط گفته‌اند که عربستان و تعدادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با درخواست آمریکا برای باز استقرار نیروهای نظامی در آب‌های خلیج فارس و در خاک این کشورهای عربی موافقت کرده‌اند.

این منابع گفتند، این موافقت بر اساس توافقات دوجانبه میان آمریکا از یک طرف و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از طرف دیگر بوده و هدف آن مقابله با هرگونه احتمال حمله ایران است.

این منابع آگاه اضافه کردند که هدف نخست باز استقرار نیروهای آمریکایی در کشورهای خلیج فارس، عملیات مشترک بین واشنگتن و این کشورها برای مقابله با هرگونه تشدید نظامی یا حمله به کشورهای عربی یا منافع آمریکا در منطقه بوده و هدف آن وارد شدن به جنگ با ایران نیست.

موافقت دولت های عربی با استقرار نیروهای آمریکایی در این کشورها/تشدید اختلاف بولتون با پامپئو درباره ایران/هشدار درمورد آمادگی جبهه النصره برای حمله شیمیایی به ادلب/نگرانی سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال تحریف اطلاعات درباره ایران
از سوی دیگر، منابع دیپلماتیک عربی اعلام کردند، تماس‌های متعددی بین کشورهای عربی در حال انجام است تا در حاشیه نشست سران کشورهای اسلامی که در دهه آخر ماه رمضان در مکه برگزار خواهد شد، نشست محدود سران کشورهای عربی نیز در حاشیه آن برگزار شود.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، افزودند، این نشست در صورت برگزاری شامل سران کشورهای عربی خواهد بود که در نشست سران اسلامی حضور خواهند یافت و دیدگاه مشترکی در قبال تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارند.

هشدار در مورد آمادگی جبهه النصره برای حمله شیمیایی به ادلب

وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد، تروریست‌های جبهه النصره به دنبال سناریوی شیمیایی در شمال سوریه هستند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: تروریست‌های جبهه النصره به دنبال سناریوی شیمیایی در نزدیکی شهر سراقب در استان ادلب سوریه هستند تا روسیه را متهم به کارگیری مواد شیمیایی علیه غیرنظامیان کند. بر اساس اطلاعات وارده از ساکنان سراقب، جبهه النصره در این منطقه مسکونی آماده سناریوی شیمیایی می‌شود تا نیروی هوایی روسیه را متهم کند. جبهه النصره به دنبال تصویربرداری فیلمی است که در آن ادعا می‌شود نیروی هوایی روسیه از سلاح شیمیایی در نزدیکی سراقب استفاده کرده است و این فیلم را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند.

تشدید اختلاف بولتون با پامپئو درباره ایران

افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران باعث شده تا اختلافات میان مشاوران ارشد سیاست خارجی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا یعنی «ماپک پامپئو» مشاور امنیت ملی و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز افزایش یابد.

به گزارش نشریه پالتیکو، کارزار فشار حداکثری علیه تهران، باعث تشدید شکاف‌ها میان دو مرد سیاست خارجی ترامپ شده است. بولتون کنترل شدیدی درباره روند تصمیم گیری امنیت ملی آمریکا داشته و به معرفی روند جدیدی درباره رویکرد سیاست آمریکا پرداخته است.

از سوی دیگر، پامپئو و «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تأکید کرده‌اند که هدف دولت در تشدید فشارها علیه ایران انجام مذاکرات مجدد با ایران بوده است.

موافقت دولت های عربی با استقرار نیروهای آمریکایی در این کشورها/تشدید اختلاف بولتون با پامپئو درباره ایران/هشدار درمورد آمادگی جبهه النصره برای حمله شیمیایی به ادلب/نگرانی سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال تحریف اطلاعات درباره ایران

اما بولتون که پیش از پیوستن به کاخ سفید آشکارا خواستار تغییر رژیم در ایران بوده، به شدت درباره ارزش مذاکرات با دشمنان ابراز تردید کرده بود. در حالی که پامپئو به شدت در حال کار کردن بر روی پیشبرد رویکرد سیاست خارجی رئیس جمهوری است، بولتون تلاش می‌کند این سیاست را در خلاف جهت خواسته رئیس جمهور شکل دهد.

از پامپئو 55 ساله به عنوان فردی که به رئیس جمهور وفادار است یاد می‌شود و وی به ندرت دیدگاه‌های رئیس جمهور را به چالش کشانده است. برخی مقامات دولت بر این باورند این عضو سابق کنگره ـ که اخیرا نیز درباره شرکت در انتخابات سنا ابراز تمایل کرده ـ تا حد زیادی همچنان به فکر آینده سیاسی خود است؛ اما در مقابل، بولتون که سال‌ها مناصب دولتی داشته و هرگز تردیدی در ارائه دیدگاه‌های غیرقابل قبول نداشته در 70 سالگی منصب مشاور امنیت ملی را بر عهده دارد که به نظر می‌رسد آخرین پست وی در دولت باشد.

«دیوید روتکوف» مشاور بازرگانی که کتاب‌هایی درباره سیاست خارجی آمریکا نوشته است، گفت: پامپئو خود را فردی نشان داد که خیلی زیاد دیدگاه‌های ترامپ در حوزه سیاست خارجی را درک می‌کند. در مورد ایران، مقامات آمریکایی گفته‌اند که رویکردهای واگرای آنها در تعامل با رئیس جمهور باعث تصعیف روابط آنها شده است، حال آنکه آمریکا در حال صف آرایی نظامی در برابر ایران بوده و ایران نیز تهدید کرده که از توافق هسته‌ای سال 2015 که با دولت اوباما و پنج کشور دیگر حاصل شده، خارج خواهد شد.

هرچند بولتون و پامپئو به طور گسترده‌ای دارای غرایز ستیزه‌جوی یکسانی هستند، زمانی که اختلافات افزایش می‌یابد، بولتون کاملا شفاف ساخته که چرا وی به عنوان فردی عاری از روندهای بروکراتیک یاد می‌شود.

وی بر خلاف کسانی که پیش از این سمت مشاور امنیت ملی را بر عهده داشته‌ و معمولا به عنوان داوری بی طرف رفتار می‌کردند، تهاجمی به شکل دادن سیاست خارجی آمریکا می پردازد.

یکی از مقامات سابق دولت که همچنان به پامپئو نزدیک است، گفت: بولتون زیاد روحیه همکاری ندارد و تمایل دارد تا کارها را خود انجام دهد اما پامپئو ذاتا به دنبال همکاری است و حتی اگر در کاری ضرورتی به همکاری وجود نداشته باشد، وی احساس می‌کند که باید همکاری کند، چون وی وزیر امور خارجه است.

یک مقام ارشد دولت گفت: پامپئو نارضایتی خود را از اقدام بولتون در استفاده از توئیتر در اعلام اقدام سیاسی آمریکا پیش از آنکه با وی رایزنی شود، اظهار داشته است.

نگرانی سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال تحریف اطلاعات درباره ایران

رؤسای سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور از احتمال تحریف اطلاعات دولت درباره ایران ابراز نگرانی کردند.

در نامۀ رؤسای دموکرات کمیته روابط خارجی، نیروهای مسلح و اطلاعات مجلس نمایندگان به وزیر خارجه ایالات متحده از او خواسته شده است تا اسناد مربوط به برنامه تسلیحاتی ایران را پیش از روز دوم خرداد در اختیار آنها بگذارد.

این نامه در حالی برای مایک پمپئو ارسال شده است که خبرگزاری رویترز ماه گذشته گزارشی در مورد اختلاف بین مقامات اطلاعاتی و وزارت خارجه آمریکا بر سر ارزیابی سالانه از اجرای توافق‌های کنترل تسلیحات منتشر کرده بود.

موافقت دولت های عربی با استقرار نیروهای آمریکایی در این کشورها/تشدید اختلاف بولتون با پامپئو درباره ایران/هشدار درمورد آمادگی جبهه النصره برای حمله شیمیایی به ادلب/نگرانی سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال تحریف اطلاعات درباره ایران

بنا بر این گزارش شماری از مقامات دولت ایالات متحده از احتمال اعمال ملاحظات سیاسی در ارزیابی وضعیت تسلیحاتی ایران ابراز نگرانی کرده بودند.

وزارت خارجه آمریکا تاکنون از اظهارنظر در مورد نامه رؤسای سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا خودداری کرده است.

همزمان با ارسال نامه رؤسای سه کمیته مجلس نمایندگان به وزیر خارجه ایالات متحده، سه مقام آمریکایی روز پنجشنبه اعلام کردند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور به مشاورانش گفته است که وی به دنبال جنگ با ایران نیست.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «او [ترامپ] نمی‌خواهد وارد جنگ شود. او چنین آدمی نیست.»

بنا به همین گزارش رئیس جمهوری آمریکا با این حال خطاب به مشاورانش تأکید کرده است که قصد دارد از منافع آمریکا در منطقه خاورمیانه دفاع کند.

دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی سال 2016 خود ضمن انتقاد از جنگ‌های خارجی پرهزینه کشورش وعده داده بود که مانع از ورود آمریکا به درگیری جدید نظامی خواهد شد.

واکنش سازمان ملل به افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا

سازمان ملل متحد در ارتباط با تنش میان ایران و آمریکا در منطقه خلیج فارس، از همه طرف‌ها خواست تا نهایت خویشتنداری را رعایت کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، «استفان دویاریچ» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در این مورد به خبرنگاران گفت: «ما درباره ناآرام شدن شرایط بسیار نگرانیم. از همه می‌خواهیم که حداکثر خویشتنداری را داشته باشند تا از هرگونه تشدید اوضاع و بالا گرفتن تنش جلوگیری شود.»

وی با اعلام اینکه شرایط شکننده است، گفت: «ما از آنچه شنیده‌ایم، نگران هستیم. گوترش اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد و ارتباطاتی هم برقرار شده است. ما شرایط را زیر نظر داریم. پیام ما و پیام دبیر کل خویشتنداری هم در مورد اقدام و هم در مورد حرف است. شرایطی وجود دارد که امکان دارد، اقدامات و حرف‌ها مورد سوءبرداشت قرار گرفته شود و می‌تواند به اقدامات فاجعه‌بار منتهی شود. بسیار مهم است که ما در هر دو مورد حرف و عمل خویشتندار باشیم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۹
معلوم شد همه شیوخ خلیج فارس با میلیاردها دلار سلاح های پیشرفته در برابر ایران هیچ هستند.

انشاالله جنگ نشود و نخواهد شد

جنگ واقعی در داخل کشور و بین مردم و دلالان در جریان است.
پاسخ ها
مسلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
اجازه نمی دهند ملت عرب تکان بخورد، همین الجزایر داره برای دمکراسی اقدام می کند هیچ بعید نیست لحظه اخر به سرنوشت مصر دچار شود یه دیکتاتور دیگه جای دیکتاتور دیگر را بگیرد..
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
آدم باورش نمی شود این عرب همان ملت عربی است که تا اسپانیا پیش رفت حالا دارد پول خرج می کنند تا بهتر و وحشتناک تر همدیگر را بکشند.قبلا سوریه حالا یمن هنوز یمن تمام نشده لیبی شروع شده چرا؟
حکم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
چه بلایی سر شیوخ عرب آمده که یا بجان هم می افتند یا به جان ایران، امان از دست این گاو شیرده امان.
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
جناب ناشناس 09:07 این شیوخ عرب خلیج فارس خرید بمب را ترجیح می دهند
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
شیوخ عرب امثال بن سلمان و بن آل نهیان حاضرند پول نفت شان را به راحتی به امثال ترامپ بدهند ولی به ما نه یعنی همه دارند عربستان سعودی و امارات را می دوشند ولی به ما اجازه نزدیک شدن هم نمی دهند
مهدی
| Germany |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
با جابجایی های داخلی و تغییرات در منطقه گزینه جنگ مستقیم ویا نیابتی افزایش یافته است.
جنگ یعنی فشار بیشتر بر روی مردم و درآمد بیشتر برای کاسبان جنگ.

اینطرف دلالان اقتصادی در کشور و آنطرف فروشندگان اسلحه در جهان .

فقط مردم قربانی خواهند شد.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
کاملا صحیح
ای لشگرصاحب زمان اماده باش اماده باش
به نبردی بی امان اماده باش اماده باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
آماده ایم
مهدی
| Germany |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
ا با شعار به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید
ظاهراسخنگوی پارلمان کویت گفته منطقه بشدت ناامن شده ومادرحال اماده شدن برای جنگ هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
ظاهرا رو ولش کن. اینقد ظاهر بین نباش
خسته شدیم بابا. به طبل جنگ بکوبید و کار یکسره کنید.
سخنان شب گذشته پمپئو علیه ایران را بخوانید و خواهید تیم جنگ طلب عوضی امریکا کاملا یکدست و هر یک‌از دیگری در ضدیت با ایران دیوانه تر است.
شنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۰:۰۵
دلار ۱۴۸۰۰
سکه ۴۹۸۰۰۰۰
مگر در سالهای گذشته کجا مستقر میشدند غیر از گاوداری بزرگ جنوب خلیج فارس با کلی گاو شیره
شنبه ۲۸ اردیبهشت (اولین روز اجرای طرح بازارارزمتشکل)
یورو ۱۶۶۰۰
دلار۱۴۷۷۰
سکه ۵۰۰۰۰۰۰
آخرش این ماجراجویی ها ترامپ عین پرزیدنت کارتر و کندی کار دستش می دهد، یه عده فقط بدنیال ایجاد شور و هیجان هستند در سیاست دولت امریکا هزینه اش را مالیات دهنده ها و خانم ملانی می دهند
سازمان های بین المللی و اروپا در یک کار استاد هستند ابراز نگرانی، عجب عالمی دارد دنیای سیاست، یه عده دانش آموز در یمن ابر اثر بمباران و بیماری وبا می میرند ابراز نگرانی، سپاه وارد خلیج فارس می شود ابراز نگرانی داعش حمله شیمیایی می کنه ابراز نگرانی، رییس جمهور ونرئلا میشه 2 تا ابراز نگرانی جنگ تجاری بین امریکا و چین پیش می آید ابراز نگرانی، روسیه کریمه را تصرف می کند ابراز نگرانی ... خوب عوام را سرکار می گذارین با این ابراز نگرانی هاتون.
روسیه که در یک سال اخیر بیش از 80 میلیارد دلار از سرمایه های خود را از آمریکا خارج کرده است
در جمله زیر، بجای بولتون، اشتباهاً پمپئو نوشته اید
افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران باعث شده تا اختلافات میان مشاوران ارشد سیاست خارجی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا یعنی «ماپک پامپئو» مشاور امنیت ملی و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز افزایش یابد.
افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران باعث شده تا اختلافات میان مشاوران ارشد سیاست خارجی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا یعنی «ماپک پامپئو» مشاور امنیت ملی و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز افزایش یابد.
اصلاح شود
غلط انشایی وجود داره : «ماپک پامپئو» مشاور امنیت ملی و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز افزایش یابد.
جنگ نمی شود چون هدف آمریکا دوشیدن کشورهای عربی است که بااین روش بهتراجرامیشود
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
ما الان نقش لولو رو برای اعراب داریم
من فکر میکنم امام زمان (ع )هیچگاه نخواهد ملت ایران از جمله شیعیان ایران در زندگی دچار سختی و گرسنگی وبیکاری و گرانی و جنگ شود
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
شما تا بحال فکرت درست جواب نداده ، هم جنگ داشتیم و هم همواره تهدید جنگ و گرانی هم دیگه گفتنش لازم نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان