بازدید 32698

چالش جدید دولت و مجلس بر سر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان/ آیا دولت، مصوبه مجلس را زیر پای گذاشته است؟

مجلس تصویب کرد، از ابتدای سال ۱۳۹۸ حقوق ثابت برای همه حقوق بگیران به میزان ۴۰۰ هزار تومان افزایش یابد و علاوه بر این، تصمیم گرفته شد که دولت حقوق‌ها را تا ده درصد افزایش دهد. گزارش‌ها حکایت از آن دارد، برخی دستگاه‌ها به این قانون عمل نمی‌کنند. نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ به تابناک اقتصادی گفت: یقیناً مجلس و کمیسیون‌های مربوطه مثل کمیسیون بودجه و بازو‌های نظارتی که در اختیار نمایندگان است پیگیر این موضوع خواهند بود.
کد خبر: ۸۹۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ 15 May 2019
تابناک اقتصادیمجلس تصویب کرد، از ابتدای سال ۱۳۹۸ حقوق ثابت برای همه حقوق بگیران به میزان ۴۰۰ هزار تومان افزایش یابد و علاوه بر این، تصمیم گرفته شد که دولت حقوق‌ها را تا ده درصد افزایش دهد. گزارش‌ها حکایت از آن دارد، برخی دستگاه‌ها به این قانون عمل نمی‌کنند. نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ به تابناک اقتصادی گفت: یقیناً مجلس و کمیسیون‌های مربوطه مثل کمیسیون بودجه و بازو‌های نظارتی که در اختیار نمایندگان است پیگیر این موضوع خواهند بود.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی؛ در سال گذشته با افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات، قدرت خرید مردم به خصوص حقوق بگیران به شدت کاهش یافت و دولت برای جبران این کاهش قدرت خرید وعده داد که حقوق را به میزان ۲۰ درصد برای سال ۱۳۹۸ افزایش دهد. این موضوع برای اولین بار رسما در بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۸ که اوایل آبان ماه توسط رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، اعلام گردید. افزایش ۲۰ درصدی حقوق، سپس در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ گنجانده شد.
 
چالش جدید دولت و مجلس بر سر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان/ آیا دولت، مصوبه مجلس را زیر پا گذاشته است؟
 

این افزایش یکسان حقوق برای کارکنان، در مجلس با انتقادات جدی رو به رو شد و برخی نمایندگان به مخالفت با آن پرداختند. از جمله این مخالفان، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون ولایی مجلس بود. وی طی مصاحبه‌ای در ۹ اسفند ۱۳۹۷ در این باره گفت: براساس مصوبه، کسی که یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌گیرد، ۲۵۰ هزار تومان افزایش حقوق دارد و کسی که ۲۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، ۴ میلیون حقوقش افزایش پیدا خواهد کرد. وی افزود: این درست نیست که میزان افزایش حقوق یک مدیر با حقوق ۲۰ میلیون تومانی ۴ میلیون تومان باشد، اما یک کارمند با حقوق یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فقط ۲۵۰ هزار تومان حقوقش افزایش پیدا کند و این اقدام کشور ناعادلانه است.

سرانجام بعد از کشمکش‌های فراوان، در جلسه روز شنبه مورخه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ مجلس، ماجرای افزایش حقوق ۲۰ درصد برای تمامی کارمندان دولت منتفی شد و مجلس تصویب کرد که از ابتدای سال ۱۳۹۸ حقوق ثابت برای همه حقوق بگیران به میزان ۴۰۰ هزار تومان افزایش یابد و علاوه بر این، تصمیم گرفته شد که دولت حقوق‌ها را تا ده درصد افزایش دهد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش به این مصوبه مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس گفت که دولت نمی‌تواند مصوبه خانه ملت درباره افزایش حقوق به میزان ۴۰۰ هزارتومان اجرایی کند.

همچنین حمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه طی مصاحبه دیگری در ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ضمن اعلام اینکه روش افزایش حقوق کارکنان برای سال آینده مورد تأیید دولت نیست، گفت: دولت در ارتباط با تصویب مصوبه‌ای که به تأیید مجلس رسید دو اشکال اساسی شکلی و حقوقی دارد.

وی ادامه داد: طبق اصل ۱۲۶ قانون اساسی امور اداری و استخدامی مباحث برنامه و بودجه از اختیارات رئیس جمهور است. پورمحمدی افزود: از سوی دیگر قانون برنامه ششم هم در ماده ۲۸ مقرر کرده که دولت در حدود اعتبارات هزینه‌ای نسبت به تعیین ضریب، حقوق کارکنان دولت را تغییر می‌دهد این یعنی تعیین ضریب حقوق هم به عهده دولت است.

در ۱۷ اسفند ۱۳۹۷، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه طی مصاحبه‌ای گفت: میزان افزایش حقوق کارمندان، هفته آینده دوباره در مجلس بررسی می‌شود. وی با اعلام این خبر و با بیان اینکه دولت و مجلس درخصوص افزوده شدن ۳۲ هزار میلیارد تومان به حقوق کارکنان در سال ۹۸ اتفاق نظر دارند، افزود: آنچه بین دولت و مجلس محل اختلاف است نحوه توزیع این مبلغ است که امیدواریم هفته آینده به تفاهم برسیم.

حمیدرضا حاجی بابایی نیز در واکنش به این مصاحبه رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورخه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی زمانی که موضوعی در مجلس به تصویب برسد در صورتی قابل اصلاح بوده که آن مصوبه از سوی شورای نگهبان رد شود، لذا شورای نگهبان هیچ ایرادی به تبصره ۱۲ نگرفته است و افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان لشکری و کشوری دولت از سوی شورای نگهبان تأیید شده است، بنابراین هرگونه مذاکره بین مجلس و دولت که بخواهد مصوبه افزایش حقوق‌ها را تغییر دهد قطعاً منتفی است.

وی با اشاره به اینکه نوبخت عنوان کرده ۳۲ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق‌ها در نظر گرفته شده است، ادامه داد: مجلس در این رقم با رئیس سازمان برنامه و بودجه اختلاف نظر دارد، چون بودجه افزایش حقوق‌ها ۳۸.۹ هزار میلیارد تومان است.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیز در ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ با اشاره به اینکه ایراد‌های لایحه بودجه ۹۸ به مجلس اعلام شده است، گفت: این شورا ایراد قانونی و شرعی به افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی نگرفت.

به هر صورت، موضوع افزایش حقوق کارکنان به صورتی که مجلس در نظر گرفته بود مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت و به نوعی مهر تأیید بر اجرای آن زده شد، اما با آغاز سال ۱۳۹۸، دوباره این موضوع با یک اظهارنظر رئیس سازمان برنامه و بودجه به صدر اخبار بازگشت.

در ۱۸ فروردین ماه ۱۳۹۸ محمدباقر نوبخت طی مصاحبه‌ای در خصوص افزایش حقوق کارمندان دولت گفت: به علت اختلاف نظر مجلس و دولت در افزایش حقوق ۲۰ درصدی و یا ۴۰۰ هزارتومانی کارکنان، این مصوبه با کُندی در حال انجام است و در حال حاضر تصمیم دولت بر آن شد که کارکنان دولت حقوق فروردین و در نهایت اردیبهشت خود را با افزایش ۲۰ درصدی و میانگین متوسط دریافت کنند.

این اظهار نظر نوبخت با واکنش‌هایی از سوی نمایندگان مجلس همراه شد. به عنوان نمونه، حمیدرضا حاجی بابایی نیز طی مصاحبه دیگری در مورخه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۸ با تاکید بر اینکه اجرای مصوبه مجلس برای افزایش حقوق‌ها قطعی است، گفت: صحبت‌های ضد و نقیض برخی مسئولین کشور در رابطه با افزایش حقوق در سال ۹۸ سوهان روح کارمندان و بازنشستگان شده است.

اما رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این که افزایش حقوق کارمندان در فروردین و اردیبهشت ماه با فرمول ۲۰ درصدی اعمال می‌شود، گفت: خیر؛ افزایش حقوق کارمندان دولت طبق مصوبه مجلس و آن چیزی که تصویب شده است از فروردین ماه اعمال خواهد شد.

با پایان فروردین ماه ۱۳۹۸ و واریز حقوق‌ها گویا باز هم دولت به درستی مصوبه مجلس را اجرا نکرد چرا که عبدالرضا مصری نماینده مجلس در دوم اردیبهشت ۱۳۹۸ با انتقاد از بی توجهی به وضعیت معیشت رزمندگان معسر تصریح کرد: ما در قانون مصوب کردیم که میزان ۴۰۰ هزار تومان به حقوق کارمندان اضافه شود، اما در این مورد باز هم رزمندگان معسر مورد ظلم واقع شدند که حتی یک ریال به مبلغ ۶۰۰ هزار تومانی که دریافت می‌کنند، اضافه نشد.

همچنین در چهارم اردیبهشت ۱۳۹۸، سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس گفت: طبق اخبار منتشره برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی افزایش ۴۰۰ هزار تومانی را اجرا نکرده و ۱۰ درصد افزایش که باید طبق فرمول انجام می‌شد را نیز اعمال نکرده‌اند.

در ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ نیز شکور پورحسین شقلان، عضو ناظر مجلس در شورای حقوق و دستمزد با اشاره به رسیدن گزارش‌هایی از سوی برخی کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی به مجلس مبنی بر افزایش نیافتن حقوقشان در سال ۹۸، اظهار داشت: طبق این گزارش‌ها مطلع شدیم که دولت در برخی دستگاه ها، مصوبه مجلس درباره افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارکنان را اجرا نمی‌کند.

همین گزارش‌ها مبنی بر عدم اجرای مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق کارکنان باعث شد تا حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و وبودجه مجلس در ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ نامه‌ای را به رؤسای مجلس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی ارسال کند. در این نامه آمده بود: "خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به مصوبه بند «الف» تبصره «۱۲» قانون بودجه سال ۱۳۹۸ در رابطه با حقوق و دستمزد کارکنان کشوری و لشکری اعم از شاغلین و بازنشستگان نظارت کامل اعمال شود، تا عیناً مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرا شود. متأسفانه گزارش‌های ضدونقیضی حاکی از عدم رعایت قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی است و این موضوع میلیون‌ها تن از کارکنان شاغل و بازنشسته را نگران نموده است. "

البته حاجی بابایی تنها به ارسال این نامه اکتفا نکرده و در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در نشست علنی مجلس در تذکری گفت: متاسفانه مصوبه دولت برعکس مصوبه مجلس اجرا می‌شود و دولت براساس روندی که خودش اعتقاد دارد کسانی که یک میلیون و ۲۴۰ هزار حقوق می‌گیرند ۴۰۰ هزار تومان افزایش به اضافه ۳.۲ درصد اضافه کرده است و کسی که ۲۰ میلیون حقوق می‌گیرد ۴۰۰ هزار تومان به اضافه ۱۶ درصد یعنی ۶ درصد بالاتر از قانونی که مصوب کردیم دریافت می‌کند و به گونه‌ای پلکانی واژگون و معکوس اجرا کرده است.

وی افزود: ما براساس قانون اساسی و آئین نامه داخلی سوگند یاد کرده ایم و مجلس موظف است به این موضوع ورود کند؛ در سراسر کشور اعتراض عمومی بالاست و باید از طرف مجلس قول دهیم که مجلس، دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور ورود پیدا کند و کارمندان و بازنشستگان در سراسر کشور بدانند قانون مجلس قطعا اجرا می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: معلمان بدانند که ۴ درصد و ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۰ درصد را دریافت می‌کنند و از همه مهمتر کسانی که حقوق ۲.۵ میلیون تا ۴ میلیون می‌گیرند به جای افزایش ۲۰ درصدی حقوق آن‌ها ۱۸ درصد افزایش یافته و این خلاف مصوبه مجلس و تمامی احکام صادر شده و غیرقانونی است و انتظار می‌رود مجلس با هماهنگی دولت قانون مصوب را اجرا کند.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تذکر شما قابل توجه است، فلسفه اینکه مجلس مصوبه افزایش حقوق را صادر کرد این بود که فاصله بین حقوق‌ها کاهش یابد و این روشی که دولت در حال حاضر در مورد ۱۰ درصد اعمال کرده، خلاف هدف مصوبه مذکور است.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز طی مصاحبه‌ای در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ با اشاره به مغایرت بخشنامه‌های دولتی در خصوص افزایش حقوق‌ها با مصوبه مجلس، گفت: قرار است کمیسیون برنامه و بودجه از آخرین وضعیت افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان گزارش تهیه کند.

علی اصغر یوسف نژاد نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ طی مصاحبه‌ای با خبرنگار تابناک اقتصادی در همین زمینه گفت: هنگامی که قانونی نوشته می‌شود دولت ملکف به اجرای آن است و اگر در حین اجرا مشاهده شد که در این قانون، اشکالی وجود دارد یا نیاز به اصلاح است یا باید مورد بررسی مجدد قرار گیرد و قانون گذار زوایای واقعی کار را در قانون ندیده است و یا قانون اجرایی نیست، دولت باید قانون را اجرا کند و به موازات آن دیدگاه و نظرات خود را برای اصلاح قانون یا حتی برای لغو قانون و بررسی مجدد قانون به مجلس ارسال کند. وی ادامه داد: بنابراین، هیچ عامل فردی یا شخصی نمی‌تواند عامل توقف قانون شود.

یوسف نژاد افزود: در این مورد خاص افزایش حقوق هم بار‌ها و بار‌ها در مجلس در مورد آن بحث شده است و نظر دولت و نمایندگان مردم در مجلس در مورد آن خواسته شده است.

نهایتاً خروجی نظریات دولت، نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی، قانون افزایش حقوق به میزان ۴۰۰ هزار تومان به اضافه تا ۱۰ درصد افزایش حقوق برای همه کارکنان بوده است. این قانون ابلاغ شده و بار‌ها و بار‌ها توسط ریاست سازمان برنامه و بودجه تایید شده است و ایشان گفته است که این قانون را ما اجرا می‌کنیم و باید هم اجرا کند. نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ ضمن اشاره به این موضوع که ما نیز شنیدیم که برخی دستگاه‌ها به این قانون عمل نمی‌کنند، گفت: این خلاف قانون می‌باشد و یقیناً مجلس و کمیسیون‌های مربوطه مثل کمیسیون بودجه و بازو‌های نظارتی که در اختیار نمایندگان می‌باشد پیگیر این موضوع خواهند بود.

روز گذشته نیز این موضوع در مجلس توسط یکی از نمایندگان مجلس دوباره مورد بحث واقع شده و حتی چندین بار تذکر در این رابطه داده شده است. البته برداشت من این است که اولاً هیچ دستگاهی جرات تخلف از قانون یا استنکاف از قانون یا عدم اجرای قانون را ندارد و ثانیا با توجه به فضای فکری حاکم بر سازمان برنامه و بودجه و شناختی که از جناب نوبخت دارم کمی بعید به نظر می‌رسد که تخلفی در این زمینه صورت گرفته باشد. به هر حال اگر هم موردی وجود دارد مجلس استقبال می‌کند که دولت این موضوع را جهت حل آن با مجلس در میان بگذارد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۵۴
داماد وزیر کار حق داره خب 80 میلیارم مگه پولیه تو این اختلاس ها بابا موتور پیک موتوری رو بگیییر در نره
چگونه است افزایش قیمت خدمات دولتی و بخصوص ارز در بازار با قیمت بسیار بالا و پر کردن جیب رانت و انحصار و حذف یارانه ها و کاهش سود بانکی وپرداخت حقوق های نجومی به خودشان و نخبگان کند ذهن و افزایش هر چیزی که فشار را بر مردم وارد می کند در توان دولتمندان از رده خارج شده و بازنشسته است ولی پرداخت حقوق کارکنانی که بار کشور بر دوش انهاست از توان دولت خارج است
شرم بر این دولت باد
مصوبه مجلس اجرايي نيست و به ضرر كليه حقوق بگيران است پيشنهاد دولت درست است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
به نظرم دولت مصوبه مجلس را زیرپا نگذاشته است چون فرض کنیم یکی 5 میلیون حقوق بگیرد اگر براساس ده صد وچهار صد هزارتومان مجلس مبنا را درنظربگیرد طرف پنج میلیون و نهصد هزار تومان حقوق میگیرد اگر 18 درصد مصوبه هیات دولت را درنظربگیریم همان پنج میلیون ونهصد هزار تومان میشود اگر اشتباه میگویم خودت حساب کن
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
فکر کنم حقوق شما از اون مبلغ بالاهاست که با پیشنهاد مجلس مخالفی
فرهنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
در چاسخ به پاسخ ناشناس باید عرکنم که اگر حقوق کسی 4میلیون باشد با 18درصد افزایش مشود 720هزار تومان اما با مصوبه مجلس میشود 800هزار تومان یعنی نتیجه خلاف دولت 80هزار تومانی وظلم به کارمندان حقوق پایین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
کی گفته به پیشنهاد مجلس به ضرره؟ من با فوق لیسانس دبیر هستم و حقوق 270 افزایش یافته
یقیننا حقوق شما بالا بوده که مصوبه مجلس به ضررتون هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
مدیر جان
وجداناً فرق جمع با عدد ثابت و ضرب در عدد ثابت را نمی فهمی؟ شایدم با حقوق خودت حساب کردی دیدی ضرب بهتره؟!
بیا برای حقوق 1.200.000 تومان حساب کن تا یاد بگیری.
ضمنا از جایی که هستی هم استعفا بده. مدیری که اصول پایه ریاضی رو ندونه، نبودنش بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
پس نمایندگان چه کاره هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
یعنی اگه مصوبه مجلس اجرا نشه و پیشنهاد دولت اجرا بشه، شماها دیگه راضی هستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
نگفتی چرا؟ با این روش فاصله حداقل و حداکثر بگیر هرسال افزابش می یابد و شکاف اجتماعی بیشتر میشود. ؛
اگر این کارا نکنید قشر پایین له میشن کمی هم به فکر مردم فقی رباشید هرچی به این قشر برسید پول در جامعه میچرخه مثل پزشکا که نیستن ارز از کشور خارج کنن یا مدیران نجوم بگیر ...
برا شکر هم باید بریم تو صف
فردا هم آرد که هیچی برا گندم آسیاب نشده هم باید بریم تو صف....
بله زیر پا گذاشتند. همین امروز صدا زدند برای امضا کردن حکم و تنها 18 درصد اضافه شده بود. از 400 تومن هم خبری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
اون ۴۰۰ هزار تومن تبدیل به ضریب شده و نهایتا با ده درصد شدمجموعا ۱۸ درصد .
مجلس تصویب کرد ۱۰ درصد + ۴۰۰ هزار تومن
با اون ۱۸ درصدی که برات نوشته شده همش محقق شده...چطور با این سطح سواد استخدام شدی
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
فرق هست بین ۴۰۰ تومن + تا ۱۰ درصد و ۱۸ درصد ثابت. کی میخوای بفهمی مجید جان؟
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
یعنی حقوقتون ۵ میلیون تومان بوده؟ چون ضریب ۱۸درصد برای این سطح از حقوقه! از ۱۸ به بالا تا ۳۰ درصد، اشل حقوقی میاد پایین تر...
مهدیس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
والا به شما با این سطح محاسبات و سواد عجیب هزار تومن هم اضافه بشه ظلمه
رئیس جمهور اختیارات لازم را برای سرپیچی از قانون ندارد
چرا؟!
باید می توانست حقوق بیچارگان را ندکی و حقوق برخورداران را زیاد افزایش دهد و بنزین را به دلخواه گران کند.
در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد ،قانون مصوب شدهٔ مورد تایید شورای نگهبان که به دولت هم جهت اجرا ابلاغ شده بود ( قانون خدمات مدیرت کشوری ۸۶/۶/۱۸ ) اما دولت آنرا تا سال ۸۸ اجرا ننمود ،و در سال ۸۸ نیز آنرا برای بازنشستگان پیش از سال ۸۸ اجرا نکرد ،و مجلس هم هیچکاری نتوانست انجام دهد ، بازنشستگان در طی این یازده سال دهها بار در جلو مجلس ،و نهاد ریاست جمهوری ،و سازمان برنامه ،و بودجه ، تجمع کردند ،و در این مدت هزاران نفر از همین قشر پیشکسوت سالمند به دیار باقی رفتند ،و آرزوی در یافت حق خود را بگور بردند ؟ حال جای سوال دارد ،، چگونه دولت بابت فساد ،و دزدی مؤسسات مالی ،و اعتباری حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان از خزانه پرداخت میکند ، اما حق و حقوق قشری که بار انقلاب ،و جنگ تحملی ،و سختیهای تحریم ها را متحمل شده اند ،و اکنون سالمندانی ناتوان جسمی خستند را پرداخت نمیکند ؟ در این رابطه چه کسانی باید پاسخگو باشند ؟ در حالی که در طی همین یکسال اخیر ، هزینهٔ مایحتاج زندگی سه برابر شده ،و دارایی همین قشر ضعیف به یکسوم کاهش پیدا نموده ، و در عوض تعدادی مولتی میلیاردر بواسطهٔ عدم مدیریت صحیح مسولین بوجود آمده اند ، چه باید کرد ؟،،،
کارمندها در دعوای زرگری حاجی بابایی و نوبخت گرفتار شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
دولت قانون رو زیر پا گذاشته اونوقت این. میشه دعوای زرگری
ایرانی
| United States of America |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
دقیقا. دو ماه از سال گذشت تازه میگم احکام مشکل داره. بزاریم یدفه افزایش حقوق امسال و سال بعدو باهم بزنین...!
نوبخت خودش به تنهای یک دولت خود مختار است. حامی نجومی بگیران است چون خودش از قشر مرفه بی درد است .عدالت ایشان برای قشر بدبخت نیست. همراه با تحریم ها وحشتناک قشر محروم تحت فشار قرارداده نوبخت تا زودتر نابود شوند. خدا حق ما را از ایشان بگیرد.
پاسخ ها
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
در انتخاب های بعدیمون دقت کنیم
دولنی از خودی ها تشکیل شده طبعتا از خودیها حمایت خواهد کرد ملت باید خودشان حقشان را از دولت بگیرند والا وضع کارمند وکارگر وبارنشسته بدتر هم خواهد شد
عدالت این نیست که به همه مساوی اضافه بشه،عدالت اینه که بر اساس سابقه کار و مدرک تحصیلی و محل کار و دیگر شرایط گفته شده در قانون کار،به اشخاص،حقوق اضافه بشه،چرا فقط نجومی بگیرها را مثال می زنند؟آیا یه نفر دیپلمه با ده سال سابقه کار بایستی با یه فوق لیسانس با همین سابقه،به یک اندازه ،اضافه حقوق داشته باشند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
چه ربطی داره.این تفاوتها محل اعمال خودش رو داره تو فیش های حقوقی.یعنی واقعا به عنوان یه کارمند این رو نمیدونین؟الان بحث در مورد افزایش حقوقه اخوی نه اینکه همه یه حقوق بگیرن.اونم گفته شده که یه درصد با یه مبلغ وابت.اون درصد به همه اون تفاوتها هم میخوره دیگه.خداوندااااا
ناشناس
| Sweden |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
19:46 شما نمی دانید الان حقوق یک فرد تازه استخدام با یک فرد بالای ده سال یکی است.عین بیعدالتیییییییییییییییییی
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
لااقل در نظر دادن موارد مرتبط را مطرح کنیم هر گونه افزایشی محل و مرجع خود را دارد
حاجی بابایی فقیر فریبی می کند وقصد رو درو کردن اقشارحقوق بگیران وچوب لای چرخ دولت گذاشتن را دارد
ایشان اگر عرضه دارد برای انانکه ۱۲۵۰۰۰۰ تومان می گیرد ۲۰۰ درصد افزایش حقوق تصویب کند وگرنه تقسیم فقر را هر ننه قمری هم می تواند انجام دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
کاملا برعکس...مصوبه مجلس در در روز روشن تغییر می کنه اونوقت شما میگید مجلس عوام فریبی می کنه؟
اینهمه بگیر و ببند برای اینه که حقوق بگیرا سر در گم بشن و آخرش به هر چیزی قانع بشن.یکیشون میگه 20 درصد،اون یکی میگه 400 تومن،یکی دیگه میگه400 باضافه ی ده درصد، حالا ده درصدِ چی ،معلوم نیست و انواع اظهار نظرها.
و متاسفانه همشون هم قدرت دارن،البته برای جلوگیری از جاری شدن نظر بقیشون.
انگار میخوان آپولو هوا کنن.خب وقتیکه با گران کردن دلار، از طلا و سکه بگیرید تا گوشت و پیاز و خیار و گوجه و ماشین و بلیط هواپیما رو گران کردید و منافعش رو با ارزبگیران خوش ژن تقسیم کردید، یه فکری هم بحال امروز میکردید که حقوق بگیران هم روزی کفگیرشون به ته دیگ میخوره و چیزایی رو که گران کرده اید دیگه نمیتونن بخرن.
روز به روز کوچکتر شدنِ سفره ی خانواده ها ، فقط به ضرر خانواده ها نیست، بلکه آتشی ست که همه ی جامعه رو با هم میسوزونه.
حقوقها به صورت کاملا ناعادلانه پرداخت شد و قراردادهای جدید بدون توجه به قانون مجلس، یعنی هرکی حقوقش بیشتر بود بیشتر به حقوقش اضافه شد و بالعکس. تاسف برای دولت که حتی قانون را هم رعایت نمیکند.
آره بابا ، ۴۰۰ هزار تومن خیلی خیلی زیاده !!!
مبادا اینکارو بکنید ها ! خلاصه حواستون جمع باشه که بی گُدار به آب نزنید . . . !!!
دولت بفکر رئیسان و کسانیست که مدیران نجومی بگیر بهشون میگن که حقوقشون خیلی اضاف بشه افراد حقوق کم که عددی نیستند
برخلاف مصوبه مجلس که گفته 400هزار تومان به اضافه 10 درصد.
این مصوبه دولت یعنی افزایش 18 درصد با حداقل افزایش 440 هزار تومان به نفع حقوقهای بالا و به ضرر حقوقهای پایین است زیرا
برای نمونه کسی که حقوقش 1.5 میلیونه با روش مجلس میشه 2050000 یعنی 37درصد افزایش ولی با روش دولت میشه 1940000 یعنی 29درصد افزایش یعنی 8درصد کمتر
و کسی که حقوقش 10میلیونه با روش مجلس میشه 11400000 یعنی 14درصد و با روش دولت میشه 11800000 یعنی همون18 درصد یعنی 4 درصد بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
نگفتن به اضافه ده درصد گفتن تا ۱۰ درلغنقشسوپاپ اطمینان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
نگفتن به اضافه ۱۰ درصد گفتن تا ۱۰ درصد و همین لغت تا نقش سوپاپ اطمینان رو بازی میکنه و دست دولت رو برای هر چی دلش میخواد باز گذاشته .متاسفانه مقنن ما هنوز نمیتونه یه قانون روشن رو تصویب کنه تا در موقع اجرا هر مجری برای خودش تفسیر به رای نکنه
جای تعجب نیست؛ دولت روحانی حزب و دولت تجار و اشراف است.
راوی آقای فرشاد مومنی سند سایت جماران_______ هنگامی که شهید رجایی رییس جمهور شدند، خدمت شهید بهشتی رسیده و تفاوت دستمزد کارمندان و مدیران را بر اساس اسلام سوال کردند؛ شهید بهشتی نسبت کف و سقف حقوق ها را یک به سه دانستند و این قانون از زمان ریاست جمهوری شهید رجایی تا پایان دوره مسوولیت مهندس موسوی اعمال شد.________خب ما ببینیم با این انقلاب چه کردیم یک نفر بازنشسته ویا پای کار 1.4 میلیون ویک مدیر ازنوع ژنهای ویژه ودوسر اطلسی 20 تا30 میلیون یک بازنشسته 20 سال پیش بارتبه 16 و داشتن سابقه مدیریت حدود نیمی از حقوق شاگرد بازنشسته جدیدش باهمان رتبه وبدون سابقه مدیریت را میگیرد _________این که دیگر کاراستکبار جهانی نیست این عمل نتیجه کار دولت شاسی بلندها ومجلس واداده ویا شاید سبیل چرب شده است _____اگر امروز رعایت کف وسقف حقوق بگیران بیت المالی همان 1 به 3 بشود وهمسان سازی حقوق کارکنان وبازنشستگان رعایت بشود لا اقل نارضایتی 40درصد جامعه تقلیل پیدا میکند _______مردم حق دارند مسئولان را بی کفایت ویا دست نشانده و یابی عرضه بدانند تابی جون نترس بخدا این تبعیضها وکاخ نشینی مسولین و تجارت دختران وزیران ورانتخواری داماد وشوهر عمه فلان رجل ملت را عاصی کرده نوبخت تاتومجلس بود حرفای قشنگ قشنگ زیاد میگفت ولی عملا فاصله طبقاتی را به اوج رسانده بعضی از بازنشستگان را به انبار اسقاط فرستاده وازبیت المال افطاری میدهند وحول حالنا الی احسن الحال میخوانند _مردم دولت احمدی نژادشان آرزوست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آقای روحانی غیرازبرجام چه کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کدام کارخانه را راه انداختی کدام سختی معیشت را علی السوی کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟این که هنر نیست تمام کسان ونزدیکان اصحاب قدرت را که به بلوغ رسیده اند بکاربگیری وبه مدیریت برسانی این یعنی کشوری خلاف مشی امام علی ع تابی اگه خدا وکیلی دراین حد آزادی بیان ندارید ونداریم سایتو جم کنید وماهم بقیه عمر را کتاب بخوانیم
مجلس پر است از عوامل فریب.
بازنشستگان کشوری با این حقوق خیلی کم باید بمیرند یا بروند گدایی کنند متا سفیم برای دولت ومجلس ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
برای خودت باید متأسف باشی که چنین دولت و مجلسی برات تصمیم میگیرند.
مصوبه مجلس قانونی است و باید توسط دولت اجرا شود در حالیکه با اجرای مصوبه دولت حقوق مدیران بطرز فاحشی افزایش خواهد یافت و این عادلانه نیست ......
به داد کارمندان ضعیف و بازنشستکان برسید دولت و مجلس هردو وظیفه شرعی دارند که عدالت اسلامی را رعایت کنند با شکم گرسنه نمیتوان مقاومت کرد
باید افسوس خورد دولت قوانین را رعایت نمیکند بعد می آید قانون شهروندی را تصویب میکند
قانون ایثارگران را در قانون توسعه ششم را نیز دولت اجرا نکرد چه کسی پاسخگو ست
با سلام
در صدا و سیما مصوبه مجلس اجرا نشده. گفته اند بنا بر اساس 20 درصد گذاشته اند.
کسانی که این مصوبه را اجرا می کنند حقوق بالایی دارند .
حتی از خبرنگاران صدا و سیما هم صدایی در نیامده چون آنها هم حقوق بالایی می گیرند.
بشکند دستی که به این مجلسیان رای دهد
چرا صدا و سیما مصوبه مجلس را اجرا نمی کند.
بادرود:براساس شنیده هایکی ازوزیران نفت سابق درسفری که به اهوازداشته بودوازمنازل شرکتی بازدیدمیکندباتوجه به امکانات خوب میگوید دنیا تفاوت است باحصیرابادگویایکی ازکارکنان نفت درجواب ایشان میگوید تلاش کنیدتاوضع مردم حصیرآبادبه مثل کارکنان نفت شود،لذاشایسته است حقوقهای پایین به طورمطلوب وحقوقهای بالانیزبصورت نسبی همچنین باتوجه به تورم کمرشکن سال ۹۸افزایش یابد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
کدوم خانه های نفتی لوکس و لاکچریست خانه ۵۰ ۶۰ سال ساخت با امکانات داغون میتوانید به اهواز سر بزنید ونگاه کنید....به دو سه خانه مدیرعامل ها نگاه نکنید باقی خانه هارو ببینید مسکن مهر نفت اهواز را ببینید...
بابا نخواستیم این اضافه حقوق رو، برا 400 هزار تومن کچلمون کردین !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
just 25 dollars!
به بیکاران اصلا فکر نکنید سردرد می گیرید
دولت دستش را به جیب بازنشستگان کرده است
میگم ببخشید شما که نمیتونین مساله به این سادگی رو حل کنین چطور می خواهین مملکت رو اداره کنین
کاش حداقل باتوجه به این همه تورم مصوبه مجلس تاثیر چشمگیری تووضعیت همه کارکنان داشت که این همه اصرار بر اجراش دارن
نماینده گان وکیل کل ملت هستند اگر قانون انها اجرا نشود تمرد است و در دادگاه صالح رسیدگی میشود و اقای حاج بابایی دقیق اشاره نموده اند .
چرا صداو سیما عمل نمی کنه
روحانی ونوبخت درطول بیش از6سال صدارت باپرداختیهای ناعادلانه و زیرفشارقراردادن کارمندان وبازنشستگان ودررفاه کامل قراردادان وزرا ومقامات ثابت نموده اند دشمن سرسخت اقشارآسیب پذیر هستند وبدنبال منافع مقامات ووزرا هستند بهترین تصمیم مجلس که میتواند قلوب 24میلیون رای دهنده به روحانی راشاد نماید و30نماینده فعلی تهران مجددا رای بیاورند برکناری دولت ضدقانون وضد اقشارآسیب پذیر است امت اسلامی ورای دهندگان به روحانی دلشان ازعملکرد ناکارآمد وبی کفایت روحانی خون است
در این مملکت یک استاد دانشگاه ، یک افسر پلیس ... تامین نیست و اصولا بجز اطبا که از خوان حماقت دولت بهرمند و سرخوشند حقوقهای چهل برابری کارکنان دولت به جیب می زنند و تازه بداخلاقی می کنند بقیه ول معطلند ..
آنچه را که مجلس به همت آقای حاج بابایی تصویب کرده عادلانه تر است. دولت برخی را چهار میلیون و بقیه عمدتا زیر یک میلیون خیلی زود حکم‌ها را صادر کردند تا مجلس را در عمل انجام شده قرار دهند. از آقا حاج بابایی انتظار ایستادگی و شجاعت را دارم و تسلیم بی عدالتی نشوند . امیدوارم به ریاست مجلس انتخاب شوند.
ما که از اول سال یک ریال هم اضافه نگرفته ایم و حقوق فروردین مثل سال قبل بود.
به دولت و مجلسی که بعد از دو ماه از سال جدید و تورم و گرانی کمر شکن، قادر به تصمیم گیری و توافق در مورد حقوق کارکنان خود نیست، نباید دولت و مجلس گفت!
اینکه چه نامی مناسبتر است، با شما!
مصوبه مجلس کاملا به ضررکارمندان است چراکه گفته تامیزان 10درصدیعنی دولت مختاراست از1تا10درصداضافه کندکه معمولادوروبر5یا6درصدمیشود درصورتیکه پیشنهاددولت کاملاواضح ومنصفانه وعادلانه بود این حاجی بابایی بنظرم سواددرستی ندارد
ای مجلس در رأس همه امور
یعنی با 400 هزار تومان جبران تمامی افزایش های لجام گسیخته حل و فصل می شه؟ حتی پیازی که تا ده برابر هم رفت بالا و شکری که یه هویی سه برابر شد و گوشتی که دیگه نگاه کردنش هم هزینه داره؟
دولت اصلا مجلس را تحویل نمی گیرد وفقط کار خودش را می کند. خخخخ
برخلاف مصوبه مجلس که گفته 400هزار تومان به اضافه 10 درصد.
این مصوبه دولت یعنی افزایش 18 درصد با حداقل افزایش 440 هزار تومان به نفع حقوقهای بالا و به ضرر حقوقهای پایین است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
قبل ۱۰ درصد یک کلمه تا جا افتاده
ای کاش تصمیم گیران درخصوص سیاستهای کشوردروحله اول به وضعیت وخیم اقتصادی اکثریت ملت توجه میکردند ودرصورت مهیا بودن درمقابل آمریکا مقاوت میکردند بایک ملت گرسنه وزیرفشاراقتصادی له شده نمیتوان درمقابل ابرقدرت جهان مقاومت نمود حضرات هم که خودشان دررفاه کامل هستند اهل جنگ ومقاومت نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
تا بوده وضع اقتصاد این مملکت وخیم بوده
این کار درسته چون ما متخصص هستیم از تهران آمدیم سیستان بلوچستان کار میکنیم قرار نیست به اندازه کارگر تو تهران حقوقمان بره بالا
یکی از کارمندان زیر دست آقای...در یکی از دوره های بدو ورود استخدامی استادمون بود گفت با خانواده رفتم سوئد تفریح. گفتند با وجود اینکه هتل نرفتم و خونه ی دوستم در اختیارمون بود 40 میلیون دوسال پیش هزینه ش شد اون موقع پراید 20 میلیون بود. این کارمند زیر دست آقای...در سازمان برنامه بودجه بود . من کارمند ساده که اون موقع نداشتم پراید 20 میلیونی بگیرم افسرده شدم. مسئولان نباید هم منو درک کنن و انتظاری ازشون نیست. الهی من فدات شم نوبخت جان.
من باز نشسته هستم از این پرداخت نا عادلانه عصبانی هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
همه عصبانی هستیم.
آقا چقدر ما از نظر فکری ذلیلیم که نمی دانیم دولت مجلس ملت را سر کار گذاشته اند و به هیچ عنوان به فکر کارگر کارمند نیستند وهم ی این ها برای ژست های سیاسی انتخاباتی هستند و لا غیر .
با سلام
برای بازنشستگان 18 درصد اعمال کردند خیلی کم است پدر بنده بازنشسته آموزش و پرورش است ولی حقوقش کفاف زندگی را نمی دهد به همین دلیل در آژانس مسافر کشی میکند آیا این انصاف است کسی که سی سال سابقه کاری دارد زحمت کشیده حقش مسافر کشی باشد به جای اینکه بعد بازنشستگی استراحت کند ... به خدا انصاف نیست یکی اینطور باشد یکی هم حقوق بالا بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
برای بازنشستگان از 18 تا 40 درصد افزایش دادند
اگر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مایل هستند بدانند که دولت مصوبات مجلس را زیر ا گذاشته یا نه، سری به ادارات دولتی بزنند واز عدم اجرای مصوبات مجلس در قانون پنجم توسعه ششم توسط دولت باخبر شوند آن وقت متوجه می شوید نه مجلس ونه مصوباتش برای دولت ارزشی ندارد.
در اين مورد من با دولت موافقم افزايش ١٨درصدي در پايه بهتر از أضافه شدن مبلغ ثابت به حقوقه
ايراد كار مجلس اينه كه ميخواد همه زنده باشن نميخواد زندگي كنن وگرنه افزايش حقوق ها رو معادل نرخ تورم ميگرفت طبق قانون برنامه ششم كه خودشون مصوب كردن
در اين فقره طرح دولت خيلي بهتر از فرمول مجلسه فقط اگه بتونه كف رو بگيره رو ١٨و حقوق هاي پايين رو يك عدد ٢٠٠تا ٣٠٠ تؤمنّي أضافه كنه فشار تورم وارده كمتر ميشه
شايد بعضي از دوستان بفرماييد كه تورم ايجاد ميشه ولي يادتون نره الان دچار ركود تورمي هستيم يعني همزمان افزايش قيمتها تقاضا نيز بدليل نبود نقدينگي در جامعه هدف دچار ركود شده
در حال حاضر بزرگترين قشر بي پول مملكت جامعه كارمنديه كه در صرت تقويت قدرت خريد باعث تحريك بخش تقاضا هم خواهد شد يادمون نره بقول قاليباف اون ٤درصدي كه ٩٥ درصد نقدينگي رو در دست دارند پوشش تقاضاشون در مال هاي دوبي و اروپا و ....هست و عمده تقاضاي جامعه بر عهده حقوق بگيران دولته كه توانايي خريدشون يكبار در سال ٩١ تضعيف شده و يكبار در سال ٩٧نابود شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
مشخصه طرفدار دولت هستی۰
چه عدالتی .یکی 24 میلیون تومان حقوق می گیرد ویکی 1 میلیون 200.به اون 24 میلیونی 4 میلیون تومان اضافه شده. به این یکی 600 هزارتومان.30 ساله همینطوره.
با حقوق سه میلیونی من تا سال گذشته حداقل یک میلیون تا 1/5درماه می تونستم پس انداز کنم ولی اکنون بااین میلغ به زور به پایان ماه می رسد انوقت می خواهند 500هزار تومان یعنی یک سوم تورم را می خواهد جبران کند.دولتهای عقب مانده باید خرابکاری کنند وبراداره کشور ومدیرانشان هیچ اشرافی نداشته باشند تا کشور به غارت بره بعد مردم بدبخت جبران این فضاحت اداره کشور به دوش بکشد اگر این دولتیها به جای اینکه از دوستانشان بیارند سرکار از افراد نحبه وشایسته و کار بلداستفاده می کردند و اداره کشور فانون مند باشد به این مصیبتها دچار نمی شدیم
پاسخ ها
کارمند
| United States of America |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
داداش فکر کنم خانومتم کار میکنه یا بابات کمک میکنه یا درامد دیگه ای داشتی. پارسال فکر کنم با سه تومن بزور به آخر ماه میرسیدی امسال وسط ماه تمامممم.
من حقوق بگیرم مصوبه مجلس واقعا افتضاح بود بدون اون حداقل دولت بالای ۴۰۰ به کمترین حقوق بگیر هم اضافه میکرد ما کارمند زیر ۲۰۰۰۰۰۰ که نداشتیم خوب ۲۰درصد میشد همین .حالا با این مصوبه به بعضی ها فقط ۴۰۰ اضافه میشه و مابقیش دیگه دلخواهی شده واقعا این مجلس چه تصویب کرد نوبخت تو دلش میخنده و میگه نمیتونیم اجرا کنیم وای بر این مجلس با این افتضاحش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
مطمئن هستید کارمند زیر دو میلیون نیست؟ اکثر معلم ها تا چند سال اول زیر دو میلیون هستند
الان اگر مستاجر باشی مثل من ویه خونه اجاره ای سمت جنوب تهران حداقل دریافتی باید چهار میلیون باشه تا فقط زنده بمونی .اونوقت با این چندر قاز حقوق باید زیر خط مرگ زندگی کنی
با این اندک حقوق هیچ کارمندی نمی تواند یک خودروی معمولی مثل پژو پارس با قیمت 100 میلیون بخرد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
پراید بردار از دم قسط. ایشالا موقع بازنشستگی قسطش تموم میشه
پدرم مستمری ماهی 480 می گیره
خودم با 30 سال سن و لیسانس حقوق بیکارم و کارم شده فقط ازمون استخدامی دادن
چه جوری زندگی کنیم ]
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
عوضش امنیت هست
همانطور که در کامنتها بود . عدالت در یک میزان ثابت اضافه کردن نیست . بطور مثال . یک مهندس با مدرک فوق لیسانس با 20 سال سابقه و مسوولیت بسیار بسیار سنگین در یک مجتمع صنعتی باید با یک کارمند دیپلمه صفر کیلومتر که مسوولیت بسیار پایینی دارد. یک افزایش حقوق داشته باشند. این که همان نظام کمونیستی است که 30 سال پیش به تاریخ پیوست.
احتمالا جنگ زرگریه میخان زمان بخرن تا پولی گیرشون بیاد بتونن بدن به کارمندها
چرا اهمیت به مصوبه مجلس نمی دهندپس یعنی حرف مجلس و نمایندگان هیچ.... چرا حقوق اردیبهشت بازنشستگان را طبق حرف دولت به حسابمان ریختند ترا بخدا جلوی این ظلم را بگیرید
سوای اینکه پرداخت ۱۸٪ بصورت یمسان برای همه کارمندان نا عادلانه هست ، ولی چیزی که مجلس می گوید هم به ضرر قشر حقوق پایین است و همان ۱۸٪ بیشتر است تا چیزی که مجلس میگوید و جناب آقای مجلسی ها شما که دم از کمک به کارمندان میزنید، یه زره بخود بیایید. دارید اشتیاه میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
شما باید املای اول دبستان پاس کنی بعد بیای و نظر بدی. یه ؛زره؛؟
آخه درصد افزایش حقوق اونی که حقوق کمتری میگیره باید به نسبت بیشتر از اونی باشه که حقوق بالاتری میگیره باشه.ابنو از یک به دبستانی هم بپرسید می دونه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
بله درست میگید ولی چه فایده که جناب نوبخت متوجه این امر نیست
اصل مشکل که بالا بودن حقوق مدیران است ، ماست مالی میشود
اگر مدیران براساس ضوابط قانونی حقوق دریافت میکردند ، افزایش درصد یکسان برای همه کاملا عادلانه بود
جناب حاجی بابایی با این فرمایشاتشون فقط باعث تطهیر حقوق های کلان مدیران میشوند و در مقابل مبلغ بسیار ناچیزی هم بیش از درصد مورد نظر دولت است به دریافت کنندگان حقوق های کم میدهند
گفته اند ملت در رفاهند حتی از ارو پا هم بهتر زندگی می کنند.دیگر چه نیازی به این افزایش چندر غازی حقوق هاست . ما که همه اش در جزایر قناری و هاوایی و .... داریم تفریح می کنیم و این موضوع از چشمان تیزبینشان دور نمانده است.و به دولت این مسیله را اطلاع داده اند که مبادا بودجه مملکت صرف کارمندان رفاه زده شود.
من استاد بازنشسته دانشگاه هستم حقوق من فقط ۴۰۶ هزار تومان افزایش یافت . برای دولت محترم متاسف هستم
گویا تصمیم گرفته اند که حقوق بگیران مزه تحریم رو بچشند . دستمزدها رو حتی اگر دویست درصد هم افزایش بدهندباز هم به نسبت تورم در حق حقوق بگیران ظلم شده است. ...
اگر كارمندي از حقوقش ناراحت است استيفاء بدهد خيلي ها حاضرند با نصف اين حقوق بيان براي دولت بهتر از كارمند ناراضي كار كنند براي مثال معلم مدارس غير انتفاعي در شهر اصفهان يك پنجم معلم هاي آموزش و پرورش حقوق ميگيرند و دو برابر آنها كار مي كنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
معنی استیفا رو میدونی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
واقعا برا طرز فکر قرون وسطایی متاسفم، تو حتما خوب جیبت پر هستش که اینجور حرف میزنی
الان همان کسانی که حقوقشان به اصطلاح بالا هست در مرز خط فقر هستند. از حقوق بالاها کم کردن و به حقوق پایین ها اضافه کردن ... مقدار حقوق بر اساس قوانین موجود در کشور تعیین گردیده است و هیچ حقوق بگیری دزدی نمیکند
هی چی بگم که درست نمیشه غنی "غنی تر فقیر "فقیر تر
افزایش یک رقم ثابت چه درصد ویک عدد برای همه خارج از عدالت است بایدهمسان سازی حقوق ومزایا خصوصا در بازنشته هاباسابقه کار مدرک تحصیلی انجام شود
بابا نخواسیم همش رو بدید به نجومی بگیرا پول ندارن بنزین بریزن تو شاسی بلنداشون واقازادهاشون دور دور کنن گناه هسن حوصلشون سر رفته
آقای حاج بابایی بنده به عنوان یک مدیر با رتبه عالی اداری از شما سوال می کنم چند نفر در این کشور حقوق ۲۰ میلیونی می گیرند؟ چرا فضا را ملتهب می کنید برادر عزیز؟ من فکر می کنم سازمان استخدامی هم دارد کوتاهی می کند. چرا حداقل و حداکثر حقوق دریافتی کارکنان را منتشر نمی کنید تا این بساط جمع شود؟ متاسفانه اطلاعات غلط مبنای تصمیم غلط شده است. گیریم ۲۰ یا ۳۰ نفر از این افراد هم وجود داشتند، شما فکری به حال آن ۲۰ یا ۳۰ نفر بکنید نه اینکه وضع آنها را معنا قرار دهید و حکم صادر کنید..
خدا وکیلی اینقدر که نماینده ها دنبال ضربه زدن به کارمندان هستند هیچکس نیست بابا برید یقه خودرو سازها رو بگیرید که مثل زالو خون مردم را دارن میمکند یا شاید دارید فرافکنی می کنید
سلام
مساله رو تبدیل کردن به بحث سر دو سه درصد! ولی واقع بینانه اش اینه که مردم باید به خاطر چند برابر شدن هزینه های زندگیشون بحث کنن
تنها باطنشستگان سرشان بی کلاه مانده . شاغلین هم سالیانه اضافه حقوق میگیرند هم طبق رتبه بندی 500 هزار اضافه میشوند انوقت بازنشسته لیسانس با 30 سال سابقه کار در همسان سازی 50 هزار تومان . شما قضاوت کنید قرار بوده (هدف 4 ساله)حقوق بازنشسته80 درضد هم گروه شغلی خودش شود. با این روند یازنشستگان 20 سال در گور هم به این هدف نمیرسند. چرا برای قشر بازنشسته کسی تره هم خورد نمیکند.ولی ادعای تکریم خشک و خالی برای انان هستیم.در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی کارگران شاغل 200 هزار بن کالا و 100 هزار تومان حق مسکن گرفتند ولی شامل بازنشستگان نشد . چون دستشان به جایی بند نیست
فکری برای حقوقهای زیر یکمیلیون و نیم بازنشستگان کشوری بکنید چرا حقوق ار یبهشت را طبق بخشنامه دولت داده اند .... اصلا مبلع بسیدر ناچیزی اصافه شده با این گرانی پول کداری به بهداری برویم از سو تعذیه مریص شدهایم
این آقای حاجی بابایی زمانی که دولت احمدی نژاد وزیر آموزش و پرورش بود چه گلی به سرمعلم ها ودانشجو معلم زد که حالا کاسه داغ تر از آش شده و به احکام کارکنان دولت معترض شده وصدور اونا رو تخلف دولت قلمداد میکنه و جنجال بپا کرده برای 18درصد افزایش؟
بابا حوق بازنشتگان رو سرراست ۲میلیون بکنید.بخدا پدرمن بازنشته هست.یک میلیون ۲۰۰هزارتومان حقوق هست.شما قضاوت کنید.بااین پول میشه زندگی روچرخوند.بخداخیلی سخته.تعرفه برق بالاست.مانمیدونیم این پول روخرج شکم بکنیم یاخرج برق آب تورم بالاست.حقوقهاروبالاببرید.هه میگیدپول نیست.ازعربستان یادبگیرید کارمندانش چقدرحقوق میگیرن.بخدا یک نفرفقرنمیبینید.من موندم کشورعزیزما پولها روچکارمیکنه کجاخرج میکنه.خدابخیرکنه برملت ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
بازنشسته ای که از فرانسه کامنت میذاری. حتما 1میلیون 200 هزار یورو میگیری
به نظرمن دولت وسازمان برنامه وبودجه و مجلس قادر به مدیریت امور حقوق ودستمزد کارکنان وبازنشستگان نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
هستند ولی نمیخواهند
فروردین ۴۰۰ هزار تومان را واریز کردند و اردیبهشت کار خودشان را کردند....
دولت ضریب را بر عکس محاسبه نموده و به جای اینکه ضریب حقوق های بالا را کمتر کند اما حقوق های پایین تر را با ضریب کم محاسبه نموده است. ضریب افزایش حقوق اینجانب2.7درصد است و به زحمت جمع کل به 30 میلیون ریال می رسد.
من بازنشسه کشوری با حقو ۱۳۰۰ هستم از این افزایش کم دارم دق مرگ میشوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
مرگ بهتر از این زندگی با ذلت
بابا یکم فکر کنید یه حساب کتاب ساده بکنید حساب کار دستتون میاد مجلس گفته ۴۰۰ به اضافه ۱۰ درصد به صورت پلکانی یعنی کارمندی که ۳ میلیون میگیره ۴۰۰ به علاوه ۵ درصدش میشه ۵۵۰ و اگه ۱۸ درصد دولت هم براش اجرا بشه میشه ۵۳۰ الی ۵۵۰ هردوش یکیه فقط با این دعوا چند ماه حقوقا عقب میفته .اون کارمندای بدبختی که دارن تو سرشون میزنن و فکر میکنن قانون مجلس خوبه ول معطلن . حالا اون هیات علمی هم نهایتا ۴۰۰ تومن کمتر میشه ولی ما قشر پایین بیشتر ضربه میخوریم
آیا حقوق ها همسان شد --من سرهنگ بازنشسته هستم 12سال پیش بازنشست شدم الان جمع حقوقم 3میلیون بود که 750000افزایش پیداکرده الان شده3750000ولی فردی که سال67استخدام شده وامسال بازنشست شده وهم درجه من هست ورنگ جبهه وجنگ را ندیده 5500000بوده 1800000افزایش پیداکرده وشده 7300000--بنازم عدالت با این همسان سازی
من کارمندشرکت نفتم حقوق ثابتم 980هزاربودالان شده 1250000اینامیگفتن 400هزاربعلاوه ده درصد واسه من 250اضافه شده. پس این مسخره بازیاچیه 2ماه جلسه پشت سرهم تومجلس اخرشم این شده وصعمون
حقوق دومیلیون وچهارصدی من غیراز چهار صدتومان فقط چهل هزار تومان اضافه شده یعنی کمتر از دو درصد...بابا برنج ده تومنی پارسال حدود سی هزار تومن ،خرماییخ هشت هزار تومانی سی وشش هزار تومن ،دستگاه پکیج یک میلیون وسیصد پارسال شده شش میلیون،یک بازنشسته که دیگر کار هم نمی تواند بکند با این سونامی قیمت ها چه کند ...
من با مصوبه مجلس مخالفم. با توجه به تورم باید حداقل 20 درصد اضافه شود.برای افراد با حقوق پایین باید 60 درصد اضافه شود حتی حقوق انها دو برابر شود. مصوبه مجلس می گوید پول را از جیب یکنفر در بیاورید و به جیب یکنفر دیگر بریزید....در ضمن برخلاف ادعای مدیر عامل سازمان بازنشستگی حقوق بازنشسته ها 18 درصد اظافه نشده حداقل حقوق من و جمع زیادی از اعضا هیات علمی بین 2 تا 6 در صد اضافه شده است
چرا دولت قانون مجلس را اجرا نمی کند چرا زیر بار قانون نمیرود
اصلا به حقوقهای کم یک ریال اصافه نشده
بیچاره بازنشستگان کشوری با این مدیران که تندو تند عوص میشوند
حق با مجلس است جرا دولت مصوبه مجلس را اجرا نمكند
ضريب يعني جه مصوبه مجلس كاملا واضح و روشن است جهارصد هرارتومان با ده درصد افزايش
با سلام چطور حقوق کارمند درمجلس ۴۰۰تومان با ۱۰درصد باشد اما دریافتی کم تر از آن حرفی که مجلس زده است تو۴۰۰تومان ۲۰۰تومان دادن تو ۱۰درصد زیر ۱۰ درصد دادن .من حقوقم ۱۴۲۵۰۰۰تومان بود شده ۱۷۸۰۰۰۰شما حساب کنید چند درصد به حقوق من اضافه شده
تا کی اقدامات پوپولیستی مسئولان قرار دست از مردم برداره خدا می دونه ، برادر من ، برای کمک به قشر ضعیف ، حداقل حقوق رو بزارید سه میلیون تومن و مانده اعتبار حقوق رو محاسبه کنید و بر اساس آن ضریب افزایش رو برای همه به طور یکسان اعمال کنید.
اینی که من دیدم مصوبه مجلس رواجرانمیکنه این خط این نشون
سلام . خدا وکیلی الان دقیقا 59 روزه که از سال میگذره و دولت با این همه تورمی که وجود داره فقط حقوق فروردین ماه رو پرداخت کرده . هنوز موندن چه فکری بکنند برای افزایش حقوق ها و این وسط به تنها چیزی که فکر نمیکنن خانواده بیچاره امثال من کارمند هستش. مطمن هستم آقای روحانی و یا نوبخت تا حالا خانواده هاشون از نبود نون و میوه و شیر و خرما تو خونشون شکایتی نکردن که آقایون حساب بانکیشون رو چک کنند ببینند حقوق دادن برن وسایل روتهیهکنن. یا نه. بابا مسلمونا خود من شرمنده زن و بچه ام هستم الان شش سال هست که یه مسافرت مشهد هم نتونستم ببرمشون . نمیتونم حداقل ماهی یکبار ماهی براشون بگیرم ماهی خوردن ماها شده سال به سال اون هم شب های عید . بیچاره ها با این اوصاف روزه هم هستن آدم با نون و پنیر و برنج و ماست می‌تونه روزه بگیره ... از خدا نمیترسید از بغض بچه پنج ساله آیی بترسید که بستنی میخواد و پدرش با شرمندگی میگه بستنی برا دندونات خوب نیست عزیزم بوسسسسس ولی توی همون بوسسسسس بعضی خوابیده که اگه بترکه میشه سیل که با حق حق نداری میاد و با قهقهه ی قشنگ کودک تو چهره هر مرد حلال خوری تو گلو محو میشه .
سلام . قانون مجلس درست است ودولت از اجرای آن استنکاف کرده با این روش اجرای دولت به حقوقهای پایین ظلم شده وبه نفع حقوقهای بالا است لطفا" مصوبه دولت را لغو و مصوبه مجلس اجرایی شود .
جرا به بعضي ها علاوه بر ٤٠٠ هزارتومان و ١٠ درصد بيشتر اضافه شده جرا حق و ناحق شده
تاجكردون خبر ار سفره افظاري بدون كوشت مرغ فرني خرما ميوه ندارد تا بداند بازنشسته با حقوق زير يك ميليون و نيم جه مي كشد با اين كراني
آقابه نظر شما نه درصد کسورات بازنشستگی از بنده که کسر شده وبه مدت ۳۰سال ادامه داشته الان بنام همسان سازی حقوق بنده را با زیر گروههای من یکسان کنند پس آنهمه جبهه و ایثار و تحصیلات دانشگاهی کشک ....
زمان جنگ تمسخر به خاطر انقلابی بودن وامروز تمسخر به خاطر حزب الهی بودن ودرس،خواندن راستی آقای وزیرررر میخواهید حقوق ما با کی همسان یا یکسان کنید این چه عدالتی است که حقوق مستخدم اداره ای با ریسش برابر شود ؟
بابا حقوق هاي كم از بدبختي فقر كرسنكي سوء تغديه دارن ميميرن
ببینید دوستان اولا افزایش مد نظر دولت ومجلس برای کسانیکه مثلا حقوق ۵میلیونی برابر است و در نظر مجلس بیشتر به نفع کسانیست که حقوق کمتر از سه میلیونی میگیرند به طور مثال بین دونفر یکی ۲ میلیون و دیگری ۱۵ میلیون بگیرد اولی با طرح مجلس ۶۰۰۰۰۰به حقوقش اضافه میشه و اونی که ۱۵میلیون حقوقشه ۴۰۰۰۰۰+۱/۵میلیون بابت ۱۰درصدجمعا ۱/۹میلیون اضافه میشه و در اعلامی دولت به اولی ۴۰۰۰۰۰تومان ودیگری۳میلیون اضافه میشه پس نظریه مجلس به عدالت نزدیکتره آیا میدانستید ضریب کارمندان در سال ۹۸ ۲۱۲۰ریال است ولی ضریب حقوق قضات و اعضای هیات علمی ۳۰۲۰۰ریال است بنده به عنوان یک کارمند جمع امتیازات حکمم۲۰۰۰۰امتیاز است با ضریب کارمندی دریافتیم ۴میلیون است اگر با همین امتیازات قاضی بودم و یا در به جای آموزش و پرورش در دانشگاه تدریس میکردم بیشتر از ۶۵میلیون حقوق داشتم نا عدالتی اصلی اینجاست
با وجود گذشت 2 ماه از سال هنوز حقوقمون مشخص نیست آخه این چه وضعشه چرا به خاطر منافع خودتون منافع دیگران را نادیده میگیرین شماها تک تکتون تو اون دنیا باید پاسخگو باشین
وفتی میری قصابی یا مرع فروشی نمیگن چقدر حقوق میگیری به کسی که حقوقش کمه ارزانتر بدن به کسی که حقوقش بالاست گرانتر بدن قیمت گوشت و مرع برا همه یکی است فقط بد به حال حقوق های زیر یک میلیون نیم که ندارن بخرن و خوش بحال حقوق بالاها که دارن و خوب می خرند
دانشگاه تهران متاسفانه هنوز هیچ افزایشی برای کارمندان پرداخت نکرده است و جالب اینجاست که هم فروردین و اردیبشهت حقوق ها بر اساس سال گذشته یعنی سال 97 پرداخت شده است؟؟؟
مایع خجالت تو کل جهان
فکری بحال حقوق های زیر یک میلیون و نیم بکنید بخدا پول خودمون یا یچه مون به دکتر بریم اگر آزمایش یا سونوگرافی دکار برامون می نویسه بخاطر نبود پول انجام تمی دهیم
چرا به حقوق بعصی ها علاوه بر ۴۰۰ هزارتومان و ۱۰ درصد بیشتر اصافه شده ولی به حقوقهای زیر یک میلیون و نیم علاوه بر ۴۰۰هزارتومان ۳ درصد اصافه شده چرا حق و ناحق شده
متاسفانه سازمانی که بنده کار می کنم تازه امسال به این نتیجه رسیده سالهای قبل احکام رو غیر قانونی زده و جالبه در احکام جدید حدود ۱۰۰ تونن حقوقهامون کمتر شده ، فعلا برای پرداخت نکردن این درصدهای دارن همه رو به شکلی دور می زنند.
اگر بخواهی در تهران زندگی کنی باید حداقل حقوق 8میلیون تومن باشد : با این تورم 200درصدی مردم چه کنند : چه معنی داره مدیران و مسولیین مملکتی حقوق نجومی بگیرند: اونوقت 80%بازنشستگان به زور 2500حقوق بگیرند
با این تورم 100درصدی : هنوز دولت درگیر 400تومن اضافه حقوق است؟؟!! بابا بازنشستگانی که زیر 8میلیون تومن در تهران حقوق میگیرند : تا چند ماه دیگه از گرسنگی میمیرند !! حداقل حقوق ها رو به 6میلیون تومن برسانید ؛ تا بازنشستگان نفسی بکشند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی