بازدید 4162

بودجه فرهنگی صنعتی شریف شفاف سازی میشود؟

کد خبر: ۸۹۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸ 15 May 2019

چندی پیش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف خواستار شفاف‌سازی بودجه فرهنگی این دانشگاه شد، در دیدار اخیر با رئیس دانشگاه نیز مطرح شد اما دریغ از پاسخ!

به گزارش آنا، چندی پیش محمدصادق، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با انتشار توئیتی خواستار شفاف‌سازی بودجه فرهنگی این دانشگاه شد.

در دیدار اخیر تشکل‌های دانشجویی با رئیس و هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی شریف این موضع بار دیگر مطرح شد اما دریغ از پاسخ!

معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف با انتشار گزارشی ریز هزینه‌های فرهنگی این دانشگاه را در سال ۹۶ اعلام کرده بود؛ در این گزارش آمده است در کل مبلغ ۱۳ میلیارد و ۳۳۸ میلیون ریال در مسایل فرهنگی و اجتماعی توسط این دانشگاه هزینه شده است، هزینه کرد این میزان در حالی انجام شده است که بودجه مصوب برای فعالیت‌های فرهنگی مبلغ ۲۰ میلیارد ریال بوده است و به اذعان مسئولین دانشگاهی میزان تحقق بودجه در آن سال به میزان ۱۰۰ درصد بود؛ حال سوال این است که ۷ میلارد ریال باقی مانده در کجا هزینه شده است؟

پس از انتشار این گزارش، تعدادی از فعالان دانشجویی سوالات و ابهاماتی در باره این گزارش مطرح کرده‌اند که نیازمند توضیح و شفاف‌سازی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف این‌بار نیز در دیدار با هیئت‌رئیسه دانشگاه بیان کرد: بودجه مصوب فرهنگی دانشگاه در سال ۹۶، ۲ میلیارد تومان بوده است، ۲.۷ میلیارد تومان و در سال ۹۸ احتمالا بالای ۳ میلیارد تومان خواهد بود چون کل بودجه دانشگاه ۲۰ میلیارد تومان افزایش داشته است؛ از طرفی با سوال از اساتید قدیمی دانشگاه که سابقاً در دانشگاه مسئولیت هم داشته‌اند متوجه شدیم درصد تخصیص بودجه مصوب دانشگاه همیشه ۹۰ تا ۱۰۰ درصد بوده است.

وی مطرح کرد: مثلا بودجه دانشگاه در سال ۹۶، ۱۰۰ درصد تخصیص داشته است اما در گزارش مالی معاونت فرهنگی مجموعاً فقط ۱.۳ میلیارد تومان هزینه آمده است؛ این یعنی ۷۰۰ میلیون باقی مانده را نمی‌دانیم. نگرانی اینجاست که بخشی از بودجه فرهنگی دانشگاه به عرصه فرهنگی دانشگاه داده نشود.

دغدغه فعالان دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف تا کنون پاسخ شفافی از سوی مسئولان این دانشگاه نداشته است و این سوال را پیش می‌آورد که آیا در نهایت بودجه فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف شفاف‌سازی می‌شود؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل