بازدید 5069
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس تهران بار دیگر در روند صعودی قرار گرفت/ حمایت از بازار ذاتی و متاثر از جذابیت قیمت نمادهای بنیادی/ تقویت ۳۶۸۲ واحدی دماسنج بازار سرمایه

امروز بورس تهران پس از چند روز در حالی سبز پوش شد که با اصلاح روز‌های اخیر و کاهش قیمت و جذاب شدن قیمت برخی سهم ها، فعالان بازار برای خرید نماد‌های بنیادی به صف ایستادند تا بار دیگر مشخص شود که بورس محلی برای انتفاع سهامداران صبور است.
کد خبر: ۸۹۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 13 May 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه ۹۸، با افزایش ۳۶۸۲ واحدی معادل ۱.۸۰ درصد به رقم ۲۰۷ هزار و ۷۵۱ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته شاهد افت ۷۲۷۴ واحدی نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، بر خلاف دو روز گذشته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۰۵۷ واحدی معادل ۱.۸۰ درصد به رقم ۵۹ هزار و ۶۴۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۸۴۴ واحدی معادل ۱.۹۶ رصد، عدد ۴۳ هزار و ۸۸۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۸۷ واحدی معادل ۱.۹۶ درصد به رقم ۳۰ هزار و ۵۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۱۰۲ واحد افزایش معادل ۱.۸۰ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۲ هزار و ۴۲۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۶۳۱ واحد افزایش معادل ۱.۷۲ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۶۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۷۱۱ واحد افزایش معادل ۱.۹۷ درصد همراه بود و عدد ۳۹۹ هزار و ۴۷۸ واحد را به نمایش گذاشت.  


امروز بورس تهران پس از چند روز در حالی سبز پوش شد که با اصلاح روز‌های اخیر و کاهش قیمت و جذاب شدن قیمت برخی سهم ها، فعالان بازار برای خرید نماد‌های بنیادی به صف ایستادند تا بار دیگر مشخص شود که بورس محلی برای انتفاع سهامداران صبور است.

به گزارش بورس تابناک، با فروکش کردن جو ناشی از برخی اخبار سیاسی در هفته گذشته و گمانه زنی‌ها و شایعات مبنی بر کاهش شدید نرخ ارز در صورت مذاکره در خصوص برجام طی دو روز گذشته و با توجه به تورم ۳۰ تا ۳۵ درصدی نسبت به دوره مشابه قبلی توجه فعالان به سهم‌ها و نماد‌های بنیادی جلب شد و امروز بسیاری از صنایع و گروه‌ها به جز دو گروه خودرویی و سیمانی با صفوف سنگین تقاضا مواجه بودند.

معاملات کد به کدی امروز بازار سرمایه

در داد وستد‌های امروز چند نماد نیز با معاملات کد به کدی مواجه شدند که از این میان می‌توان به حمل و نقل بین المللی خلیج فارس (حفارس ۲) اشاره کرد که بیش از ۱۴ میلیون برگه سهم به قیمت ۲۱۵۰ ریال به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان بین کد‌های حقوقی دست به دست شد، همچنین ۱۱۲ میلیون برگه سهم صنایع معدنی خاورمیانه میدکو به ارزش بیش از ۴۳.۱ میلیارد تومان و در قیمت ۳۸۷۳ ریال کد به کد شد، همچنین ۱۰ میلیون سهم ملی صنایع مس ایران (فملی) به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان و به قیمت ۴۰۳۸ ریال از طرف حقوقی‌های این سهم کد به کد شد و همچنین بیش از ۵ میلیون برگه سهم پالایش نفت اصفهان با قیمت ۹۹۴۹ ریال به ارزش بیش ۴.۹ میلیارد تومان کد به کد شد.

امروز همچنین نماد (های وب) که درروز‌های گذشته شاهد کد به کد شدن آن و ورود کد‌های جدید در ترکیب سهامداری این سهم بودیم، با صف خرید مواجه شد که با توجه به اینکه معاملات این نماد در شرایط تحت احتیاط قرار دارد، به نظر می‌رسد ناظر بازار باید توجه خاصی در روز‌های آینده به این سهم و نوسانات آن داشته باشد.

نماد حفارس نیز که امروز با معاملات کدبه کدی مواجه شده از سوی سازمان تعلیق شده و تا پایان تیر ماه مهلت خواهد داشت که با توجه به اینکه سه سال متوالی است که مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده، از این شرایط خارج شود.

نگاهی به ارزش معاملات و شاخص صنایع مختلف

ارزش معاملات امروز بیش از ۹۵۰.۵ میلیارد تومان بود که ناشی از داد و ستد بیش از ۳ میلیارد و ۵۷۷ برگه سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۵۱ هزار و ۶۸۳ نوبت معاملاتی بود.

گروه خودرو امروز با بیشترین صفوف فروش مواجه شد و تحت تاثیر معاملات منفی این گروه شاخص کل بیش از ۳۶۸۲ واحدی نتوانست پیشروی کند، گروه خودوریی‌ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و براین اساس بیش از ۲۱۲ میلیراد تومان ارزش معاملات این گروه بود که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۲۷۶ برگه سهم خودوریی طی ۶۶ هزر و ۲۱۵ نوبت معاملاتی بود.

شاخص گروه انتشار وچاپ امروز بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی به نام خود ثبت کرد و براین اساس ۴.۹۹ درصد معادل ۲۳۲۷۳ هزار واحد رشد کرد، شاخص زراعت نیز با ۴.۹۶ ردصد رشد معادل ۱۲۳۷ واحد، شاخص وسایل ارتباطی نیز با ۴.۷۶ واحد معادل ۲۰۸ واحد، ماشین آلات با ۴.۶۰ واحد معادل ۲۰۲۳ واحد، لاستیک با ۴.۴۶ واحد معادل ۲۰۳۲ واحد، کانی‌های غیر فلزی با ۴.۰۲ واحد معادل ۲۴۸ واحد و شاخص اطلاعات و ارتباطات با ۳.۶۹ واحد معادل ۷.۸۹ واحد رشد مواجه شد.

توقف نماد‌ها

نماد معاملاتی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور (کنور ۱) و بین‌المللی‌توسعه‌ساختمان (ثاخت ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ چرخشگر (خچرخش)، صنایع سیمان غرب (سغرب)، فولاد امیر کبیر کاشان (فجر) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی؛ ریخته‌گری تراکتورسازی ایران (ختراک ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر متوقف شدند و ادامه توقف نماد معاملاتی شرکت کارتن ایران (چکارن ۱)، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت حداکثر برای ۲ روز کاری نیز از سوی ناظر بازار اعلام شد.

بازگشایی نماد‌ها

نماد معاملاتی حق تقدم شرکت کارخانجات سیمان صوفیان (سصوفیح)، سیمان دورود (سدور) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی تولیدی و صنعتی درخشان تهران (پدرخش)، گروه صنعتی بوتان (لبوتان)، پتروشیمی مبین (مبین) بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی حق تقدم استفاده نشده شرکت گروه صنعتی قطعات اتوموبیل (ختوقاح)، با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شد و گلوکوزان (غگل ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، با وقفه معاملاتی مواجه شد و بر این اساس (غگل ۱) به مدت ۶۰ دقیقه در وضعیت سفارش گیری قرار گرفته و سپس معاملات در دامنه نوسان فعلی ادامه خواهد یافت.

سهامداران برای خرید کدام سهم‌ها در صف ایستادند؟

در معاملات امروز بیشترین صفوف تقاضا و خرید را در نماد‌های معاملاتی شرکت‌های تولیدی چدن سازان (چدن)، سرمایه گذاری صدرتامین (تاصیکو)، زامیاد (خزامیا)، سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت)، پتروشیمی فجر (بفجر)، سایپاشیشه (کساپا) و تایدواترخاورمیانه (حتاید) شاهد بودیم و در مقابل طولانی‌ترین صفوف عرضه و فروش در نماد‌های سیمان فارس و خوزستان (سفارس)، بانک انصار (وانصار ۲)، سیمان‌سپاهان (سپاها)، سیمان تهران (ستران)، کارگزاران بورس کالای ایران (اکالا)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند) و نهاد‌های مالی بورس اوراق بهادار (نبورس) بودیم.

نماد‌های با بیشترین نوسانات قیمتی مثبت و منفی

بیشترین افزایش قیمت در بورس تهران امروز در نماد‌های درخشان تهران (پدرخش)، گروه‌صنعتی‌بوتان (لبوتان)، توریستی ورفاهی آبادگران ایران (ثاباد)، کشت‌وصنعت‌پیاذر (غاذر)، ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس)، تولیدی چدن سازان (چدن) و موتوژن (بموتو) رقم خورد و بیشترین کاهش قیمت نیز در نماد‌های سیمان دورود (سدور)، سیمان فارس و خوزستان (سفارس)، سیمان تهران (ستران)، سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان (سیدکو)، سرمایه‌گذاری ملی‌ایران (ونیکی)، بانک‌اقتصادنوین (ونوین) و نوردوقطعات فولادی (فنورد) شاهد بودیم.




تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
وباردیگر در روندنزولی قرارخواهدگرفت !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
علتش : قیمت دارئی های شرکت ها و کارخانه جات هم
در این یکسال افزایش داشته
از املاک تا ماشین الات و ....
علت رشد بازار بورس در این شرایط سیاسی وحشتناک این هست که تنها چیزی که الان مفت هست سهام هست بقیه چیزها چند برابر شده
چندروزاخیر پربودازخبرهای داغ ازجمله:
توقف کامل سواپ نفتی ایران وعراق
مذاکره وزیرامور امریکابا وزرای خارجه اتحادیه اروپادرموردایران
هدف قرارگرفتن کشتی های اماراتی و عربستانی
اعزام ناوجنگی دوم امریکا به خلیج فارس
تحریم صنایع فلزی ایران
.
.
.
هرکدام ازاین اخباربه تنهایی زلزله دربورس هرکشوری می اندازد
امابورس ایران بارشدچندهزارواحدی به این اخبارواکنش نشان میدهد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
مشکل شما این است که تحلیل بورس بلد نیستی. وقتی زمین و ماشین آلات شرکت ها و دارایی های آنها چند برابر ارزش پیدا کرده و نیز درآمد شرکت ها زیاد شده، چرا باید ارزان شود به خاطر 4 تا خبری که جدید نیست. ما چند سال تحریم هستیم.
هزار اتفاق بدافتاده و هزاردلیل وجودداره که روندبورس نزولی باشه (البته درهرجایی بجزایران) ولی درایران هرروزشاهدرشد بورس هستیم یعنی رشدش میدن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
چند تا دلیلشم به ما بگو بچه جون . وقتی قیمت اجناس دو یا سه برابر شده می خوای سهام افتم کنه یا فقط یاد گرفتی زودی بیای این زیر چیز بنویسی
بنظرم رشد شاخص بورس با توجه به متغیر های موجود اصلا توجیح منطقی ندارد واین رشد موقت وساختگی دیری نخواهد پایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
برو اول یاد بگیر توجیه را چجوری می نویسند بعد برو تحلیل بورس یاد بگیر بعد نظر بده.
قیمت سهام خودرویی اسفند 94 - 3-4 برابر قیمت فعلی بودنمثلا رنا 330 وساپا 320 و شاخص 89هزار.اینکه الان شاخص بالای 200 هزاره و سهام خودرویی یکچاهرم قیمت 4 سال قبل نشون میده رشد شاخص کاملا قلابیه.
بورس = دودشدن سرمایه ها
اینکه میگن ما ایرانیها مردم عصبانی هستیم کاملا درسته. به کامنت های بالا دقت کنید همه با پرخاش با هم صحبت میکنن. بیایید با هم مهربان باشیم.
دلاربزودی ارزان میشود نخرید ضررمیکنید !!!
خودرو نخریدتا ۲۰ درصد ارران شود !!!!
مسکن نیمه دوم سال ارزان میشود
برنج بزودی ارزان میشود
گوشت قرمز ارزان میشود
کل استراتژی اقایان برای کنترل قیمت ها ترفند قدیمی ومنسوخ شده القای روانی ازطریق مصاحبه ها وتبلیغات شبانه روزی است تا مردم ازترس کاهش قیمت خریدنکنند تابلکه ازاین طریق تقاضاکاهش یافته وقیمت هانیزمتعاقب ان کاهش یابد و بعد اقایان با افتخاربگویند دیدید قیمت هاراکاهش دادیم !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار