بازدید 5120

۲ فوتی بر اثر مصرف الکل در اهر

کد خبر: ۸۹۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 13 May 2019
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: متأسفانه در ماه‌های گذشته، ۱۴۱ نفر در شهرستان اهر به دلیل استفاده از مشروبات الکلی تقلبی، مسموم شدند که از این تعداد، ۶۵ نفر دیالیز و دو نفر نابینا شده و متأسفانه دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس بدر شکوهی امروز در کمیته پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی، بر نقش مهم رسانه‌ها و نهاد‌های فرهنگی در پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی تأکید کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه‌های مؤثر و مرجع و مراکز فرهنگی نیز از موضوعات مهمی است که باید به آن‌ها توجه کرد.

با اشاره به آخرین وضعیت مصرف و تعداد تلفات ناشی از مصرف مشروبات الکی دست‌ساز و تقلبی، عنوان کرد: اهمیت این قضیه به حدی است که سند ملی پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی در کشور نیز تدوین و وظایف دستگاه‌های مختلف در این زمینه تعیین شده است.

وی با تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای مقابله منطقی و علمی با شیوع مصرف مشروبات الکلی در استان، ابراز کرد: در کنار توجه به این مسائل، نباید از فعالیت‌های فرهنگی با محوریت افزایش آگاه‌سازی جامعه هدف، غفلت کرد و در این راستا استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه‌های مؤثر و مرجع و مراکز فرهنگی نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه باید شناخت صحیح و کاملی از آسیب‌های موجود در جامعه داشته باشیم، تصریح کرد: در غیر این صورت نمی‌توانیم برنامه‌ریزی کامل و مؤثری برای مقابله با آسیب‌های مختلف اجتماعی همچون مصرف مواد الکلی داشته باشیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با تأکید بر حساسیت نسبت به روند مصرف مشروبات الکلی گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته، به موضوعاتی همچون مقابله با مصرف مواد مخدر، تمرکز شده و به موضوع مقابله با مصرف مشروبات الکلی، آن‌چنان‌که بایدوشاید توجهی نشده است.

شکوهی ادامه داد: متأسفانه در ماه‌های گذشته، ۱۴۱ نفر در شهرستان اهر به دلیل استفاده از مشروبات الکلی تقلبی، مسموم شدند که از این تعداد، ۶۵ نفر دیالیز و دو نفر نابینا شده و متأسفانه دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی بر نقش مؤثر رسانه‌ها در آگاه‌سازی جامعه نیز اشاره و از فعالیت‌های تیزبینانه این قشر در راستای مقابله با گسترش آسیب‌های اجتماعی در استان قدردانی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار