بازدید 8609
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس تهران بار دیگر رخت قرمز بر تن کرد/ سیگنال منفی تحریم‌های جدید به برخی نماد‌های تالار/ بیشترین حجم و ارزش معاملات در اختیار گروه خودرو

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه ۹۸، با کاهش ۲۱۸۹ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به رقم ۲۰۹ هزار و ۱۵۴ واحد رسید. این در حالی است هفته گذشته شاخص کل بورس ۴ درصد افت کرد و در ارتفاع ۲۱۱ هزار و ۳۴۴ واحد به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۹۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ 11 May 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه ۹۸، با کاهش ۲۱۸۹ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به رقم ۲۰۹ هزار و ۱۵۴ واحد رسید. این در حالی است هفته گذشته شاخص کل بورس ۴ درصد افت کرد و در ارتفاع ۲۱۱ هزار و ۳۴۴ واحد به کار خود پایان داد.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۲۸ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به رقم ۶۰ هزار و ۴۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۹۰ واحدی معادل ۱.۳۶ رصد، عدد ۴۳ هزار و ۹۲۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۱۰ واحدی معادل ۱.۳۶ درصد به رقم ۳۰ هزار و ۵۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۶۴۸ واحد کاهش معادل ۱.۱۲ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۴ هزار و ۲۹۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۰۴۶ واحد کاهش معادل ۱.۲۸ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۵۶۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۲۵ واحد کاهش معادل ۰.۵۸ درصد همراه بود و عدد ۴۰۰ هزار و ۱۰۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۲۰ داشت و در سطح ۲۱۲ هزار و ۴۷۹ واحد قرار گرفت.
بورس
 
در معاملات امروز، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۴۲۰ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۶۳ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۴۵ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۲۲۴ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۱۲ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۲۰۷ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۶۷ واحد و نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۶۰ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۴۷ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۱۱۶ واحد، نماد ونوین متعلق به بانک‌اقتصادنوین با ۶۸ واحد و نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک با ۶۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۴ میلیارد و ۳۴۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۳۳ هزار و ۲۵۵ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
شاخص کل بورس تهران که معاملات نخستین روز بازار را با سبزپوشی آغاز کرده بود پس از ساعتی و متاثر از خبر اعزام یک ناو دیگر آمریکایی بار دیگر رخت قرمز بر تن کرد، علاوه براین خبر، تحریم‌های جدید روز چهارشنبه ایالات متحده آمریکا علیه صنایع و فلزات رنگین موجب شد تا امروز اکثر نماد‌های بزرگ این گروه با صفوف سنگین فروش مواجه شوند.
 
به گزارش بورس تابناک، امروز بازار معاملات کد به کدی در بین صندوق‌های سرمایه گذاری داغ داغ بود و براین اساس صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، صندوق سرمایه گذاری اعتماد پارسیان، صندوق سرمایه گذاری توسعه اندوخته آینده، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت فیروزه آسیا با معاملات کد به کد مواجه شدند همچنین شاهد معاملات کد به کدی در برخی نماد‌ها از جمله داده گستر عصر نوین، بانک کارآفرین، صنایع ماشین‌های اداری ایران بودیم.
 
در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت لوله و ماشین سازی ایران (فلوله) کارتن ایران (چکارن)؛ به پرداخت ملت (پرداخت)، سیمان خاش (سخاش) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و نماد معاملاتی شرکت فرآورد‌های نسوز آذر (کاذر) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان (قثابت) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف؛ تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ) بازگشایی شدند.
 
همچنین امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه‌صنعتی‌بوتان (لبوتان ۱)؛ قند نیشابور (قنیشا ۱)؛ ایران‌دارو (دیران ۱)؛ درخشان تهران (پدرخش ۱) و صنایع‌کاغذسازی‌کاوه (چکاوه ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشر، سیمان فارس (سفار)، تولید مواد اولیه داروپخش (دتماد) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، تولیدی لنت ترمز ایران (خلنت) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره، حق تقدم شرکت شاهد (ثشاهدح) با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شدند.
 
امروز اطلاعیه آغاز دوره معاملاتی اختیار خرید و فروش (پارسان) با سررسید دی ماه ۱۳۹۸ و اختیار خرید و فروش (فولاد) با سررسید بهمن ماه و آبان ماه ۱۳۹۸ و همچنین اطلاعیه‌ای درخصوص تسویه نقدی اختیارمعاملات (وبملت) در سررسید اردیبهشت ۹۸ از سوی ناظر بازار منتشر شد.
 
نماد معاملاتی شرکت لنت ترمزایران (خلنت ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه معاملاتی مواجه و همچنین نماد معاملاتی شرکت گروه تولیدی مهرام (غمهرا) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج شد.
 
امروز گروه خودرو در حالی بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد که دو نماد لیدر این گروه یعنی خساپا و خودور در کف قیمت به معاملات خود پایان دادند و در مقابل نماد‌های خچرخش، خلنت، ختراک، خنصیر و خکمک و خپویش از نماد‌های گروه خودرو بودند که با اقبال سهامداران مواجه شدند.
 
بر این اساس در گروه خودرو بیش از ۹۳۰ میلیون سهم طی بیش از ۵۳ هزار نوبت معاملاتی به ارزش بیش از ۱۵۶.۶ میلیارد تومان داد و ستد شد.
 
در میان شاخص صنایع مختلف نیز، گروه ذغال سنگ امروز با رشد ۴.۸۲ درصدی معادل ۲۹۵ واحد بیشترین افزایش شاخص را تجربه کرد و همه نماد‌های آن سبزپوش بودند، از دیگر گروه‌های سبزپوش بازار که با رشد شاخص مواجه شدند می‌توان به انتشار و چاپ، وسایل ارتباطی، زراعت، محصولات چوبی و انبوه سازی اشاره کرد.
 
امروز نماد‌های ونوین، غگل، کساپا، سپاس، حتایدف غاذر و فجر با بیشترین صفوف تقاضا و خرید مواجه شدند و در مقابل نماد‌های معاملاتی سفارس، سترانف خودور، خزامیا، وپاسار، خپارس و پترول با بیشترین صوف عرضه و فروش همراه بودند.
 
جو منفی ناشی از ترحیم فلزات رنگین امروز تاثیر خود را بر لیدر‌های فلزی نشان داد و بر این اساس، فولاد، کگل، فملی، شبندر، فارس، شپنا و تاپیکو با بیشترین کاهش ارزش بازار خود مواجه شدند و در مقابل با اقبال بازار به نماد‌های رمپنا، شخارک، ونوین، رانفور، دعبید، ونیکی و تییکو بیشترین افزایش ارزش بازاردر این نماد‌ها رقم خورد.
 
بیشترین حجم معاملات همچنان در اختیار وتجارت بود و بیشترین ارزش معاملات را نیز نماد تاصیکو به خود اختصاص داد.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
سلزمان بورس و انفاکتوس!
بورس ازاین به بعدکلا پرسپولیسی خواهدشد !!!!
تااوضاع ازاین که هست بدترنشده پولهایتان راازبازاربورس خارج کنید البته اگرمشتری برای فروش سهامتان پیداکردید !!!!
سرمایه گذاری دربورس یعنی دودشدن سرمایه
حالاحالاهاقرمزپوش میمونه
یک ماه سبز بوده حالا دو روز هم قرمز بشود. بعضی ها ارزان می فروشند بعد گران می خرند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
یه ماه سبز بود نه بابا
تا 200000 سقوط می کنه
یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۰
سقوط بورس باشدت ادامه دارد
تااین لحظه حدود ۵۰۰۰ واحد فروریخته
مجموعا در چندروزگشته حدود ۲۵۰۰۰ واحد سقوط کرده
همه فروشنده اند
همین ها نشون میده وضع بورس خوبه و از اینم بهتر میشه.
چندروز هست که شاخص کل بطورمیانگین روزی ۷-۸ هزارواحدسقوط میکند نه صداوسیماونه جرایداقتصادی شتردیدی ندیدی حالا اگرهمین مقداررشدمیکردگوش جهان راکرمیکردند که بورس ذکورد زدو تیترهای حماسی پشت بندش این است معنی ومفهوم عدالت وبیطرفی رسانه ای درانعکاس اخبار !!!!
الکی بادش کردن حالا خودشون اومدن بیرون ولش کردن به امان خدا
بزودی نقدینگی از بورس خارج و وارد بازار مسکن می شود و قیمت ها رو چند برابر می کند
این خط اینم نشون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل