بازدید 5413
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس تهران دوباره در مدار مثبت قرار گرفت/ ارزش معاملات ۱۵۰۵ میلیاردی پس از بازگشت آرامش/ خودرویی‌ها رکورد دار بیشترین حجم و ارزش معاملات/ شاخص فنی و مهندسی پرچم دار شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه هجدهم اردیبهشت ماه ۹۸، با افزایش ۳۱۴۶ واحدی معادل ۱.۵۱ درصد به رقم ۲۱۱ هزار و ۳۴۴ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد افت ۷۶۲۳ واحدی معادل ۳.۵۳ درصد نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۹۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 08 May 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه هجدهم اردیبهشت ماه ۹۸، با افزایش ۳۱۴۶ واحدی معادل ۱.۵۱ درصد به رقم ۲۱۱ هزار و ۳۴۴ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد افت ۷۶۲۳ واحدی معادل ۳.۵۳ درصد نماگر کل بورس بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، بر خلاف روز‌های قبل، شاهد روند صودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۰۳ واحدی معادل ۱.۵۱ درصد به رقم ۶۰ هزار و ۶۸۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۲ واحدی معادل ۰.۱۷ رصد، عدد ۴۳ هزار و ۳۳۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۰ واحدی معادل ۰.۱۷ درصد به رقم ۳۰ هزار و ۱۶۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۹۶۷ واحد افزایش معادل ۱.۲۷ درصد را رقم زد و به سطح ۲۳۶ هزار و ۹۴۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۸۶۵ واحد افزایش معادل ۱.۸۳ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۶۱۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۷۰۴ واحد افزایش معادل ۰.۹۳ درصد همراه بود و عدد ۴۰۲ هزار و ۴۳۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۲۱۱ هزار و ۳۴۴ واحد قرار گرفت.
 
شاخص بورس
 
در معاملات امروز، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۴۰۶ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۴۷ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۲۲۴ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۲۰ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۷۹ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۵۹ واحد و نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۵۷ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
رفت و آمد‌های بازار

در معاملات امروز نماد معاملاتی حق تقدم شرکت سیمان فارس نو (سفانوح) با توجه به توقف نماد اصلی، سیمان فارس نو (سفانو)، دوده صنعتی پارس (شدوص) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، بانک خاورمیانه (وخاور) جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیئت مدیره، قند ثابت خراسان (قثابت ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، کارخانجات‌داروپخش (دارو ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، به منظور برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی توسط ناشرمتوقف شدند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت لیزینگ ایران (ولیز) پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و همچنین با توجه به عدم تصمیم گیری در خصوص تصویب صورت‌های مالی با محدودیت نوسان قیمت و گروه تولیدی مهرام (غمهرا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف. بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس ۱)، کشت‌وصنعت‌پیاذر (غاذر ۱) (غاذر ۱) چرخشگر (خچرخش ۱) با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام با وقفه معاملاتی مواجه شدند.

ارزش معاملات ۱۵۰۵ میلیاردی پس از بازگشت آرامش

در معاملات امروز و با بازگشت آرامش به فضای تالار و کاهش نگرانی ها، جریان نقدینگی مجددا به سمت پل حافظ سرازیر شد و بر این اساس، ارزش معاملات آخرین روز معاملاتی هفته پرنوسان بورس تهران به بیش از ۱۵۰۵.۴ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۶ میلیارد و ۲۱ میلیون سهم طی ۳۸۶ هزار و ۵۹۱ نوبت معاملاتی بود.

خودرویی‌ها رکورد دار بیشترین حجم و ارزش معاملات

بر این اساس، گروه خودرو امروز بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و بیش از ۲۴۰.۶ میلیارد تومان ارزش معاملاتی نماد‌های خودرویی ناشی ازدست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۳۴۹ میلیون سهم طی ۶۵ هزار نوبت معاملاتی بود.

در گروه کانه‌های فلزی نیز ارزش معاملات ۱۳۳.۲ میلیارد تومان، در گروه شیمیایی‌ها ۱۲۰.۷ میلیارد تومان و در گروه فلزات اساسی بیش از ۱۰۱.۸ میلیارد تومان بود.

شاخص‌های برتر: شاخص فنی و مهندسی پرچم دار شد

گروه فنی و مهندسی امروز بیشترین رشد شاخص را تجربه کرد و پس از آن گروه منسوجات، کانه‌های فلزی و زرعت به ترتیب با بیشترین رشد شاخص همراه بود.

اقبال به صندوق‌های سرمایه گذاری و صفوف تقاضا

امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری صدرتامین (تاصیکو)، نیروترانس (بنیرو)، گروه مپنا (سهامی عام)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند)، صندوق سرمایه گذاری پاداش سهامداری توسعه ۱ (سپاس) و فولاد امیرکبیرکاشان (فجر) با بیشترین صفوف خرید مواجه بودند و بر این اساس شاهد بیشترین اقبال به نماد‌های صندوق‌ها در معاملات امروز بودیم

یک نماد خودرویی در راس عرضه‌های تالار حافظ

در مقابل خودرویی زامیاد (خزامیا)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان (کیان)، نهاد‌های مالی بورس اوراق بهادار (نبورس) و صکوک اجاره خلیج فارس (صفارس ۴۱۲) با بیشترین صوف عرضه و فروش مواجه شدند.
 
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
در دوروزگذشته بورس ۱۷۰۰۰ واحد سقوط فقط یک روزنامه درتیترهای صفحه اول خودبه ان اشاره کرد بقیه شتردیدی ندیدی ! حالا اگربه همین میزان رشدمیکردشاهاد تیترهای حماسی بادرشت ترین فونت ممکن بودیم !!! براستی معنی عدالت رسانه ای درانعکاس واقعی وبیطرفانه اخبار این است ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
پول نقد اینروزها یعنی هیچ
دوباره درمدارمثبت قرارش دادند !! البته بسرعت دوباره درمدارمنفی فرارخواهدگرفت !!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
باتحریم صنایع اهن وفولادومس والومینیوم وپتروشیمی شنبه دوباره بامخ میخوره زمین هی کی سهم خریده تاازاین کمترنشده بفروشه
مردم داریم وقتی قرمز میشه خوشحال میشن
قیمت های فعلی شرکت ها بدون تجدید ارزیابی است و آخرین قیمت گذاری دارائی های برخی شرکت های بورس به چندین سال قبل بر می گردد در صورت تجدید ارزیابی سود بالای به سهامداران برخواهد گشت
هکتارها زمین و ماشین الات شرکت ها که قیمت سال قبلشان با امسال قابل مقایسه هم نیست!
بورس + مطالعه بازار بورس + دید بلند مدت = سود + ایجاد شغل و افزایش تولیدات داخلی + از بین بردن دلالی
مجلس و دولت باید از بازار سرمایه به صورت جدی حمایت کنند تا هم نقدینگی جامعه کنترل شود و هم این پول سمت شرکت های تولیدی برود
الان مردم نگران دارای هایشان هستند برای همین به سمت خرید خودرو و طلا می آیند
اطلاعی از قیمتهای فعلی بورس و فرصت های آن ندارند باید دولت و مجلس سرمایه های مردم را به سمت بازار سرمایه ببرند تا هم سرمایه شان حفظ شود و هم دلالی از بین برود و در کنار آن سود هم ببرند
فقط باید سواد و دانش افراد در سهام های سود ده بالاتر برود ، صدا و سیما نقش بسیار مهمی در آموزش مردم برای ورود به بورس و خرید شرکت های با ریسک کم دارد
بد به حال اونایی که فروشنده بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
بدبه حال اونهایی که باسرمایه گذاری دربورس دارایی شونو درمقابل گردباد قراردادند
قیمت های فعلی سهام بخصوص سهم هایی که صادراتی هستند کوچکترین ریسک اقتصادی ندارند.بازار بورس فقط ریسک سیاسی داره.
مثیتش مثل همیشه قلابی است کل سهام منفی و صف فروش بودن
تا زماني كه بورس تهران دولتي و دستوري باشد همينگونه شاخص سازي و بالا پائين مي شود. مطلب ديگر عدم آموزش سهامداران و هيجاني عمل كردن اونهاست كه بلاي بورس شده...........
درشرایطی که دلارساعتی میره بالا سرمایه گذاری دربورس بجای خریدن دلار اشتباه بزرگیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار