بازدید 5856

فلاحت‌پیشه: ایران توپ را در زمین اروپا انداخت

کد خبر: ۸۹۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 08 May 2019
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران برای اروپایی‌ها و انجام اقداماتی تا آن زمان را عاقلانه و صلح آمیز خواند و گفت که تا دو ماه آینده یا برجام تقویت و یا خنثی می‌شود.

به گزارش «تابناک» حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفتگو با ایسنا با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی که درباره‌ی اقدامات ایران در قالب برجام و دادن مهلت ۶۰ روزه به کشور‌های باقی‌مانده در برجام برای اجرای تعهدات‌شان اظهار کرد: پیام جمهوری اسلامی ایران صلح‌آمیز بود نتیجه آن است که تا دو ماه آینده عملا اعضای باقی‌مانده برجام دعوت به مذاکره با ایران شده‌اند. بعد از دوماه ممکن است دو اتفاق بیفتد.

وی توضیح داد: اتفاق اول آن است که طرف‌های باقی‌مانده برجام حاضر نباشند در شرایط تحریمی به وظایف خود عمل کنند که این نقض توافق است. اتفاق دیگر آن است که کمک کند ایران با تحریم‌های آمریکا مقابله کند. نتیجه آن است که برجام آن چنان از ثبات و قدرت برخوردار می‌شود که اعضای برجام با هیات آمریکا مذاکره کرده و قدرت خودشان را نشان خواهند داد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این شرایط همه اعضای برجام به آن پایبند به آن مانده و اقدامات را در راستای منافع‌شان انجام می‌دهند. با این طراحی یک گام به تقویت برجام نزدیک‌تر خواهیم شد.

فلاحت‌پیشه اضافه کرد: در حالت دیگر آن است که اروپایی‌ها نمی‌توانند به تعهدات‌شان عمل کنند. در این شرایط باید برجام با همه قطعنامه‌هایش کنار گذاشته شود، این یعنی ایران از برجام خارج نمی‌شود بلکه برجام به صورت کاملا خنثی پایان می‌یابد و آن‌ها هم نمی‌توانند شش قطعنامه علیه ایران را برگردانند، لذا این تصمیم عاقلانه و صلح‌آمیز است.

وی در جمع بندی اظهار کرد: در دو ماه آینده یا آنقدر برجام تقویت می‌شود که می‌توانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم یا این‌که به صورت خنثی برجام پایان می‌یابد که این به معنای بازگشت به تحریم‌ها نیست. ایران با این کار صلح‌آمیز توپ را در زمین اروپایی‌ها انداخته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۸
اروپا هم توپو برگردوند تو دامن خودتون و گفت هرگونه تجدیدنظر در تعهدات منجر به بازگشت تحریما میشه...حالا مردش باشین و بشینین فکرشو کنین چتوری میشه این رو جمع کرد که مصیبتش دامن ملتو نگیره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
الان اصلا مصیبت نداری که کامل برجام داره توسط ایران اجرا میشه عمو
ناشناس
| France |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
هیهات من الذله
مسئولان ایرانی همیشه توپ را به سر مردم می کوبند
اگر اعضای برجام منظورتان چین و یا آمریکا هست خیالتان راحت باشد حتی بدشان نمی آید آمریکا با ایران وارد جنگ شود
البته توپش قبلا پاره شده
عجیبه که با این همه درایت چطور یکسال متوجه این نکته هوشمندانه نشدید
داداش توپ خیلی بزرگه عملا توان ندارند بهش ضربه بزنند
بجای توپ بازی به وضعیت بازار برسید البته اگر عرضه اش را دارید . یکی می گفت من وهمسرم کارها را تقسیم کرده ایم کارهای مهم مانند اینکه تجارت جهانی باید چه باشد و یا اینکه ترامپ و پوتین چه باید بکنند را من مدیریت می کنم و کارهای بی اهمیت مثل خرید خانه یا ماشین ، انتخاب محل کار یا سرمایه گذاری را خانمم انجام می دهد.
توپی در کار نیست.
شما با این کار عملا برجام را دارید ناقص اجرا می کنید و این یعنی اروپایی ها دیگر حاضر نمی شوند مثل قبل با شما باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
مثل قبل با ما باشند!!!
توپ ظاهرا تو زمین اروپاست ولی بازی کلا تو زمین ایران است و بجز زمین ایران ، زمین دیگه ای برای بازی نیست.
عجب!!! واقعافکرمیکنید الان توپ درزمین اروپایی هاست؟! نه جانم اشتباه نکنید توپ در زمین مردم بیچاره است که بارگرانی های ناشی ازتحریمهای پی درپی امریکا وبی تفاوتی اروپایی ها کمرشان راخردکرده وبعضی ها عین خیالشان نیست ودست روی دست گذاشته اندبااین توجیه که مبادادردام امریکا بیافتند
اروپا بدبخت شد . الان ورشکست میشن .
چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰
دلار ۱۵۴۰۰
یورو ۱۷۳۰۰
سکه ۵۲۳۰۰۰۰
بعد 60 روز هیچ کاری نکننو 2 تا دیگه از اون بندارو قیچی نکنن نه تنها تهدیدای موشکی رو هم به شوخی میگیرن بلکه سرمون خر سواری هم میکنن.
سخن حکمت آمیز به ایرانیان :

بمب اتمی خودمون رو هر چه زودتر درست کنیم ، با این کار امنیت خودمون و نسل آینده مون رو تضمین کردیم -

کشورهای غربی همه بمب خودشون رو دارن و به هیچ کدوم از قطعنامه های امضا شده با ما وفادار نیستن و فقط زبون زور رو میفهمن
مااصلا بااروپاشوخی نداریم
اگرتا۶۰ روزدیگه اروپاکاری نکرد دواقدام دیگرمیکنیم واگر۶۰ روزبعدش بازم کاری نکرد دواقدام دیگه و همین قصه تاابدادامه خواهدداشت اما تحت هیچ شرایطی ازبرجام خارج نمیشیم !!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس