بازدید 5372
۱
قابل توجه مسئولانی که با خواسته کنکوری‌های سیل زده مخالف کردند:

آرزوی متفاوت «سجاد»؛ جوان سیل زده اهل آلبوعید +فیلم

مسئولانی که در شرایط عادی در محل کار خود حاضر می‌شوند، رای به مخالفت با خواسته جوانانی دادند که یک ماه و نیم است از خانه و کاشانه خود آواره شده و افزون بر همه مشکلات، آینده شان را نیز از دست رفته می‌بینند.
کد خبر: ۸۹۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 05 May 2019
مسئولانی که در شرایط عادی در محل کار خود حاضر می‌شوند، رای به مخالفت با خواسته جوانانی دادند که یک ماه و نیم است از خانه و کاشانه خود آواره شده و افزون بر همه مشکلات، آینده شان را نیز از دست رفته می‌بینند.

به گزارش «تابناک»، این خلاصه وضعیتی است که در مناطق سیل زده و برای داوطلبان کنکور حاکم است. برای کنکوری‌هایی که می‌بایست به زودی در یکی از مهم‌ترین و سرنوشت سازترین رقابت‌های زندگی شان حضور پیدا کنند، اما دست تقدیر مانع از حضور کامل ایشان شده است.

وضعیت وخیمی که کنکوری‌های ساکن مناطقی، چون خوزستان و گلستان و حتی شهرهایی، چون پلدختر و روستاهایی، چون چم مهر با آن دست به گریبانند و کمترین انتظارشان از مسئولان، درک این شرایط وخیم است. درکی که اگر شکل بگیرد، تعویق کنکور یا در نظر گرفتن هر راهکار دیگری برای جبران عقب افتادگی ایشان در نتیجه سیلاب بی نیاز از طرح خواهد بود.

درخواستی که البته طرح هم شده، اما پاسخ مسئولان به آن، مخالفت بوده است. مخالفتی که گفته می‌شود دلیلش، فشردگی شدید برنامه زمان بندی کنکور و غیر ممکن بودن هر گونه تغییری در آن است و به جهاتی موجه هم به نظر می‌رسد، اما نه برای دانش آموزانی که در این ایام درگیر سیل و مقابله با آن بوده اند.

مخالفت با تعویق آزمونی که امثال «سجاد» برای حضور موفق در آن آرزو‌ها در سر پرورانده اند، اما سیلاب همه آن آرزو‌ها را در هم کوبیده و بعید است بگذارد محقق شوند، مگر آنکه تصمیم سازان کنکور، راه متفاوتی در پیش بگیرند و راهکاری برای برقراری عدالت در کنکور ۹۸ تدارک ببینند.

عدالتی که سجاد و امثال سجاد چشم انتظار تحقق آن هستند، ولو ساکن اردوگاهی باشند که دورتر از روستایشان در بیابان برپا شده و در آن زندگی موقتی با انواع سختی‌ها در جریان است. زندگی با فکر و خیال خانه‌ای که غرق شده و به محض پایین رفتن آب می‌بایست آستین همت را برای تمیزی و مرمت و چه بسا بنای دوباره آن بالا زد.

عدالتی که در فکر و زبان امثال سجاد به آرزو تبدیل شده است؛ آرزوی کنکوری که در آن سجاد و دیگر رقابت کنندگان زمان مشابهی برای درس خواندن و مهیا شدن در اختیار داشته اند، هرچند که کم و کسری امثال سجاد در این رقابت بیش از چیزی است که سیلاب از ایشان گرفته!
 
تعداد بازدید : 210
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دست اندركاران كنكور اغلب همان شركاي مافياي مووسسات كنكور شهرهاي بزرگ هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست