بازدید 5328
۲

دلایل حمایت دولت از استانی شدن انتخابات مجلس

کد خبر: ۸۹۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 04 May 2019

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اعلام حمایت از طرح استانی شدن انتخابات گفت: فکر می‌کنیم با این کار اگر نماینده مجلسی در یک استان بتواند رای بیاورد او بیشتر به مسائل کلان کشور توجه می‌کند و مسائل ملی را می‌بیند، تا اینکه از یک جای کوچکی بیایید.
به گزارش خبرآنلاین، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور درخصوص موضع دولت درباره استانی شدن انتخابات اعلام کرد: مخالفتی با این طرح نداریم.

وی درباره دلایل حمایت دولت از طرح مجلس برای استانی شدن انتخابات تصریح کرد: استانی شدن انتخابات در دولت یک بار مطرح و بحث شد و در آنجا با طرح مذکور مخالفتی صورت نگرفت. فکر می‌کنیم با این کار اگر نماینده مجلسی در یک استان بتواند رای بیاورد او بیشتر به مسائل کلان کشور توجه می‌کند و مسائل ملی را می‌بیند، تا اینکه از یک جای کوچکی بیایید، البته نمی‌خواهم درباره نماینده‌ای قضاوت کنم و یا خدایی کرده بخواهم بین نمایندگان مجلس بر اساس رای‌شان صحبت کنم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اضافه کرد: بصورت کلی عرضم این است که وقتی کسی بتواند در یک استان از همه مردم استان رای بیشتری بگیرد او به مسائل ملی بیشتر توجه می‌کند و مجلس هم در این زمینه بررسی‌هایی کرده و ما هم مخالفتی نداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
دقیقا. کاملا درسته. نماینده های شهرهای کوچک، اغلب شکل اعضای غیرفعال گروه های تلگرامی هستند. یعنی در مجلس هستند ولی کاری نمی کنند و فقط ناظر اتفاقات و نطق ها هستند. اکثر نماینده های شهرهای کوچک در طول سالها نمایندگیشون حتی یکبار پشت تریبون مجلس سخنرانی نداشته اند و حتی یک بار مصاحبه و حضور رسانه ای در رسانه های معروف نداشته اند. در واقع کاری از دستشون برنمیاد و سواد مصاحبه و حضور مفید در برنامه های رادیوئی و تلویزیونی را ندارند. اکثریت نماینده های شهرهای کوچک از نظر سواد و مخصوصا سواد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و رسانه ای بسیار سطح پائینی دارند و اکثرشون از طریق فامیل بازی و ارتباطات دوستی و فامیلی و خرج پول در روستاها و وعده و وعیدهائی که تحقق پیدا نمی کنن وارد مجلس میشن. اگه انتخابات استانی بشه قطعا فقط نخبه ها به مجلس راه پیدا می کنند و این برای کشور واقعا مفید و مورد نیاز هست. در صورتی که انتخابات استانی بشه قطعا اونائی وارد عرصه رقابت میشن که میدونن کاری از دستشون برای ارتقا کشور و برای رفع مشکلات برمیاد و کوچه و خیابونا الکی پر از عکس های تبلیغاتی نمیشه.
وقتي كه مردم را سوار بر موج ميكنند و از مردم رأي ميگيرند قطعا با استاني شدن انتخابات موجهاي بزرگتري درست ميكنند كه بدون مخالف در استان همه را با خود ميبرد! منطق اين است كه در استان از جناههاي مختلف در مجلس حضور داشته باشند كه با استاني شدن اين منطق از بين ميرود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس