بازدید 22141
آخرین تحولات خاورمیانه؛

ادعای عربستان سعودی در مورد نجات یک نفتکش ایرانی/عملیات مشترک الحشد الشعبی و ارتش سوریه در مرزهای عراق/کشف شبکه گسترده جاسوسی امارات در عمان/ رجزخوانی وزیر خارجه بحرین علیه ایران

هشدار اتحادیه اروپا در مورد اقدام یکجانبه آمریکا علیه ایران، ادعای عربستان سعودی در مورد نجات یک نفتکش ایرانی، کشف شبکه گسترده جاسوسی امارات در عمان، رجزخوانی وزیر خارجه بحرین علیه ایران و اظهارات وزیر خارجه ترکیه در مورد تحریم‌های ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به عملیات مشترک الحشد الشعبی و ارتش سوریه در مرز‌های عراق نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 03 May 2019

هشدار اتحادیه اروپا در مورد اقدام یکجانبه آمریکا علیه ایران، ادعای عربستان سعودی در مورد نجات یک نفتکش ایرانی، کشف شبکه گسترده جاسوسی امارات در عمان، رجزخوانی وزیر خارجه بحرین علیه ایران و اظهارات وزیر خارجه ترکیه در مورد تحریم‌های ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به عملیات مشترک الحشد الشعبی و ارتش سوریه در مرز‌های عراق نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ فرماندهی عملیات الانبار عراق از آغاز عملیات جدیدی علیه بقایای تکفیری های داعش خبر داد.

بر اساس این گزارش، فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد، عملیات نظامی گسترده‌ای علیه بقایای تکفیری ها در مناطق مرزی کلید خورده است.

این فرماندهی تأکید کرد، این عملیات گسترده در سه محور آغاز شده است.

بنا بر اعلام فرماندهی عملیات الانبار عراق، علاوه بر ارتش این کشور، نیروهای حشد الشعبی نیز در عملیات پاکسازی مناطق مرزی مشارکت دارند.

هشدار اتحادیه اروپا در مورد اقدام یکجانبه آمریکا علیه ایران

«میگل آریاس کانته»، کمیسر اتحادیه اروپا در امور انرژی گفت اتحادیه اروپا برجام را بهترین توافق در مورد برنامه هسته‌ای ایران دانسته و از آن حمایت می‌کند.

وی در نشست خبری مشترک با «ریک پری»، وزیر انرژی آمریکا در مورد به خطر افتادن برجام با اقدام واشنگتن در تمدید نکردن معافیت واردات نفت ایران از سوی هشت کشور هشدار داد.

عملیات مشترک الحشد الشعبی و ارتش سوریه در مرزهای عراق

به گفته کمیسر انرژی اروپا مواضع بروکسل در زمینه تحریم‌های نفتی علیه ایران با واشنگتن متفاوت است.

آریاس کانته همچنین تأکید کرد، تا زمانی که تهران به توافق هسته‌ای پایبند باشد، اتحادیه اروپا نیز خود را موظف به پایبندی به آن می‌داند.

ادعای عربستان سعودی در مورد نجات یک نفتکش ایرانی

خبرگزاری دولتی عربستان «واس» روز پنجشنبه مدعی شد، گادر ساحلی این کشور یک نفت‌کش ایرانی را در نزدیکی بندر «جده» در دریای سرخ نجات داده است.

بر اساس این گزارش، تمام ۲۶ خدمه نفت‌کش «هَپینِس ۱» نجات پیدا کرده‌اند و آسیبی به آنها وارد نشده است؛ کشتی مذکور حامل فرآورده‌های نفتی بوده است.

سخنگوی رسمی نیروهای گارد ساحلی عربستان در این خصوص اعلام کرد: نفت‌کش ایرانی در نزدیکی بندر جده دچار نقض فنی شده بود و مرکز هماهنگی جستجو و نجات جده ابلاغیه‌ای از برج بندر جده و مرکز جستجو و نجات سعودی در اداره کل حمل و نقل عمومی دریافت کرد که شامل درخواست کمک کاپیتان کشتی هپینس ۱ به دلیل خرابی موتور و از دست دادن کنترل آن بود.

در ادامه این گزارش آمده، مشخص شد که کشتی مذکور، پرچم ایران دارد و خدمه آنها ۲۶ نفر -۲۴ ایرانی و ۲ بنگلادشی- هستند و حامل مواد نفتی است.

سخنگوی رسمی نیروهای گارد ساحلی عربستان سپس اعلام کرد، هیأت دائم این کشور در سازمان ملل، درخواست کمک رسمی از کاردار هیأت ایرانی (در سازمان ملل) دریافت کرد و به محض دریافت آن تمام اقدامات لازم برای خدمه کشتی مذکور انجام شد.

کشف شبکه گسترده جاسوسی امارات در عمان

روزنامه لبنانی الأخبار پنجشنبه (دوازدهم اردیبهشت) در گزارشی از جاسوسی مقام‌های امارات علیه عمان، یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.

این روزنامه بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده، نوشت: دستگاه‌های امنیتی عمان چند وقت پیش، اطلاعاتی از یک شبکه جاسوسی اماراتی به دست آورده است که علیه مسقط فعالیت می‌کرد.

الاخبار به نقل از منابع آگاه نوشت که سازمان اطلاعات عمان، جزئیات این شبکه جاسوسی امارات از اسامی همه جاسوسان گرفته تا شرکت‌هایی را که با این شبکه همکاری داشته، به دست آورده و این افراد را به دام انداخته است.

عملیات مشترک الحشد الشعبی و ارتش سوریه در مرزهای عراق

بر اساس این گزارش، «محمد بن راشد»، حاکم دبی شخصا در امور این شبکه جاسوسی ضد عمانی دخالت داشته و این مسأله باعث «تنش بزرگی» بین اماراتی‌ها و عمانی‌ها شده است، چون مقام‌های عمان، پس از به دست آوردن اطلاعات، پیام تهدیدآمیزی علیه ابوظبی فرستاده‌اند؛ با این مضمون که یا پرونده شبکه جاسوسی را افشا و علنی می‌کنیم یا اینکه ابوظبی اسامی همه جاسوس‌های قدیمی و جدید را در اختیار عمان قرار می‌دهد.

به گفته الاخبار، امارات و شخص بن راشد در واکنش به این پیام عمان، خط تماسی با مقام‌های مسئول این کشور در دو بندر «الدقم» و «صحار» (بنادر رقیب امارات) ایجاد کرده و در مقابل سنگ‌اندازی این مقامات در توسعه بنادر مذکور به آن‌ها پیشنهاد رشوه داده است. این رشوه «سخاوتمندانه» شامل اعطای تابعیت اماراتی به مقام‌های دو بندر مذکور به همراه چند آپارتمان، خودرو و مبالغ مالی می‌شود.

منابع آگاه این روزنامه می‌گویند، قابوس بن سعید، سلطان عمان به دور از انظار نشست‌هایی با برخی حاکمان امارات که با حکام ابوظبی و دبی اختلافات دارند، داشته است.

به گفته این منابع، تنش بین مسقط و ابوظبی دامنه وسیعی دارد و «محمد بن زاید»، ولی‌عهد امارات رهبری حمله به کشورهای ترکیه، قطر و عمان را بر عهده دارد و امارات، نظام بانکی خود را در اختیار او گذاشته است.

بر اساس این گزارش، ولی‌عهد امارات علاوه بر اختلافات سیاسی با سه کشور، سعی بر تشدید قطع روابط تجاری با ترکیه، قطر و عمان دارد به گونه‌ای که اقدامات او علیه قطر، فراتر از تحریم این کشور بوده و به مرحله جلوگیری از هرگونه همکاری اقتصادی با دوحه رسیده است.

منابع آگاه الاخبار می گویند، سرویس اطلاعات امارات برای مشخص شدن هویت شرکت‌های تجاری و بازرگانانی که با کشورهای منطقه از جمله ترکیه، قطر و عمان دارند، به سیستم بانکی متوسل شده است و دستگاه‌های اطلاعاتی امارات از یک سال گذشته، «روش‌های پیچیده‌ای» برای به دام انداختن این شرکت‌ها به کار گرفته است.

به عنوان مثال، کارمند‌ها و نمایندگان بانک‌های اماراتی خود را به عنوان، تاجر جا زده و با برخی از شرکت‌ها در سه کشور مذکور ارتباط برقرار کرده‌اند. این نمایندگان از شرکت‌های ترکیه‌ای، قطری و عمانی خواسته‌‌اند در مقابل دریافت کارانه تشویقی، بارهای خود را به امارات تحویل داده و از این کشور تحویل بگیرند.

الاخبار نوشت، حاکم ابوظبی در ماجرای شبکه جاسوسی و مقام‌های بنادر عمان، به شیوه مذکور متوسل شده است؛ شیوه‌ای که استخبارات امارات در گذشته از آن برای به دام انداختن مزدوران سایر سرویس‌های استخباراتی در کشورهای مختلف استفاده کرده است.

رجزخوانی وزیر خارجه بحرین علیه ایران

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین که به یاوه گویی علیه ایران و البته دیگر کشورهای منطقه عادت کرده و آن را جزئی از وظایف دیپلماتیک خود تلقی می‌کند، به تازگی در گفت وگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» اظهارات عجیب و البته توهین آمیزی درباره کشورهای مختلف مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه بحرین که سابقه هتاکیِ خارج از موازین دیپلماتیک به دیگر کشورها و مقامات آنها را در پرونده خود می بیند، در سخنانی عجیب به رجزخوانی علیه تهران پرداخته و مدعی شده است: اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، خودش را خفه کرده است!

عملیات مشترک الحشد الشعبی و ارتش سوریه در مرزهای عراق

وی ضمن نادیده گرفتن حمایت‌های رژیم متبوعش از تروریست‌های تکفیری در سراسر منطقه، مدعی شد: ایران در امور کشورهای منطقه مداخله می‌کند و به تسلیح شبه نظامیان می‌پردازد.

این وزیر بحرینی همچنین در اظهاراتی مداخله جویانه در خصوص توافق هسته‌ای ایران و غرب، مدعی شد: توافق صورت گرفته باید به مسأله موشک‌های بالستیک ایران نیز می‌پرداخت؛ اما این اتفاق نیفتاد و دیدیم که چنین توافقی موجب افزایش تهدیدات از سوی ایران شد! ایران باید در سیاست‌های خود در قبال آمریکا تجدیدنظر کند.

وی در خصوص سوریه نیز تأکید کرد، کشورش به دنبال بازگرداندن دمشق به اتحادیه عرب نیست. این مقام بحرینی گفت: نه ما و نه شرکایمان در منطقه به دنبال بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب نیستیم. ما می‌خواهیم با سوریه ارتباط داشته باشیم و این به معنای عادی سازی روابط و یا تعجیل برای عادی سازی نیست؛ ضمن اینکه به هیچ وجه تمایل نداریم ارتباطمان با سوریه از کانال ایران و ترکیه انجام شود.

وزیر خارجه بحرین که به متهم کردن ایران به دخالت در امور منطقه عادت کرده، در خصوص یمن نیز سنت شکنی نکرد و ایران را به نقش آفرینی در این کشور متهم کرد! وی همچنین نیروهای مقاومت یمن را به کارشکنی در مسیر صلح متهم کرد!

وی همچنین ضمن نادیده گرفتن اعتراضات شدید در عراق به دنبال توهین آشکارش به مقتدا صدر رهبر جریان صدر، بار دیگر لب به بیان اظهارات توهین آمیز علیه وی گشود. وزیر خارجه بحرین در این خصوص گفت: افرادی در عراق هستند که از خارج دستور می‌گیرند و مقتدا صدر یکی از آنهاست. او همان طور که ایران می‌خواهد به بحرین توهین می‌کند!

ترکیه: جایگزینی برای نفت ایران نداریم

مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد: تنوع بخشیدن به واردات نفتی کار آسانی برای این کشور نیست و این اظهارت را در واکنش به تهدید آمریکا مبنی بر لغو معافیت از تحریم نفتی ایران از امروز دوازدهم اردیبهشت، ایراد کرد.

چاوش اغلو تأکید کرد، پالایشگاه‌های ترکیه برای نفت کشورهای دیگر (به جز ایران) مناسب نیستند و واشنگتن باید در تصمیم خود درباره ممنوعیت خرید نفت از ایران تجدید نظر کند.

عملیات مشترک الحشد الشعبی و ارتش سوریه در مرزهای عراق

گفتنی است، چندی پیش واشنگتن در راستای اعمال فشار حداکثری بر ایران مدعی شد، دیگر معافیت شش کشور عمده خریدار نفت از ایران را تمدید نخواهد کرد!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۱
صحبتهای وزیر خارجه بحرین اصلا توهین آمیز نبود. من که با صفر تا صد این حرفهاش موافقم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
اقای ظریف لطفاهمانطورکه ازصلح طلبی پرزیدنت ! ترامپ دفاع کردیدنسبت به گستاخی وزیرخارجه بحرین هم عکس العمل نشان دهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
چراهیچ مقام وزارت خارجه یامقامات نظامی به گستاخی این اقاپاسخ نمیده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
چون بی غیرتی.
احسان ر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
دقیقا. حتی یه کلمه اش هم دروغ نبود به نظرم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
اظهار نظر در امور تخصصی نباید جنبه شخصی داشته
باشد. آقای خالد بن احمد آل خلیفه همواره خارج عرف روابط بین الملل صحبت می کند. شما هموطن گرامی هم بهتره است سایر سخنان توهین امیز این وزیر را بررسی نمایید.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
!!صفر تا صد!!؟خیلی ایرانی با شرفی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
بی غیرتی توهین است و نبایستی چاپ میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
واقعاً کجای این حرفها توهین آمیز بود ؟

ما که بدتر از این رو به اینها میگیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
هرروزشاهدیک خبرمنفی افتصادی هستیم درمقابل بورس هرروز رکورد جدیدمیزنه !!!
میخوان تحت هرشرایطی شاخص کل رابه ۲۵۰ هزارواحدبرسانند بعد فورادرروزنامه های بشدت حامی بورس بخصوص روزنامه د.ا. تیترحماسی بادرشت ترین فونت بزنندکه بورس درسال ۹۸ فلان میزان بازدهی داشته وازبازارهای رقیب بویژه مسکن سوداورتربوده !!!!
آمریکا ایران را تحریم میکند.روسیه و شخص پوتین مشتاقانه جای خالی ایران را پر میکند.در عراق و سوریه و دیگر مناطقی که ایران حضور اقتصادی اش ضعیف تر شده اکنون روسیه بی محابا و جسورانه دارد تور پهن میکند.ضمن اینکه با عربستان برای از دور خارج کردن ایران در اوپک وقیحانه زدوبند می کند.باید در دنیای امروز مثل پوتین و ترامپ کاسبانه با دیگر کشورها برخورد کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
تو دنیا هر کشوری به کمونیست ها دل بسته بدبخت شده از کوبا بگیر تا کره شمالی یا ونوزئلا
افاضات وزير خاجه بحرين دقيقا ، ياد آور اين ضرب المثل قشنگمونه:
حالا دو كلمه هم از مادر عروس بشنو
پاسخ ها
احسان رضاییان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
همه حرفاش عین واقعیته. خودتو گول نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
میشه بگی کدام حرفش درست نبود ؟
کشورهای ریز پشت سر امریکا واق واق می کنند
پاسخ ها
میلیمتر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
و پشت ضعف ایران ما
عکسی که از این وزیر خارجه بحرین گذاشتین جالب بود، کلی خندیدم.
باید بدونه برا بحرین موشک بالستیک دور برد لازم نیست و کافی بود بگه ایران موشک داره!
این عربا خیلی وقته از متانت ما سوء استفاده کردن و حس قدرتمندی بهشون دست داده.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
در تاریخ هیچوقت ایران نتونسته عربستان یا شبه جزیره عربی رو تصرف کنه اما در تاریخ هست که عرب ایران رو تصرف کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
موشک هایی که ما ندیدیم به کاری بیاد این همه سال جنگ با داعش چرا ازش استفاده نکردن و یک بار شکلیک شد مشخص نشد چی شد کجا رفت به کی خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
این حرفهای شما مثل این که تو یه محله یه شخصی دو سه جور چاقو گذاشته جیبش داره آقای می کنه. اما هر کسی بهش میرسه میگه دیگه اون دوران گذشته که با چاقو آقای کنی
احسان رضاییان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
مثل اینکه خبر نداری پایگاه نظامی آمریکا تو بحرینه و پر از اف 35 و موشک های مدرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
17:21
این منطقه یک بیابون مطلق بوده که هیچوقت برای شاهان ایران اهمیتی نداشته.
حجاز قوی تر از یونان نبوده که ایران نتونسته باشه تصرفش کنه.
خوش به حال اثلاح طلب ها این اتحادیه اروپا سخت در قرداد ترکمن چای و برجام ایستاده و امریکا را به التماس وادار کردن که اون چند هزار تای که تابیعت اورپا ی و امر یکای گرفتن اعتبار دارد هنوز از عزیزان
این مثلا وزیر بحرینی میخواهد با حرف زدن اظهار وجود کند.و گر نه اجازه حضور تا شعاع چند کیلو متری محل مذاکرات برجامی هم به او نمیدادند که بخواهد حرفی بزند حالا شده سیاهی لشگر دست چندم ترامپ .خاک بر سر این بی وجودهای بی بوته.
بهتر است با چند تا سطل آب کار این احمقها که اصلا نمیدانند کی هستند و خوب و بدشان در چیست ،کار را تمام کنیم.
کافیست بچه مدرسه ای های ما چند تا سیگارت به طرف بحرین پرت کنند تا مثل این مثلا وزیر به سوراخ موشهای پناه ببرند.
متاسفانه آب آنقدر سر بالا رفته که این احمق ها هم ابوعطا میخوانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
حالا که ایران بدون سیگارت پرت کردن به این روز افتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
مسئولان ما وضع مملکت رو درست کنند ، بحرین پیشکش .

قدرت و رفاه یک کشور به کوچکی و بزرگی اون کشور نیست عزیزم ،

کشوری قدرتمنده که مردمش تو رفاه باشن نه موشک بیشتر داشته باشه
تف تو ذات شاه که این بحرینو راحت داد رفت ، که این بشکه امروز برای ایران رجز بخونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
حالا شده بودند مثل ما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
بابا خوش به حالشون
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
عزیزم زمان قاجارها تحت الحمایه بریتانیا شده بود نه شاه!کمی تاریخ بخون
عربستان به یک جنگ داخلی نیاز مبرم دارد.

ام الفساد جهان اسلام باید از درون متلاشی شود.

آل سعود نماینده مسلمانان جهان نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
ما نماینده مسلمانان جهانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
شما نماینده جهان اسلامید ؟

بیش از 85 درصد مسلمانهای جهان طرفدار ایدئولوژی عربستان هستند اخوی ، کوتاه بیا اعصابمون خرد نکن .
مقامات بحرین فراموش نکنند که همین چند دهه ی پیش جزء بلامنازع خاک ایران بودند و ضمیمه ی مجدد این جزیره به ایران برای ما کار سختی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
ای بابا پشت سر روسیه شدیم پهلوان پنبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
شما اول شهرهای شمالیرا از روسیه خبیث پس بگیر بعد در مورد بقیه صحبت میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
بله دیگه ؛ بحرین را ضمیمه بکنید
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
صدام هم همین ادعا رو در مورد کویت کرد یادت هست؟
جالب اینکه کسی جواب این ابله بحرینی را نمی دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
دیپلماسی مدارا
این وزیر امور خارجه 300 کیلوگرمی بحرین را هر موقع می بینم خنده ام می گیره ... کاشکی می شد وزارت خارجه ایران برای کشورهای عربی همسایه کلاس آموزشی می گذاشت ...
این حشد الشعبی از کجا در اومده یهووو؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
حشد الشعبی یعنی نیروی مردمی که از دل ملت عراق در
امد
از نفت ما مفتتر خب نیست
پاسخ ها
احسان رضاییان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
دقیقا منظور ترکیه همین بوده
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
خوب منطقیه نزدیکه و رابطه خوبی داریم.
یعنی اگر پالایشگاه هایشان مناسب بودند از امریکا تبعیت میکردند.امریکا هم به آنها مهلت می دهد تا پالایشگاه هایشان را بازسازی کنند. زیاد به این دشمن دیرینه دوست نما خوش بین نباشید.
دوم می هم گذشت. آمریکا چه غلطی توانست بکند؟ همه اش جنگ روانیست. ایران 40 سال است که تحریم است. مزدوران داخلی و خارجی بی شرفهایی همچون ترامپ, بولتون یا این مردک پامپئو برای راحتی خودشان بهتر است خودکشی کنند. اربابان زباله شما هیچ غلطی نمی توانند بکنند. پاینده ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
ایراندوست عزیز میشه بفرمایید مزدوران داخلی کیا هستن. اگه منظور شما یکی مثل من هست که با جنگ و دشمنی مخالف هست، که سخت در اشتباه هستین.دوست عزیز اصولا کسی که مخالف با دشمن تراشی، مخالف با تحریم، مخالف با جنگ و خون ریزی هست، به این معنی نیست که حاضره دودستی مملکتش رو تقدیم کسایی دیگه کنه. به نظر من مردور اون کسایی هستن که با کارها، رفتار ها و ... باعث تضیف کشور میشن و مردم و کشور رو به همچین روزهایی رسوندن. کاش میشد فقط برای یک دقیقه به اینده می رفتی و با چشمای خ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
خخخخ. دلار در مقابل ریال ایران 50درصد اومد پاییین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
ایران تحریم نفتی نیست . کی میخواهید بفهمید. به کشور های دیگر اعلام کرده که هر کسی نفت ایران را .بخرد نباید با من مراوده داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
مزدور کسانی هستند که تو کشورهایی مانند آلمان نشسته اند و برای مردم بیچاره نسخه پیچی میکنند .

تو اصلاً میفهمی مردم با چه شکلی زندگی میکنند ؟

ا
واقعا وقتی اخبار راجع به گنده گویی و قدرت نمایی امارات و بحرین و قطر و نیز عربستان را که میخونم واقعا دلم میگیره و با حالت ناامیدی و افسردگی به همه چیز نگاه و فکر میکنم ببین ایران به چه روزی افتاده که اینها الان دارند خط و نشون میکشند و الان کشورمون و مردممون ضعیف شدند و بی پول و ناامید در عوضش اونها پررو و قوی و امیدوار با قویتر شدن و شکست کامل ایران و من همه این فلاکتها رو از اونهایی میدونم که این همه سال تو قدرت هستند و تمام تصمیماتشون اشتباه بود و من برای اشتباهاتم باید حتما هزینه بدم و البته الان هزینه اشتباهات دیگران رو دارم میدم و همه ملت هزبنه اشتباه دیگران رو دارند میدهند و اون حاکمان به هیچ کسی پاسخی نمیدهند و باز اشتباه میکنند و باز کشور رو از اینی که هست بیچتاره تر و بدبخت تر و ضعیفتر میکنند و همه چیز سقوط میکنه به جز سمت و ثروت و قدرت و ادعا و روی این آقایون که در هر حالتی روند صعودی دارند چونکه ملت و کشور رو بی دفاع و مظلوم گیر اوردند اگر من حرف تندی میزنم ببینید به شرایط کشورمون خداوکیلی تو سیاست خارجی که دارید میبینید امارات شده تعیی کننده و بحرین و اسراییل و عربستان و ایران فعلا برای گوشت گوسفندهای ذبح شده در حج آینده باید با سعودیها چونه بزنه و این وضعیت خارجیمونه و وضعیت سیاست داخلی که اصلا چی بگم بنزین رو یکباره به این قیمت میرسونن و باقی قیمتها هم اینجوره میره بالاتر و فروشتده اصلی و قیمتگذار به هیچ احدی هیچ پاسخی الزام ندارند که بدهند و به درک که نردم ندارند خودشون که دارند همه چیز حله و این کشور منه به چیش بنازم ببینید همه ملتها دارند به کشورشون مینازند ما ملت ایران چه گناهی داریم که همیشه باید حسرت بخوریم و ناراحت باشیم دق کنیم و اگر نداشتیم از اول و در توان کشور و مردممون نبود الان اینقدر ناراحت نبودیم و مردم فکر میکنند که حقوقشون پایمال شده و خورده شده و نادیده گرفته شده و جای دیگه داره خرید و فروش میشه و قضیه به خیانت و نامردی و غصب و دزدی و حقخوری و ضعیف کشی برمیگرده اینهاست که دق میده وقتی بین اینهمه کشور این کشور ماست که اسیر این دسیسه چینیها شده واقعا خیلی روشنه که چه کسانی در خارج و داخل دارند تیشه به ریشه این درخت کهنسال میزنند و همین یک ایران تو دنیا وجود داره اونم به این روز افتاده اونوقت امارات بی شناسنامه داره مارو تحریم میکنه ببینید چه بلایی سر کشورمون اوردند و هنوز طلبکارند واقعا که من که ازشون نمیگذرم و خدا هم ازشون نگذره انشاالله

یا حق
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
دوست عزیز متاسفانه واقعیت رو بیان کردین. باز هم متاسفانه وقتی کسی مثل شما و بنده و یا دیگر عزیزان از وضعیت موجود شکایت میکنند و دلیل این همه بی عدالتی رو خواهان هستن، هزار تا برچسب بهشون می زنند و یا خائن و خیانتکار، یا مزدور و وطن فروش می نامندشون. فقط باید تاسف خورد، به حال بیمار این مملکت. مسئولان و حاکمان هم یا خودشون رو به خواب زدن و یا دقیقا می دونن کشور تو چه وضعیتی قرار داره و سرنوشت مردم و کشور براشون مهم نیست. کاش فقط یک بار این حاکمان عزیز از خودشون سوال کنند که این حق دشمن تراشی، این حق انقلاب اسلامی جهانی رو کی به اونا داده. کجا مردم ایران این حقو حقوق رو به این عزیزان دادن. کاش یک بار هم شده طرف مردم باشند و بدون هیچ ملاحظه ای از مردم بخواهند نظرشون رو بی پرده و بدون هیچ ترسی در خصوص وضعیت کشور به رای بگذارند. چی میشه در این خصوص یه رای گیری از مردم بکنند.هر چند که شک ندارم خود این مسئولان و حاکمان خیلی خیلی خوب می دونند که نظر و رای مردم چی هست.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
هموطن عزیزم احساس شما قابل درک و احترامه کشور در شرایط سختی قرارگرفته و مطمئناً ضعف مدیریت کشور و خیانت خائنین داخلی خیلی بیشتر از اقدامات دشمن خارجی به این مرز و بوم ضربه میزنه ولی صرف مقصر دانستن دیگران مشکلی را حل نمی کنه باید همه ما استین همت بالا بزنیم و منتظر قهرمان ملی نباشیم. کشورهایی مانند ژاپن و آلمان وضعیتی بدتر از امروز ما را پشت سرگذاشتند و امروز قدرت اقتصادی دنیا هستند چون که مردم با هم به حل مشکلات کشورشان همت گذاشتند. بنزین گران بیکاری، و گرانی سایر مواد مصرفی مشکل مهمی نیست مشکل اصلی اینه که به هم فکر نمیکنیم. کافی است انگشت اتهام را گاهی بسمت خود بگیریم مطمئنا ما هم موفق می شویم. کشورهایی که شما نام بردند اراده ای از خود ندارند و رفا صندوق پول قدرتهای جهانی هستند.
راديوايران هم ادعاي عربستان رامبني بركمك به كشتي ايران از سوي عربستان را تاييدكرده است /مملكتي كه خاك كشورش رادررژيم گذشته هديه دهدنتيجه اش اين ميشودكه نفتش وخاكش پايگاه غرب ميشود وبدترازاينها هموطنان ايراني اش درآنجاقتل عام وبازماندگاآنها اسير اعراب غيربحريني ميشوندودنهايت حاكمان غاصب آن بلندگوي حاكمان امپرياليزم غرب عليه جهان اسلام وايران ميشود/ايران بايددراين بازي وتهديدات امريكا براي نجات ملت تدبيري زيركانه وعاقلانه يي داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
حرفات خنده داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
چی میگی تو ؟
قیمت نفت کاهش پیدا کرد
مطمئنا ترکیه نمی تواند نفت جایگزین پیدا کند نه تنها ترکیه بلکه چین هند هم همینطور چرا؟
چون پولی بابت نفت نمی دادند و به نوعی نفت مفت بود و جایش جنس می دادند
بحرین مفت بخشیدن رفت
خوب حالا این ادعای عربستان درست است یا غلط است؟ خیلی زحمت داشت که درستی آن را بررسی کنید؟ این نوع که به شما دیکته می کنند که مغرضانه خبر بنویسید صحیح نیست.
ترکیه: جایگزینی برای نفت ایران نداریم.
راست میگه این جناب چون هیچ کشوری نفتش را تا به این حد ارزان و مفت در اختیار هیچ کشوری قرار نمیده.اینها به نفت ارزان ما عادت کردند.
ادعای عربستان سعودی یعنی چی؟ شما اطلاع ندارید که کشتی ایران رو نجات داده یا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
چرا
خراب شده بود ایرادش برطرف شد. رجز خونی و منت نداره که
دلیلی نداره که ما انقدر با آمریکا دشمن باشیم مگر به خاطر شعارهای ایدئولوژیک که فقط به سود یک عده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
یه سوال در تاریخ کشورایران از کشور روسیه زیاد ضرر دیده یا آمریکا؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
از هر دو
بحرین باید برگرده به خاک ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
که چی ببشه .که بشه یه خرابه مثل جاهای دیگه .چیش به تو میرسه.شتر در خواب بیند پنبه دانه
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
نباید جدا می شد
تاریخ نشون داده وقتی که جدا می شن فرصت طلبها اونجا رو برعلیه کشور اصلی می کنند
farhad m
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
بحرین یک جزیره کاملا خارج ازمحدوده خاک ایران است که اکثریت مردم ش رآی به استقلال دادند و رژیم گذشته بجای تولید یک اسرايیل جدید ازنظر اعراب با مصالحه جهانی بجای آن کنترل سه جزیره استراتژیک را بدست آورد.
من از اين رهبران سعودى بيزارم
ولى اين كه ميگيد ادعاى نجات كشتى ايرانى و ملوانان كجاش ادعاست
يعنى ميخاين بگين كه اين كشتى با موتور از كار افتاده خودشو به بندر جده رسونده و ملوانان با مسلسل و شمشير اين بندر رو مجبور كردن كه راهشون بده؟
كار بد بده
كار خوب رو هم بايد ازش تشكر كرد
. . . اگر ایران تنگه هرمز را ببندد، در واقع خودش را خفه کرده است!
فغلا که از آناتومی زیبای گردن! بهتر مشخص هست که چه کسی خود را خفه کرده است!
پاسخ ها
احسان رضاییان
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
با این تمسخر و لودگی ها مشکلی حل نمیشه واعتبار و عزت ایران برنمیگرده
ترامپ کار اشتباهی کرد روسیه بغل گوشش رسید در ونزئلا، کمتر از یکسال باید همه جبهه هایی که باز کرده به پیروزی برسد بخاطر همین دست به دعا برداشته است، کمتر از یکسال وقت دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
آمریکا از نظر اقتصادی ده برابر قدرتمندتر از روسیه است
يعني چقدر بدبخت شديم يك كشور در دنيا پيدا نميشه از ايران نفت بخره اون وقت ميكيم امريكا هيچ غلطي نميكند
واقعا به چه روزي افتاديم يك كشور در دنيا علني از ما حمايت نمكنه ونفت نميخره
تابناك از اقاي رضايي بپرسيد چرا يك كشور در دنيا به ايران كمك نميكنه نفت نميخره جرات حمايت علني نداره حرف امريكا را قبول ميكنن وما همچنان ميگيم امريكا هيچ غلطي نميكنه
دزدي اختلاس ورانت باعث شده مردم از نظام دور بشن ودر كوچه وبازار همه از مشکلات صحبت ميكنن
خطاب به وزیر خارجه بحرین:
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می بری و زحمت ما می داری
مسئولان ما نفرت پراکنی برعلیه عربستان وسایر کشورها میکنند درحالیکه همین عربستان بدون چشمداشتی کشتی نفتی را که درحال غرق شدن بوده با26نفر خدمه نجات میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
بیست سال پیش که تو انگلیس دانشجو بودم هنسایمون عربستانی بود وقتی تعطیلات رفت عربستان و برگشت کلی رفتارش عوض شد. بعد از اینکه برگستند به کشورشون مجلاتشون هنوز به آدرسشون که طبقه بالامون بود فرستاده می شد. و چقدر هم از شیعه و ایران توش بد می نوشتند.
من تعجب نمی کنم بن سلمان همچین رفتاری رو نسبت به ایران داره. فرزند تخم نفاقی هستش که سالها تو کشورشون پراکنده شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
آره به خدا ، گل گفتی
بنده هر طوری حساب میکنم میبینم عرض و طول وزیر خارجه بحرین از کشورش بزرگتر است .
موندم اگر بمیره کجا خاکش بکنن .
اگر عربستان این کار را کرده، چراغی سیزی است برای باز سازی ارتباط.
خوب است که به این حرکت یک واکنش رسمی نشان داده شود.
تا زمانی که آتش بین ایران و عربستان روشن است، آمریکا و روسیه و .... به راحتی سوء استفاده می کنند.
کاش آقای ظریف با اون ظرافت همیشگی اش جواب وزیر خارجه بحرین رو میداد تا این این همه بر علیه ایران زر زر نکنه .
دوستان امریکا جز به بردگی ما رضایت نمیدهد لذا هر چه کوتاه بیاییم فاییده ندارد رفتار ترامپ با عربستانو ببینید ایرانی هیچوقت در طول تاریخ تن به ذلت وتحقیر شدن نداده ما قبلا که ضعیفتر بودیم تو خلیج فارس با اونا درگیر شدیم هم زدیم هم خوردیم اما خوار نشدیم البته امریکا زرنگتر از این حرفاست به این سادگی درگیر نمیشه چون براش هزینه زیادی داره لذا سعی میکنه با کمترین هزینه ما رو براه بیاره ما فقط باید هوشمندانه رفتار کنیم
این یارو بحرینی بی اراده از آمریکا اجازه گرفت حرف بزنه؟
از فردا ترامپ‌ یه دستگاه شیر دوش قویتری روش نصب میکنه.
تابناک عزیز از شما بعیده چرا بعضص اخبار فایل نظرات بیننده اخبار منتشره نمیشه ؟؟؟ کلا سلیقه ای دیگه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل