بازدید 13280

گزارشی تکان دهنده از فعالیت سازمان یافته دلالان در پشت پرده بازار خودرو

ورود نقدینگی به بازار خودرو؛ این دلیلی است که برخی کارشناسان و حتی مسئولان برای افزایش لجام گسیخته نرخ خودرو در روز‌های اخیر بیان می‌کنند، اما آیا ماجرای افزایش روزانه و ساعتی قیمت خودرو در این روز‌ها به این سادگی است؟ کنکاش در این خصوص به پاسخ هایی مستند و تکان دهنده می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۵۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸ 30 April 2019
تابناک اجتماعی -
ورود نقدینگی به بازار خودرو؛ این دلیلی است که برخی کارشناسان و حتی مسئولان برای افزایش لجام گسیخته نرخ خودرو در روز‌های اخیر بیان می‌کنند، اما آیا ماجرای افزایش روزانه و ساعتی قیمت خودرو در این روز‌ها به این سادگی است؟

به گزارش «تابناک»، حتی یکی دو روز دیرتر فروختن خودروتان به نفعتان تمام می‌شود و چند روز زودتر خریدن خودرو، هزینه کمتری برایتان در پی دارد. این وضعیتی است که هرچه روز‌های بیشتری از سال ۹۸ سپری می‌شود، تشدید می‌شود و در روز‌های اخیر به جایی رسیده که اختلاف قیمت در ساعات مختلف روز هم در نوسان است و افزایش می‌یابد.

کار به جایی رسیده که شنیدن قیمت میلیاردی برای خودرو‌هایی که سال گذشته در این ایام به چند صد میلیون نمی‌رسیدند، عادی شده و افزایش قیمت خودرو‌هایی که زیر صد میلیون قیمت داشتند به چند صد میلیون هم تعجب برانگیز نیست. افزایش‌هایی که به رغم لجام گسیخته بودنشان، این تصور در بازار وجود دارد که می‌بایست به آن‌ها تن داد چراکه معلوم نیست فردا قیمت‌ها به کجا‌ها خواهد رسید.

شرایطی که ظاهرا مسئولان قوا و زیرمجموعه هایشان ترجیح می‌دهند در خصوص آن سکوت پیشه کرده و موضع انفعال بگیرند و آن‌هایی هم که درباره چرایی رقم خوردنش مورد سوال قرار می‌گیرند، ادعا می‌کنند که نتیجه سرازیر شدن نقدینگی‌های موجود در جامعه به بازار خودرو است. همان نقدینگی‌هایی که یکبار به بازار طلا و سکه سرازیر می‌شود، بار دیگر از مسکن سر در می‌آورند و... و ظاهرا تمامی ندارند!

اما آیا افزایش قیمت خودرو، آن هم با این شتاب شدید و روزافزون، صرفا نتیجه نقدینگی و سرازیر شدن آن به این بخش است یا عواملی مانند قصور خودروسازان، سیاست‌های غلط مسئولان، کوتاهی ناظران و حتی نقش آفرینی دلالان هم در آن نقش دارد؟ این سوالی کلیدی است که اگرچه می‌تواند پاسخ‌های متفاوتی به دنبال داشته باشد و در نهایت به نقش آفرینی همه این عوامل و حتی عوامل دیگر منجر شود، اما کنکاش در خصوص میزان نقش دلالان در آن، مورد توجه «دیجیاتو» قرار گرفته و به نکات قابل تامل و حتی تکان دهنده‌ای رسیده است.

گزارشی به قلم «امیر مستکین» که ماحصل بررسی موشکافانه وی در این خصوص است و به بررسی نقش دلالان آنلاین در بازار خودرو و تغییر قیمت‌ها می‌پردازد و مستنداتی جالب توجه ارائه می‌دهد. مستنداتی از جنس اسکرین شات که بی شک دستمایه خوبی برای بررسی‌های مقدماتی و کلید زدن بررسی‌های تخصصی، اطلاعاتی و قضایی در این ماجرا به شمار می‌آید و در صورت پیگیری، خواهد توانست دست این سودجویان را از بازاری که همه می‌دانیم تلاطم در آن به دیگر بازار‌ها قابل سرایت است، به دنبال داشته باشد.
 

ماجرایی که از بررسی یک فرضیه کلید خورده که گروه‌های مختلفی برای هماهنگی جهت دست‌کاری قیمت خودرو وجود دارد و در این مسیر، به عضویت خبرنگار در برخی از این گروه‌ها منجر شده که تعیین کننده نرخ خودرو جک هستند. خودرویی که شرکت کرمان خودرو تولید و مونتاژ می‌کند و از جمله خودرو‌هایی است که افزایش نرخ بسیار شدیدی نشان می‌دهد و دست کم در یکی دو هفته اخیر، ۵۰ میلیون گران‌تر شده است.

اما بشنوید از ادامه ماجرا. از گروه‌هایی که پیام رسان‌های آنلاین فعالیت می‌کنند و اعضای آن‌ها با نظرسنجی و به شیوه دموکراتیک (!) تعیین می‌کنند که نرخ بعدی خودرو جک چقدر باشد و بعد این نرخ مصوب را در پلتفرم‌های آنلاین خرید و فروش مانند دیوار، شیپور، باما و ... با درج قیمت، هم به عنوان فروشنده و هم به عنوان خریدار، تثبیت می‌کنند!

ساز و کاری که البته بیش از این‌ها در طراحی آن دقت شده تا جایی که این گروه‌ها برای خارج کردن نرخ‌های دیگر از گردونه هم راهکار‌هایی موثر در آستین دارند به این صورت که اگر فروشنده‌ای واقعی قصد عرضه خودرواش را در این پلتفرم‌ها داشته باشد، اعضای گروه ماموریت پیدا می‌کنند با انبوه تماس‌های تلفنی با وی، مجابش کنند که نرخش ارزان است و در حال آتش کشیدن به دارایی اش است. نتیجه گیری‌ای که اگر در ذهن آن فروشنده نقش ببندد، آگهی اش حذف شده و آگهی جدیدی با نرخ بالاتر جایگزینش می‌شود اگر این گونه نشود هم تدبیری دیگر برای از دور خارج کردن وی در دستور کار گروه قرار می‌گیرد.
 
گزارشی تکان دهنده از فعالیت سازمان یافته دلالان در پشت پرده بازار خودرو

تدبیر بعدی از جنس ریپورت کردن آگهی افرادی است که قیمت خودروشان را تغییر نمی‌دهند و قصد فروش خودرو به قیمت واقعی را دارند که در این صورت، انبوه ریپورت‌هایی که اعضای این گروه رقم زننده آن هستند، پلتفرم‌های خرید و فروش را مجاب می‌کند که مالک آگهی (همان فروشنده واقعی) ریگی به کفش دارد و مثلا قصد فروش ندارد یا پاسخگو نیست یا تخلف دیگری مرتکب شده که این همه شکایت علیه آگهی وی شکل گرفته است و در نتیجه، آگهی وی را حذف خواهند کرد.

مجموعه تدابیری که در نهایت موجب می‌شود نرخ خودرو آن چیزی شود که اعضای گروه در نظرسنجی‌ها به آن رسیده اند. نرخی که تلاش‌های وسیع دیگری برای تثبیت آن در بازار به کار بسته می‌شود که همه در این گروه‌های ویژه پایه ریزی می‌شوند که شاید از حوصله این مطلب خارج باشد، اما مستندات درج شده در گزارش یاد شده حکایت از موفقیت آمیز بودن آن‌ها دارد.

اتفاقاتی که فارغ از مسئولیت‌هایی که می‌شود برای پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین در این خصوص قائل بود یا رای به برائت آن‌ها از دلال بازی‌های رایج در جامعه داد، می‌بایست مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار گرفته و برای مقابله با آن‌ها تدابیری اتخاذ کرد چراکه کیست نداند تغییر قیمت یک خودرو به واسطه این گروه ها، به تغییر قیمت دیگر خودرو‌ها سرایت خواهد کرد و با عبور از بازار خودرو، به نرخ مسکن و دیگر اقلام خواهد رسید و در نتیجه، سود شماری از دلالان و سودجویان و زیان عموم ایرانیان را به دنبال خواهد داشت.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۰
مسكن هم همينطوري گرون كردند و ميكنند بايد تمام سايت هاي نظير شيپور و ديوار و املاكي ها تعطيل شوند نميدونم چرا كاري با اينا ندارن گير دادن به اينستاگرام اگه فكري نشه فاجعه وحشت ناكي گرييان اقتصاد ايران رو ميگيره
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
قیمت سازی به همین راحتی
و وزیر صمت در اندیشه 5 درصد زیر حاشیه بازار
ای خدا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
فقط یک راه برای مهار این بلبشو هست و آن هم مالیات است. دولت و در واقع دستگاه مالیاتی کشور باید تمام این آگهی ها را چه در خودرو چه در مسکن و چه در موارد دیگر به عنوان فرار مالیاتی در نظر بگیرد و با فروشنده و خریدار -اگر خریداری واقعا وجود داشته باشد- ازطبق قانون مالیات بر درآمد و سایر موراد برخورد کند. در مورد مسکن که اوضاع بدتر است و با اهرم مالیاتی میشود چنان این دلالان را نقره داغ کرد که دیگر به این کا نپردایند. ولی ظاهرا خود دولت هم از این اوضاع رضی است که اقدام نمیکند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
امروز هم که دستور فرمودند خودرو ساز 10 در صد بیشتر از تولید روزانه خود را به صورت فروش فوری به قیمت 5 درصد زیر حاشیه بازار بفروشد
.
تاریخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
اینها دارند برای خودرو سازها پیش دلالی می کنند. چون هر چه قیمت خودرو در بازار بالاتر برود؛ خودروساز نیز به قیمت بیشتری خودرو خود را خواهد فروخت.
ما هم خیلی راحت نمی خریم و با خودرو قبلی می سازیم. هر چقدر دلتان خواست گران کنید.
این همین داستان در مورد خانه هم صادق است . دلالان قیمت خانه را افزایش می دهند تا کمیسیون بیشتری بگیرند
رئیس بانک مرکزی و وزارت صنایع و معادن که جلوی واردات خوردرو را گرفته اند . و بدبختی برای همه ایجاد کرده اند ابزار صنعتی هم گیر نمی اید بروید از کارگاه های تولید قطعه بپرسید ببینید چه بدبختی است
وضعیت همینه چراخودرورابهانه قرارمیدین مگه اقلام ضروری ازشب عیدتاامروزمثل پیازپنج برابرنشده سایراقلام غذایی چطور
مردم به حال خودشان رهاشدن
خود مسوولانش هم میدانند ولی یک سالی است مدعی بازار ازاد مطلق شدن بدون دخالت
چیزی که در هیچ کشوری این نوع مدیریت را تایید نمی کنند و اگر مجبور باشند دخالت در بازار می کنند
خود مسوولانش هم میدانند ولی یک سالی است مدعی بازار ازاد مطلق شدن بدون دخالت
چیزی که در هیچ کشوری این نوع مدیریت را تایید نمی کنند و اگر مجبور باشند دخالت در بازار می کنند
حالم از این اوضاع بهم میخوره هرکی از راه میرسه گوش اون یکی رو می بره مسئولین هم به فکر پست ومقام خودشون هستند
عواملی مانند قصور خودروسازان، سیاست‌های غلط مسئولان، کوتاهی ناظران و حتی نقش آفرینی دلالان هم در آن نقش دارد؟?//..
بابا رفتیم به باد فنا دیگر جمع کردن این بدبختیها کار هرکسی نیست؟/..
بی رقابتی بازار را به این روز رسانده جلو واردات را باز کنید چرا به این روز افتادیم .بنظر میرسه دولت هم بدش نمی آید پرایدو 100 میلیون بفروشه آخه این ملت چقدر بدبختی باید بکشن . دلال بازی بی داد میکنه خیلی خوب میشه واردات آزاد بشه بجاش این دلال ها بد بخت بشن
اگه این افراد ایرانی هستند من واقعا دلم نمیخواد یه ایرانی باشم!
بزودی خودروهای جاندار از برخی کشورها وارد میشوند


سازگار با محیط زیست
دارای سوخت پاک و ...

فاقد آپشن اما ایمن

در رنگهای متنوع ولی رنگ خاکستری ارزانتر از بقیه رنگها.
به نظرم سایت رو برای کسایی باز بذارند که 5 سال یا 10 سال اخیر خودرویی ثبت نام نکردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
فرهنگ ما بايد درست بشه با بستن و ضرب و زور كار به جايي نميبريم
با سلام. دلیل افزایش قیمت خودرو این است. کارخانه فروش فوری ندارد. چون من خودم ساعت 10 شروع کردم بعد از 5 ثانیه گفت ظرفیت تکمیل است. وقتی ثبت نام خودرو حداقل 5 دقیقه طول میکشد چطور ممکن است که ظرف 5 ثانیه ظرفیت تکمیل شود؟ از طرفی پیش فروش ها برای 14 ماه آینده است ان هم نه بصورت قطعی بلکه به قیمت روز . ایران خودرو بخاطر جبران هزینه هایش خودرهای تولیدی را غیر مستقیم با واسطه های خودش وارد بازار میکند و هر چقدر هم که خودر بالاتر برود به نفعش است. خواهش میکنم حداقل با مردم رو راست باشین نه اینکه بگین ما داریم پایین میدیم دلال بالا میده. اخه دلال از کجا خودرو میگیره؟ خودش تو زیرزمین خونش خودرو را تولید میکند؟
هر زمان ارز کنترل و واردات اجناس بخصوص خودرو آراد شد بازار به ثبات اقتصادی بر می گردد
اگر دلار زیر ده هزارتومان باشد اجناس وارداتی با دلار زیر ده هزارتومانی وارد بازار می شود اگر دلار پانزده هزار تومان شد اجناس وارداتی با دلار پانزده هزار تومانی وارد کشور می شود نمی شود هم خدا را داشته باشید هم خرما را ... دولت با پرداخت دلار 4200 به خودیها و ایجاد رانت موجب کسری بودجه شده است و جهت جبران کسری بودجه ارز و طلا را بالا نگه می دارد فارغ از اینکه کسریهای بیشتری در تمامی زمینه ها را فراهم می کند
مگه میشه سازمان یافته نباشه؟
این حرف رو من و دیگر دوستان چندبار به تابناک گفتیم!!
چندبار گفتیم یکیش همین سایت دیوار و کانالهای تلگرامیه خودرو هست؟؟؟
مردم در بی خبریه کاملن
ممنون تابناک که علنا میگی
خرید ماشین بخصوص خارجیش حرام اند حرام اندر حرامست..............
از اول هم مشخص بود!
نخرییییییییییددددددددد
تا دلالها بفهمن!

چند روز دیگه غذا برای خوردن هم نداریم...ماشین میخواهیم چیکار!!
فکر غذا باشیددددددد
کلاهبرداری در روز روشن!!
پلیس آگاهی چرا کاری نمیکنه؟؟؟؟
مگه این دلالها زورگیر نیستن؟؟
اینها رو باید اعدام کنن.لا مصبا بازار رو به آتیش کشیدن..
حکم سنگینی باید براشون بریده بشه!!!
آقای رئیسی کجایییددددددد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
تو این اوضاع امیدمون به آقای رییسی ه
وای به این دولت که مملکت رو به این روز انداخته
همشون به جایی وصلن
همه دلالهای گرونفروش و مخل نظم اجتماعی رو اعداممممممممممم کنید!!
دولت الان دقیقا مشغول چه کاریه؟؟؟
خسته ایممممممممممم خستههههههههه
این متخلفین در زمان شدیدترین جنگ اقتصادی دشمن، همه محکوم به اعدامن!
راه حل شکست قیمت ها خیلی ساده است. برای یک ماه ورود انواع خودرو حتی دست دوم با تعرفه پایین به کشور آزاد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
نعععععع نگو اینو کار اونکه از تو جاده ها سالی بیست و پنج هزاار جنازه جمع میکنه کساااااد میشه
با توجه به مصوبه جدید برای افزایش ده درصدی فروش فوری بیانگر این است که این نوسانات توسط خودرو سازان می باشد تا فروش با مبلغ بیشتر را افزایش دهد وگرنه اگه خودرو سازان توان فروش فوری خودرو را دارند چرا به تعهدات خود در پیش فروش عمل نمی کنند انها باایجاد جو روانی بازار. دولت را در جهت منافع خودشان تحت فشار قرار می دهد
خیلی تکان خوردیم!
اینا عوامل خود لگن سازا هستن
اقتصاد بیمار و دلالی
به نظر میرسه دولت چند وقتی هست که خودش رو کنار کشیده و اقتصاد رو به دلالها واگذار کرده.
پول ناحق از گلوشون پایین نمی ره
نون حروم بالاخره یقه شونو میگیره
من منکر بوجود اومدن گرونی نیستم ....ولی اگر مثلا یه کالایی مثل خونه نسبت به پارسال دو برار گرون میشد والان شده چهار برار علتش وجود این سایتهای اینترنتی خرید و فروش مثل دیوار وشیپور غیره هستش......انقدر راحت هست اگهی کردن تو این سایتا که هرکی شب میخوابه صب بیدار میشه مثلا هوس میکنه متری سه تومن بزاره رو قیمت ...این کار شدنیه....عرض دوهفته هم جا میوفته....مثلا نوساز سمت ما تا یک ماه پیش متری بیست بود الان شده بیست وسه... واقعا باید جمع کنن این سایتارو....چند سال پیش چیکار میکردیم الانم همون طور......
جمع کنید این سایتارو بلای اقتصاد مملکت شدن.....کاش واقعا یکی بشنوه این حرفو....راحت توش اقتصاد مملکتو تغییر میدن.....
قابل توجه ستاد مبارزه با قاچاق و گرانفروشی و......
به نظر من که کشور ایران فعلا دولت و مجلس ندارد.زیرا اگر داشت ظاهرا باید حال و روز مملکت بهتر می بود.
ملت همیشه در صحنه
کاش یکی پیدا شه جمع کنه این چهار پنج تا سایتو....نابود کردن اقتصاد مملکتو ....در واقع قیمت هرجنسی تو این سایتا تعیین میشه.....
بهترين كار نخريدنه
این سایتا شده لونه یه عده طماع که اقتصاد مملکتو توش تعیین قیمت میکنن.....فقطم ماشین نیست ...شامل همه چی میشه....
مشکل گرانی مربوط به کاهش ارزش پول ملی هست
این 10 هزارتومانی دست شما یک سال قبل 2.5 دلار قیمت داشت الان 1 دلار هم ارزش ندارد!!
حالا بروید گران فروش را پیدا کنید... چه کسی دلار 4200 تومان را 13500 تومان می فروشد .....
ارز را به حالت تک نرخی برگردانید تا رانت و فساد از بین برود و قیمت ها ثابت بماند
هزینه ها در ایران بر مبنای دلار محاسبه می شود
قیمت دلار را در بازار آزاد درست کنید وقت و انرژی مردم را نگیرید
سراسر دلالی
پلیس امنیت اقتصادی حواسش به همه جا هست :))
مملکت گل و بلبل....
خخخخخ شما فكر ميكني با تيتر زدن كلامات تكان دهنده ميتوني مردم را راضي كني بدتر مردم متوجه شير تو شير بودن اوضاع ميشن
کسایی که به خاطر چند میلیون اضافه منفعت جمعی رو فدای منفعت فردی می کنند هیچوقت به این موضوع فکر کردند که ارزش پول به قدرت خریدشه. با این کارها شاید بتونند وسیله خودشون رو چند میلیون گرونتر بفروشند ولی این کارها باعث التهاب بازار میشه و همه کالاها گرون میشه. پس ارزش و قدرت خرید پول هم پایین میاد.
به طور مثال یه ماشین جک که قیمت واقعیش ۲۵۰ میلیونه رو با این روش ۳۰۰ میلیون می فروشه و میخاد با این مبلغ مثلأ خونه بخره. ولی وقتی برای خرید خونه می ره می بینه خونه ای که متری ۸ میلیون بوده شده متری ۲۰ میلیون. پس نه تنها سود نداشته بلکه ضرر هم کرده.
تا یاد نگیریم که منفعت جمعی مقدم بر منفعت فردی هست همه روز به روز بدبخت تر می شیم.
باید دید پشت این گرونیها کدام مسئول دولتی ویا کدام نماینده مجلس حضور دارد وسود میبره
شما رو بخدا بس کنید نقدینگی و دلالان اینها بهانه هست تا خودروسازهای یه سیلی محکم از دولت و مردم نخورند هر روز وضع بدتر میشه اگه دلالها و خودروساز تبانی و زد و بند نکنند محاله قیمت افزایش پیدا کنه مردم یکسال خودرو نخرند کار درست میشه اینقدر دلالها و خودروسازهای انبار کنند ببینم چی میشه آخرش التماس می کنند و به قیمت واقعی می فروشند تنها راه همون کمپین نخریدنه خیابانها پارکینگ‌ها جاده ها پر ماشینه کمبود نداریم که خوردنی نیست هم تموم بشه پس باز هم میگم تنها راه چاره اراده مردم در نخریدنه
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند....
عامل گرانی ؛:
1_ خود دولت
2_ خودروسازان و دلالان آنها یعنی نمایندگیهای فروش آنها
3_ سایت و کانال دیوار و شیپور
وسازمان بازرسی کشور خواب است
اینا رو خودمون هم میدونیم
شما بهتره از چرایی عدم برخورد با این حجم از فساد گزارش تهیه کنید.
چند تا از اين دلال ها رو اعدام كنيد خب بقيه آدم شن. چرا شما ها هيچ كاري از دستتون برنمياد؟ . قيمت هاي همه چي همين طوري داره زياد ميشه. اگه نميتونيد خودمون دست به كار شيم
یک سایت ۵ درصد موثر در بازار خودرو نه ۳۰۰ درصد.
ما مردم هم بايد مثل دلال با هم باشيم و حرفمون يكي باشه و نخريم
قیمت سازی به همین راحتی انجام میشه و بعضی ها هنوز در فکر قیمت 5 درصد زیر حاشیه بازار هستند. آقا جان حاشیه بازار دست خودشونه.
باید کمرگو باز بزارن هرکس توانست خودرو وارد کند و قیمت خودرو روز دنیا اختلاف کمی در ایران با سایر کشورها داشته باشه..اونوقت میبینی که پراید و امثالهم رو به نیم کیلو پیازم نمیخرن
دلخوش نباشید
پاسخ ها
علش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
تابی جون فکر کنم از دست در رفت
وقتی مراجع مسئول نرخ ۵ درصد کمتر از نرخ بازار را مبنای قیمت گذاری خودرو برای خودروسازان قرار بده نتیجه اش میشه همین . وقتی مدیران بزرگوار در کشور فرق دوغ و دوشاب رو نمیدونن باید منتظر روزهای بدتری برای اقتصاد ایران و عموم ملت رو داشت .
راهکار نخریدنه
والسلام
دلالهای بازار به هم زن دیگر پشت پرده نیستند چون کسی جرت بر خورد با آنها را ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یاد جمشید بسم ا... افتادم!
لابد راهکارش هم بستن سایتهای خرید و فروش است!
کاملا مشخص هست و اصلا نیاز به گفتن ندارد . وقتی قانون حاکم نباشد بطور قطع حرج و مرج جایگزین ان خواهد شد .
قانون می گوید هر محصولی یک قیمت تمام شده دارد که مقداری سود به ان اضافه شده و با نظارت و تائید مراجع قانونی به فروش می رسد . هیچ قانونی وجود ندراد که خودروساز پنج درصد زیر قیمت بازار و بصورت شناور و.... فروش نماید .
تمام این مشکلات قیمتی و نابسامانی بازار از اآن خودروساز و وزارت صنعت می باشد که بدون هیچ کار کارشاسی و پیش بینی وضعیت بازار دستور داده تا خودروساز تمام مشکلات و سوء مدیریت خود را با افزایش قیمت جبران نموده و دلال هم از این فرصت استفاده کرده و نظام خرید و فروش کشور را بهم ریخته و هیچ مرجع و قانونی برای جلوگیری از این امر وجود ندارد .
سلطان خودرو را باید اعدام کنید
جلوي اين سايتها رو بايد گرفت چون هركي هركي شده، هر قيمت پرتي سريعا ملاك قرار داده ميشه
بابا واردات خودرو را آزاد کنید همه این مشکلات حل میشود خود وزارات صمت در این قضیه مقصره
افسوس که صدای ما به جایی نمیرسد همان اول نوشتم دولت خودش سناریو گرانی را می نویسد چند درصد زیر قیمت حاشیه بازار یعنی اینکه ایران خودرو و سایپا تولید را متوقف کنند تا قحطی و گران شدن اتفاق بیفتد بعد توزیع قطره چکانی تا با کمترین زحمت مردم را سرکیسه کنند .
اگر یکی(فقط یکی. نه حتی دو تا) عملکرد قابل دفاع از این دولت گفتید من اسمم را عوض میکنم!
یکی دیگه از دلایل اینکه قیمت خودرو افزایش یافته هزینه های بنام زدن ماشین تو دفتر اسناد رسمی هست هزینه های ماشین های داخلی سه برابر و هزینه های ماشین های خارجی برای بنام زدن تو دفتر اسناد رسمی 5 برابر شده همینه که باعث میشه قیمت ها یک شبه اینجوری بره بالا . مگر مردم چقدر درآمد دارن
هم میهن عزیز خودرو گرونه، بله اما نباید اعتراضتون رو فقط برای خودرو اعلام کنیم بهتر نیست فکر کسانی باشیم که فکر نون شبشونن . سقف بالا سر ندارند.، خانه بدوشن.دولت باید پاسخگوی فاجعه مسکن و اجاره و رهن باشه باید پاسخگو باشه که ۴ ماهه گوشت نخریدم. باید پاسخگو باشه که زندگی رو کابوس کرده هی دایم نگید ماشین ماشین!!!! فکر ضروریات زندگی باشید که اونها رو نداریم.
تمام این مشکلات بخاطر کمبود عرضه هست. اگر دولت بخواد میتونه همشو سر و سامان بده. عوارض گمرکی رو کم کنه و واردات رو ازاد کنه و با حمایت از قطعه سازان داخلی باعث رشد تولید داخلی بشه. حتی اتومبیلهای دست دوم خارجی هم میتونه وارد کنه. خلاصه هزار و یک راه برای تک تک مشکلات کشور هست ...
حق مردم ایران این نیست که اینطور با روح و روان آنهابازی میشه . خدا بخیر کنه
واقعا حرف دل مردم رو زدی خدا اموات تو منصف رو بیامرزه.من خودم دیدم تو سایت ها دلال اول چند تا قیمت بالا میزنه مثلا اریو رو اول زد 190 بهد زد 200 چند ساعت بعد زد 150 یعنی من از دیگران ارزون تر میفروشم در صورتی که همون ماشین و همون شماره تلفن بود.مردم ساده ما هم الا برک الله سریع زنگ میزنن همون باعث گرونی میشه.اگه میخوان جلو گرونی تاکید میکنم جلو گرونی رو بگیرن سایت های واسطه فروش رو ببندن
تعداد اعضای گروه رو نگاه کنید 344 نفر. بنظرتون این تعداد می تونن بازارو بهم بریزن؟؟؟ اینا همش حرفه. مشکل جای دیگه ای هست.
مثلا سلطان سکه رو اعدام کردند و باندش رو متلاشی، قیمت طلا برگشت به قیمت قبل؟؟؟ هر روز داره میره بالاتر...
تحويل فوري نخواستيم ماهي ١٠٠تا خودرو وارد بشه و جو واردات بپا شه ممكن نيست قيمت ها نجومي بشه
نحوه ي قيمت گذاري توسط دلالان به اين شكل است كه عمدا ٢٠قيمت ماشين رو بالا ميزارند درحالي كه ماشيني در كار نيست و اوني رو كه دارند ٢٠ميليون زير اون قيمت ها و به راحتي فروش ميكنند
سیل عظیمی توی کشور اومده، فروش نفت به شدت کاهش پیدا کرده، دولت با کمبود نقدینگی مواجه است ....

چرا خودرو گران شد؟!
....
گاهی سطح نگری و نبودتحلیل درست باعث ابهاماتی میشه که امروزه مابااون دست بگریبانیم .دوستان عزیز مثل امروز جامعه ما مثل یه پدر در یک خانواده است با درآمدثابت که واسی همه حقوقش برنامه داره و نمیتونه پس اندازی داشته باشه حالا اگه اتفاقی واسی اعضای این خانواده بیفته و نیاز به پول داشته باشند پدربیچاره باید چکارکنه ؟یاباید وام بگیره یا از بقیه کم کنه که بتونه اون کسری رو جبران کنه .دولت واسی جبران مشکلاتش چاره ایی جز این نداره .تحریم های نفتی و سایربلایایی که هست کمک به سایردوستان و همسایه گان و.... حالابهترین گزینه واسی جبران این کسری ها جیب ملته .یک روز دلار یک روز سکه و حالا هم خودرو ...خودرو ساز چطوری بدون اجازه دولت قیمتش رو بالا می بره ؟ خودرو ساز بدبخت شاید نیم درصد از این افزایش ها نصیبش میشه .الباقی سهم دولته .منطقیم هست دولت داره از یه عده آدم پولدار بنفع خودش استفاده میکنه .این موضوع بحث امروز ودیروز و فردا نیست سیاست مملکت داری اینه سرمایه داران باید بخشی از درآمدشونو خرج مملکت کنند چون اونا همه ثروت شونو از این مملکت بدست آوردن ...عزیزان اینقدر خودتونو به درو دیوار نکوبین که هرجای این دنیا که بری آسمون همین رنگه ..مرسی ازهمه شما
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار