بازدید 10226
نتیجه افزایش شدید قیمت خودرو؛

بازگشت سارقان «نیمه کلان» به خیابان‌ها؛ مراقب خودروتان باشید!

با افزایش شدید قیمت خودرو در یکسال اخیر، بلایی که مدت‌ها بود بساطش برچیده شده بود، بار دیگر بازگشته و روز به روز گریبان شمار بیشتری از مالکان خودرو را می‌گیرد. پدیده‌ای است که چند دهه پیشتر کابوس بزرگ مالکان خودرو بود. کابوس سرقت خودرو که در برخی موارد پایانش پیدا نشدن خودرو برای همیشه بود و در اغلب موارد به یافتن اسکلت لخت شده خودرو ختم می‌شد.
کد خبر: ۸۹۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ 29 April 2019
تابناک اجتماعی -
با افزایش شدید قیمت خودرو در یکسال اخیر، بلایی که مدت‌ها بود بساطش برچیده شده بود، بار دیگر بازگشته و روز به روز گریبان شمار بیشتری از مالکان خودرو را می‌گیرد.

به گزارش «تابناک»، از جمله پیامد‌های افزایش قیمت خودرو، افزایش شدید قیمت قطعات یدکی و متعلقات خودروهاست. افزایشی که موجب شده تعمیر برخی قطعات که پیشتر با قطعات نو جایگزین می‌شدند، بار دیگر به بورس بازگردد و کسب و کار عده‌ای رونق پیدا کند.

سوی مثبت ماجرایی که اشتباه است فکر کنیم عارضه نامطلوبی به دنبال نداشته است. عارضه‌ای که ظاهرا هنوز زود است به دنبال رد و اثر آن در آمار‌ها و ارقام باشیم، اما به گفته یک منبع آگاه، رو به افزایش است و روز به روز بر شمار آسیب دیدگان آن افزوده می‌شود.

صحبت درباره پدیده‌ای است که چند دهه پیشتر کابوس بزرگ مالکان خودرو بود. کابوس سرقت خودرو که در برخی موارد پایانش پیدا نشدن خودرو برای همیشه بود و در اغلب موارد به یافتن اسکلت خودرو ختم می‌شد. خودرویی که اصطلاحا لخت شده و متعلقاتش برای فروش در بازار باز شده بود.

اتفاقی که سال‌ها بود بساط تکرارش برچیده شده و به اینجا رسیده بود که اگر خودرویی سرقت هم می‌شد، برای انجام امور غیرقانونی از آن بهره می‌گرفتند و در نهایت گوشه‌ای رهایش می‌کردند، نه اینکه آن را لخت کنند و تنها اسکلتش را باقی بگذارند. وضعیتی که حالا تغییر کرده و به روال سابق بازگشته است.

رهاورد افزایش قیمت خودرو، داغ شدن بازار دوباره سرقت‌هایی است که طی چند دهه به سرقت ضبط و باند و خرده ریز‌های خودرو یا لوازم یدکی و متعلفات رها شده در صندوق یا روی صندلی‌ها محدود شده بود و سرقت خرد نام داشت، نه سرقت کلی خودرو که احتمالا در زمره سرقت‌های کلان به شمار می‌آید.

آن گونه که یک منبع آگاه به «تابناک» می‌گوید، مدتی است که سارقان ترجیح می‌دهند به جای شکستن شیشه خودرو و در آوردن ضبط صوت، قطعات ارزشمندتری از خودرو‌ها بدزدند و از این رو، سرقت کیسه ایمنی (همان ایربگ)، آینه، چراغ و هرچه فکرش را بکنید، بازارش داغ شده و از این‌ها مهم تر، اگر سارق قادر به سرقت خودرو باشد، سر سوزنی برای انتقال آن به مکانی امن برای بازکردن انبوه قطعات تردید نمی‌کند.

سرقت‌هایی که به گفته این فرد، ظاهرا بازار فروش هم برایش بسیار مهیاست چراکه خرید و فروش قطعات کارکرده در برخی سایت‌های اینترنتی به شدت باب شده و تفاوت قیمت میان قطعات کارکرده و نو هم چیزی نیست که بشود روی آن چشم بست. تفاوتی وسوسه کننده که با وجود آن، سود سرشار سارق تضمین شده است.

روندی که مجابمان می‌کند از مسئولان بپرسیم چرا تدبیری برای مقابله با خرید و فروش اموال مسروقه که گلوگاه کسب و کار سارقان است، نمی‌اندیشند؟، اما پیش از آن بهتر است به مالکان خودرو توصیه کنیم تا تغییر شرایط بیش از پیش مراقب باشند و حتما از وسایلی که می‌تواند سارقان را ناکام گذاشته یا سرعت عمل شان را بگیرد، بهره بگیرند؛ چه دزدگیر، چه قفل فرمان یا پدال و چه قطعاتی که با کمک آن در کاپوت یا صندوق را ایمن می‌کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۱
وقتی قانون اسلام را عملی نکنید وضع همین است
اول زندان اگر برای چند بار تکرار کردن انگشت قطع و بعد دست
ان وقت هیچ کدام به غیر از چند مورد روانی کاری نمی کنند
از این کشور ان کشور هم نترسید که امنیت داخلی که در بر گیرنده همه چیز است مهمتر از امنیت روانی خارجی است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
افزایش جرم و جنایات نتیجه اوضاع وخیم اقتصادی نبود کار و شغل و منبع درآمد مشروع و قانونی است. مجازات خلافکاران و سارقان و مجرمان راه پیشگیری نیست. چرا که وقتی فرد گرسنه است عبرت گرفتن از مجازات دیگر سارقان اصلا راهی به مخیله اش پیدا نمیکند.
مهیار
| United States of America |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
دوست عزیز , اسلام دین رافت دین بخشش و مهربانیه نه ترویج خشونت
حضرت علی (ع) : میفرمایند با انسان گشنه نمیشد راجعبه دین صحبت کرد چون اصلا نمیفهمه.
چامعه دچار افت جامعه دزد پرورش میده اختلاس گر پرورش میده ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
شکم گرسنه این چیزها حالی اش نیست
زمانی باید این قوانین را بکار برد که همه نان شب داشته باشند اونوقت هرکی دزدی کرد اعدام شود
عوضش امنیت داریم
پاسخ ها
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
به نکته خوبی اشاره کردی، امیدواریم با وجود اختلاف طبقاتی فعلی و وضعیت فعلی معیشت 99% مردم سال دیگه هم بتونیم از همین عبارت استفاده کنیم!!!!!
اقا تو کوچه پس کوچه های شوش برو قشنگ شیک با قدرت تمام و اعتماد به نفس کافی قطعات دزدی هر ماشینی رو میفروشن هیچ کس هم کاریشون نداره ...
دو بحث مطرح است
1- اوضاع اقتصادی مردم از لحاظ درآمد و کار بعلت تعطیلی مراکز تولید بد است که بیشتر بعلت بی مدیریتی است
2- وضعیت کشور به سمت نا امنی حرکت میکند در شهرستانهای دور افتاده از پایتخت مثل لرستان و ... ودر جاده ها امنیت درستی نیست در حال حاضر این نا امنی به پایتخت و در روز روشن کشیده شده که سر چهارراه توقف کنی درب ماشین را باز میکنند و کیف و وسایل را به سرقت می برند و این هم نتیجه بی مدیریتی و بی اعتقادی است
سلام ونزوئلا بزودی تو را هم پشت سر میگذاریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
خیلی ونزوئلا را دوست داری ؟خوب برو اونجا
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
ناشناس عزیز به زودی همه با هم می ریم
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
ناشناس جان ما نمی ریم خودش داره میاد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
ونزوئلا رو دوست نداره اما داره واقعیت رو میگه ناشناس که سرت رو زیر برف کردی
مادرسال گذشته بطور کلی هفت بار مورد سرقت قرار گرفتیم
هیچ نتیجه‌ای هم عایدمان نشد که نشد
به هیچ حقی نرسیدیم
ازدوچرخه تا سرقت راه پله
سرقت ابزار داخل پیلوت
سرقت روز روشن ارمغازه
سرقت منزل در خانه های سازمانی
ودرنهایت تخلیه مواد غذایی از انباری‌ها
هرجا فقر باشد فساد و دزدی بیداد میکند

آثار گرانی ها فقط دلار و طلا و مسکن و خودرو نیست
فقر ریشه در گرانی و فساد ریشه در فقر دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
دزدی را نمی شود با فقر توجیه کرد. هند فقیر زیاد داره ولی مثل ایرانی ها نیستند.
چرا هيچ توصيه اي به خودروسازان براي ايمن تر شدن خوردرو از نظر دزدي نكردين همش مردم مراقب باشن..................
تو قضيه برنج هاي وارداتي مسموم گفتن مردم حواسشون باشه نخرن.......................
چرا در قضيه ماهواره و آزادي هاي معمول ديگه اختيار رو به مردم نمي سپارن اونجاها مسئوليتشون يادشون مياد!!!!!!!!!!!!!! بدبخت مردم
گل بود وبه سبزه نیز آراسته شد .
یک عده با سرقت مشغول زندگی کردن هستند و از امار بیکاران کم می شود از طرفی دولت هم به دنبال حل بیکاری جوانان است چرا جلوی کار اینها را بگیرد و برای خودش دردسر درست کند ویا تعمیر گاههایی که منطقه مسکونی را محاصره کرده اند وهزاران الودگی ایجاد می کنند انهم در دل شهر و در هماسیگی خانه های مسکونی که محل ارامش و اسایش انسان باید باشد صدها تعمیرگاه با مجوزه شهرداری کار می کنند رفتیم شهرداری برای اعتراض که شهردار محترم می فرمایند ما نمی توانیم اینها را بیکار کنیم پس ما اهالی چگونه اینجا زندگی کنیم با صدای ناهنجار اره موتوری و حلب کوبی صافکاران ماشین و گریس و روغنی که در کوچه و خیابان رها می کنند اینها به دنبال حل مشکل بیکاری هستند نه دنبال ارامش و امنیت مردم مظلوم که باید خون دل بخورند
هیس ؟/...شلوغ نکنید؟/
مسئولین وحاکمان در حال بررسی چگونگی انجام گرانی وسهمیه بندی بنزین ؟/گران کردن خودرو ..گران شدن بازار ماه رمضان کمک کردن به سوریه یمن و..می باشند هیس تمرکزشان بهم می خورد ؟/هیس؟/....
کشوری که دارای اقتصاد نابسامانی باشد وموردتحریم وسؤمدیریت نهایتش همین دزدی وهرج ومرج خواهد بود.جنان مسائل مختلف اجتماعی گریبان این مملکت را گرفته........
پلیس آگاهی از این همه هیاهو بی خبره!؟
تابناک سلام

طی روز و هفته و ماه و سال و ده، حتی یک خبر مثبت روی سایت قرار نمی گیرد
هرچند که واقعیت را نوشته اید!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
چه خبری
شما خبر مثبت دیدی بیا همینجا بنویس ما رو خوشحال کن
این نیروی انتظامی هستش که بایستی بیشتر حواسش باشه ، مردم حریف دزدا نمی شن.!!
هنوز اثرات ویرانگر تورم پیدانشده کاهش شدید ازدواج =کاهش زاد و ولد = افول اخلاق اسلامی = ورود نظام فکری سرمایه داری = و.......
چه به روز ملت آوردند
باید منتظر بدتر ازاینها بود با این وضعی که برا معیشت مردم درست کردن تنها راه حل مشکل خودرو در کشور آزاد سازی ورود خودرو با تعرفه گمرکی صفر منم مثل بقیه مردم دنیا حق دارم ماشین با کیفیت وباقیمت مناسب سوار بشم چرا اجبارا باید پراید سواربشیم مگه مردم ما از کشورهای حاشیه خلیج فارس چی کم دارن
در یکی از کامنت ها کاربر محترمی نوشته است: ***وقتی قانون اسلام را عملی نکنید وضع همین است
اول زندان اگر برای چند بار تکرار شد قطع انگشت و بعد دستان ...**
در حالیکه برخلاف نظر این کاربر مجازات خلافکاران و سارقان و مجرمان اولویت راه پیشگیری نیست. چرا که وقتی فرد گرسنه است عبرت گرفتن از مجازات دیگر سارقان و مجرمان اصولا راهی به مخیله اش پیدا نمیکند.افزایش جرم و جنایات نتیجه اوضاع وخیم اقتصادی و نبود کار و شغل و منبع درآمد مشروع و قانونی است. با چشم انداز بسیار وخیم اقتصاد مملکت اوضاع از این هم که هست بدتر میشود.
واسه چراغ ماشین قفل بذاریم؟؟
مملکتی که گرسنه باشد و تنها عده معدود بخورند و به ریشمان بخندند دزد هم زیاد خاهد داشت...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی