بازدید 9439

خرما و برنج ایرانی ۳۰ درصد گران شد

کد خبر: ۸۹۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴ 29 April 2019

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمت خرما گفت: صادرات علت اصلی گرانی خرما است.

به گزارش «تابناک»، مرتضی انتصار امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از آغاز سال‌جاری تاکنون شاهد افزایش قیمت در برخی از کالا‌ها هستیم که مهمترین آن مربوط به برنج و خرما است.

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با بیان اینکه پس از عید نوروز قیمت خرما ۳۰ درصد گران شده است، اضافه کرد: این میزان افزایش قیمت، در برابر قیمت‌‎های سال قبل که اصلا قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه این روز‌ها قیمت خرما در خرده‌فروشی‌ها کیلویی ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است، اضافه کرد: البته قیمت عمده‌فروشی خرما حدود ۴ هزار تومان کمتر از این مبلغ است.

انتصار با بیان اینکه مهمترین علت افزایش قیمت خرما صادرات آن به اوکراین، عراق و روسیه است، تصریح کرد: البته با وجود صادرات آن مشکلی از لحاظ کمبود خرما در کشور نداریم، چون به علت قیمت گران، کسی خرید نمی‌کند.

رئیس اتحادیه بنکداران آجیل و خشکبار زنجان با اشاره به اینکه امسال قیمت برنج ایرانی نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: البته قیمت برنج خارجی ثابت است.

وی با اشاره به اینکه در بخش حبوبات نیز، اکثر حبوبات تغییر قیمتی نسبت به قبل از نوروز نداشتند، افزود: تنها تغییر قیمت مربوط به لوبیا چیتی است که ۲ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

انتصار ادامه داد: البته در مجموع با افزایش قیمت‌هایی که داشتیم در زمینه میزان کالای مورد نیاز کمبودی در استان حس نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۱
علی برکت الله.
چی ارزون شده؟ اون را بعنوان خبر اعلام کنید .
گراني، بيکاري، تورم رانت و انحصار عده اي خاص متصل به بدنه قدرت و فساد اخلاقي و اجتماعي بيداد مي کند حاصل بودجه هاي هنگفت فرهنگي است که به جيب عده اي خاص مي رود. دين و اعتماد و اعتقاد ملت را عده اي نشانه رفته و از بين بردند.
"البته با وجود صادرات آن مشکلی از لحاظ کمبود خرما در کشور نداریم، چون به علت قیمت گران، کسی خرید نمی‌کند."
بله.دولت محترم مدام نرخ دلار افزایش میده که باعث صرفه صادرات محصولات میشه. بنابراین قیمت های داخلی نیز افزایش پیدا میکنه و مردم توان خرید ندارن.
نه بابا جون علتش اینکه در ایام ماه های مذهبی چون رمضان یا محرم و به دلیل تقاضای مردم
کاسبان محترم حلال خور و مسلمان ما در اجابت دعوت خدا از بندگان این اجناس را برای رفاه حال مردم
گران می کنند.
((تقبل الله حاجی))
بابا ملت مسئولین بدبختهای ما این است اگر روزی در ایران چیزی گران نشود باید عزاداری کرد وگرنه گران شدن عادی است ومسئولین هم ؟/هوچ وپوچ؟/
لطفا در چنین مواردیبا حقوق کارمندان بررسی کنید
شد یک چیزی رو صادر کنید و جلوی افزایش قیمت داخلیش بگیرید
دستون درد نكنه
حالا هي بگين مصرف كالاي داخلي .
الحمدالله صبح قیمتا یکجوره،ظهریکجوره،شبم بشتر،دوباره فردا همین برنامست!!!قربونشون برم اینقدر درگیر کارای دیگه هستن به مملکلت دار نمیرسن آخه!بیچاره مردم که دارن له میشن
تابناک در افزایش قیمتها نقش ایفا نکن . در بازار تجریش قیمت خرما 18 تومن بود.
طاعون و بدبختی علت اصلی گرانی است
سلام دوستان تابناکی....جمله آخر که فرمودید کمبودی در استان احساس نمیشه،به این خاطر نیست که شما مدیریت درستی ارائه کردید،فقط عدم توان خرید مردم باعث ایندامر شده.اگر این نوضوع موحبات رضایت شمارافراهم کرده،پس دسسسست وجیییییغ و ههههورا
حقوق چقدر افزایش یافت؟!!!!
فقط می خواستم بگم حالا که بازار و مردم برای دولت تعیین تکلیف می کنند این دولت را تعطیل کنند و هزینه های آن را لااقل به صورت یارانه به خود مردم بدن چون خود همین دولت عامل گرانی است واقعاً مردم دیگه تحمل چنین فشارهایی را ندارند.
درهيچ جاي كشور خبري از گران شدن نباشد استان زنجان پيشواز رفته وقيمت ها را دوبرابر اعلام مي كند متاسفانه بدليل ضعف مديريتي در كل كشور ورها شدن كشور به حال خود وعدم كنترل قيمت ها وبه خصوص در استان زنجان كه ضعف مديريتي بيداد مي كنه باعث بالا رفتن قيمت ها شده ومردم روز به روز زير فشار اقتصادي له مي شوند وهيچ كس هم جوابگو نيست
معلوم نيست آخروعاقبت ملت با اين اوصاف به كجا خواهد رسيد .
چرا اینقد دروغ میگین.. برنج چمپا کیلو 6800میخریدم،الان 13500شده..صددرصد گرون شده نه چهل درصد!!
علی برکت الله.
حقوق من معلول مستمری بگیر 15% افزایش یافت که هنوز نه ابلاغ شده و نه اعمال!
کاهش ارزش پول ملی هم که اهمیتی ندارد!!!
مبارکه. ولی فکر کنم درصد حساب کردن بلد نیستی. برنج ایرانی از 10 شده 20 یعنی 100 درصد افزایش.
مگه زنجان خرما دارد که این اقا پیش بینی گران شدن قیمت خرما می کند ؟ فقط بازار گرمی است برای گران فروشی
آقای رئیس جمهور علی برکت الله.
مهمترین علت افزایش قیمت خرما صادرات آن به اوکراین، عراق و روسیه است
خدا رو شکر اگر ما توان خرید نداریم مردم دیگر توان خرید دارند ای دلار چکارها که نمیکنی از دهن ما میکنند تا دلار گیر بیارند این هم نمیخوریم
واقعاً که علی برکت اللّه . .
چه کمبودی حس نمیشود ؟ قدرت خرید کم شده فروش نمیرود
متاسفانه یکعده سود جو برای خود جعبه تهیه و بدون اینکه در روی آن مهر استاندارد و بهداشت حک شده باشد نسبت به عرضه آن در بازار اقدام می نمایند جا دارد دستگاههای نظارتی ورود پیدا نمایند و با آنان برخورد شود ضمناٌ تا زمانی که در کشور صادرات بی رویه داشته باشیم میبایست با گرانی و گرانفروشی و افراد سود جوئی مردم دست و پنجه نرم نمایند .
مگر همین اواخز مسولین محترم اعلام نکردند که برای ماه رمضان افزایش قیمت نداریم؟؟؟؟؟ خواب دیدم عایا ؟؟؟؟؟؟
چرا جلوی صادرات خرما را کسی نمیگیرد... تاکی باید نظاره گر افزایش قیمت بدلیل صادرات بود ... سالها پسته صادر شد و مردم عادی از خریدش محروم بودند و اکنون خرما ... یکی این مسئولین را که چشم خود را بسته اند بیدار کند تا بخودشون بیایند ....
اشکالی ندارد افزایش حقوق 400 هزار تومانی داشتیم همه مشکلات حقوق بگیران حل شده است روحانی لطفا استعفا بده
اگر امكان داره اين اقايون رئيس اتحاديه مصاحبه نكنند اينقدر اطلاع رساني به نفع أصناف بيخبر نكنند
دولت همیشه برروی کلمه معیشت مردم قشنگ مانور میداد الان معلوم شد صداقت مسئولین تا کجاست ؟ گرانی کمرشکن مردم را بشدت نارحت وعصبانی کرده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی