بازدید 27008
گفت‌وگوی محمد جواد ظریف با ضدایرانی‌ترین رسانه آمریکا؛

ترامپ به دنبال جنگ با ایران نیست، اما «تیم ب» قصد دارد آمریکا را وارد جنگ کند/ مجری فاکس نیوز: سپاه ۶۰۰ سرباز آمریکایی را کشته است/ ظریف: سپاه تروریست‌ها را کشته است

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در گفت‌گوی اختصاصی با فاکس نیوز این کشور گفته، از نظر او دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد به قول انتخاباتی خودش که پرهیز از جنگ و لشکرکشی است وفادار بماند، اما «گروه ب» متشکل از بی‌بی (نتانیاهو)، (جان) بولتون، (محمد) بن سلمان و (محمد) بن زاید به دنبال کشاندن آمریکا به رویارویی با ایرانند.
کد خبر: ۸۹۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰ 29 April 2019

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه پس از حضور در همایش دیپلماسی و چندجانبه گرایی سازمان ملل متحد و مؤسسه جامعه آسیایی با شبکه خبری فاکس نیوز متعلق به تندروهای آمریکایی مصاحبه کرد.

به گزارش «تابناک»؛ محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در گفت‌گوی اختصاصی با فاکس نیوز این کشور گفته، از نظر او دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد به قول انتخاباتی خودش که پرهیز از جنگ و لشکرکشی است وفادار بماند، اما «گروه ب» متشکل از بی‌بی (نتانیاهو)، (جان) بولتون، (محمد) بن سلمان و (محمد) بن زاید به دنبال کشاندن آمریکا به رویارویی با ایرانند.

ترامپ به دنبال جنگ با ایران نیست اما «تیم ب» قصد دارد آمریکا را وارد جنگ کندوی ادامه داد: اساس این نظرم، اظهارات خودشان است. نتانیاهو گفته که او رئیس جمهوری ترامپ را برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان گروه تروریستی تشویق کرده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه درباره خروج از برجام همین گونه بوده است، افزود: او گفته که مخالف سرسخت توافق هسته ای است و آمریکا را برای خروج از آن تشویق کرده است.

بیشتر بخوانید

ظریف اظهار کرد: آقای بولتون پیش از اینکه مشاور امنیت ملی شود، در یک اجتماعی که از سوی مخالفان جمهوری اسلامی ـ که در لیست گروه تروریستی وزارت خارجه آمریکا بوده اند، ترتیب داده شده بود ـ گفته است او در جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران با این گروه تروریستی در تهران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این ثبت شده بعد از اینکه او از این گروه 50 هزار دلار دریافت کرده است. پس از انتصاب به عنوان مشاور امنیت ملی هم این را مطرح کرده است.

ظریف گفت حداقل خواسته تیم بولتون، بنیامین نتانیاهو، بن سلمان و بن زاید تغییر نظام است و افزود: همه اینها نشان داده اند که علاقه مندند آمریکا را به یک درگیری بکشانند. من باور ندارم که رئیس جمهوری ترامپ این را بخواهد. من معتقدم که رئیس جمهوری ترامپ، در مسیر وعده انتخاباتی خود در نکشاندن آمریکا به جنگی دیگر حرکت می کند.

وی تصریح کرد، اما ترامپ قصد دارد، سیاست فشار حداکثری را علیه ایران به کار گیرد تا ایران را به آنچه می خواهد بکشاند. اما این فشارها به شکست خواهد انجامید و من فکر می کنم این افراد هم آن را می دانند.

معافیت های نفتی

مجری برنامه پرسید: آمریکا اعلام کرده، به تمدید معافیت ها برای پنچ کشور خریدار نفت ایران پایان داده شده است. می دانید که چین و ترکیه برای خرید نفت شمال آمریکا در حال رایزنی هستند؟

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد: قصد آمریکا این است تا آنجا که می تواند بیشتر بر مردم ایران فشار وارد کنند. می دانید که ما سیل عظیمی در بخش های زیادی از ایران را داشتیم و آمریکا از طریق مقررات بانکی خود، حتی از کمک اتباع ایرانی در خارج به کشورشان هم جلوگیری کرد.

ظریف تصریح کرد: پس سیاست آنها این است که مردم ایران را در فشار قرار دهند. این موضوع را بولتون و پمپئو مطرح کرده اند که می خواهند بر مردم ایران فشار وارد کنند تا به دولت خود اعتراض کنند. آنها در تحلیل و امیدشان در اشتباهند.

وی ادامه داد: نتیجه و پیامد این فشار آن خواهد شد که ایرانی ها به مقاومت در برابر این فشار معطوف خواهند شد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران با بیان اینکه می دانید هیچ کسی به خاطر اعمال مقررات داخلی آمریکا بر بقیه جهان خشنود نیست، اضافه کرد: این یک اجبار است. چین، ترکیه، روسیه، فرانسه و حتی تحلیلگران آمریکایی هم از این موضوع خوشحال نیستند که این مسأله اتفاق بیفتد.

ظریف تأکید کرد: آنها به دنبال راهی برای مقاومت در برابر آن هستند. اینکه چگونه این کار را انجام دهند به خودشان مربوط است و همچنین اینکه آیا می خواهند آینده حیات آنها با قوانین آمریکایی باشد یا خیر.

موشک های بالستیک و قطعنامه 2231

مجری پرسید: شما می گویید ایران مورد ستم واقع شده است اما رئیس جمهوری ترامپ می گوید ایران در چندین دهه بازیگر بدی بوده است.

او ادامه پرسش خود را با پخش سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل که ایران را یک کشور آشوب طلب، مرگ آفرین و غیر سازنده خواند، گفت: او به مرزها و حق حاکمیت کشورهای همسایه خود احترام نمی گذارد.

والاس در حالی که بخش هایی از عملیات نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ـ که ضد تروریست ها انجام شده بود ـ و همچنین اجتماع حزب الله لبنان پخش می شد، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از 600 سرباز آمریکایی را در عراق کشته است. ایران در سال حدود یک میلیارد دلار به آنچه او سازمان های تروریستی همچون حزب الله و حماس (نامید)، پرداخته است.

وی افزود: آمریکا می گوید شما قطعنامه 2231 را با ادامه آزمایش موشک های بالستیک نقض کرده است. شما چگونه قربانی خشونت بوده اید؟

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: آمریکا آن کشوری است که از توافق هسته ای خارج شد، قطعنامه 2231 دو پیوست دارد که پیوست نخست آن درباره برجام است که رئیس جمهوری ترامپ از آن خارج شد.

ظریف اضافه کرد: زبان قطعنامه 2231 درباره موشک های بالستیک بسیار روشن است که ایران توسعه نخواهد داد؛ موشک هایی که برای توانایی حمل کلاهک های هسته ای طراحی شده باشد. ما هیچ موشک نظامی را برای این کار طراحی نکرده ایم.

مجری برنامه پرسید: شما اخیرا تلاش کردید و موشکی را برای قرار دادن ماهواره در فضا شلیک کرده اید. آنها می گویند این موشک، یک موشک بالستیک است.

ظریف گفت: بله این موشکی است که برای قرار دادن ماهواره در فضا طراحی شده است. آن موشک بالستیکی و برای حمل کلاهک هسته ای نیست. قطعنامه 2231 بسیار روشن است. ما درباره آن مذاکره کردیم و من می دانم که چیست. رئیس جمهوری ترامپ حتی آن را ندیده است.

مبارزه سپاه با تروریست ها

وزیر امورخارجه در پاسخ به بخش مربوط به ادعای کشته شدن نزدیک به 600 سرباز آمریکایی در عراق هم گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هرگز آمریکایی ها را نکشته است.

ظریف خاطرنشان کرد: موجودیت سپاه برای مبارزه با تروریست هاست. دیروز در عراق، مراسم یادبودی برای 300 تن از کارکنان سپاه برگزار شد که در کنار عراقی ها با داعش مبارزه کردند و کشته شدند.

وی یادآور شد: ترامپ نیز در مناظره انتخاباتی خود که گمان کنم مجری این مناظره خود شما (کریس والاس) بودید، کلینتون در پاسخ به هیلاری گفت: ایران، داعش را می کشد.

والاس پرسید: آیا انکار می کنید که شما تسلیحات در اختیار شبه نظامیان هوادار ایران قرار داده اید که این به مرگ ۶۰۸ آمریکایی منجر شده است؟

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد: این اتهام جدیدی است که آمریکا مطرح می کند و اتهام بسیار خطرناکی است، زیرا باور دارم که «تیم ب» می خواهد ترامپ را اغوا کند و آمریکا را به سوی تقابلی بکشاند که ترامپ نمی خواهد.

ظریف یادآور شد: اکنون بگذارید به مسأله دیگری بپردازیم: شما از پول صحبت کردید. شخص ترامپ گفته است که شما هفت تریلیون دلار در منطقه ما هزینه کردید. ما در منطقه خودمان هستیم. آمریکا به منطقه ما آمد و هفت تریلیون دلار هزینه کرد و تنها نتیجه اش این بود که ما تروریسم، ناامنی و بی ثباتی بیشتری داریم.

وی اظهار کرد: مردم در منطقه ما واقعیت حضور آمریکا در منطقه را توصیف خواهند کرد.

آمریکا به امضای خود احترام بگذارد

مجری برنامه پرسید: شما و رئیس جمهوری روحانی به عنوان میانه رو شناخته می شوید. با خروج آمریکا از برجام منافع اقتصادی آن متوقف شد و به نظر می رسد، شرایط به سمتی می رود که احتمال بازگشت تندروها در عرصه سیاست داخلی ایران زیاد است. اثرات بازگشت آنها به قدرت به خصوص درباره ارتباط با آمریکا چه خواهد بود؟

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: زمانی که رئیس‌جمهوری ترامپ به قدرت رسید، پاکسازی در ساختار امنیت ملی ایالات متحده صورت گرفت که بزرگتر از هر پاکسازی بود که تا به حال شده است.

ظریف با بیان اینکه در ایران، افراد دیدگاه‌های مختلفی دارند و مردم به این دیدگاه‌های عرضه شده رأی می دهند، گفت: آن‌ها به میانه‌روها یا به افرادی با دیدگاه‌های متفاوت رأی می‌دهند. این روندی سیاسی است که شما هم انجام می‌دهید.

وی تصریح کرد: مسأله این است که تعامل با آمریکا در ایران نتیجه نداشته است. رئیس‌جمهوری ترامپ اطمینان حاصل کرده که مردم ایران دیگر به تعامل باور ندارند. ما با حسن نیت با جامعه بین‌الملل روبه رو شدیم و با جامعه بین‌الملل شامل ایالات متحده و شش قدرت دیگر به توافقی رسیدیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی تأکید کرد: رئیس‌جمهوری ترامپ بدون خواندن آن توافق، صرفا به این خاطر که رئیس‌جمهوری اوباما را دوست نداشت، از آن خارج شد.

ظریف با بیان این که این کار یک پیام بد نه فقط برای مردم ما بلکه برای جهان بود که آن ها نباید واقعا به امضای رئیس جمهوری آمریکا اعتماد داشته باشند، اضافه کرد: او این پیام را ارسال کرد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی به شعار «آمریکا اول» ترامپ هم اشاره کرد و گفت: شاید آنها به این شعار باور داشته باشند؛ اما او اول نخواهد بود مگر در یک محیط امن جهانی. شما تنها زمانی می‌توانید در یک محیط امن جهانی زندگی کنید که با احترام به امضای خود، به خود احترام بگذارید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۱۵
ظریف موفق بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
نظر دنیا این نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
یعنی با این موفقیت پیاز ارزون میشه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
درسته

!!! موفق بود مثل برجام
حاج منصور ولایتی
| Germany |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
ظریف کجا موفق بود؟
نباید با استکبار هم کلام شد. یک کلام، ما تمام سربازان امریکا، ناتو و بقیه ایادی آنها و اسرائیل و امارات و عربستان و قطر و ترکیه را تروریست می دانیم
ما از فرمایشات مقام معظم رهبری کوتاه نمی آییم. اگر سنگ به شکم ببندیم، آرمان انقلاب را رها نمی کنیم.
لکن بنده معتقدم اول باید ضد انقلاب داخلی که تعدادشان کم نیست را سر به نیست کرد و بعد به سراغ خارجی ها رفت
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
طریف همون روزی که گفت امضای کری تضمین است همه چی رو باخت
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
آره خدارو شکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
هیهات من الذله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
اگرمیخوای بدونی مصاحبه ظریف با شبکه افراطی ومحبوب ترامپ یعنی فاکس نیوز چقدر موفقیت امیزبوده به عکس العمل سخنگوی وزارت خارجه امریکا دراینمورد رجوع کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
اره برگشت تهران دلار ارزون شد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
هیهات من الذله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
اگه ارزونی شد یعنی موفق بوده!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
باید قبل از اردیبهشت پارسال مذاکره میکردید.الان وضعیت به حدی برای ایران بد شده که دیگه آمریکا حاضر به مذاکره نیست. ارزش پول ملی دوباره داره کاهش پیدا میکنه تازه دور دوم تحریم ها شروع هم نشده . ایران هیچ متحدی جز سوریه و حزب اللاه نداره حتی روسیه هم بدش نمیاد ایران به وضعیت سوریه دچار بشه. حالا دیگه برای گفتگو باید بیشتر امتیاز بدید
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
مشكل همينجاست كه ما در حرف موفقيم ولي در عمل نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
زرشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
به کوری چشم دشمنان ملت ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
ببخشید یادمان نبود شما از کل دنیا
نظرخواهی نمودید یا طی بیست و چهارساعت گذشته تمام شبکه ها ونشریات و سایتهای دنیا را مطالعه نموده و باین نتیجه رسیدید!!! برو
عمو برو پی کارت
خطاب به 44
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
نتیجه مصاحبه ظریف با شبکه ضدایرانی ومحبوب ترامپ یعنی فاکس نیوز:
سخنگوی وزارت خارجه امریکا ظریف رافردی متظاهر خواند و ازاینکه تریبون ازاد دراختیاراوگذاشته شده اظهار تعجب کرد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
پرزیدنت !ترامپ بدنبال جنگ باایران نیست !!شمامگر سخنگوی ترامپ هستید اقای ظریف؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
خطاب به 15:26
واقعا که هیچ اطلاعی ندارید و اهل مطالعه و کنکاش هم نیستید در عوض فقط ادعا و پرگویی دارید..اگر به شعارهای انتخاباتی ترامپ نگاه کنید و اگر روش کارش را پیگیر می بودید اگر به صحبتهایش هنگام استخدام بولتون. توجه کرده بودی اگر فقط خبرها و تحلیلهای داخلی را پیگیر بودی و نه حتی خبرها و تحلیلهای بین المللی حتی اگر فقط بدقت به مصاحبه ظریف گوش داد ه بودی جواب سوالت را گرفته بودی...دوسوم کسانیکه کامنت میگذارند وضعشان چون توست
چالشیییی؟!
چند روز است ظریف رفته آمریکا؟اصلا معلوم است آنجا دنبال چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
کمی مخ آکبندت را کار بیندازی می فهمی
اینو گفته که به خیال خودش بین اونها تفرقه بندازه اما اونا زرنگ تر از این حرفا هستن
دولت آمریکا دیگر فرصت مذاکره ای همچون ظریف را به خواب هم نخواهد دید. حیف و صد حیف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
البته خدا کند و انشاالله که این افسوسها را
بعدا ما نخوریم
که چرا مردم و کشور را به جنگ بزرگ و گرفتاری کشاندیم
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
در حال حاضر این ماییم که نیاز به مذاکره داریم.
ظریف را دوست دارم و به نظرم ایشان آخرین امیدما برای دوری از جنگ خانمانسوز است.
آقای دکتر ظریف زودتر برگرد. حضور شما در آنجا هیچ دستاوردی ندارد. 6 سال این موضوع ثابت شده. لطفا داخل کشور را درست کنید. آمریکا آن موقع هیچ غلطی نمی تواند بکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
خخخخخ چیکار میخوای بکنه پس امریکا...
کاش محمود بود و ظریف را وسط مصاحبه برکنار میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
این از نتایج گلکاری همان آقاست که ظریف وبقیه سالهاست سعی در رفع و رجویش دارند.
حرف مفتزدن سهل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
نظر پرمغزی بود واقعا. کاش بود.
گذشت زمان کم کم داره یه جوری رفتار میکنه که انگار نه انگار یه زمانی بمدت چندین سال در مورد تفاهم و توافقی مثل """"برجام"""
چند تا کشور نشستن کلی چونه زدن!!

این چه دنیایی است!!؟؟
بسیار در میرفت از جواب دادن به سوال ها آقای ظریف
اینکه ما به بحرین کار داشته باشیم و یا عربستان اما اونها به ما کار نداشته باشند غیر منطقی هست
اگر ما این حق رو به خودمون بدیم از شیعیان بحرین عربستان و یا .... دفاع کنیماما اگر دیگران دخالت کردند بشه خط قرمز ما اونوقت این میشه انتظار اشتباه
الان آقای ظریف میگه بیا مذاکره
این با اون حرف های قبل از تحریم نفت همخوانی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
ایکاش ظریف قبول نمی کرد و به این مصاحبه رقت انگیز نمی رفت
ولی متاسفانه او فقط مطیع است و کاسه کوزه های این کار خطا بر سر او خواهد شکست
خدا ایران را از بدخواهان حفظ کند.
ظریف تمام شد خودش هم میداند
یک راه پیش روی ما متصور نیست.. مذاکره و تبدیل شدن به یک دولت معمولی همانند همه دولت های دیگر دنیا. مردم خسته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
مگر از اصحاب کهف باشی که این رو نوشتی. پس برجام چی بود؟ خواب بودی این همه سال؟
ظریف کلا خودش بارها حرفای خودشو نقض کرده
خیلی خوب سیاست های دشمنان ایران را برملا کرد...
دمش گرم...
تابناک به مساله تولید کنندگان مرغ هم بپردازین که با رانت دان و واردات گوشت بدبخت دارند میشن.دولت بجای واردات مرغ دان ارزان بده به مرغدار. ۱۲میایارد دلار صرف وهردات نیازهای اولیه شده ولی عملا ۳برابر همه چی رشد کرده و بعضی موارد تا ۵برابر.با این روش چطور رونق تولید چطور حمایت از کارگر.فقط داره از دلال و رانت خوار حمایت میشه.چرا سوپسیدها به مردم نمیرسه.
احسنت بر آقای ظریف. بسیار عالی و منطقی صحبت کرد و کاملاً نشان داد که ایرانی ها چگونه فکر می کنند و هرگز در مقابل دشمن خود کوتاه نمی آیند.
درود بر ظریف این دیپلمات مدبر ایرانی. ایران هرگز نخواهد مرد.
مملکت تو مسیر اشتباهه
معقولترین نوع پاسخ به فاکس نیوز بود، بدون دادن فرصت به آنها برای جولان دادن روی پروپاگاندای ایران هراسی. در حالیکه سعودی ها ترسناکترین و نامتعادلترین دولت منطقه هستند ولی پول آنها و خباثت و نفوذ اسراییلی ها دهن این باصطلاح وطنپرستان امریکایی را بسته. کاش جناب ظریف اشاره میکردند که اسراییل فرست ( اول) شعار اصلی تقریبا تمام دولتهای امریکایی جمهوریخواه یا دموکرات هست
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
کسی که خودش بخواب زده نمیشه بیدارش کرد.
تیتر شما در نقل قول از ظریف در مورد کشته شدن ۶۰۰ آمریکایی گمراه کننده است.
آفرین خوبه همچنان مذاکره کنید، جنگ یک روز دیرتر هم شروع بشه به نفع ماست!
ظریف درحالی رفته اونجا غیر مستقیم از ترامپ میخواهد مذاکره کند
خوب سوال اینجاست
اون آتش زدن برجام کجا رفت؟
بستن تنگه چی شد؟
و ...

برجام آنچنان کلاهی بود که روی ترکمنچای رو سفید کرد و هنوز ابعاد فاجعه مشخص نیست
از یک طرف کل دنیا به تعبیری از برجام اومد بیرون ولی ما نمی تونیم تعهدات خود رو کنار بزاریم چرا؟
چون کل دنیا بر علیه ما میشه
یعنی به تعبیری ساده یک‌معاهده یکطرفه

اینهم از دیپلماتهای ما مشخص شد چقدر کارامدند اون از فاجعه سد و سیل
اون از اختلاس ها
بوی نرمش قهرمانانه میاد. حرفهای ظریف هم دیگه جلب توجه نمی کنه
کار از این حرفها گذشته است. باید آماده اتفاق بسیار مهمی بود!!
این مصاحبه رو بطور کامل دیدم متاسفانه آقای ظریف در موضع ضعف بود بیشتر بدنبال دلجویی و راضی کردن ترامپ بود. اینکه جنگ خوب نیست و داشتن رابطه با امریکا برای معیشت مردم . تا امروز در چنین وضعیت نامناسبی قرار بگیریم. هموطنی که بالاتر گفتند ظریف موفق بود باید گفت موفقیت آقای ظریف چه بوده ؟ مگر آقای ظریف به طعنه و سخره به تام کاتن نگفته بود هیچ کس نمی تواند برجام را بی اعتبار کند یا از بین ببرد . الان برجام کجاست چه دستاوردی داشته ؟ برجام عملا نابود شده و ما برای بقا بدنبال مذاکره و توافقیم. چرا نمی خواهیم واقعیت را بی پرده به من بگوییم . دست کم امکان مصالحه وجود خواهد داشت .
آن دو بی بی (بچه !) منطقه خودمان خودمان نمی دانند که در وسط بحران هستند و اگر کبریتی روشن کنند اول خودشان خواهند سوخت .
در یک کلام
ظریف کاربلد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
کاربلد
ولی بلد نیست به کسانی که او را با فشار و اجبار فرستادند برای این مصاحبه
بگویند نه نمی روم چون که اینکار اشتباه است
بهترین وزیر امورخارجه که تا کنون دیده ایم ....ای ترامپ او را از دست نده.ضرر میکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
امروز سردار سلیمانی گفت مذاکره نمی کنیم معلوم نیست حرف آخر و سیاست خارجه در ایران توسط کی اعلام میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
14:05 ظریف هم همین رو گفته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
بزرگترین مشکل ما همین تعدد مراکز تصمیم گیری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
.پرچم آمریکا،دست از نفاق بردار.
بیچاره مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
خودشون انتخاب کردن
چرا آقای ظریف اینقدر شیفته مصاحبه با رسانه های آمریکایی هستند؟!!!!چرا اینقدر سیگنال مذاکره با آمریکا را می فرستید؟ مگر نگفتند مذاکره با آمریکا ممنوع است!!!! این بازی مذاکره را با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن کی تمام می شود؟
دهها سال است مبارزه با آمریکا را سر داده اند و هزینه و آسیب هایش به مردم ایران تحمیل شده اما خودشان و خانواده هایشان در رفاه کامل هستند فرزندانشان را به همان آمریکا فرستاده اند تا در سایه رفاه و آزادی و امنیتی که همان نظام شیطان بزرگ برای مردم آمریکا درست کرده است زندگی کنند خودشان گرین کارت آمریکا را در جیبشان دارند در تهران پرچم آمریکا را آتش می زنند می گویند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اما همه مشکلات کشور را به گردن آمریکا می اندازند!!!!
آمریکا و اسرائیل و عربستان و... هم که همه با هههم جمع بشن، باز هم نمی تونن با ما بجنگن
کاش ترامپ هم میتونست تو تلویزیون ایران حرف بزنه....این ازادیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
اونا ادعا دارن،ما که ادعایی نداریم.
ظریف با شجاعت تمام دست به ایجاد تفرقه بین ترامپ ،اوباما ،اطرافیان اوباما و گروه ب و نهایتا دو گروه حاکم بر آمریکا زده است هر چند که میداند ممکن است دستش خوانده شود ولی امیدوارانه دست به این اقدام زده . مخصوصا که در آمریکا و در شبکه فاکس نیوز که مورد تایید ترامپ است اقدام کرده.
بنده هم فکر میکنم این ایده ی ظریف راهش را پیدا خواهد کرد و حداقل یک نتیجه 60،70 درصدی خواهد داد طوری که موج صداهای بلند در آمریکا تا حدودی فروکش خواهد کرد.
ضمن اینکه فکر میکنم تمام آنچه که امروز توسط ترامپ انجام میشود یک برنامه بلند مدت است که برای روی کار آوردن اصولگراها است تا بتوانند بهانه ای برای یک حمله نظامی حتی زود گذر ایجاد کنند
عجب متن آشفته اي .
چرا تعداد کشته های ایران در جنگ با عراق که به دلیل حمایت همه جانبه آمریکا و فروش سلاح به او بود را مطرح نکردند چرا تعداد کشته های ایران در دوران های تحریم مختلف که به دلیل نرسیدن دارو و یا قطعات هواپیما و ماشین آلات علم و تکنولوژی در ایران رخ داده را در مقابل بیان نکردند و آنها خودشان تصمیم به ورود به جنگ خاورمیانه گرفته اند و با پای خودشان وارد جنگ شده اند و می خواهند ضعف خود را به گردن کس دیگر بیندازند مگر می شود شنا کرد و خیس نشد مگر کشته های یمن و عراق و سوریه و ایران با سربازان آمریکا فرق دارتد
آقای ظریف بسیار به جا و حکیمانه سخن گفت و از مظلومیت ایران دفاع کرد، زنده باد ایران، زنده باد ظریف.
پس دیگه جدی جدی جنگ میشه ، آره ؟!!؟
اقای ظریف کاشکه به فکر دیپلماسی داخلی هم بودید کار شما شایسه تقدیر است به خودروسازها نگاه کن مردم غارت کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
چه ربطی به ظریف دارد
1- قدرت علمی خود را افزایش دهیم؛ لازمه این کار توسعه کیفی و کمّی مدارس و دانشگاههاست. 2- با فساد اداری و اقتصادی مبارزه کنیم؛ 3- به نظام بانکی سر و سامان بدهیم؛ لازمه این کار حرکت به سمت بانکداری نوین و شفافیت مالی و کاهش شعب فیزیکی بانکها و خروج بانک ها از بنگاه داری و ساخت و ساز مسکن و مال است. 4- کاهش بروکراسی در مسیر تولید و حمایت دولت و بانک ها از کسب و کارهای کوچک و نوسازی صنایع است. 5- آمایش سرزمین و بهبود کشاورزی............ هیچکدام از این کارها به تحریم و آمریکا ارتباطی ندارد!
آفرین بر ظریف . ما باید در همه جا حرف حق و ندای مظلومیت مردم ایران را به تمام جهان مخابره کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
تا کی جار بزنیم که مظلومیم ؟ نمیشه با دنیا همراه بود تا جهان آرامش یابد ؟
تابناک مدیونی اگر عکس العمل سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا را درمورد مصاحبه اخیر ظریف باشبکه افراطی وضدایرانی فاکس نیوز منتشرنکنی

هریک قدمی که ماعقب نشینی کنیم دشمن صدقدم پیشروی میکند واضح است که دراین شرایط نبایدارخودمان ضعف نشان دهیم و انهارا جری کنیم
مصاحبه کمی از موضع ضعف صورت گرفته است و به غیر از آن ظریف در تشریح و انعکاس بدعهدیها و دخالتهای آمریکا مطلب را به درستی منتقل نکرده است
آقای والاس که داشت با تروریستی خواندن سپاه و کشته شدن 600 آمریکایی آقای ظریف رو میپیچوند کاش و ای کاش آقای ظریف هم اشاره ای به کشته شدن زن و بچه های بی گناه در هزاران جا که با سلاححهای آمریکایی کشته میشوند اشاره ای میکرد .. در یمن در سوریه در افغانستان طول جنگ تحمیلی خودمان هواپیمای مسافربری که زدن سقوط کرد و اغتشاشهایی که برای برهم زدن کشورهای دیگر در جهان هستش .. کاش آقای ظریف قبل ش یه مروری تو ذهنش روی انچه که میخواد بگه میکرد ... بد نبود خوب هم نبود به نظر من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
پروفسور بعد این تلقی ایجاد می شد که سپاه واقعا 600 امریکایی را بتلافی این موارد کشته...بیرون گود نشستن و دستور دادن کار آسانیست
تبیین و زبان گویا داشتن خوبه، اما نه همه جا
اینها با این استدلالها به جایی نمیرسند، چه اینکه در برجام تجربه شد.
یاد برخورد امام خمینی با وزیر امور خارجه شوروی افتادم.
باید با کسی که ذاتش مستکبره، با تکبر برخورد کرد. این رمز موفقیت تا الان بوده و اگر با زبان نرم بخواهیم بریم جلو، مطمئن باشید به قول رهبری، سیلی خواهیم خورد.
حقیقتا آقای دکتر ظریف افتخار ایران و شاهکار دیپلماسی خارجی هستند. گر چه بدلیل تبانی عربستان و اسرائیل زحمات وی نتیجه دلخواه را نداد ولی حداقل چهره ایران و خصوصا دولت ایران را نزد نگاه بین الملل منطقی ، با سواد و اهل تعامل جلوه داد. جناب آقای دکتر ظریف از زحمات جنابعالی کمال قدردانی را داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
عملکرد ایشون چیز دیگه ای میگه. تا حالا که حرف دلواپسان و جلیلی و زاکانی و رسایی درست دراومده.
ترجمه ضعیف بود. یه دور خودتون می خوندید و ویرایشش می کردین ثواب داشت
فاکس نیوز می خواهد پلیس بد و خوب را مطرح کند .
نخیر ترامپ که توانایی نوشتن کتاب و تجزیه و تحلیل دارد و برای سایر کشور ها نقشه میکشد و حرف کسی را گوش نمی کند و خود رای است نباید بعنوان پلیس خوب معرفی شود . و البته شخصیت او برای جهانیان شناخته شده است و نمی توان پنهان کاری کرد .
نتیجه مصاحبه ظریف با شبکه ضدایرانی ومحبوب ترامپ یعنی فاکس نیوز:
سخنگوی وزارت خارجه امریکا ظریف رافردی متظاهر خواند و ازاینکه تریبون ازاد دراختیاراوگذاشته شده اظهار تعجب کرد !!!
در وطن بگو چی در چنته داری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
وزیر خارجه است گویا
تیم ب بهانه است برای سرگرم کردن مجدد ایران .
اوکی
((احترام به امضای خود)) یعنی وزیر کشورمون بعد استعفای یه ساعته خودش حالا رفته میگه به امضای خودت پای بند باش...رهبر عزیزمون گفتن من به این‌ها بد بینم گفتن این‌ها خر شون از پل بگذره میزنن زیر همه چیز...امریکا استکبار جهانیه نباید به این‌ها اعتماد کرد.ایران باید باید باید کملا و مستقلا به خودش متکی باشه حتی برای تولید کود ...و مسئولی چشم به خارج داشته باشه جز ضرر زدن به کشور سودی نمیرسونه
جناب ظزیف یکی از موفقترین وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران هستند.
بنده به ایشان افتخار میکنم.
تسلط به مسایل دیپلماتیک، اقتصادی، سیاسی و مذهبی از خصایص مثبت و بارز ایشان است.
دمش گرم و پایدار باشند.
جناب آقای ظریف یک واقعیت را بپذیر باید شما وامثال شما ضمن اینکه اقوام خود را از کشورهای بیگانه به خاک کشور برگردانید .آماده رویایویی با آمریکا شوید .حرف زدن شما به کشوری که قصد نابودی مارار دارد .توهین بزرگ وآشکار به بسیج وسپاه ونیروهای مقتدر نظامی کشور است .آامریکا به کمتر از این قانع نیست .لطفا درک کنید که شعار های مرگ بر آمریکا در طول انقلاب راه ورسم شعار دهنده ها بوده نه فقط صدایی بی خاصیت از درون حنجره .ملتی که مرگ بر آمریکا گفته اند وپرچم آمریکا را آتش زده اند راه ورسمشان را نشان داده اند وهدفشان را بیان کرده اند لطفا برای این افراد تصمیم نگیر .ملت همیشه در صحنه بوده وهستند .این ملت خود آمریکارا به آتش خواهند کشید .شجاعت را در وجود تک تک آنها در فیلمهای راهپیمایی مشاهده کن
حرفهای تکراری ظریف !!!
ایران از نظر بسیاری اژ کشورهای همسایه و آمریکا و کانادا و اروپا تهدیدی برای آینده منطقه است و اگه غیر از اینست چر فقط کشورهای در پیتی به ما ویزا میدهند ???!!!

ممنونم
ظریف به کشته شدن نظامیان به دست سپاه پاسداران بایستی بیشتر می پرداخت . اینها خیلی از نظر افکار عمومی امریکا مهم است . اینکه واقعا این افراد در مواجهه با اقدامات سلطه طلبی امریکا در منطقه و ایحاد اشوب به دست داعش و نیروهای کشورهای اشغال شده کشته شده اند و این ربطی به سپاه ندارد .
دکتر ظریف خیلی خوبه . من دوسش دارم .
به یاری خداوند ترسی که در دل دشمنان خدا و بشریت افتاده تا مرگ و اضمحلال آنان تداوم خواهد داشت. شیطان بزرگ نیک می داند که ایران با کشورهایی مثل افغانستان و عراق و سوریه و لیبی و امثالهم تفاوت اساسی دارد. در این کشورها نفوذ اطلاعاتی آمریکا و صهیونیست ها و دیگر عوامل و اذناب آنها به قدری بود که از هست و نیست آنها خبر داشتند ولی بحمدلله یکی از مزایای بی شمار کشور ما در برابر دشمنان اسلام و مسلمین و هم پیمانان آنها این است که از قدرت مردمی و نظامی ایران که با استفاده از آخرین فناوری ها و یافته های دانشمندان مستعد میهن مان شکل گرفته؛ اطلاع چندانی ندارند. همین قدر باید گفت که جمهوری اسلامی ایران از جهت صنایع نظامی و تجهیزات و جنگ افزار های موجود به مراتب پیشرفته تر از کره است.وانگهی اقتدار جمهوری اسلامی ایران به تجهیزات نظامی ساخته شده در کشور محدود نمی شود. این توان بالا از ترکیب ایمان مردم، رهبری واحد و اتحاد ملت ناشی شده و بخشی از آن در علم و فناوری پیشرفته نظامی تبلور یافته است.
امریکایی ها ازداعشی ها هم بدترن چون معلم ان ها هستند حالا یه عده ساده لوح باور نکنن مهم نیست
با سلام و ضمن تایید مقاله فوق متاسفانه عده ای اطلاعات غلط به مسئولین میدهند و تصوری پیش میآید که آنها ( آمریکا و دوستان شان) در حال اضمحلال هستند در صورتی که جامعه و اقتصاد ما در حال نزول است . باید واقعیت خیلی تلخی را قبول کنیم دنیای نامردی داریم آمریکا و اسرائیل ثروت و قدرت دنیا را در دست دارند اروپا و روسیه و چین هم بدنبال منافع ملی و کشور خود هستند ونباید دلخوش به آنها باشیم باید فکری اساسی کرد یا به جنگ آمریکاو اسرائیل برویم . یا اینکه دشمنی با اسرائیل را کنار بگذاریم و با آنها کنار بیائیم . مردم واقعآ صبر ومقاومت کردندو دیگر تحمل این همه بدبختی وسختی را ندارند . نگذاریم به بن بست برسیم و بعد مانند قطعنامه 598 تن به صلح بدهیم . هنوز خسارات جنگ را نگرفته ایم وضعیت کشور اصلآ خوب نیست . باور کنیم به خدا واقعیت است .
بازم بی کفایتی رو میخوان با ساختن دشمن از بین ببرند.
اگر هدف جناب ظریف ایجاد تفرقه در کابینه ترامپ بوده وسنای آمریکا را به چند دستگی تبدیل کند تاحدودی موفق شده است اما یک چیز را باید بداند .آمریکا بلافاصله قابلیت تغییر موضع دارد .چون یک حرکت اشتباه از طرف ایران میتواند ورق را برگرداند .
همه میدانند که ایران و امریکا هردو دشمن داعش هستند اگر شما برای خود دشمنی وجنگ کرده اید چرا ان را کمک به امریکا قلمداد می کنید؟

اقای ظریف کرنش بسه اگر برای اهداف خود دشمن داعش هستید دنبال جلب نظر امریکا نروید
واگر برای امریکا داعشی کشته اید صراحتا بگویید
چراکامنت هارامنتشرنمیکنید؟
همه حرفهای دکتر ظریف درست متتهی انها قدرت اقتصادی شان در جهان زیاد است و زورگو و باید به نحوی مناسب با انها مذاکره کنیم.
اروپایی ها و شرکتهای خصوصی شان ۱ دلار به ایران از ترس خزانه داری امریکا نمیدهند و مراوده تجاری نمی کنند.
ایران باید بازی انها را به هم بزند
عالی بود
ترامپ بدنبال جنگ با ایران نیست ایران هم بدنبال جنگ با ترامپ نیست فقط مردم این وسط له میشن عاقازاده ها حالشو میبرن
خداراشکر رییس دیپلماسی ما متوجه شد آمریکا نه دنبال جنگ باایران است ونه نیازبه جنگ با آمریکا نیست دشمن ملت ایران بی تدبیری وناکارآمدی وبی کفایتی مدیران است
متاسفانه ظریف بسیار ضعیف ظاهر شد.
هدف نهایی ترامپ نارضایتی اکثریت ملت ازعملکرد دولتمردان است اکثریت ملت رازیرفشاراقتصادی ناراضی نموده لذا نیازی به حمله نظامی نیست
عالی بود دکتر ... خدا قوت و یاری دهد شما را
کم کم بفکر نرمش قهرمانانه و........ باشید لطفا، که اگر دیر بشه جنگ بپا خواهد شد و دیگر معلوم نیست چه شود!!
ظریف زمانی که به امریکایی ها اطمینان کرد همه خط قرمزهاا رو زیر پا گذاشت همون موقع باخت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل