بازدید 22099

قیمت مسکن در تهران؛ الان یا الان؟!

کد خبر: ۸۹۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 27 April 2019

همه‌ی ما از کتاب اجتماعی سال‌های دبستان به یاد داریم که سه نیاز اصلی انسان برای زندگی خوراک، پوشاک و مسکن هستند. واقعیت این است که تامین غذا و پوشاک دردسر کم‌تری دارد و اغلب مردم کم و بیش از عهده‌ی آن برمی‌آیند، اما تهیه‌ی مسکن با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو است. آپارتمان و مسکن روز به روز پله‌های افزایش قیمت را طی می‌کنند و به روند صعودی‌شان ادامه می‌دهند. بعضی بنگاه‌های املاک و فروشندگان ساختمان از این موقعیت استفاده می‌کنند و قیمت‌های نجومی را به خریدار یا مستاجر پیشنهاد می‌دهند. در این شرایط بهترین کار آگاهی از قیمت روز آپارتمان و مسکن است تا در تله‌ی این افراد گرفتار نشوید.

چرا بازار مسکن همواره مواج است؟

یکی از مشکلات بازار مسکن نوسانات شدید قیمت، تحت تاثیر عوامل متعدد خارجی است. صنعت ساختمان یک صنعت مادر است و حدود 50 صنعت به آن وابسته هستند. صنایع فولاد و آهن، صنایع سنگ و معدن، صنعت سیمان و... ارتباط مستقیم با قیمت ساختمان و مسکن دارند. کوچک‌ترین تغییر در هر یک از این صنایع مثل تکه سنگی است که به سمت حوض قیمت مسکن پرتاب می‌شود و آن را دچار تلاطم می‌کند. با وجود این عوامل تاثیرگذار بعید به نظر می‌رسد یک شهروند عادی بتواند بخش اعظم وقت خود را صرف پرس‌وجو از قیمت‌ها کند و مدام از این بنگاه به بنگاه دیگر در پی یافتن تغییرات قیمت باشد.

مریم یکی از شهروندانی است که به امید پیدا کردن آپارتمان مناسب چند روز تمام بنگاه‌های املاک محله‌شان را زیرپا گذاشت. پس از سه هفته سرانجام تصمیم گرفت همان خانه‌ای را که روز اول دیده بود خریداری کند، اما پس از تماس با دفتر املاک متوجه شد درچند روز گذشته قیمت‌ها تغییر کرده و دیگر توان خرید آپارتمان موردنظر را ندارد. این موضوع برای خریداران و مستاجران زیادی اتفاق می‌افتد.آن‌ها غافل از تغییرات قیمت، مبلغی را برای خرید یا اجاره درنظر می‌گیرند و پس از مدتی با افزایش نرخ‌ها دیگر نمی‌توانند از ملک انتخابی‌شان استفاده کنند.

از آن‌جا که اقتصاد ایران همواره با تغییرات غیرقابل پیش‌بینی همراه است، عجیب نیست که تغییرات بازار ارز و طلا نیز، بازار مسکن را دچار تحولات قیمت کند. با افزایش قیمت ارز و سکه، بازار مسکن هم تغییراتی خواهد داشت و خریداران باید پیگیر سیاست‌های کلان اقتصادی کشور باشند.

فصل نو، قیمت نو

تمام عوامل موثر بر قیمت مسکن متغیر و کم‌ثبات هستند. قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پارامتر تغییر قیمت مسکن، تغییر فصل است. درتابستان که فصل جابه‌جایی است و متقاضیان زیادی قصد اجاره و رهن دارند، قیمت‌ها افزایش بیشتری پیدا می‌کنند. در این فصل به دلیل تقاضای زیاد، برای پیدا کردن منزل مناسب باید سرعت عمل داشته باشید چون اصلا بعید نیست که هیچ خانه‌ی مناسبی پیدا نشود و در نهایت مجبور شوید به انتخاب خانه‌ای که دوستش ندارید تن بدهید. اما در پاییز و زمستان که تقاضا کم‌تر است، قیمت مسکن هم یک ثبات نسبی را تجربه می‌کند و قیمت آپارتمان و مسکن تلاطم روزهای تابستان را ندارد.

 نبض بورس مسکن و ساختمان را حس کنید

حتما جدول تغییرات ارزش سهام در بورس را دیده‌اید. هر لحظه ارزش سهام شرکت‌ها تغییر می‌کند، بالا می‌رود و پایین می‌آید. یک‌نفر ضرر می‌کند و یک نفر دیگر سود خوبی نصیبش می‌شود. در این تکاپو بیش‌ترین سود نصیب کسانی می‌شود که از تغییرات سهام و تحولات بازار اطلاع کافی داشته باشند. املاک بازار مسکن هم ارزش‌های متفاوتی دارند، آپارتمانی که امروز گران می‌شود، فردا کاهش قیمت خواهد داشت و برعکس! بنابراین اگر می‌خواهید برنده‌ی میدان معاملات مسکن باشید، باید از قیمت‌های به‌روز آگاه شوید.

چگونه از قیمت به‌روز املاک اطلاع پیدا کنیم

با جمع‌بندی مطالب گفته شده اهمیت آگاهی از قیمت‌های به‌روز املاک مشخص می‌شود. از طرفی لازم است به عنوان خریدار یا فروشنده از جدیدترین قیمت‌ها آگاه شویم، ازطرف دیگر وقت و امکانات محدود، فرصت سر زدن به تمام بنگاه‌های املاک یک منطقه را به ما نمی‌دهد. پس چگونه می‌توان با صرفه‌جویی در وقت و هزینه از تعداد بیش‌تری خانه بازدید و در نهایت بهترین قیمت را پرداخت کرد؟

خوشبختانه ما در قرن 21 زندگی می‌کنیم و امکان دسترسی به بسیاری از اطلاعات آسان و سریع است. سایت شابش برای حل این مشکل به کمک ما آمده‌ است. در شابش مجموعه‌ای از کارشناسان مسکن و صاحبان بنگاه املاک در کنار یکدیگر جمع شده‌اند تا بهترین و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به قیمت مسکن را در اختیار شما قرار دهند. این اطلاعات پیوسته به‌روز می‌شوند تا قیمت‌های دقیق و کارشناسی به مخاطب عرضه شود. بنابراین اگر قصد خرید یا فروش ملک دارید قبل از هر کاری سری به شابش بزنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر