بازدید 6959

ارزیابی«جمهوری اسلامی» ازحضورحشدالشعبی

کد خبر: ۸۹۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱ 22 April 2019

به گزارش «تابناک»، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این روزها افراد معدودی در کشورمان درباره ارسال کمک‌هائی توسط حشدالشعبی عراق برای سیل‌زدگان و آمدن بعضی از سران این نیروی مردمی عراقی نکاتی را مطرح کرده‌اند که با توجه به جایگاه مشخص این نیرو، مطرح کردن چنین نکاتی جای تعجب دارد.

این افراد بدون آنکه دلیل روشنی برای ایراد و اعتراض خود داشته باشند، صرفا بر غیردولتی بودن حشدالشعبی و سم‌پاشی‌هائی که علیه آن شده تکیه کرده و این اقدام را نادرست قلمداد نموده‌اند. افرادی نیز با توجه به اقدامات مسلحانه این نیرو در مقابله با داعش آن را یک نیروی مسلح خارجی دانسته و کمک‌رسانی چنین نیروئی را غیرقابل قبول دانسته‌اند.

هرچند اظهارنظر درباره مسائل و موضوعات مختلف برای عموم آزاد است و نمی‌توان کسانی را که به اقدام حشدالشعبی در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان اعتراض دارند محکوم کرد، ولی لازم است واقعیت‌هائی به آنها گوشزد شود تا در اظهارنظرها دقیق‌تر عمل کنند.

نکته اول این است که در هیچ قانون یا منشور و یا دستورالعملی مقرر نشده است که یک نیروی مسلح خارجی نمی‌تواند به حادثه‌دیدگان کشور ما کمک کند. حتی اگر ارتش عراق یا هر کشور دیگر، با موافقت دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام به کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان کشورمان نماید منعی وجود ندارد. بنابراین، اعتراض به اقدام حشدالشعبی بی‌مورد است.

نکته دوم اینکه حشدالشعبی یک نیروی مردمی باسابقه و عملکردی درخشان و کاملاً مثبت در مبارزه با داعش و تروریست‌های تکفیری است و از این جهت باید از آن تجلیل و تقدیر و از همراهی و همیاری آن با مردم ایران استقبال کرد.

نکته سوم اینکه توصیه اکید اسلام به اتحاد و همبستگی میان مسلمانان محدود به یک ملت و محصور در مرزهای یک کشور نیست. مردم کشورهای مختلف به‌ویژه اسلامی در قالب مجموعه‌هائی با رعایت ضوابطی که از چند منظر در آغاز همین مقاله یادآوری شد می‌توانند اقدام به کمک‌رسانی نمایند و این از زیباترین جلوه‌های اتحاد و همبستگی موردنظر اسلام است.

و آخرین نکته اینکه اعتراض به ورود کمک‌های حشدالشعبی، ابتدا از رضا پهلوی و پایگاه خبری العربیه وابسته به آل‌سعود و رسانه‌های صهیونیستی شروع شد. آنها حشدالشعبی را یک گروه تروریستی معرفی کردند در حالی که همه می‌دانند خود اینان تروریست هستند و افتخار حشدالشعبی اینست که با تروریست‌ها مبارزه کرده و پیروز شده است. بنابراین، اعتراض به کمک‌رسانی حشدالشعبی به سیل‌زدگان کشورمان، نوعی غفلت از واقعیت‌هائی است که در منطقه در جریان است.

دشمنان ملت‌های منطقه از اینکه حشدالشعبی یکی از عوامل تاثیرگذار در شکست خوردن داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق است، عصبانی هستند و این عصبانیت را هر جا و به هر شکل که بتوانند نشان می‌دهند. ما نباید از این واقعیت غفلت کنیم و ناخودآگاه سخنی بگوئیم که خواست دشمنان ملت‌های منطقه را تامین می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان