بازدید 10334

موضوع عزل پوری‌حسینی بررسی می‌شود

کد خبر: ۸۹۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 21 April 2019

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص نامه نمایندگان به رئیس جهمور و معاون اول وی در خصوص عزل پوری حسینی از ریاست سازمان خصوصی سازی گفت: این موضوع مطرح شده و ما آن را بررسی می‌کنیم.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، چندی پیش ده‌ها تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای شدیداللحن خطاب به رییس جمهور و معاون اول وی، خواستار برکناری پوری حسینی از ریاست سازمان خصوصی‌سازی شدند و نوشتند با وجود تشکیل پرونده کیفری و ممنوع‌الخروج شدن آقای پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، علت ممانعت جنابعالی و آقای جهانگیری از عزل ایشان چیست؟

در متن این نامه که به امضای جمع کثیری از نمایندگان مجلس رسیده، آمده است:

آقای رئیس جمهور. متاسفانه بزرگترین فساد اقتصادی در دولت جنابعالی تحت عنوان خصوصی‌سازی توسط آقای پوری حسینی، همراهان و حامیان ایشان صورت پذیرفته است و دهها هزار میلیارد تومان اموال مملکت در شرکت‌های هپکو، هفت تپه، ماشین‌سازی تبریز، آلومینوم المهدی، کشت و صنعت مغان و برخی شرکت‌های بزرگ در کرمانشاه و خراسان و غیره به غارت رفته است و انسان‌های متخلف و فاقد اهلیت در بسیاری از موارد با حمایت سازمان خصوصی‌سازی مالک این شرکت‌ها و اموال شده‌اند.

با وجود این که پرونده کیفری در خصوص این خیانت بزرگ تشکیل شده و آقای پوری حسینی ممنوع‌الخروج شده است، اما متاسفانه جنابعالی و آقای جهانگیری اجازه عزل ایشان را که می‌تواند در آشکار شدن بسیاری از تخلفات در این حوزه موثر واقع شود را نمی‌دهید، علت حمایت از غارت اموال ملت چیست؟

بر این اساس به تازگی یکی از رسانه ها نوشته است: رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به درخواست جمعی از نمایندگان مجلس مبنی بر عزل پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی گفته، نمایندگان یک درخواستی برای رئیس جمهور ارسال کردند، ما هر چیزی که می‌آید را باید بررسی کنیم؛ بالاخره مدیران ما باید امنیت شغلی داشته باشند.

محمود واعظی افزود: ما هم مطالب نمایندگان محترم یا هر شخص دیگری که در رابطه با مدیران دولتی نظری داشته باشد را بررسی می‌کنیم و حتی اگر یک فرد عادی حرف درستی را بگوید و مدیری تخلف کرده باشد، دولت به هیچ وجه از مدیر متخلف حمایت نمی‌کند، اما عکس آن هم وجود دارد و اگر مدیری روی اصول و سیاست بایستد، ما از وی حمایت می‌کنیم؛ در هر حال این موضوع روز گذشته مطرح شده و ما آن را بررسی می‌کنیم.

این گزارش می‌افزاید: برخی معتقدند پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی سازی که ریاست ستاد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری طی سال‌های 92 و 96 را برعهده داشته است، به دلیل ترس از عواقب کارنامه پرحاشیه‌اش در این سازمان و احتمال دادگاهی شدنش از ریاست سازمان خصوصی سازی برکنار نمی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی