بازدید 3617

عراق در آستانه برقراری کامل امنیت در مرز با سوریه

کد خبر: ۸۹۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 21 April 2019

یک مقام امنیتی عراق اعلام کرد که نیروهای این کشور در آستانه تکمیل طرح ویژه ایمن‌سازی مرزهای زمینی با سوریه قرار دارند.

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، یک مقام امنیتی عراق که خواست نامش فاش نشود،‌ گفت: «عملیات ایمن سازی مرزهای زمینی با طرف سوری از مدت‌ها پیش آغاز شد اما هنگام ارزیابی مشخص شد که باید در برخی جوانب و ساختارهای آن تجدید نظر شود و برخی مناطق هنوز به طور کامل ایمن‌سازی نشده است».

این مقام امنیتی در ادامه افزود: «طرح مورد نظر در ایمن‌سازی مرزها با سوریه در دوره گذشته از نظر توقف عملیات نفوذی از سمت سوریه به عراق و بالعکس موفقی‌ آمیز بوده اما در عین حال به اقدامات دیگری چون استفاده از دستگاه‌های مدرنی مانند دوربین‌ها و سیستم‌های الکترونیک یا ایمن‌سازی مناطقی که مشمول طرح قبلی نبوده‌اند، نیاز دارد. برخی مناطق به تدابیر بیشتری نیاز دارند».

وی گفت: «عملیات بر اساس ایمن‌سازی صد در صدی ادامه دارد تا مرزهای زمینی بین دو کشور به طور کامل ایمن شوند، در حال حاضر می‌توانیم بگوئیم که ۸۰ درصد این مرزها ایمن‌سازی شده است».

یک مقام امنیتی عراق روز گذشته- شنبه- تصریح کرده بود که بغداد با دولت سوریه برای برقراری امنیت در مرزهای دو کشور هماهنگ است و امنیت در مرزهای موجود در سمت عراق کاملا برقرار است و دولت نیز تلاش می‌کند حتی اگر تنش‌هایی در سوریه ایجاد شود یا اختلافاتی بین ارتش و نیروهای دموکرات سوریه به وجود آید، این مرزها همچنان ایمن باقی بماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر