بازدید 4869

روسیه جواب تحریم‌های اوکراین را داد

کد خبر: ۸۹۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸ 21 April 2019

در پاسخی به تحریم‌های اوکراین بر ضد روسیه، مسکو صادرات نفت و سوخت و سایر محصولات به اوکراین را ممنوع کرد و واردات برخی از کالاهای از این کشور را در لیست سیاه قرار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در پاسخی به تحریم‌های اوکراین بر ضد روسیه، مسکو صادرات نفت و سوخت و سایر محصولات به اوکراین را ممنوع کرد و واردات برخی از کالاهای از این کشور را در لیست سیاه قرار داد.

طبق گفته دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه، به جز نفت، محدودیت‌هایی بر کالاهای مشخصی از اوکراین، شامل کالاهای مهندسی، کالاهای مصرفی و کالاهای فلزی، که ارزش آنها به ۲۵۰ میلیون دلار می‌رسد، وضع شده است.

لیست کامل کالاهای تحریم‌شده در پایگاه اینترنتی دولت قرار داده شده است. این تحریم‌ها فوراً لازم‌الاجرا می‌باشند. همچنین صادرات زغال‌سنگ، بنزین و سوخت دیزل، از اول ماه جون ممنوع می‌باشد. در تحریم‌های جدید صادرات پوشاک، کفش و جوراب اوکراین هم در لیست سیاه قرار گرفته‌اند.

این اقدام در تلافی تحریم‌های جدید اوکراین بر ضد روسیه، که در ۱۰ آوریل اعلام شد، انجام می‌شود. اوکراین در تحریم‌های خود واردات ظرف‌های شیشه‌ای، فورمالین، تجهیزات الکتریکی برای زیرساخت‌های راه‌آهن و برخی کالاهای دیگر روسیه را هدف قرار داده بود.

علی‌رغم محدودیت‌های تجاری دوجانبه، حجم تبادلات روسیه و اوکراین در سال‌های اخیر رو به افزایش گذاشته است و روسیه از مازاد تجاری قابل‌توجهی سود می‌برد. علی‌رغم تحریم‌های دوجانبه، روسیه در سال ۲۰۱۸ برترین شریک تجاری اوکراین شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل