بازدید 5772

رئیس جمهور کره جنوبی وارد «تاشکند» شد

کد خبر: ۸۹۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ 19 April 2019

رئیس جمهور کره جنوبی در ادامه سفر دوره‌ای به آسیای مرکزی در یک سفر رسمی وارد «تاشکند» پایتخت ازبکستان شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس در تاشکند، «مون جه این» رئیس جمهور کره جنوبی بنابه دعوت «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در یک سفر رسمی وارد «تاشکند» پایتخت ازبکستان شد.

رئیس جمهور کره جنوبی در بدو ورود در فرودگاه بین المللی تاشکند مورد استقبال «عبدالله عارف اف» نخست وزیر ازبکستان قرار گرفت.

گفت‌وگوهای روسای جمهور ازبکستان و کره جنوبی تا ساعتی دیگر در کاخ «کوک سرای» تاشکند انجام می‌گیرد.

در چارچوب این مذاکرات قرار است چشم انداز تحکیم همکاری های عملی در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، مالی، فنی و انسانی بررسی شود.

از دیگر برنامه های این دیدار امضای اسناد همکاری و صدور بیانیه راهبردی برای تعمیق روابط بین ازبکستان و کره جنوبی است.

کره جنوبی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران ازبکستان می‌باشد. این کشور تاکنون برای حضور در اقتصاد ازبکستان بیش از 10 میلیارد دلار اختصاص داده است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 461 کارخانه با مشارکت سرمایه‌گذاران کره جنوبی از جمله 79 شرکت با صددرصد سرمایه سرمایه‌گذاران کره جنوبی در بخش‌های ماشین سازی، بازرگانی، صنایع شیمیایی، غذایی، فلزسازی، داروسازی، جهانگردی، نفت و گاز و خدمات فعالیت می‌کنند.

بر اساس نتایج به دست آمده 10 ماهه در سال 2017 میلادی، مبادلات بازرگانی بین ازبکستان و کره جنوبی با 1.3 برابر رشد به یک میلیارد و 100 میلیون دلار رسیده است.

کره جنوبی استقلال این کشور‌ را در 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در 29 ژانویه سال 1992 میلادی روابط سیاسی خودرا با ازبکستان برقرار کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس