بازدید 25526
آخرین تحولات خاورمیانه؛

واکنش نخست وزیر عراق به ادعای سهم ۲۰ درصدی سپاه در اقتصاد عراق/اعلام زمان رونمایی از طرح معامله قرن از سوی داماد ترامپ/ارسال کمک‌های امارات و عربستان برای سیل زدگان ایران/ امضای سیزده توافق و یادداشت تفاهم میان عربستان و عراق

ارسال کمک‌های امارات و عربستان برای سیل زدگان ایران، امضای سیزده توافق و یادداشت تفاهم میان عربستان و عراق، واکنش نخست وزیر عراق به ادعای سهم ۲۰ درصدی سپاه در اقتصاد عراق، آغاز موج بازداشت فلسطینی‌های مقیم عربستان و نامه ظریف به وزرای خارجه تمامی کشور‌ها جهان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اعلام زمان رونمایی از طرح معامله قرن از سوی داماد ترامپ نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 18 April 2019

ارسال کمک‌های امارات و عربستان برای سیل زدگان ایران، امضای سیزده توافق و یادداشت تفاهم میان عربستان و عراق، واکنش نخست وزیر عراق به ادعای سهم ۲۰ درصدی سپاه در اقتصاد عراق، آغاز موج بازداشت فلسطینی‌های مقیم عربستان و نامه ظریف به وزرای خارجه تمامی کشور‌ها جهان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به اعلام زمان رونمایی از طرح معامله قرن از سوی داماد ترامپ نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ جرد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز چهارشنبه در دیدار با یکصد تن از سفرای کشور‌های دیگر در کاخ سفید ضمن اعلام این خبر افزود: هر دو طرف باید برای پذیرش این طرح از برخی خواسته‌های خود عقب نشینی کنند.

داماد ترامپ همچنین تصریح کرد، اوایل ماه ژوئن، پس از تشکیل کابینه ائتلافی ژیم صهیونیستی، از معامله قرن رئیس جمهور آمریکا رونمایی خواهد شد.

کوشنر، یکی از معماران این طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه است. این طرح دو بخش اصلی دارد؛ بخش سیاسی که به قدس اشغالی می‌پردازد و بخش اقتصادی. داماد ترامپ همچنین در این دیدار گفته، بخش سیاسی این طرح دارای جزئیات دقیقی است.

ارسال کمک های امارات و عربستان برای سیل زدگان ایران

هلال احمر امارات از ارسال کمک برای سیل زدگان ایران خبر داد. در بیانیه هلال احمر امارات آمده است: به دستور شیخ خلیفه بن زائد آل نهیان رئیس امارات، هواپیمای حامل کمک برای سیل زدگان ایران ارسال شد. این هواپیما حامل ۹۵ تُن کمک‌های ضروری شامل مواد غذایی، چادر و دیگر اقلام برای سیل زدگان ایران است.

هلال احمر امارات اعلام کرد: این در راستای پیوندهای انسانی و همبستگی با ملت ایران است. ارسال کمک به ایران در راستای خط مشی امارات و مقامات آن در حمایت از تأثیرپذیرفتگان از بحران‌های انسانی و بلایای طبیعی در هر مکان و هر زمان صرف نظر از اعتبارات غیرانسانی است. این در راستای اهتمام مقامات امارات برای کاستن از حجم فاجعه از آسیب دیدگان سیل در ایران است.

واکنش نخست وزیر عراق به ادعای سهم 20 درصدی سپاه در اقتصاد عراق/اعلام زمان رونمایی از طرح معامله قرن از سوی داماد ترامپ/ارسال کمک های امارات و عربستان برای سیل زدگان ایران/ امضای ۱۳ توافق و یادداشت تفاهم میان عربستان و عراق

در بیانیه هلال احمر امارات آمده است: طرح امارات ـ عربستان به مثابه حرکتی انسان دوستانه است تا به بهبود شرایط سیل زدگان در ایران کمک کند و به سیل زدگان برای عبور از شرایط کنونی کمک کند.

هلال احمر امارات بیان کرد، از هیچ کوششی در حمایت از شهروندانی که از سیل آسیب دیده اند، دریغ نخواهد کرد.

امضای سیزده توافق و یادداشت تفاهم میان عربستان و عراق

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق که به عربستان سفر کرده با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور دیدار نمود.

ملک سلمان در این دیدار گفت که کشورش علاقه مند به همکاری با عراق و حمایت از این کشور در همه زمینه هاست.

عبدالمهدی نیز در این دیدار اظهار داشت، عراق شاهد ثبات و امنیت است و ما به تحقق شکوفایی اقتصادی و آبادانی چشم دوخته ایم.

واکنش نخست وزیر عراق به ادعای سهم 20 درصدی سپاه در اقتصاد عراق/اعلام زمان رونمایی از طرح معامله قرن از سوی داماد ترامپ/ارسال کمک های امارات و عربستان برای سیل زدگان ایران/ امضای ۱۳ توافق و یادداشت تفاهم میان عربستان و عراق

روز چهارشنبه دفتر عبدالمهدی در اطلاعیه ای اعلام کرد، در جریان سفر عبدالمهدی به عربستان سیزده سند و یادداشت تفاهم با طرف سعودی در زمینه‌ همکاری‌های سیاسی، تشویق و حمایت از سرمایه گذاری، همکاری های کشاورزی، صنعت و منابع زیرزمینی، نفت و گاز، انرژی برق، همکاری‌های علمی و آموزشی، همکاری‌های فرهنگی و فنی، همکاری های دریایی و... امضا شد.

هیأتی بزرگ متشکل از وزیران نفت، دارایی، خارجه، برنامه ریزی و تجارت و آموزش عالی و تحقیقات علمی و کشاورزی و جوانان و ورزش و صنعت و معدن و برق و حمل نقل نخست وزیر عراق را در این سفر همراهی می کنند.

هیأت عراقی همچنین متشکل از شماری از مسئولان دولتی و نمایندگان و استانداران و مشاوران و رؤسای هیأت ها و بازرگانان همراه با سفیر عراق در عربستان است.

واکنش نخست وزیر عراق به ادعای سهم 20 درصدی سپاه در اقتصاد عراق

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه ادعا کرد، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران کنترل 20 درصد از اقتصاد عراق را در دست دارد.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در واکنش به این ادعای پامپئو تأکید کرد، سپاه پاسداران در عراق فعالیتی ندارد.

پایگاه خبری «المعلومه» عراق به نقل از عبدالمهدی گزارش داد، پامپئو درباره فعالیت سپاه پاسداران در عراق دروغ گفته است.

وی تصریح کرد: «آنچه وزیر خارجه آمریکا درباره فعالیت سپاه در عراق گفته، نادرست است».

واکنش نخست وزیر عراق به ادعای سهم 20 درصدی سپاه در اقتصاد عراق/اعلام زمان رونمایی از طرح معامله قرن از سوی داماد ترامپ/ارسال کمک های امارات و عربستان برای سیل زدگان ایران/ امضای ۱۳ توافق و یادداشت تفاهم میان عربستان و عراق

ادعای پامپئو در حالی مطرح می‌شود که وی 21 فروردین ماه جاری اعتراف کرد، دولت این کشور سپاه پاسداران را به خاطر رژیم صهیونیستی در فهرست سازمان‌های «تروریستی» آمریکا قرار داده است.

آغاز موج بازداشت فلسطینی‌های مقیم عربستان

«سعید بن ناصر الغامدی» استاد دانشگاه و از مخالفان حکومت سعودی که مقیم خارج از عربستان است، از افزایش بازداشت فلسطینیان مقیم عربستان خبر داد.

او در صفحه توئیتر خود نوشت: شمار بسیاری از فلسطینیان مقیم عربستان بازداشت شده و حساب‌های بانکی آن‌ها مسدود و اموالشان مصادره شده است. همچنین تعدادی از آن‌ها اجازه خروج از عربستان را ندارند.

به نوشته الغامدی موج بازداشت‌ها حتی شهروندان عربستانی که کفالت این فلسطینیان را بر عهده داشته یا در شرکت‌های فلسطینی مشغول به کار بودند نیز در بر گرفته است. اتهام آن‌ها توجه به مسأله مقاومت فلسطین، بیت‌المقدس، غزه و حمایت از حماس است.

نامه ظریف به وزرای خارجه تمامی کشورها جهان

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای مشروح خطاب به وزرای امور خارجه کشورهای جهان، با اشاره به تبعات خطرناک حقوقی و سیاسی بدعت اخیر رژیم آمریکا در تروریست نامیدن بخشی از نیروی نظامی رسمی یک دولت مستقل که عضو سازمان ملل متحد و عضو کنوانسیون‌های بین المللی در حوزه حقوق بشردوستانه (حقوق ناظر بر درگیری‌های مسلحانه) است تصریح کرد: البته بی شک دولت‌های مختلف در خصوص بسیاری از موضوعات بین المللی دچار اختلاف نظر و دیدگاه هستند، اما در دنیای پس از جنگ جهانی دوم، همه ما پذیرفته‌ایم که هر اختلافی که تداوم آن بتواند صلح و امنیت بین‌المللی را به مخاطره بیفکند، مسالمت آمیز و در چارچوب حقوق بین الملل و منشور ملل متحد حل و فصل کنیم.

وی افزود: هرچند دولت‌های قبلی آمریکا اغلب به این قواعد و اصول اساسی این ساختار بی اعتنایی کرده و آنها را نقض کرده‌اند، دولت کنونی این کشور در حال انجام تحرکات و ایجاد رویه‌های خطرناکی است که غایت آنها ویرانی و نابودی کل این ساختار است.

ظریف اقدام اخیر آمریکا را یکی از جدی‌ترین تهدیدها علیه نظم بین المللی خواند و افزود: اثرات این عمل خطرناک، صرفا محدود به فرسایش و نابودی تمامیت نظم جهانی در دراز مدت نمی شود، بلکه این اقدام ـ که با تحریک و حمایت برخی عناصر ایدئولوژیک در دولت کنونی آمریکا و نیز معدودی رژیم‌ها در منطقه ما صورت گرفته ـ بخشی از یک تلاش کلی تر و فوری‌تر است که با هدف افزایش شدید تنش‌ها بین ایران و آمریکا و از بین بردن تمام سازوکارهای کاهش تنش و نابود کردن گزینه‌های سیاسی و زایل کردن ابزارهای صلح آمیز برای حل اختلاف انجام می شود تا نهایتا چاره و گزینه دیگری جز توسل به مواجهه مستقیم نماند.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از این نامه تأکید کرد: این اعلام شناسایی به همراه اتهامات جعلی مبنی بر وجود «ارتباط» بین ایران و القاعده بخشی از برنامه‌ای هستند که با هدف آماده سازی افکار عمومی مردم آمریکا برای یک ماجراجویی جدید در منطقه غرب آسیا طراحی شده تا زمینه را برای قوه مجریه آمریکا فراهم کند که بتواند مدعی دارا بودن اختیار قانونی برای استفاده از نیروی نظامی علیه یک کشور دیگر شود.

وزیر امور خارجه در این نامه تصریح کرد: همه دولت‌ها برای جلوگیری از تحقق چنین برنامه اقدام یکجانبه و شرورانه‌ای باید دست به کار شوند.

وی همچنین در این نامه با اشاره به سابقه اعمال دارای ماهیت تروریستی که از سوی نیروهای آمریکا در منطقه غرب آسیا ارتکاب یافته‌اند، به همتایان خود اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در یک عمل متقابل، فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا در منطقه غرب آسیا به نام سنتکام را به عنوان سازمان تروریستی شناسایی کرده است.

با این حال، وی تصریح کرد، به رغم نمونه‌های متعدد از ماهیت تروریستی اقدامات این نیروها، اقدام کشورمان در شناسایی این بخش از نیروهای رسمی آمریکا صرفا در مقام رفتار متقابل بوده و موضع حقوقی کشورمان در قبال اصل حقوقی بین المللی «برابری حاکمیت دولت‌ها» و نیز تعریف تروریسم تغییری نکرده است.

ظریف همچنین در بخش‌های بعدی این نامه، با مقایسه اقدامات جنایتکارانه نیروهای آمریکا در منطقه و حمایت‌های آشکار و پنهان آنها از سازمان های تروریستی و افراطی ـ که حتی در زمان مبارزات انتخاباتی مورد اذعان رئیس جمهور کنونی این کشور قرار گرفت ـ با مجاهدت‌های مستمر و فداکاری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسیر مبارزه با گروه های تروریست و افراطی که از شهرهای دورافتاده کالیفرنیا و شهرهای اروپایی گرفته تا کابل و بغداد به طور مستمر به کشتار انسان‌ها و دهشت پراکنی پرداخته‌اند، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در پرتو این حقایق است که قویا اقدام غیرقانونی و تحریک کننده آمریکا را محکوم کرده و نسبت به تبعات درازمدت و عواقب فوری این اقدام هشدار می‌دهد، و از دولت‌ها می‌خواهد در برابر این ماجراجویی اخیر آمریکا موضعی اصولی، دقیق و مبتنی بر قانون در پیش گیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۶۲
مردم اگاه باشید عراق پلی است که ما با ان تحریم هاار دور میزنیم بخاطر همین دشمن دشمن دشمن داره تفرقه می اندازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
اصلا چرا باید ما تحریم باشیم که مجبور بشیم ان ها دور بزنیم
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
چه سیاست مذبوحانه و مزورانه ای
از یه طرف به ایرانی ها میگن پول شما میره عراق و حشدالشعبی اومده ایران چکار
از طرف دیگه به عراقی ها میگن سپاه اقتصاد شما رو دست گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
ناشناسی که پاسخ داده ای : لطفاً تحریم نشو!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
چرا تحریم هستیم چرا چون اسرائیل میخواد خاورمیانه و ایران قورت بده ما نذاشتیم
علی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
ناشناس 9:01خیلی ها به چشم معجزات پیامبران را دیدن و ایمان نیاوردن، انتظار داری با این استدلال نظرشون را عوض کنی، در مورد کمک عراق، به سیل زدگان،،مشکل چیز دیگری است که لجاجت می کند، ربطی به وطن پرستی و جنگ هم ندارد.
آقای ظریف خودتم می دونی با سیاست های پیاده شده و وزن سیاسی در نظام بین الملل را به شدت کم کرده اند این نامه ها هیچ گوش شنوایی نداره وقتی طرف می گه سپاه هیچ پسوندی نداره حتی ایران ( یعنی ادعا می کنه سپاه به ایران هم ارتباطی نداره)دنیا خیلی راحت طرح آمریکا را می پذیرد.به جای این نامه نگاری ها باید در داخل کشور تغییرات اساسی انجام بشه با نامه نگاری هیچ چیزی عوض نمی شه.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
نه دنیا نمی پذیره بلکه شماکه دشمن هستید می پذیرید
چرا نیروهای عراقی برا سیل زده ها دارن امر به معروف می کنن ؟؟؟
نعمت الهی (باران) نازل شد. به علت نا آگاهی، و بی تدبیری مسئولین تبدیل به یک بلا برای عده ای از هم وطنان عزیزمان گردید. و حالا عده ای از مواهب کمک های مردمی و دیگر کشورها به بیچاره سیل زدگان بهره مند می شوند. ظاهراً بسیاری از اقلام اهدایی به جای تحویل به سیل زدگان فروش با قیمت های بسیار خوب به فروش می رسند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
نکند باوری ابرها ادامه دارد
احسنت به امارات و عربستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
اگه امارات و عربستان واقعا دوست ملتها یا ملت ایران بودن این همه علیه ایران توطئه نمی کردن
اگه واقعا انسان دوستن چرا یمنی ها رو به این روز انداختند؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
چی میشه گفت به افرادی که این مقدار گسترده از حمایت های مالی حشدالشعبی عراق و حزب الله لبنان تو سیل، علی رغم مشکلاتی که خودشون دارن رو نه تنها نادیده گرفته که اشغال کشور توسط اعراب میدونن(یعنی از نظر اینا ماشین و جرثقیل یه کشور دیگه اگه برای کمک به سیل زده ها بیاد میشه اشغال کشور!!)، بعد میان از عربستان و اماراتی که فقط یه هواپیما محموله فرستادن و اونا هم عربن، ابراز قدردانی و تشکر میکنن! خدا رو شکر که بعضی ها یواش یواش دارن ماهیت و ذات خودشون رو نشون میدن که مشکلشون با بیگانه بودن حشدالشعبی نیست بلکه با اینه که چرا حشدالشعبی مثل امارات و عربستان گاو شیرده برای آمریکا نیست و چرا با ایران متحده و چرا مقابل تروریست هایی مثل داعشِ دست پرورده عربستان ایستاده.. این جماعت نه این همه قتل کودکان مظلوم یمنی نه ابتلای 500 هزار یمنی به وبا نه آوارگی میلیون ها نفر تو سوریه و عراق و یمن به خاطر دست پخت سعودی ها رو نمی بینن و فقط به خاطر لجبازی و کینه شون از نظام، تمامی اصول انسانی رو جا به جا میکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
مثبت ها ببینید و بدانید ما ملت ایران با کسی دشمنی نداریم
عکس ادعای پمپئو در مورد عراق ممکن است
کسانی که از صحنه بین الملل خبر ندارن با این امضا الان می ایند و می فرمایند که عراق از دست رفت
پیش به سوی شکوفایی و آبادانی عراق
ظریف بجای کشورهای جهان باید به مردم خودمون نامه بنویسه.
به نظر من بسته های هلال احمر امارات و عربستان ممکن هست آلوده باشن و ایران نباید اونها رو قبول کنه. شاید آلوده به ویروس یا بیماری خطرناکی باشن یا مواد سمی و سرطان زا
باید بیشتر مراقب باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
دقیقا ... منتظرت بودم حسین.. گفتم حتما یکی بالاخره این و می نویسه... ممنونم دانشمند
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
اگه به ویروس آلوده نباشه حتما به سیاست کثیفشون آلوده است
حتما به فریب و تزویر و نفاق آلوده است
حتما به خون پاک کودکان یمن و فلسطین آغشته است
حتما به دلارهای کثیف آمریکایی اسرائیلی آلوده است
و حتما به خون حجاج، قربانیا حادثه تروریستی مجلس و اهواز و زنان و کودکان سوریه و بحرین آغشته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
هلال احمریک نهادبین المللی ومستقله که صرفا بایدکارهای بشردوستانه انجام بده فارغ ازهمه مسائل سیاسی ودشمنیهای بین کشورها.اگه کشوری بخوادازهلال احمربرای پیشبرد اهداف سیاسی اش وضربه زدن به افرادکشورهای دیگه استفاده کنه انسانیت وزیرسوال برده وبه درجه ای پایینتراز..... میرسه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
عقده ی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
نباید کمکای این نامردا رو بپذیرن
ارسال كمك از طرف عربستان مي تواند نقطه اي باشد كه روابط ايران و عربستان تغيير كند.
دقيقا آمريكا مي خواهد اين روابط كاملا تيره بماند تا از آب گل آلوده ماهي بگيرد. به جاي گفتن مرگ بر آمريكا بايد اتحاد بين كشورهاي اسلامي ايجاد شود. و بحث سني و شيعه كنار گذاشته شود. ( يعني تا همين جا كه توافق كنيم قرآن فرستاده خداوند است كلي پيشرفت كرده ايم و متحد خواهيم شد)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
سعودی دشمن ماست هم از نظر اقتصادی هم منطقه ای بفهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
چیزی به اسم دشمن مطلق و همیشگی وجود نداره شما هم اینو بفهم. 13.29
آفرین به عربستان و امارات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
و خاک برسر مزدوران سعودی که نان خود را در خون مسلمانان زده و میخورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
ما که مزدور هیچ جا نیستیم فقط مزد بگیریم .. یه شرکت دولتی هستیم.. حالا شما چی دیدی از این جنگ
امارات، عربستان از همدلی وهمدردیتان تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
وای به روز هر چی مزدوره
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
فقط ساده لوحان گول عربستان و امارات را میخورند
ايران فقط در کشورهاي عربي سرمايه گذاري مي نمايد به بهانه جنگ در عراق و تشکيل گروه نيابتي از سوي همه تحريم شديم در حاليکه منافع آنها به جيب عربستان و امارات و ... مي رود
حالا کمک عربستان و امارات درست هست یا نیست ؟
پاسخ ها
Arzental
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
معلومه که نیست فکر کردین اینا دلسوز مردم سیل زده هستن اینا دنبال راهی میکشتن که بتونن سلاح وارد ایران کنن به اولین استان شیعه نشین مون استان کرمان پهناورترین استان ایران که رسیدن گیر کردنن
جناب ظریف نگران نباشید .ما موشکهای داریم که میتوانیم تمام ناوهای آمریکایی را در یک لحظه نابود کنیم و از خاک ونزوئلا تمام آمریکا را موشکباران کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
خوب اگر بهمین سادگیه یکساعته نابودش کن بره محو بشه از صفحه روزگار . امونش نده
ناشناس
| France |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
اقا دمت گرم نگرانی منم رفع شد کاش یفکرم برا تعرفه های دندونپزشکی بکنی انقدر درد نکشیم
پس ملتها هیچ مشکلی با هم ندارند علیرغم داشتن نژاد مذهب. زبان و...متفاوت خواهان رابطه دوستان و برادرانه هستند
من متخصص مسائل سیاسی نییستم ولی فاصله ما با عربستان که قرآن واحد داریم و انتهای آمال هر مسلمان ایرانی تشرف به مکه مکرمه است را در نظر بگیریم فکر کنم هم سو تر باشیم تا روسیه و چین کمونیست. بهتر نیست مشکلاتمان با عربستان را در چارچوب مذاکره و تعامل کم کنیم یا اگر حل نمیتوانیم بکنیم به جای آنکه با تکیه بر شوروی و چین منابع داخلی را صرف اختلافات بیشتر بین مسلمانان شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
متاسفانه مسوولین نظری غیرازین دارن.....
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
عزیزم اشتباه داری میزنی
اون کسی که اختلاف تو جهان اسلام انداخته ما نیستیم
اون کسایی هستن ک تفکر وهابی رو پشتیبانی میکنن و با این تفکر کثیفشون صدها هزار انسان و نه تنها مسلمان رو به اسم اسلام سر میبرن
کسایی که بوسیدن دست زن ترامپ براشون شرک نیست ولی بوسیدن مرقد رسول الله ص رو شرک میدونن
کسایی که از کشورهای غیر اسلامی میلیاردها دلار سلاح میخرن و خودشون شخصا میکوبن تو سر کشورهای اسلامی
این ماییم که برای دفاع از کشورهای اسلامی هزینه میدیم و هر انگی بهمون بچسبه این تهمت دروغ بهمون وارد نیست که ما اختلاف رو به داخل مسلمانان اوردیم
ما ملتی هستیم که نباید دنبال جنگ دیگری برویم چون هنوز بعد از سی سال نتوانسته ایم خسارت های جنگ در آبادان و خرمشهر قصر شیرین و . . تعمیر کنیم هر وقت توانستیم اینها را مثل روز اول درست کنیم بعد قرص جنگ بخوریم و هیچ جنگ جنگ بگویم و دشمن دشمن
تا نااگاهای سیاسی هستند کشور دست نمیشه همنی هایی که میگن چرا عراق سرمایه گذاری کردیم
حضرت عباسی ظریف تو این کشور کاره ایه که به این کارهای کاملا نمایشی دست میزنه !!چه کسی را میخواهد گول بزنه !! مردم ایران یا سیستمداران خارجی ! مسائل مملک با اینکار حل میشود !!
این عربستان همان عربستانیست که حاجی های ایرانی را به کشتن داد ولی در سیاست نباید احساساتی بود و عقل حکم میکند روابطمان با عربستان را بهتر کنیم هر چند بعید است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
حاجی های ایرانی وکشت ولی دلیل داشته.یک کم مطالعه کنیدلطفا
با سلام
اگر من سیل زده بودم حاظر بودم در گل و لای جان دهم ولی بسته های ارسالی جنایتکاران سعودی و اماراتی را نپذیرم.
دولتهای عربستان و امارات اگر میخواهند از خود انسانیت نشان دهند ، دست از حمایت داعش و بمباران کشور یمن بر دارند که من این را بعید میدانم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
خب چون جان دادن ندیدی.
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
انشاالله بشی ببینیم چه میکنی. شعار بسه.
در سفری که چندین سال پیش به عراق داشتم توجهم به یک نکته جلب شد و آن اینکه مردم عراق از جهت کنشگری اجتماعی ( بطور کلی ) خیلی شبیه ما ایرانیان هستند. وقتی رفتار و کنشگری اجتماعی بطور عام‌ را مد نظر داریم مشمول همه ابعاد زندگی مردم آن می‌شود. اکثریت جمعیت مسلمان و شیعه هستند. قومیتهای مختلف در آن وجود دارند. از رنج تاریخی حکومت‌های خودکامه طی دهه های گذشته به ملتهایی همانند هم نزدیکتر شده اند. نفوذ و احترام به مراجع همچنان مستحکم هست. اتفاق در منافع ملی کم و افتراق در این زمینه زیاد است. هر دو ملت از یوغ حاکمیت حاکمان تمامیت خواه یعنی شاه و صدام ، گرچه با فاصله زمانی، رهایی یافته اند .با این مقدمه که بسیاری موارد و موضوعات دیگر را نیز می‌توان به آن اضافه کرد، میخواهم یک سؤال را مطرح کنم. با توجه به اینکه جمهوری اسلامی به لحاظ سابقه و استحکام ارکان حکومتی چندین دهه از عراق جلو تر است، اینکه علاوه بر شباهتهای اجتماعی باید موضوع نفوذ عینی ما در کشور عراق را هم در نظر داشت، آیا مردم عراق در انتخاب نوع حکومت و اداره کشور از الگوی جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهند کرد؟ به عبارت دیگر حاکمیت دولت عراق و نخبگان و مردم آن که می‌توان گفت در حال تشکیل و ایجاد پایه های ارکان کشورشان هستند، وضعیت کشور خود طی چهار دهه آینده را همچون ایران فعلی جستجو می‌کنند ؟ اگر جواب منفی باشد ، باید بخودمان بیاییم که با اینهمه کمک و هزینه های مادی و معنوی و قرابتهای بر شمرده در بالا نتوانسته ایم الگویی برای نزدیکترین همسایه خود باشیم و منتظر باشیم تا در شرایط عادی از نفوذ ما کاسته و بر نفوذ کشورهای دیگری و از مسیر مراودات مالی- اقتصادی افزوده شود.
حرکتهای فاشیستی دولتهای عمارات و عربستان در منطقه گویای افکار سیاسی حکام است. عجب موجودات ی ستند! گربه راه رضای خدا موش نمی گیره!
عربستانی که به گفته سناتور امریکایی شانزده هزار بار یمن را بمباران کرده واز عمد کارخانه های شیر خشک و بیمارستانها و مدارس را بمباران میکند دم از انسان دوستی می زند وبه فکر مردم سیل زده ماست خدا لعنت کند ال سعود را
رژیم غاصب وحشی و تروریسم اسرائیل این غده سرطانی و ولد نامشروع غرب باعث تمام مشکلات و دشمن بشریت در روی زمین است. و برای تروریستها و خرابکاری در دنیا لانه موشی است که بوی تعفن ان سرطانزاست و این رژیم غاصب و تروریستی هیچگونه سرزمینی در دنیا نداشته و نخواهد داشت. مرگ بر این رژیم غاصب و تروریستی. مرگ مفاجات. بر این رژیم صهیونیستی و تروریستی. دنیا بداند این ولد نامشروع غرب عمده فساد بر علیه تمام کشورهاست.
به کمک های عربستان و امارات کاملاً مشکوک باشید. شرط می بندم به چیزی آلوده هستند. از این ها خبیث تر تا به حال ندیدم
یک کمی فهم وشعور برای بعضی ها که حقیقت را و دشمنی دشمنان اسلام وانسانیت را درک نمی کنند آرزوست!
کشورهای همسایه ایران بدون استثنا درقلمرو امپراطوری ایران بوده اند وازنظر ملیت وقرابت و آئین باما یکی هستند صدام ارنش عراق را به جبرواکراه وادار به جنگ با ایران کرد بله همانطور که ما شرداعش را ازکشورهای همسایه دورکردیم الانهم برادری واخوت حکم میکند که آنها تحریمهای آمریکارا به زباله دانی بیندازند وبه برادری ویاری ایران بشتابند مثلا نفت مارا به اسم خودشان بفروشند ومرزهای بازرگانی را بدون طمع به روی ما باز کنند ونیازهای ارزی وتجاری مارا تامین کنند همینطور که حشدالشعبی وسایر همسایگان به کمک ما آمده اند اگر بترسند وکمک نکنند ازدرون میمیرند سیاستهای گذشته ما چه صحیح وچه غلط ما امروز حق تسلیم ومذاکره از موضع ضعف رانداریم
همه که مثل مانیستند با کل دنیا قطع کنند.
اون عراق و عربستان.
کسی برامون نمونده دیگه.
اگر ناراحتین از کمک های عربستان.. خب برگردونید بگید نمیخوایم.. این دیگه ناراحتی نداره ببم جان
خود آقای ظریف و دستگاه دیپلماسی هم می دونه که این نامه نگاری ها هیچ تأثیری ندارد صرفا جهت اتمام حجت و اعلام هشدار است تا در تاریخ به عنوان مستند باقی بماند که ما هشدارها را دادیم و کسی گوش نکرد. در اینکه ما بر حقیم شکی نیست. ولی به خاطر برخی اشتباهات فاحش و محاسبات غلط سیاسی و عدم شناخت محیط بین الملل خصوصا در دولت احمدی نژاد, ما مقبولیت سیاسی خودمان را در دنیا از دست دادیم و همه ما را به عنوان عامل تنش می شناسند. ما به مرحله آخر که همان رویارویی نظامی است نزدیک می شویم و عقل حکم می کند با انجام اصلاحات گسترده در داخل کشور و محکم کردن سنگرهای سیاسی اجتماعی اقتصادی و نظامی در داخل کشور اختلافات را کم کنیم و رضایت عمومی را افزایش داده و خودمان را آماده ورود به بحران های زمان جنگ کنیم.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی